[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:28

Spannend Fleuribelle en Dennenboom.
Hier nog een week wachten....

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:45

Zo ik had jullie even tijdelijk ontstipt na m'n aanmelding in het begin. DBT 2021 en deze bijhouden met zoveel drachtige merries is een opgave :').


Maargoed inmiddels zijn de eerste merries weer gedekt dus toch tijd om me weer hier te melden.

Onze Roosje staat sinds afgelopen maandag bij de hengst en vandaag is daar Fief bij gekomen.

Thor kon niet kiezen welke merrie die nou moest :')
Afbeelding



De pony van onze dochters is hengstig gespoten en wordt dinsdag gescanned.
Zij is een B pony en wordt gedekt door Don Cremello (of Casanova misschien toch... Ben er nog steeds niet helemaal uit :+)

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:27

Cp. Thor heeft het er maar druk mee. Ik zag in de dbt 2021 gelijk biologie les voor de kids _O-
Lastige keuze voor de pony. Allebei de hengsten zijn leuk.

Dennenboom. Spannend, bijna op het wachtbankje

Fleuribelle. Spannend, nog even in spanning

Kabayo. Dat ziet er wel drachtig uit :')

Ik durf het echt niet te zeggen. Ik merk vrijwel geen verschil. Enkel lijkt Wild Thing wat liever naar Nigrante. Maar dat komt misschien juist omdat ze niet drachtig is. Geen idee. Ik heb zomaar het gevoel de het mijn jaar niet is en wordt -O-

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:32

AM als ze maar drachtig raken... Dan wordt het volgend jaar met de geboortes gewoon jouw jaar :D

Waar is Fief haar knappe baby? De andere merrie is ook gaaf!

Mijn merries waren vanmiddag beide nog hengstig. En beide braaf nog niet gedekt :+

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:36

Fief is niet bepaald figuur zorgzame mama :+ nouja, de eerste 2 weken wel. Daarna zal 't haar een worst wezen waar het veulen uitspookt :roll:



Ik heb wel echt het idee dat het rare weer niet meewerkt voor de cyclus van de merries...

Geluk komt vast snel jou kant op AM :j

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:46

Dat zei de dierenarts hier ook al. Veel merries met rare cyclussen.
Hopelijk worden ze allemaal netjes drachtig.

Ik hoop het. Even genoeg ellende gehad.

Nu ben ik ondertussen wel heel blij met een dochter van Formidable. Nu stond ze hengstig. Neeee, verleiding is altijd weer groot. Maar met deze wil ik eerst in de sport uitbrengen.
Afbeelding
Dit is Liezella. Formidable x Hofnar x Rogier

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:06

Mooie merrie AM, veel herkenbaarheid van haar vader <3

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:45

Spoiler:
Kabayo: wat ontzettend verdrietig! Veel te jong.. heel veel sterkte!

Fleuribelle en Dennenboom: spannend!

Ja het is bizar raar weer, mijn eigen lijf reageert er ook op dus niet zo vreemd dat de natuur en dus ook de cycli van merries in de war raakt!
Ik hoop voor iedereen op beter weer en drachtige dames!

Dit weekend op pad geweest naar de hengstenkeuring van het EASP met onze hengst Yanour Hayati. Het was een buitengewoon fijne dag, goed georganiseerd op een mooie locatie met super sfeer!
Yanour verraste me weer opnieuw door bij het vrijspringen, wat we niet geoefend hadden (we mochten vanwege zijn sportprestaties zelf weten of we hem hierin toonden) en ondanks gebrek aan ervaring prachtige verre sprongen te maken!
Overall: een super mooi rapport met lovende woorden waar ik hem heel goed in herken. Hij was natuurlijk al goedgekeurd bij het AVS, maar nu dus ook goedgekeurd, zelfs voor het leven, bij het EASP. “Een bewezen sportpaard met een superkarakter!” *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Leuk die Arabieren met eigen initiatief die zo fijn meedenken en lekker overstrekt in de showstand gaan staan :D Niet de bedoeling maar wel vermakelijk!

Afbeelding

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:32

Hier ook een merrie met een warrige cyclus. 2 weken terug links een geel lichaam, week later rechts. Niks aan gemerkt in de tussentijd. Dus we gaan er maar wat dichter bovenop zitten... gelukkig lukt het scannen makkelijk in stal dus is het niet zo'n gedoe elke keer

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:40

Hier ook rare cyclus inderdaad.
5 weken geleden op de scan nog niks te zien, een week later een geel lichaam dus te laat.
Toen hengstig gespoten en moest na 5 dagen beginnend hengstig staan maar op dag 5 zat er al een ei van 4.2 dus de dag erna geïnsemineerd en de dag daarna inderdaad het ei weg.
Nu hopen op dracht zodat we niet nog een keer die rare cyclus hoeven te volgen. Heb haar nog niet hengstig zien staan dus ik blijf duimen!

TinniieJarig

Berichten: 4685
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:47

Inderdaad, ik merk het bij de merries voor onze hengsten ook, rare cyclussen allemaal.. Het is wel heel druk we hebben er inmiddels al 20 gedekt.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:28

Bedankt voor de sterkte wensen. Mijn vader is bejaard en begin dit jaar licht dement, maar hij gaat heel hard achteruit met meerdere insulten en nu ook twee slechte vallen waardoor hij een bloeding heeft tussen zijn schedel en zijn hersenen. Hij kan niet meer lopen, niet meer praten en eten lukt op dit moment alleen als het dik vloeibaar is, anders verslikt hij zich. Het is dus echt aflopende zaak.

Setteli, wat fijn dat je Mr. Right kan gebruiken en je dus lekker bij je eerste keus kan blijven :)

YildizArabs schreef:
@ Cynthia: nee dit is pas haar tweede dracht. Vond haar vorige keer heel anders in gedrag. Dat werd een hengst, dus er is hoop hahaha!

Ik hoop met je mee! :D
En gefeliciteerd met je mooie resultaat van je hengst!

Bij Daisy merkte ik nooit verschil in haar merrie- of hengstdrachten. Fi heeft nu drie hengsten gehad, dus geen idee. Ik hoop maar dat ze straks echt een bitch is, dan krijg ik een beetje vertrouwen in een merrie :D

Liek1996 schreef:
Wow mensen....dank voor jullie warme welkom. En het delen van jullie ervaringen. Doet me goed en leer ik van! Ik ben natuurlijk zo gestresste wannebee fokster die denkt dar alles meteen lukt...maar blijkbaar moet ik mn verwachtingen een beetje bijstellen haha...

Wow setteli...45 dagen...hoe dan?
Hier was ze dus wel eerst drachtig gescand en 6 dagen later foetsie weg...lekker dan.
Maar goed, ik hoop stiekem er op dat het verstopt zit(dat eigenwijze zou zeker bij deze merrie passen) en dat het volgende week op n nieuwe scan alsnog terugzwaait. En zoniet...dan dóór...hengstig spuiten en overnieuw. Ik heb tenslotte niet al die kosten voor jan piet snot gemaakt....

That's the spirit! :D

Hennos, wat zonde zeg.

Melissa, ik ent nooit tegen Rhino.

EllyC schreef:
Ook noemde hij dat je bij fokken over meerdere generaties moet kijken. Je fok product van dit jaar kan wellicht nog wel niet het eindresultaat zijn maar door verder te fokken kan een opvolgende generatie dat wel zijn. Dit vind ik wel lastig met name omdat de meeste mensen maar 1 of 2 fokmerries hebben en dan vraagt dit wel om engelengeduld.

Dit is natuurlijk heel logisch. En ja, je moet een hoop geduld hebben, zeker met een merrie die het liefst hengsten maakt. Maar een goede fokker probeert met elke generatie ook weer een net wat beter paard te fokken dan de vorige generatie. Altijd blijven verbeteren.

Knolselder schreef:
Ik baal. Quinn is hengstig. Ze was drachtig gescand, maar dus uiteindelijk niet gelukt.

:(:)

loveyou, gefeliciteerd met het kloppende hartje! En succes vandaag met de scan!

Kabayo, heel veel sterkte met dit verlies :knuffel:
Hahahahaha, gezellige merrie heb je :+

Hier gaan we vrijdag eindelijk beginnen met scannen!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:36

Cp wat leuk een du bois op de B, ben benieuwd welke je kiest!

AM blijft verleidelijk hè met merries, dat kiezen tussen sport en dekken.

Gefeliciteerd met Yanour Hayati :D wat een prachtige hengst is het zeg. <3

Spannend voor diegene die op het wachtbankje zitten, ik duim voor jullie!

Hier helaas poging 1 niet drachtig, dus we gaan deze week voor poging 2 en dan weer op het wachtbankje. Ik blijf dat diepvries maar eng vinden, hopelijk lukt het haar drachtig te krijgen.
Natuur is inderdaad erg in de war dit voorjaar..

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:41

Hele mooie merrie AM_Horses <3
Kan me voorstellen dat je even twijfelt, maar eerst uitbrengen in de sport is ook leuk toch :)

Sterkte met je vader Cynthia :(:)

YildizArabs, gefeliciteerd met jullie goedgekeurde hengst *\o/* Fijn commentaar ook :)


Ik hoop dat mijn merrie nog even wacht met hengstig worden tot 18 mei, dan komt de osteopaat nog even om haar te checken en zo en daarna mag het van mij. Zul je net zien dat ze net daarvoor hengstig wordt >;)

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:46

Kabayo veel sterkte!

Cynthia ook jij veel sterkte met je vader. Spannend dat je vrijdag ook gaat beginnen :D

absque_dubio balen dat ze niet drachtig is, op naar poging 2

Caresse07 dat zal je inderdaad altijd zien, merries werken nooit mee :roll:


Hier vanmorgen de 18 dagen scan gehad, en: drachtig *\o/*
Mega blij!!
Afbeelding

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:51

Pradadaan van harte gefeliciteerd *\o/*

Dennenboom

Berichten: 700
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:51

Gefeliciteerd Pradadaan!

Eeke heeft eindelijk een ei :):) morgen wordt ze geïnsemineerd. Elske is gisteren geïnsemineerd

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:52

Spannend Dennenboom

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:55

Gefeliciteerd Mooney
Dennenboom, nog steeds geen ei. -O-
Liek hopelijk
Cynthia sterkte met je vader. Erg heftig..
Kabayo sterkte met het verlies van je hond. Zilver is het lelijk kijken nog niet verleerd. :')
Balen absque_dubio, knolselder en Hennos!
Lovejou, vandaag al gescand? Weer mooi gegroeid?
AM hopelijk kan je vrijdag al iets zien, ookal is het aan de vroege kant.
YildizArabs gefeliciteerd met je hengst!
Gefeliciteerd Pradadaan! Fijn zo in 1x! *\o/*

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:56

Wat leuk Pradadaan

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:56

Gefeliciteerd pradadaan.

Ik begin een beetje te twijfelen. Stel nu al uit naar eind Mei, om een minimaal eind April veulen te krijgen, maar als we volgend jaar weer dit weer hebben is dat ook een totaal nutteloze reden.

Heb nu al gewacht en het is zoals het is, maar wat een waardeloos weer. Merrie heeft ook niks meer laten zien na 1 dag plassen en knipperen en een dag verliefd doen met broer. Maar ze houdt ook niet van stom weer.

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:57

Verleden jaar hadden we toch juis vroeg in het jaar super weer. Je weet toch niet waar je goed aan doet.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:01

Gefeliciteerd!!! *\%/*

Superpony, ik zit inderdaad in hetzelfde schuitje. Maar gelukkig is het niet elk jaar zo dramatisch. Niet persee dat het beter is. Vorig jaar veulen gehad op 15 mei en geboren met -3. Maar toch heeft dat veulen het erg goed gedaan en geen dag op stal. Dus ik ga wel voor eind mei. Mijn merries zijn ook minder uitgesproken qua hengstigheid dan met mooi weer. Maar door het schouwen kon ik de hormonen wel wakker krijgen. Dus wellicht als je jouw dame weg brengt het ook wel goed komt. Mijn merries zijn nu een week hengstig, hoop wel dat het vandaag of morgen over is. Anders suggereer ik dat de eitjes slecht springen door het slechte weer, dat zou wel minder zijn. Maar aan de andere kant was de temperatuur nu wel wat hoger, dat geeft hoop. Langer wachten durf ik ook niet. Mocht het lastig blijken drachtig te krijgen wordt het anders al snel laat...

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:41

Gefeliciteerd Pradadaan *\o/* *\o/*

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:49

EllyC schreef:
Verleden jaar hadden we toch juis vroeg in het jaar super weer. Je weet toch niet waar je goed aan doet.


Ja, en nu in Februari/Maart ergens hadden we ook even echt mooi weer.


Caily schreef:
Gefeliciteerd!!! *\%/*

Superpony, ik zit inderdaad in hetzelfde schuitje. Maar gelukkig is het niet elk jaar zo dramatisch. Niet persee dat het beter is. Vorig jaar veulen gehad op 15 mei en geboren met -3. Maar toch heeft dat veulen het erg goed gedaan en geen dag op stal. Dus ik ga wel voor eind mei. Mijn merries zijn ook minder uitgesproken qua hengstigheid dan met mooi weer. Maar door het schouwen kon ik de hormonen wel wakker krijgen. Dus wellicht als je jouw dame weg brengt het ook wel goed komt. Mijn merries zijn nu een week hengstig, hoop wel dat het vandaag of morgen over is. Anders suggereer ik dat de eitjes slecht springen door het slechte weer, dat zou wel minder zijn. Maar aan de andere kant was de temperatuur nu wel wat hoger, dat geeft hoop. Langer wachten durf ik ook niet. Mocht het lastig blijken drachtig te krijgen wordt het anders al snel laat...


-3 vorig jaar in Mei?? Ik heb een geheugen als een zeef.

We brengen haar niet weg. Ik hou wel haar broer in de gaten, ze toont wel steeds wat, maar het wisselt erg.
Vorig jaar ook goede hengstigheid gehad zonder ei en andersom.

Ik ben niet zo bang voor te laat. Veulen blijft toch zolang als nodig erbij. Onze laatste poging was vorig jaar nog in Augustus. Wel echt laatste en na leeg scannen was er ook nog weinig activiteit.

Nu wilde ik eind Mei hopelijk starten en dan 3 pogingen en anders niet.