[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:35

Wat gaan jullie snel zeg! Ik kan het niet bijhouden.
Ik heb gister mijn merrie naar de hengstenhouder gebracht, gister ochtend was ze mooi hengstig gescand.
Nu hopen dat het lukt. Ze word gedekt met mowgli.

Caresse07

Berichten: 9404
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:47

Loveyouuu: spannend, hopen dat alles goed blijft gaan

Liek: ik duim voor je vandaag

Muronia: zou mooi zijn als je deze week kunt insemineren, hoop het voor je :j

Kabayo: duurt lang he dat wachten of het gelukt is of niet :roll:

Hier gisteren wel de merrie van de staleigenaren geïnsemineerd, ze komen donderdag weer scannen dus
hoop dat Caresse ook een beetje voort maakt, als wil ik eigenlijk liever dat ze wacht tot na de 18e, tja wat wil ik nou eigenlijk :=

Zit er wel over te denken om haar te laten scannen om te zien of alles goed is van binnen, ze is tenslotte al 14 en dit is pas het eerste veulen, maar ik weet niet of ze iets kunnen zien als ze niet hengstig is :o? :o?

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:16

Kabayo schreef:
LovejouuulB ook al zo'n apart verhaal! Ben je niet bang dat ie uiteindelijk toch gaat afsterven omdat hij niet lekker mee groeit?


Jaa mega! Maar de DA vind het uiterste zonde om het weg te halen mocht het wel gewoon doorontwikkelen.. Volgende week woensdag weer scannen dan moet het wel echt serieus gegroeid zijn.. dan gaan we ook beslissen.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:28

Jeetje al 69 pagina's..... := damn dat gaat hard en zo laat was ik toch ook weer niet met insemineren :D

Maar vandaag is mijn Stb Sport merrie Solo (Sir Donnerhall X sport Maraschino X Rokoko) drachtig gescand van Ceasar ter Linden. Dus een bont dressuurveulen in aanbouw :D
Afbeelding

Caresse07

Berichten: 9404
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:30

Hier ook nog een keer gefeliciteerd Mer1980 *\o/*

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:53

Caresse07 schreef:
Zit er wel over te denken om haar te laten scannen om te zien of alles goed is van binnen, ze is tenslotte al 14 en dit is pas het eerste veulen, maar ik weet niet of ze iets kunnen zien als ze niet hengstig is :o? :o?


Vaak 1x scannen als ze niet hengstig zijn en dan 1x scannen als ze wel hengstig zijn.

Caresse07

Berichten: 9404
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:58

Misschien dan toch donderdag gelijk even scannen als de andere merrie op stal toch ook moet, ze is er dan toch.

Thnx, is alweer 12 jaar geleden dat ik mijn laatste veulen gefokt heb, dus zit er niet echt meer in :o

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:20

Ik meld me ook weer... afgelopen jaar overgeslagen maar na m'n veulen in 2020, gaan we er weer voor... hopelijk een gezond veulen in 2022!

M'n merrie ( San Remo x Gribaldi) is drachtig gescand van Lord Diamond, een jonge Daily Diamond x Scandic.

Caresse07

Berichten: 9404
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:21

Gefeliciteerd Tinkels!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:26

Gefeliciteerd Tinkels!

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:05

Fleuribelle en Simpie, dat is geen leuk nieuws :(:)

Loveyou, je wordt wel echt in spanning gehouden zo he...

Liek, hoe is het gegaan vandaag?

Muronia, wat jij hebt meegemaakt is ook vreselijk. Misschien kan ik dat een heel klein beetje vergelijken met TiSento. Een kerngezonde 3,5 jarige die zondag nog niets mankeerde en donderdag dood was. Dat komt zo onverwachts, dat is zo'n klap, daar heb ik maanden last van gehad. Met Dais was dat heel anders, daar kon ik naartoe leven.
Net was ik even bij mijn vader, maar het is echt niets meer. Staart voor zich uit met zijn mond open of slaapt. Er verandert minimaal iets in zijn gezicht als hij me ziet en houdt mijn hand vast, maar dat is alles. Dat doet echt pijn..

Welke heb je verkocht?
Enne, wat doe je dan volgend jaar als je weer een veulen hebt? ;)

Goed nieuws van Wainonia, ik ga voor je duimen! En dan lopen we waarschijnlijk weer gelijk als alles goed gaat *\o/*

Gefeliciteerd Mer1980! *\o/*

Welkom Tinkels en gefeliciteerd!

Ik vertrouwde Fi vandaag niet helemaal. Ze doet nog wel wat lelijk tegen de andere paarden, maar niet meer zo heftig. Dus toch maar de veearts gebeld. Ik wilde niet stug wachten tot vrijdag (dan stond de afspraak) en dan horen dat ik net te laat was.
Nog niet hengstig, eitje van 2 cm, maar baarmoeder lijkt wel iets te beginnen. Dus zaterdag komt ze weer (nu mijn eigen schuld duur tarief natuurlijk, omdat ik vandaag alsnog wilde scannen, maar 'gelukkig' komt ze nu weer op zaterdag _O- ) Het begint dichterbij te komen! *\o/*

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:15

Wij gaan ook zaterdag weer Cynthia, en voor de tweede merrie ook voor Cas. Gaan we dan voor twee Casje meisjes rond dezelfde tijd :D

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:18

Cynthia82...lief dat je het vraagt...
Ik sta dus met gierende hartkleppen op die dierenarts te wachten....wat denk je....sturen ze enkel een tandarts voor mn jongste merrie
{:)-:( ....ik vroeg meteen; waar is je scanner. Vind ik toch iets spannender dat het gebit.
Maar nee, die had ze niet bij zich, dar zou een ander komen doen. Hen meteen de praktijk gebeld dat dit niet de afspraak was (Ik was misschien ook wat link hoor)
Nu komen ze vrijdag. Maar mooi dat ze me geen 2 visites gaan berekenen...echt niet }:)
En dan maar weer wachten hè...en nee ze is nog steeds niet hengstig...niks nie _O-

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:58

Mag ik me ook melden?

Inmiddels is onze Deja geinsemineerd en ze wordt 25 mei gescand. Hopelijk volgend jaar een knap en gezond Expression veulen!

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:37

Mag ik me hier ook melden?
Loveyoub: Herken wel wat van jouw verhaal. Zou voor de zekerheid misschien een swab laten nemen.

Vorig jaar mijn merrie willen laten dekken, was ook drachtig, maar met 18 dagen wel erg klein, met 30 dagen wel een kloppend hartje maar ook te klein. Uiteindelijk vruchtjje kwijtgeraakt en nog een laatste poging gedaan, maar helaas. Dit jaar voor de zekerheid in april een swab genomen, bleek een resistente bacterie te hebben in de baarmoeder. Dit is gespoeld met chloorhexidine. Nu in de nieuwe cyclus naar de hh gebracht en voor de zekerheid nog een swab om te zien of ze nu wel schoon is. Dat is gelukkig het geval. Ze had ook een mooi follikel, maar die is nu te vroeg al verdwenen -O- . Helaas pindakaas. In overleg besloten niet hierop te insemineren, heb 2 rietjes dus eigenlijk maar 1 kans met deze hengst. Dus dan liever op een goede cyclus met goed formaat ei.

Onlylienn

Berichten: 125
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:56

Afbeelding
Yeah! Ik kan meedoen! Mijn merrie is op 18 dagen drachtig gescannend, echter het vruchtje zit wel te dichtbij de baarmoedermond, waardoor de kans op verstoren wel groter is,
8 juni opnieuw een scan, fingers crossed

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:48

Mer1980 en Tinkels gefeliciteerd!

Kathleen en Onlylienn welkom en gefeliciteerd!

Eef_bam balen dat je nu gemist hebt, maar je kunt je gelukkig schoon beginnen, dat is wel heel fijn!

Liek jemig wat stom zeg!

Caresse altijd goed om even te laten checken hoe het er allemaal uit ziet van binnen. Dat heb ik ook laten doen, kijken of alles klopt, hoe het zat met cystes e.d., vocht, noem maar op.

Elina oeh spannend, nog 1 dagje wachten! Ik heb 1 van mn 2 ruinen verkocht. Na een jaar proberen bleken hij en mijn dochter helaas toch niet een goede combinatie te zijn. We zijn nu samen bezig met mijn andere ruin (Florentino) en dat gaat tot nu toe heel mooi.

Cynthia het zou heel leuk zijn als we weer bij elkaar in de buurt zouden zitten! Ik ga zo straks een belletje naar de hengstenhouder doen, we gaan morgen insemineren en zondag het ei checken. Spannend!

Caresse07

Berichten: 9404
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:57

Gefeliciteerd voor iedereen met een drachtige merrie *\o/*
Nu kan het lange wachten beginnen :7

Voor degenen die richting de 18 dagen scan gaan, heel veel succes ik duim voor jullie :):)

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:50

Het gaat hier zo hard, kan het allemaal niet bijhouden.

Loes is al een paar dagen weer hengstig, maar DA heeft geadviseerd de veulenhengstigheid over te slaan. Dus de volgende gaan we weer insemineren. Dit jaar ga ik weer voor Kjento.
Ik vind het wel spannend om met veulen en merrie op pad te gaan.
Wordt er nu al een beetje zenuwachtig van. ;(
Maar ja hier komen ze niet aan huis.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:54

Wij hebben een vrachtwagentje en als ik met merrie en veulen moet reizen haal ik het tussenschot eruit, merrie vast en veulen er gewoon los bij. Is tot nu toe altijd nog goed gegaan en het veulen wordt er wel heel trailermak van :) Zie het als nog een extra stapje in het veulen ABC.

Onlylienn

Berichten: 125
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:15

Muronia: dankjewel! Word haar eerste veulen :)
Hopelijk blijft het zitten, iemand trouwens ervaring mee dat het te dichtbij de baarmoedermond zit? Zou het nog kunnen dat het wàt opschuift naar het midden van de baarmoeder?

Voor alle andere, ik duik voor jullie mee voor de 18 dagen scan! En voor de rest die het al gehad hebben mer positief nieuws, gefeliciteerd *\o/* hopen op een fijne, voorspoedige en prachtige dracht

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:22

mag ik als meelezer wat vragen? Ik heb de hengstigheid net gemist. Paard staat in training en laat dus net als haar moeder, niks zien. Ik had graag deze ronde gehad omdat ik bang ben dat het anders te laat wordt. Dierenarts gaf aan volgende week hengstig spuiten. Maar wanneer precies dan maakt dat uit? En na hoeveel dagen moet ik dan scannen en evt insimineren? Lastige is dus echt dat ze in training staat niet naast de deur. Dat maakt het lastig plannen en afspraken maken.

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:16

Muronia: Spannend!

Cynthia: Leuk dat je het vraagt. Elske zit inmiddels op het wachtbankje en Eeke is vanmiddag weer geïnsemineerd. Zaterdag scannen of het ei weg is en dan heb ik hopelijk weer even rust.

Dure rekening met Fi, maar toch beter voor je gevoel.

Onlylienn: Gefeliciteerd!

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:25

Hier ook geen geluk. De merrie is al opgehaald want was echt niet hengstig. De merries die niet hoeven staan voor het hek te pissen maar degene die moeten loopt raar allemaal.
Mijn merrie zou nu hengstig moeten zijn/worden maar zie nog niets dus goed in de gaten houden. De andere merrie ook nog niet aan de beurt maar ook niet heel gemeen met schouwen en toonde wel interesse. Dus dat komt wel.

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:32

Onlylienn daar heb ik geen ervaring mee sorry. Hopelijk blijft het netjes zitten.

Lami hengstig spuiten volgens mij tenminste 10 dagen na de hengstigheid.

Stalmelyn balen dat ze nog niet hengstig is, ook niks op komst met scannen te zien?

Wij gaan morgen insemineren! Ik heb wel een flinke hengstenwissel gemaakt. In eerste instantie zou ze bij een Groninger hengst komen, maar ik heb nu al 2 fijne Groninger merries eruit om de lijn mee door te zetten en ik heb besloten om nu toch voor een KWPN-dressuurhengst te kiezen. Zou geweldig zijn als ik ook in die richting door kon gaan in de toekomst vanuit dezelfde moederlijn. Ze wordt morgen geïnsemineerd met Toto's Design US :)
Afbeelding