Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 223 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Melissa die gaat de breedte al wat in :D

Jennyk over goldy hoef je niet te twijfelen nee :jj Ze zien er mooi uit! En nog lekker op de weide. Dat kan hier helaas echt niet meer

Mukiwacobs Wat balen dat de kreupelheid niet over gaat van Wiske.. Wel fijn dat je veel hebt kunnen uitsluiten. Ze ziet er wel prachtig uit! En bij jou alles ook nog lekker op de wei

Wpaard ik doe hetzelfde met mijn merrie :) Maar geen dekentje. Al zal de ene het wel nodig hebben en een andere niet.
Zandweg kuur kan gewoon hoor :)

Kyrkelover ik spot ook een mini buikje inderdaad :D

Charisma spannend de laatse scan!

Vandaag weer gestart in de L1! Na een kleine domper vorige week gingen we er weer voor een volle 100% tegenaan. En niet zonder succes *\o/* 202.5 en 205 punten en twee keer een 3e prijs (B en L1 samen)
Na drie wedstrijden zijn wij alweer L1+7! :D Mijn doel is voor haar zwangerschapsverlof L2 te kunnen starten. Zoals het nu lijkt moet dat lukken <3 Ik denk dat ik nog 1 maand start. Misschien 2 maand. Merk dat ze moeite krijgt met de buiging. Ze groeit in de breedte. Vandaag het veulen kunnen voelen!
[ img ]
Zilver heeft een mijlpaal! Nog maar 150 dagen te gaan *\o/* Spot je een mini buikje? Wij zien het vooral bij de flanken breder worden
[ img ]
Knappe fayola nog 179 dagen te gaan
[ img ]
En samen van de week. Fayola vond er het hare van :+
[ img ]

Oh heb ik mijn zeepaard al geshowt? :')
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:40 



 
Profiel   

kabayo: die is echt niet bang voor water! Goed bezig op wedstrijd!
Ja ze staan overdag nog buiten, dit stuk blijft meestal wel aardig droog, alleen met heftige buien niet. De grote stukken kunnen ze in de herfst/winter vaak niet op. Nu zou het nog wel gaan. Ja Goldy wordt lekker rond en gelukkig ook makkelijker te benaderen nu ze 's nachts binnen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:30 



 
Profiel   

Hier ook nog eens foto’s van de preggies <3

Poppy +- 238 dagen
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ramona (Mona) 197 dagen
[ img ]

Desi +- 164 dagen
[ img ]
[ img ]

Quinn 158 dagen. Zij wou haar buik heel goed laten zien _O-
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Winnie +- 133 dagen
[ img ]

Suus 117 dagen
[ img ]

Wiske 107 dagen
[ img ]

Lonneke 67 dagen
[ img ]

Ze mochten de tuin leegvreten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:21 



 
Profiel   

Mukiwacobs, wat frusterend zeg als je er maar niet achter komt waar die kreupelheid vandaan komt :(:)

Kabayo, lekker bezig hoor jij, heel netjes!
Hahahahahahaa!! Die foto met haar kop in het water tot net aan haar oog ook! Hahahahahahaa!

Knolselder, wat zijn het al lekkere haarballetjes! <3
Quinn is echt heel knap!

Hier staan Fi en Idris nog 24/7 op de zomerwei. Fi gaat het laatste weekend van oktober naar stal. Nog 1,5 week samen dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:32 



 
Profiel   

Lekker bezig Kabayo *\o/*
En de dames zien er goed uit.

Balen dat je er maar niet achter komt waardoor ze kreupel is MukiwaCobs -O-

Knolselder heeft allemaal pluizebolletjes met babybuiken <3 <3

Bij jou ook nog lekker op de wei Cynthia :)

Caresse staar inmiddels sinds een paar dagen op de paddock in verband met haar pees. De wei is bij de in/uitgang nogal nat en het pad naar de wei ook, wij dachten dat dat niet handig was voor haar been. Haar buurvrouw welke ook in haar kudde staat mag gezellig bij haar blijven terwijl de rest nog wel lekker op de wei staat. Gelukkig is ze er zelf relaxed onder.

Doordat ze niks doet nu zie je wel echt al een buikje komen <3 <3
Ze is vandaag 143 dagen. Nog 27 dan zit ze op de helft alweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:11 



 
Profiel   

Wordt het niet eens tijd voor een foto update Caresse? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:54 



 
Profiel   

[ img ]
Vienna 119 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:15 



 
Profiel   

Cynthia82 schreef
Wordt het niet eens tijd voor een foto update Caresse? :D


Hmmm ik zal eens kijken of ik komende dagen een foto kan maken van mevrouw :+

Edit: Knappe Vienna <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:05 



 
Profiel   

Knolselder, die Quinn is wel erg gaaf. Volgens mij heb je er teveel.........:o Bedoel ik niks mee, haha

We zijn hard bezig met de schuur. Maar ook al 3x plan gewijzigd. Eerst was het plan 1 stal te maken voor evt bevallen, nood etc. Wilde haar laten wennen met daar eten, maar de paarden scheiden gaf wat stress.
Dus besloten er nog 2 inloop stallen te maken waar moeder en broer dan ook binnen kunnen staan en ze wel nog wat contact hebben.
De "beval" stal is 3x5. Uitloop moeten we nog bekijken. Moesten stuk beton weg slopen, gaten vullen, balk weg, maar hij kon nu open. Staan er 3 paarden..........
Twijfel nog steeds was wijsheid is, maar anders veranderen we het wel weer.

Ik zit wel met de verlichting. We hebben ook nieuwe verlichting in de stal gemaakt en dat geeft goed licht. Maar die wil ik 's nacht niet aan houden. De camera's hebben geen licht nodig, toch? Of toch een zacht lampje apart boven die ene stal hangen?

Wew weten natuurlijk niet of ze wel in die stal gaat bevallen, maar we willen die optie hebben en kunnen aanbieden. Zij redt zich natuurlijk wel, maar gaat om ons zicht erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:48 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie Vienna!

Carese, wat rot dat je peesproblemen hebt! Hopelijk snel beter!

Hier weinig te melden. Paardjes staan al even op de paddock. Merrie gaat van de ene blessure naar de andere (van hoefzweren naar peesblessure). Dus wordt een beetje moe van haar. Hoe krijgt ze zichzelf steeds zo stuk, terwijl ze amper werkt.
Verder zit ze nu op de 131 dagen. De helft komt dus al hard in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:41 



 
Profiel   

Hier ook een update foto.

Joly 127 dagen drachtig <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:16 



 
Profiel   

superpony schreef
Knolselder, die Quinn is wel erg gaaf. Volgens mij heb je er teveel.........:o Bedoel ik niks mee, haha

We zijn hard bezig met de schuur. Maar ook al 3x plan gewijzigd. Eerst was het plan 1 stal te maken voor evt bevallen, nood etc. Wilde haar laten wennen met daar eten, maar de paarden scheiden gaf wat stress.
Dus besloten er nog 2 inloop stallen te maken waar moeder en broer dan ook binnen kunnen staan en ze wel nog wat contact hebben.
De "beval" stal is 3x5. Uitloop moeten we nog bekijken. Moesten stuk beton weg slopen, gaten vullen, balk weg, maar hij kon nu open. Staan er 3 paarden..........
Twijfel nog steeds was wijsheid is, maar anders veranderen we het wel weer.

Ik zit wel met de verlichting. We hebben ook nieuwe verlichting in de stal gemaakt en dat geeft goed licht. Maar die wil ik 's nacht niet aan houden. De camera's hebben geen licht nodig, toch? Of toch een zacht lampje apart boven die ene stal hangen?

Wew weten natuurlijk niet of ze wel in die stal gaat bevallen, maar we willen die optie hebben en kunnen aanbieden. Zij redt zich natuurlijk wel, maar gaat om ons zicht erop.


Even je camera van te voren testen of je goed zicht hebt zonder licht. Bij die van mij was het licht goed maar toen ze onrustig werd toch voor de zekerheid 1 lampje aan gelaten in de stal maar dat was meer voor als ik dan binnen zou komen en ze zou aan het bevallen zijn dat ik niet ineens alle lichten aan wou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 06:12 



 
Profiel   

Leuke pony wpaard! Zou wel proberen om er wat vet af te krijgen voor gezondheid van de pony :) misschien ben je daar al mee bezig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 06:24 



 
Profiel   

Hier gisteren alles gespeend, ging prima. Beetje brullen en t was voorbij. Alles naar de winterweides gebracht. Nu hopen op snel voorjaar met veel gezonde veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:19 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Leuke pony wpaard! Zou wel proberen om er wat vet af te krijgen voor gezondheid van de pony :) misschien ben je daar al mee bezig :D

Zo vet vind ik haar niet hoor en de hoefsmid en vee arts vinden haar ook niet vet voor een shetlander. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:33 



 
Profiel   

Wpaard schreef
Hier ook een update foto.

Joly 127 dagen drachtig <3

[ [url=m/xt6AoN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jXsvBc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een heerlijk koppie.

Net onze zwarte shet laten inslapen en wat mis ik hem. Heerlijke pony's, die shetjes.


Kiss1990 schreef
Even je camera van te voren testen of je goed zicht hebt zonder licht. Bij die van mij was het licht goed maar toen ze onrustig werd toch voor de zekerheid 1 lampje aan gelaten in de stal maar dat was meer voor als ik dan binnen zou komen en ze zou aan het bevallen zijn dat ik niet ineens alle lichten aan wou doen.


Ik heb nog geen camera.

Voor nu hebben we de led balken aan het plafond en dus goed licht in de schuur. Maar wel veel licht om hele nachten aan te laten.
Maar als ze duidelijk is in haar voortekenen kan het wel van tevoren aan blijven zodat we die niet opeens aan hoeven te zetten.

Als ze al besluit daar te bevallen.

Ze wilde eerst de stal niet in, maar nu staan ze met z'n 3en de hele dag daar te eten, dus kan ze mooi wennen als het nodig mocht zijn.
Voor dr moeder en broer komen er haaks op 2 inloop stallen en kunnen ze elkaar goed zien, contact hebben etc. Anders wordt het een drukke kraamkamer.


Charisma schreef
Hier gisteren alles gespeend, ging prima. Beetje brullen en t was voorbij. Alles naar de winterweides gebracht. Nu hopen op snel voorjaar met veel gezonde veulens!


Dat vind ik het grootste nadeel van fokken.

Gelukkig is alles goed gegaan en de rust snel terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:43 



 
Profiel   

Is idd nooit leuk, maar de veulens waren 6 maanden en staan nu in Koppel. Ze hebben steun aan mekaar. De merries vonden t wel oke, die waren na 5min klaar met zoeken en brullen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:30 



 
Profiel   

Charisma schreef
Is idd nooit leuk, maar de veulens waren 6 maanden en staan nu in Koppel. Ze hebben steun aan mekaar. De merries vonden t wel oke, die waren na 5min klaar met zoeken en brullen :)


Ja, wij hadden vroeger de merrie in koppel lopen en was er al een natuurlijke afstand op een gegeven moment. Toen gingen de merries naar een andere wei ex de oudere merries die bij de veulens bleven. Ging ook zonder gedoe, maar mijn eigen moeder hart vind het vreselijk.

We hebben onze pup met 14 weken gehaald en de moeder en zus en een tante waren er ook. De fokkers investeerde wel tijd in hem enzo. Maar dat weg gaan en meenemen, vind ik echt nooit leuk.
Volgens mij had ik het zwaarder dan hun.

Nu maar 1 merrie met veulen straks, dus imo echt niet ideaal, maar we zien wel hoe het loopt. Ik hoop dat ze zelf al wat afstand nemen.
Vorige veulen was ze heel erg close mee en ook erg beschermend. Ik wilde haar toen niet te vroeg van het veulen af ( was niet van ons ) maar we moesten haar met ruim 5 maanden toch komen ophalen....En ik denk niet dat het afspenen geleidelijk is gedaan zoals afgesproken. Daar heeft ze best last van gehad. Dus ik gun haar nu ook de tijd en haar eigen manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:30 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik meld me ook weer. Wel met een hele andere merrie. Afgelopen voorjaar de United merrie verkocht.

Anyway.

Het is een Epke x Thomas. Drachtig van Jehannes <3 *\o/* Super leuke merrie. 27 april uitgerekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:52 



 
Profiel   

Sorry dames ik was even niet zo actief. Ik heb het even heel druk gehad. Ondanks dat ik niet heb gereageerd heb ik wel meegelezen. Sorry voor iedereen die ik vergeet...

Mukiwacobs. Balen dat er niet een duidelijke oorzaak is. Hopelijk wordt het beter met rust. Fijn dat op de echo er alles goed uitzag :j

Jennyk. Dames zien er goed uit. Laat je haar ook niet meer scannen?

Melissa. Beginnend buikje gespot

Kabayo. Wat super. Gefeliciteerd *\o/* silver lijkt anders te dragen als vorige keer. Toen zakte haar buik meer dacht ik?
Geweldig die snorkel foto _O-

Knolselder. Dat begint al op te schieten :):) lekkere ronde buikjes allemaal

Cynthia. Fijn dat ze nog zolang op de wei kunnen. Waar gaat Idris naartoe?

Caresse07. Balen van de pees. Beter even geen risico's nemen. Dan maar even niet op de wei.

Vienna. Ziet er goed uit

Superpony. De twee inloopstallen klinkt als een mooie oplossing. Zo staat ze toch apart, maar ook contact mogelijk.

Myrthee. Wat balen dat ze zo'n brokkenpiloot is.

Wpaard. Ziet er goed uit. Vind haar voor een shet ook niet overdreven vet

Meya. Welkom

Het wordt eigenlijk wel tijd dat ik de dames op de foto zet. Dan kunnen we de dikke buiken beoordelen :')
Hier weer een mijlpaal
[ img ]

Vandaag was het zover voor White Dream... En hij is ggk *\o/*
Zo trots en blij met deze knapperd <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 22:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd AM *\o/* *\o/* Hij is echt heel gaaf. Mocht ik toch nog eens gaan dekken dan zou ik het wel weten :j

Verder even druk met mijn opleiding, een vermoedelijke hernia en een peesblessure bij Caresse dus even weinig online op het moment :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 11:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd AM!!

Hier vandaag merrie gescand en nog mooi drachtig! Veulen was al te groot om op t echoscherm te krijgen...dat beloofd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 15:26 



 
Profiel   

Sorry dat ik niet heel actief ben, meestal ben ik dat meer tegen het eind. Nu weinig nieuws te melden en druk. Ik weet niet eens uit mn hoofd hoelang mn merries zijn, en ook niet wanneer de uitgerekende datum ongeveer is. Ik heb ook nog geen rekening gehad zelfs :')

Gefeliciteerd AM.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 15:30 



 
Profiel   

Hier hetzelfde Cio

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de goedkeuring AM!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 223 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen