Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 222 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Wij hebben ze wel een deken op, ondanks dat ze niet gereden worden. Maar hier staan ze ook al bibberend in de kou als er 3 druppels regen vallen :+ Doe ik ook met de jaarlingen en 2-jarigen. Dan kan ik ze beter een plezier doen met een dekentje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:28 



 
Profiel   

Hier alleen een deken als het de hele dag van die vieze zeikregen is. Wordt nu intensief gereden maar in december niet meer gok ik :P

Heel veel sterkte luna Y;(

Kyrkelover mooi filmpje! Lekker actief bezig !

Dennenboom inderdaad! Na oud en nieuw gaat het snel. Behalve de laatste maand

Cynthia mooie fotos ! Vind idris heel knap <3 En mama al lekker bol

Goldenarrow spannend! Weet je al meer?

Caresse gaat het al wat beter?

Amhorses het was zeker een leuke ervaring! Je paarden zien er goed en happy uit <3

Cio wat een leuke foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:37 



 
Profiel   

Hier gaan ze gewoon in de dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:12 



 
Profiel   

Hier geen dekens als ze niet gereden worden.

Heb ze hier ook nog 24/7 buiten. Misschien hou ik ze ook wel de hele winter buiten snachts op extremen na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:32 



 
Profiel   

Wat niet gereden wordt staat niet onder dek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:40 



 
Profiel   

Denk ook maar geen deken dan bij mij. Gevoelsmatig bij de eerste frisse dag altijd weer geneigd een deken op te doen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:41 



 
Profiel   

Wij hebben wel weer dekens op. Heb jaren alles zonder dekens gehad en ook gewoon gereden. Maar mn drachtige merrie staat alleen maar te schuilen zonder en wordt dan ook chagerijnig.

Haar broer kon niet wennen aan zonder dekens staan en hun moeder is nu 28, dus vorig jaar besloten ze toch weer onder dekens te zetten.
De 2 andere, oudere ruinen die nu overleden zijn, stondenw el zonder.

Ik vind zonder fijner, makkelijker en beter. Maar ze staan 24/7 buiten en wil ze ook graag in beweging hebben.
Overdag gaan ze nog wel vrijwel elke dag af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:04 



 
Profiel   

Phoebe heeft nu al wel de regendeken op. Normaal laat ik haar ook elk jaar scheren, dat ga ik nu dus niet doen. Dus ze mag best wat vacht krijgen. Dus de dekens zullen ook minder dik zijn. Maar ze staan bij mij altijd hele dagen buiten, ook in de winter. Dus als het heel koud, nat en guur is heb ik haar wel liever onder dek. Tegen de tijd dat het veulen komt zal ik haar proberen de deken af te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:04 



 
Profiel   

Caresse staat ook onder een deken. Vorig jaar ook geschoren voor het eerst, wat prima bevallen is, maar denk dat ik dat dit jaar niet doe. Ligt er een beetje aan hoe en of we nog kunnen rijden van de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:40 



 
Profiel   

Hier ook niets onder het deken. Ook niet bij -20. Maar ze kunnen de hele dag kiezen of ze buiten of binnen gaan in de groepsstal waar ze dan ook weer dicht bij elkaar kunnen staan. Dus niet nodig, ze blijven wel warm :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:15 



 
Profiel   

hier ook geen dekens op. Pica stond in de zomer nog te bibberen als het regende. Nu krijgt ze al een wintervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 18:44 



 
Profiel   

Bij mij ook alleen wat echt gereden wordt verder geen dekens....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:40 



 
Profiel   

Ik snap het bij de Arabiertjes heel goed als ze alsnog dekens op krijgen als ze niets doen, die zijn vaak niet 'waterdicht' en hebben het dan lastig in de nattigheid. Mijn oude ruintje had dat ook, die moest soms zelfs in de zomer onder het dek als het dagenlang regende. Heb een keertje gedacht dat hij er maar aan moest wennen en toen ging hij in hongerstaking tot omvallen van de onderkoeling aan toe :Y) toen me maar erbij neergelegd dat hij niet voor Hollands weer gemaakt was.

Mijn huidige pony's lopen alleen onder deken als ik ze scheer ivm training, maar deze winter dus niet. Met uitzondering op sneeuwstormen of hele gure wind met lage temperatuur.
Voor het veulen heb ik al wel een dekentje liggen, voor het geval we weer zulk gek weer krijgen eind maart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:49 



 
Profiel   

Toch ken ik Arabieren ook als dat ze goed tegen de kou kunnen. In de woestijn vriest het ook, en overdag hoge temperaturen waardoor ze nauwelijks vacht hebben, minder als hier.
Is ook een stoeterij vlakbij mijn adresje van wintersport waar ze altijd buiten staan en ik nog nooit een deken heb gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:47 



 
Profiel   

Kou kunnen ze ook wel goed hebben. Het is echt puur de regen waar ze echt een ontzettende hekel aan hebben. Als het regent en ik zet ze buiten willen ze eigenlijk al gelijk omdraaien naar binnen toe _O- (en ja, dat is serieus wel eens gebeurd :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:30 



 
Profiel   

O, maar dat doen die verwende krengen bij ons ook. Zelfs als een ezel blijven staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:07 



 
Profiel   

Hier normaal ook geen dekens op. Alleen wild Thing loopt onder het zadel en Nigrante wordt ook wat mee gedaan. Die hebben nu een regendeken op. Sammie heeft niks op. Vorig jaar hadden wild Thing en Sammie alleen een deken op toen er sneeuw lag en het zo guur was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 00:23 



 
Profiel   

Hier zijn we inmiddels op dag 122, dus 1/3 zit erop. Volgende week gaan we spenen en scannen!

Hier ook geen dekens, wel grote droge schuilstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:42 



 
Profiel   

Gister maar eens een foto gemaakt van Treasure.
Inmiddels ruim 4 maanden drachtig en er komt nu een mini buikje.
[ img ]
Ze had niet zo'n zin in de foto hhaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:44 



 
Profiel   

Fleur staat elk jaar wel een periode met een deken op. Die gaat niet zo goed op kou met nattigheid en gezien ze pas in mei is uitgeteld gaat dat ook prima. De andere 2 wil ik in principe zonder deken laten lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 12:32 



 
Profiel   

Vienna geen deken op. Ze doet lichte arbeid

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:57 



 
Profiel   

Hier wel een regendeken op want we gebruiken haar welles voor het rijden of mennen. :)

Drachtige merries mogen wel een zandweg kuurtje hebben toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:06 



 
Profiel   

Hier weer snel een berichtje van mij en de (s)tinkertjes. Ik lees alles braaf mee maar nooit tijd om zelf te reageren :+
Ik ben nog steeds bezig met wiske haar kreupelheid. We waren naar de kliniek geweest en op de foto’s was niks te zien, ze dacht aan een ontsteking in de hoef. De DA wilde een cortizonenspuit geven maar die had als bijwerking dat ze hoefbevangen kon worden, en dat hebben we net achter de rug.. en omdat ze drachtig is mag ze niet alle medicijnen.
We hebben gekozen voor metacam en rust (met uitzondering stappen op het harde). Ze loopt nu onregelmatig.. voor de rest doet ze het goed, op de kliniek heb ik ook voor een scan gevraagd omdat we die ellende gehad hebben maar alles zag er uitstekend uit. Heb de ogen, mond en ribben gezien :)

Wiske nu 166 dagen drachtig
(Tijdens het stappen even grasjes eten)
[ img ]

Maddy 164 dagen
(Loopt tussen de jaarlingen van vorig jaar, waaronder de bruine van zichzelf)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 09:03 



 
Profiel   

Goldy, 177 dagen
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Pica 77 dagen
[ img ]

Goldy is niet meer gescand na de 18 dagen scan, maar echt duidelijk ronder dan toen ze kwam
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 14:56 



 
Profiel   

Zaira 114 dagen. Bolle! :D
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 222 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen