[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaydee_WP

Berichten: 204
Geregistreerd: 17-02-18

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:54

Schrikken Vienna... Gelukkig gaat het wat beter en wordt ze goed in de gaten gehouden!
Dat was zeker een boekwerk Kabayo.. Haha! Toen ik eraan begon dacht ik, dat ram ik er even in een avondje doorheen... Not! Maar eerlijk is eerlijk, de veulenfoto's vervelen zeker niet!
Heerlijk om die groeiende buiken te zien!

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:25

Kabayo ik had 3 jr geleden een router gekocht via mp en daar een simkaart van ik geloof youfone in. Ik had een maandelijks opzegbare internetbundel erop. Was een gedoe wbt poorten die open moesten zodat je het via 4g kon ontvangen, maar toen het eenmaal werkte was het super. Zal eens kijken wat ik betaalde toen..

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:39

Am oh dat is fijn om te horen, want vitamine zijn nu extra belangrijk. Je dames zien er goed uit! Sammie echt giga idd! :wow: ze mag wel wat met Bell delen die kan het goed gebruiken!

Rianne schiet lekker op bij jou!

Leuk! Welkom polo 97

Mirjam dat zijn heuse buikjes :D

Eef het was even flink spannend idd!

Mukiwa leuk hengstje!

Vienna jeetje dat is schrikken zeg... Gelukkig nog alles ok :(:)


Het gaat nu redelijk met Bellie. Komt wat meer vreugde en leven in. Wel geschrokken hoeveel spier en vet ze kwijt is. Ik zie nu constant haar ribben. Dat heb ik al zo lang niet meer gehad bij haar...
Afbeelding

Dag 166
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:51

Ik gebruik een power extender (of home plug), bij de router zit het ene kastje en op stal het andere. Camera kan op WiFi draaien of bekabeld, wij hebben op de power extender een aansluiting voor een kabel en sluiten de camera daar op aan. Hiermee super stabiel internet met goede upload snelheid.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:23

Afbeelding
Met haar loverrrr op de foto :)

Afbeelding
We zitten alweer op 177 dagen. Begint een mooi bescheiden buikje te krijgen nu.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:10

Neonlight schreef:
Ik gebruik een power extender (of home plug), bij de router zit het ene kastje en op stal het andere. Camera kan op WiFi draaien of bekabeld, wij hebben op de power extender een aansluiting voor een kabel en sluiten de camera daar op aan. Hiermee super stabiel internet met goede upload snelheid.

Dat werkt hier helaas niet. Internet is hier sowieso heel slecht. Met een extender valt de internet steeds weer weg. Waardeloos :=

Sanet bij MP spahn thuis zie ik? :D Er wordt een klein buikje zichtbaar :j

Floripori het kan iets voller maar ze ziet er niet verkeerd uit vind ik :) fijn dat ze zich wat beter voeld

Rensju oh ja dat kan inderdaad ook nog!

Polo je hebt gelijk <3 Ik lees ook wel eens terug

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:37

Hoogste bedrag was 16 euro in een maand bij youfone destijds

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:38

Wat een lekkere buikfoto's!!!!

Eef_Bam ik zou de merrie pas verkopen na het afspenen of drachtig verkopen, wat als er iets gebeurd met het veulen of het veulen verwond de merrie of in het ergste geval er overlijd er eentje.
Teveel haken en ogen vind ik, die kan je nooit allemaal gedekt in een contract krijgen.

vienna1987
jeetje wat schrikken, gelukkig gaat het nu weer goed

Polo97wow respect "even bijlezen"


Hier Wita's 190 dagen buik, ik vind haar chubby _O-
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:46

Eef_Bam: ik had mijn merrie te koop gezet toen ze drachtig was en ter overname door iemand nadat het veulen was afgespeend. Ik had door ook de vraagprijs op aangepast. De koper heeft haar trouwens niet als fokmerrie gekocht maar als bos paard dus ze is niet terug gedekt, maar als je haar als fokmerrie wilt verkopen is het wel fijn als de toekomstige koper vast een hengst kan uitkiezen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:06

Knolselder ik maak wel een filmpje haha, hoef je er niet voor op te blijven. En wat een knappe babyhengst heb je! <3

floripori17 oef wat naar, wat een pech. Zal duimen voor je dat ze haar kind binnenhoud. :(:)

Pradadaan giv ziet er zeker nog strak uit ja! ik kan je filmpje helaas niet zien.

cynthia82 gaat t nu op de winterwei wel goed? Geen ontsnappingen?

AM_Horses wat een mooie overzichtjes maak jij!
Wat een verschrikkelijk verhaal over hoe je je veulen verloren hebt.. Ik voel idd gewoon de wanhoop, dat je dan echt alles probeert tegen beter weten in... ;(

RianneP jij hebt ook al zo'n mooi overzicht, klinkt handig die app als je er meerdere drachtig hebt.

Mukiwacobs dat gaat de goede kant op!

Kabayo echt wat een knapperd, haar hals op die wijn foto! <3
ik heb een router met simkaart, en daar kun je dan weer meerdere alibaba cameras aan hangen. Als je wil weten welke precies vraag maar, moet ik t even aan mijn vriend vragen namelijk. Ik dacht dat ik 15 tot 20 euro per maand betaal maar ik heb dan ook niet echt moeite gedaan voor zo goedkoop mogelijk.

baudyh: lekker hoor, buiten lopen! Mooie bescheiden maar ronde buik. :D

lovejouuulb wat een mooi paard met dito achtergrond!

haha mooney onze paris doet ook mee met buikgroeien. Ik grap dan tegen mijn vriend dat de DA het mis verkeerd begrepen heeft toen ik zei "die witte" en toen allebei de witte merries gedaan heeft. :Y) En wat een schatje dat veulen!

goldenarrow ik wist niet dat dat bestond joh, dat had ik eigenlijk ook wel gewild! Nu herrinner ik mijn merrie er maar elke dag aan dat ze een merrietje moet maken.

polo97 respect, wat een leeswerk!

vienna1987 dikke knuffel, wat een schrik altijd, koliek.

En in t algemeen: Prachtige buiken allemaal!!!

Hier niet zoveel spannends, ik probeer een beetje bekend te worden met pinta om evt verandering snel op te merken. Modena zit alweer op 209 dagen. En de 2e camera is binnen, dan hebben we ook beeld in de stal.

Ik ben wel druk aan het kijken hoe ik nou voldoende vitamines etc voer. Overal staat wel van welke dingen je merrie meer binnen moet krijgen, maar hoeveel dan? Mijn balancer bevat bv meer koper dan sommige merriebrok, waar doe ik dan goed aan. Gewoon mijn balancer verdubbelen en eventueel aanvullen met grasbrok en luzerne voor eiwitten? Of krijgen ze van sommige dingen dan weer te veel binnen als je domweg het dubbele van je balancer geeft? Ik wil graag graanvrij en laag in suiker blijven, daar doet Modena het nl al 10 jaar goed op.


1 kiekje van vanavond van Modena dan:Afbeelding

RanjaRietje

Berichten: 549
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:09

Gypsy, ik heb 2 A welsjes drachtig! Eerste keer voor de dames en voor mij met welsjes *D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:11

RianneP schreef:
Gypsy, ik heb 2 A welsjes drachtig! Eerste keer voor de dames en voor mij met welsjes *D


Oh dat is dubbel spannend, ik heb nog t voordeel dat Modena ervaren is! Bel jij dan ook sowieso de veearts als het begint? Ik ga dat uit voorzorg maar doen namelijk, benieuwd of ik de enige ben.

RanjaRietje

Berichten: 549
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:33

Gypsy schreef:
RianneP schreef:
Gypsy, ik heb 2 A welsjes drachtig! Eerste keer voor de dames en voor mij met welsjes *D


Oh dat is dubbel spannend, ik heb nog t voordeel dat Modena ervaren is! Bel jij dan ook sowieso de veearts als het begint? Ik ga dat uit voorzorg maar doen namelijk, benieuwd of ik de enige ben.


Ze weten er van en kan altijd bellen. Gelukkig heb ik wel bevalling meegemaakt bij mijn Shetlander maar dat is toch weer lang geleden. Ik hou nauw contact met de DA

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:18

rensju schreef:
Kabayo ik had 3 jr geleden een router gekocht via mp en daar een simkaart van ik geloof youfone in. Ik had een maandelijks opzegbare internetbundel erop. Was een gedoe wbt poorten die open moesten zodat je het via 4g kon ontvangen, maar toen het eenmaal werkte was het super. Zal eens kijken wat ik betaalde toen..


Ik deed dat ook en toen werd ik geblokt want dat mocht niet, kwamen ze achter. Dus wel mee oppassen !

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:44

Janinevv schreef:
rensju schreef:
Kabayo ik had 3 jr geleden een router gekocht via mp en daar een simkaart van ik geloof youfone in. Ik had een maandelijks opzegbare internetbundel erop. Was een gedoe wbt poorten die open moesten zodat je het via 4g kon ontvangen, maar toen het eenmaal werkte was het super. Zal eens kijken wat ik betaalde toen..


Ik deed dat ook en toen werd ik geblokt want dat mocht niet, kwamen ze achter. Dus wel mee oppassen !


Vreemd, heb dat nergens gezien en is bij mij goed gegaan..

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:24

Hier merrie met 4 dikke benen :\
Denk een virus, hebben jullie dit vaker gehad? Ze is niet geent tegen rhino

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:08

rensju schreef:
Hier merrie met 4 dikke benen :
Denk een virus, hebben jullie dit vaker gehad? Ze is niet geent tegen rhino

Mijn merrie had een paar weken terug 2 dikke achterbenen, zakte met beweging wel af. Is nu weer helemaal weg getrokken!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:29

RianneP oh oke dan ben ik niet de enige die t zo doet.

rensju dat is niet fijn, hopelijk trekt het snel weg...

Onze 2e camera hangt, in de schuilstal. *\o/* Nu kan er niemand nergens meer stiekem bevallen lol. En meteen fijn om te zien dat de nieuwe ook gewoon rustig mag mee eten. Alvast even beeld:

Afbeelding

Ik heb overigens nog geen problemen met blokkeren oid gehad hoor.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:06

Dat herinner ik me nog precies Janine, dat je toen problemen kreeg met blokkeren omdat ze dat niet wilden ofzoiets.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 07:53

Knolselder schreef:
Dat herinner ik me nog precies Janine, dat je toen problemen kreeg met blokkeren omdat ze dat niet wilden ofzoiets.


Klopt, dacht van tele2 dat het was. Toen kreeg ik iets van een mail, je bent in overtreding! Heel verhaal dat ze toen abonnement hebben geblokkeerd.

Had toen dacht ik een maandelijks opzegbaar abonnement misschien dat het daar dan aan zou moeten liggen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:25

Nee het is geloof ik gewoon niet de bedoeling om dit met een simkaart voor een telefoon te doen. Geen idee waarom ze er bij mij nog niet achter zijn. Misschien omdat die kaart eerst wel een paar jaar echt in een telefoon is gebruikt.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:53

Handig om te weten van de simkaart. Bedankt voor de tip! Niemand hier verder een camera zonder WiFi / kabel verbinding?

Gypsy mooi dat alles het doet! Heel fijn.
Dankjewel voor je compliment. Handig om te weten hoe jij het doet! Zal er ook even naar kijken! Bedankt

Rensju wat vervelend zeg. Iets veranderd aan het management? Loopt ze veel buiten? Hier nog nooit dikke benen gehad gelukkig

Ik bel de dierenarts niet als mijn merrie bevalt. Tenzij het nodig is uiteraard. Maar de dierenarts bellen in een drukke (al slapeloze) periode met bevallingen zonder dat er spoed is vind ik een beetje doelloos :o Als je ze belt nemen ze hier direct op bij spoed. Zou niet weten waarom ik ze van te voren zou bellen.

Olga89 die is al rond en gezond!!

Vandaag zijn Zilver en ik weer gestart. We hadden onze laatste L1 wedstrijd welke we positief hebben afgesloten met 185 punten! Tevens hadden we ons L2 debuut. Ook hier een mooie winstpunt mee kunnen nemen! :j Inmiddels is ze al bijna 7 maand drachtig en gaat ze nu met verdiend zwangerschapsverlof <3 Volgend jaar gaan we weer knallen *\o/*
Afbeelding
En nog wat plaatjes van deze week. Ze groeit goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Selfie :D
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:05

Wij bellen de dierenarts wel, maar dat is meer omdat we bevriend zijn en hij ook Arabieren fokt. Als alles goed gaat bellen we hem wel pas in de ochtend :)) Andersom belt hij ons ook als hij een veulen heeft. Vorig jaar 1 keer assistentie nodig gehad bij een bevalling omdat de merrie geen goede ontsluiting had.

Ze ziet er goed uit Kabayo!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:35

Wij bellen niet. Helaas zit DA op uur rijden.

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:26

mirjamalvaro schreef:
Wij bellen niet. Helaas zit DA op uur rijden.


Oh dat lijkt me geen fijn gevoel!

Kabayo, er is niks veranderd qua voer en ze loopt 24/7 buiten. Vandaag waren ze al iets dunner dus ik hoop dat het zichzelf weer oplost