[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:44

Hier vanmorgen ook scan gehad.
Ze is nog steeds mooi drachtig. 82 dagen vandaag

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:54

Superfijn Corinadrenth *\o/*

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:12

Opgelucht en blij *\o/* alles nog netjes drachtig.

Ik ga even haasten om naar mijn werk te gaan. Ik reageer later uitgebreid

Dennenboom

Berichten: 700
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:12

Super Corina en AM!!

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:22

Vanaf wanneer kun je buikjes gaan zien?
Hilde is 74 dagen en ik twijfel of ik een grasbuik zie of dat het al een baby buikje is.
Of ik wil het gewoon te graag zien dat kan natuurlijk ook.

Afbeelding

NibbitLotus

Berichten: 1657
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:56

Gefeliciteerd corinadrenth en AM!

Hennos: Herkenbaar die verwarring, had ik ook. Naar mijn idee heeft een te dik paard het meer in de breedte en rond de flanken. Een drachtige merrie meer naar beneden. Maar ook ik heb eerlijk gezegd geen idee haha

@superpony: Haha zeg dat wel, ik ga er maar vanuit dat de DA een veulen heeft gezien :')
Op deze foto van de scan is volgens de DA duidelijk een oog te zien, vond ik wel bijzonder.

Afbeelding

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:43

Fijn dat er ook nog veel merries wel gewoon drachtig zijn! Wij hadden vandaag ook de gust scan zegmaar, zag er nog goed uit :)

Op naar 2021!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:01

Gefeliciteerd CorinaDrenth en AM.

NibbitLotus schreef:
Gefeliciteerd corinadrenth en AM!

Hennos: Herkenbaar die verwarring, had ik ook. Naar mijn idee heeft een te dik paard het meer in de breedte en rond de flanken. Een drachtige merrie meer naar beneden. Maar ook ik heb eerlijk gezegd geen idee haha

@superpony: Haha zeg dat wel, ik ga er maar vanuit dat de DA een veulen heeft gezien :')
Op deze foto van de scan is volgens de DA duidelijk een oog te zien, vond ik wel bijzonder.

[ [url=m/6NUYuD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tja, dat is aan mij niet besteed....Ik heb tijdens mijn eigen zwangerschao 25 echo's gehad en steeds heel braaf leuk gereageerd, maar vaak zag ik echt niks of alleen een hoofd.

Met her hartslag filmje stond ik te filmen en zij scan dame, daar, kijk,..........Ik heb maar wat gefilmd en gedeeld op fb. Als zij het zegt, zal het wel zo zijn. Ik doe enthousiast mee dat er een hartslag te zien was.

Als we nu op 110+dagen gaan scannen zou ik ook wel iets van een mini paard zoeken geloof ik. Op internet zie je hele mooie plaatjes.


Hennos schreef:
Vanaf wanneer kun je buikjes gaan zien?
Hilde is 74 dagen en ik twijfel of ik een grasbuik zie of dat het al een baby buikje is.
Of ik wil het gewoon te graag zien dat kan natuurlijk ook.

[ [url=m/QNcsT5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zie ook een buik, al even zelfs. Nu 110 dagen. Maar mevrouw heeft altijd een hangbuik. Als het goed is een veulen EN gras.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:02

Vanmiddag liet mijn drachtige merrie (127 dagen) een heel klein beetje slijm uit haar vulva lopen. Een soort klein hengstigheid plasje. Het vocht was helder en ze reageert niet hengstig.
De dierenarts dacht niet dat ik mij zorgen hoef te maken maar voor de zekerheid komt zij woensdag toch even scannen.

Het iemand dit ook meegemaakt?

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:39

Fijn dat er toch nog flink wat merries nog wel drachtig zijn *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd allemaal :):)

Pomski, geen ervaring mee, maar zou zelf inderdaad ook even laten scannen voor de zekerheid.

Kabayo

Berichten: 13957
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:59

Pomski aan mijn antwoord heb je niks, maar nee nog nooit mee gemaakt.

Corinadrenth super *\o/*

Superpony ik zie het ook niet altijd hoor haha. Ik zeg altijd , veel fantasie gebruiken dan zie je wel iets

Ik zie bij beide merries nog helemaal niks. 115 en 144 dagen drachtig vandaag. De een wordt nog wel intensief (3x per week incl wedstrijd) gereden. De andere wat minder.

Sparky wat fijn :D ook alles goed {:}

Hennos een typisch grasbuikje haha

Cynthia oeps. Nahja beter iets dikker de dracht in dan te dun vind ik. Het veulen neemt ook aardig wat natuurlijk. En ach, knap blijft ze :D

Balen goldenarrow... -O- Wel fijn dat de hengst gewoon van jezelf is en zo vaak kan proberen als je zelf wilt.

Nibbitlotus ook alles nog goed *\o/*

Amhorses ook gefeliciteerd met alle dames. Super fijn <3 Ze zien er mooi uit!

Wpaard wat een prachtige manen heeft ze ! En ze ziet er heel mooi uit zeg :D

Bedankt allemaal!! Ik ben nogsteeds zo blij met mijn debuut :D
Mijn meisje vandaag . Bijna 5 maand op weg alweer
Afbeelding
Afbeelding
En Fayola, bijna 4 maand
Afbeelding
Afbeelding
Jut en jul
Afbeelding

Oke en een ander nieuwtje. Ik had het laatst over een hengst die ik later zou voorstellen.. maar ja...
Ontmoet El Perrier **\O/**
Aangezien ik dit toch niet voor mij kan houden en er erg enthousiast over ben stel ik de hengstenkeuze van 2022 voor.
Dit is Perry. Een Peruaanse paso x Arabier x Rocky Mountain. Het is nog een jonge hengst en is volgend jaar 2 jaar oud. Hij is homozygoot champagne en heeft het zilvergen. Hij is uiteraard door de leeftijd nog niet gekeurd bij een stamboek. Hij heeft wel aanleg voor tölt en telgang. Dit is voor mij geen probleem. En dit heeft hij al enige tijd niet meer getoond.

Perry is een erg correct gebouwde hengst met heel hard en goed beenwerk. Dit mist Zilver helaas wel. Hij heeft een erg ruime stap, een fijne draf en een goede galop. Ik ben erg enthousiast naar het veulen *\o/* Ik zoek al ruim 5 jaar een homozygote hengst en heb er een gevonden <3 Heel dankbaar voor deze kans. Natuurlijk is het nog afwachten of de hengst goed bevrucht, het gaat snappen en dat het allemaal gaat lukken. Zilver wordt zijn eerste merrie :j Aangezien zijn leeftijd dekt hij volgend jaar maar 1 a 2 merries.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dennenboom

Berichten: 700
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 23:03

Dat wordt een bijzondere combi Kabayo :D blijft dat veulentje dan ook?

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 01:35

Corinadrenth. Wat fijn *\o/*

Hennos. Dat is echt nog een beetje te vroeg om een babybuik te zien.

Nibbitlotus. Mooi om te zien

Sparky. Ook een positieve scan. *\o/*

Pomski. Kan van alles zijn. Als het doorzichtig is zou ik me niet te druk maken. Maar bij twijfel kan je altijd een keer extra scannen.

Goldenarrow. Balen dat de merrie niet drachtig is. Hopelijk lukt het nog. Het begint al best wat af te koelen.

Kabayo. Zilver is zo knap <3
Mooie hengst, erg bijzonder zo'n kleur

Zo blij dat ze alle drie nog drachtig zijn. Ik twijfelde zo enorm bij Wild Thing. Komt ook omdat ze ook al had verworpen

Het was vrij lastig om iets te zien op de echo. Maar bij de baby van Sammie op 100 dagen duidelijk ribbetjes <3
Afbeelding
De andere echo's zijn gefilmd. Voor de gene die het interessant vinden. Opzij klikken dan zie je de filmpjes. Eerste filmpje is van Nigrante 127 dagen en daarna wild Thing 67 dagen.

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 06:16

Gaaf AM al dat beeldmateriaal. Ik zie de ribbetjes duidelijk maar voor de rest kan ik er ook geen chocola van maken :o

Nu vind ik het bijna jammer dat we alleen maar opgevoeld hebben vrijdag en niet alsnog gescand -O-
Nou ja, belangrijkste is dat het er nog in zit :D

Kabayo, jouw merries zien er goed uit ook, inderdaad nog weinig buik te zien zo op de foto's.
En wat een gave hengst is Perry, ben heel benieuwd naar het veulen uit die combi :)

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:49

Wat een leuke hengst Kabayo, krijgt je veulen dan sowieso die kleur of zijn er allemaal verdunningen mogelijk icm met de kleur van de merrie? Haha ik zit niet zo in die bijzondere kleuren :o

Wat ontzettend verdrietig dat je veulen is overleden knolselder.

Hier vandaag de merrie gescand, wou het toch even zeker weten voor de gustregeling, en ze is 167 dag drachtig. Schiet al mooi op!

Buiken inschatten op dracht vind ik lastig, bij die van ons zie je niets tot in de laatste twee maanden.

Iedereen de de merrie ook drachtig heeft gefeliciteerd!

Fleuribelle
Berichten: 771
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:03

Corinadrent gefeliciteerd,

AM. Mooi dat alle drie de dames nog mooi drachtig zijn. Mooi in beeld gebracht dat je de ribbetjes kunt zien.

Kabayo, dat wordt een mooie combinatie.

Nibbit-Lotus, dat is gaaf om te zien.

Sparky gefeliciteerd. Mooi dat ze toch drachtig is geworden.

MizzMontana, gefeliciteerd. Jouw merrie is al behoorlijk ver.

Iekje is al gescand en is nog steeds mooi drachtig. Zij zit nu op 86 dagen.

Maike wordt volgende week gescand. Maike zit op 121 dagen.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:37

NibbitLotus, fijn dat alles nog goed zit!

AM, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, wat fijn!

Hennos, op 74 dagen lijkt het me echt een grasbuikje hoor. Het veulen is dan ook pas ongeveer 10 cm en 60 gram.

Kabayo, die hengst heeft echt een prachtig kleurtje! Ik zou toch ook nog steeds wel eens met een champagne willen fokken <3

Fleuribelle, fijn dat bij jouw merrie ook alles nog op zn plek zit. Nu jullie allemaal aan het scannen zijn, word ik ook wat ongeduldig. Maar ik moet nog even tot volgende week vrijdag wachten :)

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:36

super fijn al die positieve scans! Gefeliciteerd!

kabayo: mooie hengst! Wordt vast een bijzonder kleurtje als het gaat lukken.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 15:05

Kabayo wat leuk! Dat wordt al zeker een classic champagne?

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 16:21

Gisteren naar de kliniek geweest. Wiske heeft zich super gedragen op de kliniek! We hebben gestapt en gedraaft op de cirkel (zachte bodem en harde bodem). Dat liet zien dat ze rechtsvoor kreupel was. De dierenarts heeft de hoef verdoofd en wiske liep daarna 80% beter, dus we hebben foto’s van de hoef gemaakt en daarop konden we helemaal niks zien. Waarschijnlijk heeft ze een ontsteking in de hoef wat wij niet kunnen zien. Helaas konden we geen antibiotica geven ivm dracht en als bijwerking “hoefbevangenheid”. Ik moet nu 1,5 week metacam (pijnstiller) geven en na 2/3 weken opnieuw kijken hoe ze loopt. Ze mag in de tussentijd niks doen behalve stappen aan de hand op het harde.
Voor de rest was ze een mooie 100kg afgevallen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 16:29

Iedereen Gefeliciteerd met de goede scans

MukiwaCobs, Sterkte.

Wij hebben vannacht onze shet na 21jr bij ons moeten laten inslapen. De paarden konden afscheid nemen, maar reageerden nauwelijks. Vanmorgen vroeg afgedekt. Nu staat de drachtige merrie wel af en toe te roepen. Normaal als ik hem eruit haal, gaat zij uit haar plaat.
Straks wordt hij weggehaald en hebben ze hopelijk genoeg tijd gehad.

En ik hoop natuurlijk dat de oude merrie( moeder en straks oma ) het goed blijft doen. In een paar maanden 2 vrienden kwijt waar ze al bijna 9jr 24/7 mee samen leefde.
De shet leefde al 17jr met mn andere ruin samen. Had mankementjes, maar ging sindsdien wel slechter. GIster ging het opeens heel snel heel slecht.
Ben er kapot van, dus lees wel, maar denk dat ik verder wat te vaag ben om alles goed bij te houden.

Ik hoop vooral dat de drachtige merrie rustig blijft verder als hij straks weg is.

Kabayo

Berichten: 13957
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:53

Dennenboom ja de champagne baby blijft dan ook :D

Superpony heel veel sterkte met het verlies... Y;(

Mukiwacobs niks aan in de lappenmand. Hopelijk knapt ze snel op! Wat zou je anders aan de ontsteking kunnen doen? Wel fijn dat ze al wat is afgevallen!

Knolselder de hengst zelf is zilver amber champagne. Dus dit zijn de kansen
Mijn merrie is homozygoot zwart
Afbeelding
Voor de (mee) lezers. Classic is zwart basis en amber is bruin basis. Zoals valk en smoky black zeg maar.

Jennyk jaa heel mooi kleur <3 Heb er zo zin in haha

Cynthia ik zeg doen :D Het is heel mooi :j

Fleuribelle Dankje! Spannend volgende week laatste scan alweer

Mizzmontana het veulen wordt sowieso champagne. Evt met zilver. Dat is de kleur van de hengst of een tint donkerder.
Fijn dat die van jou nog netjes drachtig is!

Caresse Dankje voor je compliment over mijn dames <3 Ik ben ook heel benieuwd naar deze baby :D

Amhorses het is zeker een hele bijzondere kleur :) Ik zie de ribbetjes! Zo leuk om te zien!

En nog meer leuk nieuws. Hier mijn nieuwe vriendinnetje <3 husky pup van bijna 2 weken oud , Alayna Ylva <3
Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 23:33

Leuk, zeker een chloagne en wie weet een zilver laagje erover. Met een Fries, daar ben ik wel benieuwd naar!

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:17

Oooooh Kabayo, wat een lekker snoetje zeg <3 <3 daar kun je toch alleen maar verliefd op worden <3 <3

Wanneer komt ze bij jullie wonen?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:51

MukiwaCobs, dat is nog redelijk goed nieuws :)

Sterkte superpony :knuffel:

Kabayo, die puppy <3 Echt te schattig voor woorden! Mooie naam ook!

Mag ik ook even? Dit is mijn nieuwe vriendinnetje. Een bevriende fokster heeft aan me gevraagd of ik het leuk vind om haar lijntje voort te zetten. Na even nadenken heb ik aangegeven dat ik in ieder geval één nestje wi proberen om te kijken of het wat voor mij is. Ik had al sinds december eerste keuze uit alle nestjes die geboren werden en op 27 juni werd dit zwarte meisje geboren. Die ook nog eens kwalitatief goed is (goed neusje, erg belangrijk bij perzen), mooie kleine oortjes en grote ogen. Dus we gaan het avontuur aan! Ze is nu bijna 2 weken en mag weg met 15/16 weken.
Hier was ze nog heel klein met blauwe oogjes
Afbeelding

En zo is ze nu

Afbeelding

Afbeelding

Ze heet Noxy. Nox (Nyx) was de godin van de nacht en betekent dus ook zwart <3