[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:10

Sudocreme heb ik inderdaad ook gehoord als tip! Dus die ga ik ook zeker onthouden mocht tandpasta zijn werk niet doen.
En thanks voor de overige tips cioccolato! Die neem ik zeker mee.

Ze hebben wel een stal waar ze in kunnen staan wanneer ze willen, maar dat doen ze natuurlijk bijna nooit. Eigenwijze pony beesten ook haha.
Ik weet wel dat ze eind van de dag en 's nachts op een droger stuk staan dan overdag. Dat helpt wellicht al.
Waardoor het nu denk ik ook nog niet zo erg is.

Zo eerst even op jacht voor tandpasta. En kijken voor welk merk ik neem.

Heb net een hoop ellende met mijn eigen ruin gehad (blijkt niet tegen brokken te kunnen). Dat onder controle. Krijgen we dit.

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:26

Yaartje tegen mij zeiden ze toen: zo goedkoop mogelijke tandpasta. :')

Ik deed het een keer goed schoon en droog maken en dan tandpasta erop. Dan de volgende dag kon je de tandpasta eraf "krabben". Omdat mijn paard toen op stal stond hoefde ik niet iedere dag haar benen te wassen en deed ik een paar dagen alleen tandpasta er opnieuw op. Ze is er toen helemaal vanaf gekomen, terwijl ze het echt heel erg had.

Edit: ik deed de tandpasta alleen op het mok-korstje zeg maar. Als ik de volgende dag een korstje eraf kon halen, smeerde ik dat niet opnieuw in omdat het dan een klein wondje was. Zat het korstje nog te vast, dan smeerde ik het nog een keer in en probeerde het de dag erop weer.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:40

Dan zit ik wel goed. Ben voor Prodent gegaan (als ik het goed heb). Was voor zover ik kon zien een van de goedkopere in de Coop. Daar zat mijn gevoel ook het beste bij.
Ze heeft tot nu toe een korstje van wat ik zag en voor de rest alleen de geïrriteerde huid in de kootholte, maar daar helpt het dan denk ik ook bij? Zolang het maar rustig word en er niet nog meer korstjes bij komen. Dan vind ik het allemaal best :j .

Zo bijzonder om te lezen dat het zo goed heeft geholpen voor jouw paard! Wat een beetje tandpasta al wel niet kan doen. En ik maar kijken naar de dure mokzalf op agradi :') .
Heel benieuwd nu of de tandpasta ook voor ons gaat helpen!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:55

Pas wel op dan tandpasta niet de huid nog extra irriteert. Sommigen kunnen best even wat prikken op de huid als die gevoelig of kapot is. Het is dan niet de hele tijd ofzo, maar kan voor nare reacties zorgen. Denk aan hoef op trekken, of een trap geven als reactie.
Ik vind daarom sudocreme fijner.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:54

Cioccolato schreef:
Pas wel op dan tandpasta niet de huid nog extra irriteert. Sommigen kunnen best even wat prikken op de huid als die gevoelig of kapot is. Het is dan niet de hele tijd ofzo, maar kan voor nare reacties zorgen. Denk aan hoef op trekken, of een trap geven als reactie.
Ik vind daarom sudocreme fijner.

Goed om te weten inderdaad! Even opletten dan. Huid is op 1 plekje na verder gelukkig niet kapot. Dus dat moet wel goed komen.
Zal morgen ook even naar sudocreme kijken. Mocht je nog een fijne sudocreme weten zou je mij de link dan willen sturen?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:23

Er is 1 sudocreme. Het grijze potje in verschillende formaten. Ik probeer zo groot mogelijk.
Voor de rode billetjes _O-
Of voeten. Lijkt op elkaar toch? :))

Ik Google gewoon en zoek de goedkoopste, liefst zonder verzendkosten. Wisselt steeds welke site dat is.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:29

Zoals deze?:
https://www.kruidvat.nl/sudocrem-multi- ... me/p/21090

Dan kan ik morgen of maandag even de kruidvat in gaan en het ophalen. Heb ik ook gelijk alles in huis en dan even kijken of ik met tandpasta of sudocreme begin.
En dan zal ik maandag speciaal voor jullie een foto van de eigenwijze drachtige boef maken. Dat ben ik jullie na alle tips wel verschuldigd!

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:33

Sudocreme werkt redelijk goed voor mok.
Ik heb ook wel eens droog zetters voor koeien gebruikt, droogt nog mooier op en gaat sneller dan sudocreme maar is moeilijk verkrijgbaar (scheelt als je ook melkvee hebt)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:39

Ja of de basic sudocreme

Droog zetter zijn ook errrrgg fijn idd. Maar minder makkelijk te kopen.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:40

Basic sudocreme kon ik zo snel even niet vinden, maar zal zeker even zoeken.

Droog zetters moet ik even googlen vrees ik. Nog nooit van gehoord. Leer een hoop bij dankzij jullie!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:45

Daar zit ook meer een medicijn achtig iets in.
Correct me if im wrong. Maar is wel fijn spul

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:57

Dan ga ik die zeker in gedachten houden! Als ik maandag de sudocreme ophaal kom ik denk ik echt al een heel eind. Echt zo ontzettend blij met jullie tips!

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:01

Ik zou inderdaad sneller voor sudocreme Ipv tandpasta gaan.
Ik gebruik bij mok sudocreme in combinatie met zinkzalf. Werkt perfect.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:38

Toushie schreef:
Ik zou inderdaad sneller voor sudocreme Ipv tandpasta gaan.
Ik gebruik bij mok sudocreme in combinatie met zinkzalf. Werkt perfect.


Welke zinkzalf gebruik jij meestal? Want dan ga ik die ook nog halen! En dan eerst zinkzalf er op smeren en dan pas sudocreme?

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:50

xYaartje schreef:
Toushie schreef:
Ik zou inderdaad sneller voor sudocreme Ipv tandpasta gaan.
Ik gebruik bij mok sudocreme in combinatie met zinkzalf. Werkt perfect.


Welke zinkzalf gebruik jij meestal? Want dan ga ik die ook nog halen! En dan eerst zinkzalf er op smeren en dan pas sudocreme?



https://www.kruidvat.nl/kruidvat-baby-z ... /p/1126882

En ja inderdaad eerst beetje zinkzalf en dan sudocreme overheen.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:22

Dank je wel voor de tip Toushie! Dat ga ik dan maandag allemaal even ophalen bij de kruidvat en dan kunnen we maandag gelijk beginnen!

En even voorstellen. Mama in spe Jenny. Gedekt door, als ik het goed heb onthouden, Bertus. Een ontzettend leuke zwart bonte hengst.
Dus ik verwacht dat de kleurkans vooral zwartbont is.
Ben alleen bij de eerste dekking geweest en dat was begin mei vorig jaar. Dus dan zou ze april uitgerekend moeten zijn. Al is ze na de eerste dekking aantal weken later nog een keer gedekt dacht ik, maar dat moet ik even goed navragen aan de eigenaar. Die weet dat allemaal precies.
Jenny verzorg ik al vanaf de dag dat ze is geboren. Ontzettend bijzonder dan ook dat ik dit jaar mag mee maken dat ze zelf moeder word.
Haar moeder Brenda heb ik ook verzorgt, maar die hebben ze toen Jenny 4 maanden oud was helaas in moeten laten slapen ivm hart en longproblemen. Ze was op. En word nog altijd erg gemist.
Jenny heeft er flink karakter in zitten en maakt het mij ook zeker niet altijd even makkelijk, maar dat vind ik alleen maar leuk! Houd wel van wat pit in de kleintjes.
Ze heeft veel steun van haar vriendinnetje Zoë die als het goed is ook drachtig is. Gedekt door dezelfde hengst.
Het zijn buren van de kudde waar mijn pony in staat en ze houden dan ook regelmatig vergaderingen over wat ze nu weer voor gekke fratsen uit kunnen halen bij mij.
Voor Jenny word het haar eerste veulen.

Afbeelding

Dieyar

Berichten: 33
Geregistreerd: 15-07-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:54

Hebben jullie nog tips voor het instellen van een Birth Alarm?

Wij hebben een Birth Alarm 2.0 light gekocht, maar krijgen het niet voor elkaar dat hij gaat bellen met het testen. Pfff frustrerend dit…

Zowel geprobeerd met een prepaid simkaart van KPN en Vodafone. Voicemail en pincode van de simkaart is uitgezet.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:01

Ik heb eigenlijk nooit problemen met instellen. Maar je kan ook via SMS instellen toch? Beide opties geprobeerd om in te stellen?

Dieyar

Berichten: 33
Geregistreerd: 15-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:10

Cioccolato schreef:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met instellen. Maar je kan ook via SMS instellen toch? Beide opties geprobeerd om in te stellen?


Inderdaad beide opties. De nummers lijken wel goed geprogrammeerd, maar bij het testen gaan wel de juiste lampjes branden maar gaat niet bellen. Wat voor simkaart gebruik je?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:11

Caresse, ik ben heel benieuwd naar het bontpatroontje wat er bij jullie uit gaat komen!
Bij jou trouwens ook Kabayo! En je knappe hondenkind <3

Neonlight, hahaha, jouw paarden geven geen merries en geen appaloosa, dus succes :P
Ik denk dat jij het echt niet gelooft als er een appie merrietje naast ligt :+

xYaartje, je kan ook een vosbonte krijgen uit zo'n combinatie, of een zwarte of vos (zonder bont).

Hier is Fi 235 dagen. Ze was een paar dagen niet zo lekker door een verkeerde baal hooi. Ze had er niet veel van gegeten, maar had wel wat slappere mest en wilde daarna twee dagen uberhaupt niet veel hooi eten, ze vertrouwde geen enkel hooisprietje meer.

Maar vandaag was ze weer lekker wild :D
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:15

Ik gebruik elk jaar een nieuwe want hij verloopt. Met gratis beltegoed erop, wisselt steeds welke provider dat is

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:50

Cynthia82 schreef:
Caresse, ik ben heel benieuwd naar het bontpatroontje wat er bij jullie uit gaat komen!
Bij jou trouwens ook Kabayo! En je knappe hondenkind <3

Neonlight, hahaha, jouw paarden geven geen merries en geen appaloosa, dus succes :P
Ik denk dat jij het echt niet gelooft als er een appie merrietje naast ligt :+

xYaartje, je kan ook een vosbonte krijgen uit zo'n combinatie, of een zwarte of vos (zonder bont).

Hier is Fi 235 dagen. Ze was een paar dagen niet zo lekker door een verkeerde baal hooi. Ze had er niet veel van gegeten, maar had wel wat slappere mest en wilde daarna twee dagen uberhaupt niet veel hooi eten, ze vertrouwde geen enkel hooisprietje meer.

Maar vandaag was ze weer lekker wild :D
[ [url=m/0pqdJv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat grappig! Kan dus nog een hele verrassing wat voor kleur het veulen krijgt! Komt dat dan weer door de voorouders? Haar moeder is zelf vos.

Met Zoë heb ik dan echt geen idee welke kleur eruit komt. Zoë is vos, maar ook gedekt door Bertus (zwart bont). Dus daar kan ook weer van alles uitkomen. Belangrijkste is dat het straks gewoon gezond ter wereld komt <3 .

Maria is gedekt door een palomino bonte hengst. Zij zelf is donkerbruin bont. Dus dat word echt helemaal een verrassing. Heb ook geen idee wat voor kleurtjes zij en Frodo door kunnen geven aan de veulens. Eerste keer dat we deze combinatie hebben.

En wat is Fi toch ontzettend knap!

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:51

Heb je zelf al eens nar het nummer proberen bellen om zeker te zijn dat de voicemail echt is uitgeschakeld?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:09

xYaartje, zwarte paarden kunnen het vosgen dragen. Je geeft nu aan dat haar moeder vos was, dus daar is je antwoord: Jenny draagt vos.
Als de hengst ook vos draagt en beide ouders geven het vosgen door, krijg je een vos.

Was haar moeder vos of vosbont?
Als haar moeder vos was (en dus niet bont) is jouw merrie heterozygoot voor bont.
Als het hengstje ook heterozygoot voor bont is, kan het zijn dat ze beiden hun bontgen niet doorgeven en dan krijg je dus een effen veulen :)

Enne, dankjewel <3

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:12

Mijn merrie is vandaag 295 dagen drachtig!! *\o/*
Wordt nu echt heeeeel spannend :D

Haar buik begint steeds meer te groeien, vanmiddag het veulentje weer eventje gevoeld <3 <3

Ben zo benieuwd naar het veulentje, de kleur en geslacht. Denk dat ik nu ook eindelijk uit de namen ben zowel hengst als merrie :D :D

Afbeelding