Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 236 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Am_Horses mooie buikfoto's weer! Verwen Sammie maar goed. <3 Ik denk meteen White dreams come true! Maar geen idee wat dan de roepnaam word.

mirjamalvar wat een mooie bruine beer in de sneeuw!

ljongema ik zou ook zeggen met je da overleggen. Ik denk toch ook wel meer beweging. Voor spieren vind ik chevivit ook een wondermiddel. In de winter loopt het vit e gehalte in hooi snel terug. In brok zit schijnbaar vaak ook niet voldoende. Bij een bloedonderzoek van mijn pony kwam ooit naar voren dat de spieren helemaal verzuurd waren. Begonnen hiermee met chevivit (beste vit e supplement volgens da)en de waardes werden beter. Oh ja en de pony bleek best lief te zijn ipv een zuur kreng, arme ding had gewoon altijd spierpijn. :(:) Maar ik zou zeggen overleg even met je da, vallen klinkt erg heftig...


Ohhh kabayo kom maar op met de miniwolf spam, echt superschattig!

jessicazz Welkom wat een mooie merrie en wat is ze al ver! Hmm iets met de naam van een gebied, stad of regio. Of het franse san voor zonder, Sans problème bv. Roepnaam san. Of iets met sun(shine). Sorry dat laatste vind ik altijd lief klinken. Of iets met spots?


Oh spannend tinkels! Samen waken? :Y) Benieuwd wie er eerst is dan.

Setelli fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met de pechvogel! En lekker hoor, zoveel jaar jonger geschat worden.
Factuur of nuja tikkie had ik vd zomer al. Dekbon weet ik niet, er zat een papiertje bij t sperma maar dat is zeker niet wat je bedoeld? Maakt voor mij ook niet uit eigenlijk, het is toch een kruising.

Haha cynthia82, ik zal voor je duimen dat je nu toch een merrie krijgt!



Een merrienaam heb ik al, eentje waar ik echt verliefd op ben, ik hoop ook zo op een merrie want dat is het makkelijkst. Dan kan het veulen zonder gedoe thuis in de kudde opgroeien.

Voor een hengst zoek ik nog een leuke plaatsnaam/regio/eiland whatever in portugal.
Modena is namelijk een stad in Italië, we hebben ook al een Paris, dus het voelt logisch en is bovendien een mooie verwijzing naar Modena. En portugal als verwijzing naar de lusitano. Dus als iemand hier nog iets weet...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:30 



 
Profiel   

Ik heb een unisex naam bedacht, vooralsnog ben ik daar helemaal mee in mijn nopjes :)
Maar misschien als het eenmaal zover is, dat ik het toch niets vind. Misschien nog een paar reserve namen bedenken toch maar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:00 



 
Profiel   

Sanet schreef
Ik heb een unisex naam bedacht, vooralsnog ben ik daar helemaal mee in mijn nopjes :)
Maar misschien als het eenmaal zover is, dat ik het toch niets vind. Misschien nog een paar reserve namen bedenken toch maar..


Oh dat is super slim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:02 



 
Profiel   

oef nu al bezig met namen.

Kwpn heeft 2022 de letter S. Een merrieveulen word vernoemd naar moeder Wirolieta---> Sirolieta (roepnaam Sita, mama heet Wita 8-)

En een hengstennaam pff lastig hoor, ik schrijf als ik een leuke naam hoor meteen op gelukkig heb ik nog tot begin april

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:35 



 
Profiel   

Kabayo aaah wat een dropje zeg <3

Jessica voor een merrie zou ik symphony of Symfonia mooi vinden!

Setteli ik heb vooraf betaald dus durf daar verder geen uitspraak over te doen gezien ik er totaal niet bekend mee ben!

Rensjuh zou kunnen. Merkte ik wel ook bij die van mij. Sommige dagen echt vermoeider dan anderen.

Cynthia sssht het wordt een merrie. :j

Gypsy dan zou ik gewoon google maps aanslingeren. Madeira is een mooi portugees eiland. Meer weet ik niet uit mijn hoofd. Maar wel een mooie taal om uit te kunnen kiezen!

Sanet oh dat is nog eems handig!!

Olga Sirolito :D

Hier ben ik helemaal blij. Paard helemaal opgeknapt en blij. Rustig aan beetje longeren opgepakt. Dit gaat super. Ze is helemaal blij en begint langzaamaan een beetje aan te komen gelukkig _/-\o_


Ik kan het meteen zien in haar ogen.. gek is dat!
[ img ]

Wat namen betreft verzin ik deze ter plekke. Ik kan niet iets vooraf vastzetten want het moet in mijn hoofd echt passen. Klinkt wellicht beetje zweverig.. maar wat voor energie geeft het veulen en wat voor karakter heeft hij/zij. En in combinatie met uiterlijk koppel ik daar dan een naam aan vast. Heel gek maar dat heb ik altijd zo gedaan... :) Ik heb overigens wel altijd een lijst met ideeen maar vaak eindig ik op iets compleet anders :') Bell is onderhand de 180 dagen gepasseerd!!! Schattig <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:53 



 
Profiel   

Het veulen is actief vandaag haha mijn merrie vind het niet heel prettig #)

Haar buik begint al goed te groeien maar dat is wel logisch met 251 dagen dracht <3 <3

[ img ]
[ img ]

Ik wil graag een naam hebben met 2 delen.
Ik had bedacht als ik de naam met Suprème… begin hoef ik daarna alleen maar een passende naam dus maakt de letter S ook niks meer uit haha

Begin zo nieuwsgierig te worden naar het veulen, maar vind het ook enorm spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:57 



 
Profiel   

Namen hebben wij ook geen vaste letters voor gelukkig, maakt het een stuk makkelijker :D.



We hebben we komend jaar 2 veulens minder.
Onze Lovestruck (Fief) en Big Style (Styles) zijn verkocht naar America!
Er zullen dus 2 nakomelingen van onze hengst op Amerikaanse bodem geboren worden komend jaar :D.

Deze 2 dames zijn dat.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:11 



 
Profiel   

Ik heb soms een aantal namen op een lijstje en soms wordt het er 1 van. En soms een hele nieuwe. Meestal vraag ik overal, op bokt, in groepsapps etc naar namen en daarvan wordt het er 1 :')

Maar vind het belangrijker dat her gezond en wel ter wereld komt, dus die naam vind ik bijzaak en komt wel als het veulen er is. Tot die tijd ben ik niet actief er mee eigenlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:00 



 
Profiel   

Ik heb wel een lijstje met namen, hengsten zijn makkelijk, de merries dat vind ik lastiger. Ik ben er ook nog niet uit of ik een begin letter ga gebruiken van de merrie bijvoorbeeld. Bij de welsjes staat er niet jaarlijks een letter klaar dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:22 



 
Profiel   

Ik heb een hele namenlijst met wel 50 namen erop ofzo. En soms kiezen we er daar 1 van, soms ook niet. Uiteindelijk moet de naam bij het paard passen, dus wij kiezen altijd pas na de geboorte de naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:24 



 
Profiel   

Kan iemand van jullie ook röntgen foto’s beoordelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:28 



 
Profiel   

Ik heb Een hele waslijst aan namen of inspirerende woorden waar ik mee kan breien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:46 



 
Profiel   

Wauw CP112 dat is gaaf gefeliciteerd met de verkoop hoe zijn ze bij je gekomen? Super stoer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:43 



 
Profiel   

Ik ben stille meelezer hier omdat ik geen drachtige merrie heb, maar wel een drachtige merrie volg omdat het veulen van mij gaat worden.. :D De merrie zit niet in dit topic maar de voorpret is hetzelfde!

Ik doe mijn inspiratie vooral op op Horsetelex! Grootste database met namen die er bestaat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:26 



 
Profiel   

Floripori: Leuke site is dat hè, ik kijk daar ook vaak op voor de ontwikkeling van het veulen.

Jessicazz: Wat een leuke merrie! Schiet al mooi op qua dagen. Spannend wat er uit gaat komen qua kleur! :D

CP112: Gefeliciteerd met de verkoop! Bijzonder idee lijkt mij dat, weten dat je fok producten straks aan de andere kant van de oceaan wonen!

Ketly: Spannend! Wat voor veulen wacht je op? :)

Stip zit op de 186 dagen vandaag. Ze is ontzettend knuffelig naar ons maar onze ruin kan regelmatig een vuile blik van dr krijgen. Echte merrie… :')
Zit al een mooie buik op!

[ img ]

Even een vraag: Wat voor bodembedekking hebben jullie tijdens de bevalling? Stip staat nu op vlas, ook omdat ze gevoelig is voor stof. Weet alleen niet of dat ideaal is voor het veulen qua opstaan, of maakt dat in jullie ervaring niet uit? Wellicht dat ik rond het einde toch tijdelijk over wil gaan op stro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:20 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Wauw CP112 dat is gaaf gefeliciteerd met de verkoop hoe zijn ze bij je gekomen? Super stoer!



De kracht van Facebook :D ik verkoop praktisch alles via Facebook contacten eigenlijk :')

Naar Amerika verkopen is wel een beetje een droom geweest. En nu is het eindelijk gelukt :D
Aan de ene kant wel jammer want het zijn beide super merries, met name Styles is een schat van een dier.
Maar zo'n aanbod als ik kreeg kon ik niet afslaan.
We brengen ze zelf weg naar Schiphol. Hopelijk kunnen we een beetje zien dan hoe dat gaat, lijkt me heel gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:17 



 
Profiel   

Ik vind vlas glad. Te glad. Ik heb ee n hele dikke laag stro. Heel veel schoon en daaronder een vaste laag. Day kan eventueel wel vlas zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:19 



 
Profiel   

Ik had zaagsel en volgend jaar strokorrels.
In nederland had ik equibedding strokorrels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:03 



 
Profiel   

Hier staan ze ook op vlas (met rubberen matten eronder). Maar een maand van te voren wil ik daar stro overheen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:06 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Ik had zaagsel en volgend jaar strokorrels.
In nederland had ik equibedding strokorrels.



Ik heb ook equibedding. Even tijdelijk rapsodie omdat ik heel goedkoop aan een pallet kon komen. Maar straks weer een pallet strokorrels aan laten rukken. Voor de bevalling gaat er wel een dikke laag stro op en ook de eerste tijd dat het veulen er is. Daarna weer terug naar alleen strokorrels.

gefeliciteerd met de verkoop CP!

Phoebe zit vandaag op 200 dagen! Weer een mijlpaal bereikt *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:47 



 
Profiel   

Neeee CP, niet je mooie schimmel ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:52 



 
Profiel   

Wel gaaf hoor CP ik ben ook benieuwd hoe dat gaat maak je een topic aan?

Wat betreft bodem bedekking, ik had gewoon een pak stro, maar mevrouw heeft haar veulen gewoon in de bak vol in het zand buiten op de wereld gezet := Ze had de keuze en het werd dus de bak :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:41 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Wel gaaf hoor CP ik ben ook benieuwd hoe dat gaat maak je een topic aan?

Wat betreft bodem bedekking, ik had gewoon een pak stro, maar mevrouw heeft haar veulen gewoon in de bak vol in het zand buiten op de wereld gezet := Ze had de keuze en het werd dus de bak :=


Ah dit geeft me wat vertrouwen, mijn paard zal in de bak moeten bevallen. Hoop dat ze het ermee eens is

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:03 



 
Profiel   

Oh denk dat er heel veel als ze de keuze hebben het veulen er gewoon buiten in de bak uit kwakken. Die van mij loopt in de bak met de boxen open. Ze had de camera erop en de singel om, de avond ervoor half leeg uier, niet harsen, etc. en toen ik gebeld werd door het geboorte alarm hingen de benen eruit, het is 6 min rijden, maar het lag er al naast voor ik er was ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:13 



 
Profiel   

Hier bij de vorige dracht ook een mega stal met schoon stro maar mevrouw moest en zou de paddock op om daar in het zand te bevallen.
Benieuwd hoe dat volgend jaar gaat :=

Giv vandaag 133 dagen en net 2 dagen op een nieuwe stal.
Ze voelt zich goed en er komt een baby buikje in zicht :j

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 236 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen