[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simpie94

Berichten: 835
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:43

Gefeliciteerd Pradadaan :D

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:49

Gefeliciteerd! Dat het mooi mag blijven plakken

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:12

Pradadaan: Gefeliciteerd!!!!
Dennenboom: spannend, nu op het wachtbankje dus *\o/*
Absque_dubois: Jammer zeg, hopelijk bij poging 2 meer geluk.

Mijn merrie moest vandaag gescand :D

Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hopelijk blijft het zitten _/-\o_

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:13

Tinniie schreef:
Inderdaad, ik merk het bij de merries voor onze hengsten ook, rare cyclussen allemaal.. Het is wel heel druk we hebben er inmiddels al 20 gedekt.

Heb jij toevallig contact gegevens van Twinkeling?
Ik heb hun vorige week gemaild maar tot op heden nog geen antwoord :o

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:06

Dankjewel allemaal!

MelissaV jij ook gefeliciteerd *\o/*

Ik kon het weer niet laten. Bij Giv haar dracht van Nacho heb ik een volgtopic als een soort dagboekje gebruikt om later terug te kunnen lezen. Dus dat ga ik nu weer doen :j
voor wie het leuk vind: [KS-MK] Bonte Giv baby 2.0 in de maak! (v. Ceasar ter linden)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:47

Gefeliciteerd beiden !!

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:21

Gefeliciteerd Pradadaan! Was dit nou van 1 cyclus en 1 inseminatie? Leuk! Ik ga volgen :j bedankt!

Gefeliciteerd melissaV!!

Absque jammer zeg... :(

Wat veel merries in de war zeg. Zilver ook. Eerst op maandag een ei van 4.5 en paar dagen later was ze ineens beginnen hengstig. Gelukkig toch gelukt...

Superpony het weer heb je niet in de hand. Wellicht is het volgend jaar in maart al 15 graden.

Yvk bedankt. Nee daar is ze een ster in :=

Jeej dennenboom *\o/*

Caresse ze kan wel behandeld worden toch als ze hengstig is?

Cynthia wat vreselijk sneu. Wat lijkt mij dat vreselijk. Wil je toch graag het hart onder de riem steken :* Dankjewel! Ja ze is heel lief :+

Tinniie wat veel al!

Bedankt YildizArabs! Wat een mooi paard zeg! De voorbrenger komt mij bekend voor :P Toevallig iemand met een nrps hengst? Een bonte? :P

Mooie merrie Amhorses!

Hier nog heel ongeduldig wachten. Ze kijkt wel dromerig, is rustig en een bitch naar de ruin. Ik duim...

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:32

Kabayo dit was inderdaad onze eerste ronde en 1 keer insemineren. Vorige veulen ook al, mega fijn zo’n merrie :D

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:40

Hier wil het ook nog niet echt. De eerste merrie ging top. Die is door de 30 dgn heen maar de rest. 2 al 1 x terug gekomen en eentje nu al 2 x.
Had gehoopt alles drachtig te hebben voor het laatste veulen geboren zou worden maar dat lukt niet.
Er zijn er vandaag 2 gescand nr 1 was vaag op 16 dgn. Er zat een vrucht maar die was te klein. Nu op 20 dgn vruchtje dus afgestorven en beginnend hengstig en de andere op 16 dgn niet drachtig en ook niet hengstig. We kijken donderdag weer verder. De andere zaterdag opgehaald bij de hengsten houder en dus op het bankje

Caresse07

Berichten: 9408
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:23

Gefeliciteerd MelissaV *\o/*

Hier duidelijk nog geen hengstige merrie :n

Ze stond even naast een ruin in de paddock nog even toen ze uit de wei kwam maar vooral flink gillen :=

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 00:54

Pradadaan. Gefeliciteerd *\o/*

Melissa ook gefeliciteerd

Baudyh. Wat balen. Hopelijk lukt het nu wel bij de merries

Dennenboom. Jaa eindelijk. Spannend

Cynthia. Sterkte met je vader. Ik ben benieuwd vrijdag, of de telling een beetje klopt

Absque_dubio. Wat jammer. Lijkt me ook extra spannend diepvries

Yildizarabs. Gefeliciteerd met de ggk hengst.

Ik ben er ondertussen wel uit dat het het echt niet veel uitmaakt wanneer het veulen geboren wordt. Het weer is zo onvoorspelbaar. Nu is mijn veulen van dit jaar eind maart geboren. En heeft eigenlijk elke dag wel buiten kunnen staan.
Ik heb wel eens eind april veulens gehad. Was toen zo nat en koud. Het is echt wel geluk hebben.

De verleiding is idd echt groot, maar wil met deze eerst echt de sport in. Misschien volgend jaar. Even kijken hoe het loopt.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 01:07

Vorig jaar hoorde ik ook al veel mensen waar het niet (snel) lukte allemaal, dus waar het aan ligt??

Wij hebben een paddock paradise, dus ik vind het wel fijn dat ze snel weer buiten kunnen lopen.

Normaliter zeg ik ook; wanneer het veulen ook geboren wordt, de natuur regelt het wel. Maar stel dat het iets vroeg is of alles niet geheel vanzelf gaat....
Ik heb geen binnenbak als alternatief om even de benen te strekken.

En ik verbaas me eigenlijk dat zelfs veulens van nu enkele weken bij minste regen al niet buiten komen. En ook nu zie ik ze nog met dekentjes.

We bieden de merrie wel haar eigen plek met uitloop dan, maar de rest/het weer kan ik niks aan doen.

Ze hebben sinds gister vliegendekens op, maar nu viel het me op dat ik haar staart omhoog zag wippen. Ik was bezig, maar daar moet ik wel even op letten met deken op. Ik zie het nu minder goed en wilde goed bijhouden hoe en wat.

@Kabayo, wanneer ga je scannen?

@Baudyh, Ook al is het vroeg, het zijn toch teleurstellingen en geeft ook wat stress. Je hoopt toch elke keer dat het wel gelukt is.
Hopelijk de volgende ronde dan.

AM-horses, maar hoeveel wedstrijden kun je momenteel rijden? Geen idee hoe lang het allemaal nog duurt hoor, maar zou dat een overweging zijn vanwege de beperkingen??

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 01:23

Ik snap het overigens zeker wel als je later begint als je paarden 24/7 buiten staan. Nu was bij een vriendin ook van de week een veulen geboren. Het is nu mei en het was zo nat van de week, ik heb echt een aantal keer aan dit veulentje gedacht.

De wedstrijden zijn ondertussen wel weer op gang aan het komen. Ik heb met Wild Thing al ingeschreven voor het Z1. Ik wil nog proberen met haar een sport predicaat te behalen.
Nu volg ik tussendoor een opleiding bij ncsah van bas de recht. Nu gebruikte ik daar Formidable voor. Nu hij is weggevallen heb ik geen paard wat wat minimaal zzlicht loopt. Nu mag ik toch meedoen met Liezella, pure onmacht natuurlijk. Dat maakt dekken ook wel lastig. Ze gaat dan elke maand mee a 3 uur in de trailer(enkele reis) en een overnachting. Is best pittig en stressvol. En als alles lukt, zijn 3 veulentjes ook wel genoeg :Y) al blijft het elke keer weer heel verleidelijk als ze hengstig is.

Cynthia82

Berichten: 9306
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:47

absque_dubio, wat zonde :( Hopelijk lukt poging twee wel! Wat als poging twee niet lukt, heb je dan een plan B?

Pradadaan, gefeliciteerd!!! Dat is een merrie, dat zie je gelijk!
Enne, ik start ook al een volgtopic zodra Fi drachtig is gescand hoor, is veel te leuk en ik gebruik het ook als naslagwerk :j

Hoe is het vandaag gegaan Dennenboom?

superpony, mijn veulen van vorig jaar was van 6 april en hij heeft echt alleen maar mooi weer gehad. Idris is van 27 maart en heeft na zijn eerste week alleen maar slecht weer gehad :')
Dus dat zegt niet alles, nee. Maar ik wil altijd het liefst een half april veulen, omdat ik wel van mening ben dat de kans op goed weer later in het voorjaar wel groter is dan in maart. Alleen zekerheid heb je helaas nooit :)
Mijn veulens gaan eigenlijk altijd vanaf dat ze 2 weken oud zijn 24/7 naar buiten, behalve dan als ze zoals Idris op 27 maart al geboren worden, want ze kunnen pas rond Koningsdag de wei op. Maar (bijna) altijd met 2 weken dus en geen dekentjes. De eerste regen en kou vind ik ook altijd even vervelend, maar die beestjes hebben er echt geen last van. Idris staat nu sinds 1 mei op de wei en we hebben genoeg kou en regen gehad afgelopen week. Hij leeft nog hoor :D

Gefeliciteerd Melissa! *\o/*

Kabayo, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Bedankt allemaal voor de sterktewensen. Het is heel zwaar, iedere keer raak ik weer een stukje papa kwijt en hij heeft er zo ook niet veel meer aan. Maar ja, het enige wat ik nog kan doen, is hem veel knuffelen en zorgen dat hij het goed heeft.

AM, doe nou gewoon joh! Het is zo leuk, de sport in kan altijd nog ~~}>
Ok, na je laatste post snap ik het wel, maar toch! :D

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:01

Maike is zojuist gescand en is niet drachtig. DA heeft een slijmmonster genomen. Hopelijk is deze schoon en kan ze zaterdag of zondag weer geïnsemineerd worden. Anders moet ze gespoeld worden.

simpie94

Berichten: 835
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:00

Fleuribelle schreef:
Maike is zojuist gescand en is niet drachtig. DA heeft een slijmmonster genomen. Hopelijk is deze schoon en kan ze zaterdag of zondag weer geïnsemineerd worden. Anders moet ze gespoeld worden.


Hier helaas precies hetzelfde verhaal. Niet drachtig en monster genomen. Vanmiddag al te horen gekregen dat de waardes niet goed waren dus morgen gaat de merrie naar de kliniek om meerdere keren te spoelen.

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:04

*\o/* Pradadaan en MelissaV gefeliciteerd met het drachtig scannen

voor de mensen waarvan de merries niet drachtig zijn gescand.. op naar de volgende ronde.. het is gelukkig nog redelijk vroeg maar het is toch altijd wel even slikken.. Helaas laat het mooie weer ons de komende week ook nog wat in de steek. Het zou ons allemaal goed doen als het droog zou worden en een temp die een beetje stabiel is! DA zei al dat er momenteel veel merries zijn met rare cyclussen en ook veel met een bloedei. hmm
we hebben zon nodig {:}

Simpie94 succes morgen !

Hier onze zoveelste scan gehad, dag 33. Het lijkt nog steeds hartslag te hebben en kwa ontwikkeling lijkt het ook precies alles goed te doen.. alleen had het dubbel zo groot moeten zijn op dit moment.. volgende week maar weer scannen. Je zou zeggen dat het nu wel afgestorven zou zijn als het niet goed is.

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:37

Wow...een hoop bij te lezen...

Aan allen die een drachtige dame hebben...proficiat!
Aan diegene waar het nog niet zo mag zijn...kop op! Het is nog vroeg (daar houd ik me ook aan vast momenteel :')

Morgen komen ze míjn merrie weer scannen...wel een andere dierenarts dit keer.
Als je op haar gedrag moest afgaan zou je zeggen 100% drachtig, zo'n zachtgekookt ei is het momenteel. Terwijl ze normaal echt geen watje is. Ook is er in velden of wegen geen hengstigheid te bekenen. Maar ja..van de ervaren fokkers begrijp ik dat als ze verworpen zou hebben, ze dus niet in haar eigen cyclus staat.
Afwachten maar weer. Ik vind het weer spannend :\

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:06

Ik ben heel benieuwd Liek1996 hoe het morgen lijkt.. ik hoop dat ze het stiekem goed verstopt heeft

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:13

lovejouuuIB...nou hè..ik hoop t ook...
Jij bent wel een beetje een inspiratie voor mij dat het kan.
Al wil ik mezelf geen valse hoop geven natuurlijk. Als deze da het ook niet kan vinden...dan ja....kak zeg maar -O-

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:56

Een van mijn merries had het de laatste dracht ook. Ging toen scannen om te zien wanneer we weer konden gaan insemineren en toen bleek er toch een vruchtje te zitten. Terwijl we de keer daarvoor toch echt niets konden vinden.
De 18 de wordt mijn merrie gescand op dracht.
Uiteraard best spannend maar het is nog vroeg in het jaar dus als ze leeg is doen we nog een poging.
De andere merrie gaat eerst rustig opgepakt worden en doorgetraind voor de de sport.
Die is nu bijna 5 en heeft vorig jaar een veulen gehad nadat ze zadelmak gemaakt is.
Erg grote merrie dus die krijgt in alles wat extra tijd.

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 00:37

Fleuribelle en Simpie wat balen. We zitten gelukkig nog redelijk optijd in het seizoen. Op naar de volgende poging

Liek. Spannend, hopelijk zat er iets verstopt.

Loveyou. Toch positief dat het er nog zit. Op naar de volgende scan

Ik heb een afspraak voor vrijdag om te scannen. Als Nigrante dan nog niet hengstig is ga ik deze verplaatsen. Het is voor drachtscan van de andere merries echt nog wel heel vroeg met 15 en 13 dagen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 02:37

Balen voor de mensen waar de merrie niet drachtig is gecand. Hopelijk de volgende ronde wel raak.

AM- Ze lopen wel net niet naast elkaar dan. Gaat om enkele dagen, maar toch grote verschillen. Lastig, hopelijk heb je ze snel allemaal goed drachtig, ben je daar vanaf.

loveyouuu, misschien is het ei later bevrucht? Hoeveel zou het moeten schelen? Hopelijk gewoon alles goed.

Cynthia, ja het weer is ook geen echte houvast. Mijn ruin, was mn eerste eigen veulen en stond er op 2 April naast, maar was toen best oke weer.

AM; de merrie krijgt wel een andere plek, maar hoop dat ze die ook kan waarderen als er een veulen is. Ze hangt heel erg aan de rest en die lopen ook rond. Dat passen we wel aan, zodat ze wel in de buurt blijven, maar hoe slechter het weer, hoe langer ik ze toch apart hou.
Maar ze kan ook veranderen in een kreng en dan is apart staan wel prima. Ze was bij vorige eigenaar tijdens de dracht niet oke met alle paarden. Na bevallen kwam ze bij 2 andere merries met veulens en dat ging goed.
Die zijn eerder afgespeend en toen liepen die veulens nog bij haar en haar kind. Toen was ze wel lelijk naar paarden naast haar en eentje is er bij in gekomen en was ze echt lelijk tegen.

Maar goed, ze is nu echt heel gek met haar broer en moeder, dus zal anders zijn. Maar mn ruin mag het ook niet als speelbal gebruiken, dus ze komen toch even apart

Je kijkt het toch allemaal aan en we zijn redelijk flexibel. De stal zal dan een uitloop hebben, maar als dat nat is, wil ik niet dat een veulen daar lang in gaat liggen bij kou net geboren. Dus hoe eerder geboren en kouder, hoe minder ze erbij krijgen. Maak sws de stal groot.

Ben ooit bij een bevalling geweest dat de merrie met de uitgang tegen de muur aan lag/ Stal was ook veel te klein. Maar kan in een stal van 10 meter ook natuurlijk. Toch heb ik daar een tik van.

Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 06:06

Pradadaan en MelissaV gefeliciteerd met de dracht!

Yildizarabs gefeliciteerd met de hengst!

Balen voor degenen bij wie het nog niet is gelukt.

Cynthia wat een ellende zo, ik ben mijn moeder heel plotseling verloren van kerngezond naar doodziek in een paar weken tijd. Dan heb je de tijd niet om te begrijpen wat er gebeurt en komt dat besef pas achteraf. Maar zoals in jou geval steeds een stukje meer verliezen, dat lijkt me ook vreselijk. Dikke knuffel..

Hier is gisteren 1 van mijn paarden verkocht. Ik moest keuzes maken en wou mijn 2021 veulen graag aanhouden. Ondanks dat het goed is zo, vind ik het toch wel erg naar hoor. Het zal nooit mijn hobby worden, ik hecht me teveel aan mn paarden.

Wainonia is gisteren weer gescand. Waar afgelopen donderdag op rechts een eitje van 2,5 zat en links niks, maar een baarmoeder die niet mee deed, hebben we nu links een ei van 3,5 en rechts kleine eitjes en een baarmoeder die wel mee gaat doen. Hoe vreemd? Het lijkt erop dat we eind deze week kunnen insemineren!

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 06:59

Claudia 1 verkocht :wow: Welke heb je verkocht? Wat jammer zeg, je hecht je inderdaad erg aan een beestje :(:) Wat apart zeg, hoop dat je deze week kunt insemineren.

LovejouuulB ook al zo'n apart verhaal! Ben je niet bang dat ie uiteindelijk toch gaat afsterven omdat hij niet lekker mee groeit?

Superpony ja heel eng tegen de muur bevallen. Daarom is onze kraambox van weidehekken. Je kan alles zo verwijderen en ze liggen nooit vast.
Afbeelding
Wij gaan vrijdag scannen!

Amhorses spannend! Ja jammer dat je het eerder niet kunt zien :+ Ik scan ook liever vandaag dan over 2 dagen :=

Liek spannend vandaag! Ik duim

Simpie lijkt mij naar dat spoelen. Hopelijk is ze snel schoon en wordt ze netjes drachtig :j

Fleuribelle wat rot :( balen

Cynthia Dankje! Wat klinkt dat naar van je vader :( heftig

Baudyh wat jammer zeg dat het niet echt wil. Hoop op meer geluk :(:)

Caresse komt wel {:}

Pradadaan dat is gewoon 1 uit het boekje :D Super!

Ik hoop echt zo dat ze drachtig is. Nogsteeds boos op de ruin en verder heel lief en dromerig. Pfff nog 2 dagen. Zou het wel jammer vinden om haar weer een week weg te moeten sturen :o