Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 260 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

*D ja dat zowieso 8-)
Knolselder schreef
De meest betrouwbare manier om het geslacht te bepalen, is onder het staartje kijken na de geboorte :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:33 



 
Profiel   

For_Que schreef
[ [url=m/cRenuv.png]Afbeelding[/url] ]
273 dagen
Iemand nog theorieën over de bepaling van het geslacht?

(278 dagen trouwens verkeerd getyped)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:36 



 
Profiel   

Kabayo schreef
For_que vind haar nog bescheiden :D Haha zoals anderen zeggen onder het staartje kijken :+
Ik heb haar laten opvoelen voor geslacht. Maar vorige keer was dat ook verkeerd. Dus niet zo betrouwbaar. Je kan ook nog pendelen. Al werkt dat ook niet altijd

Janine dankje! Ja het gaat echt snel!! Wat een leuke foto. Ze is echt heel rond

Caresse oh nee dat is niet handig. Jammer dat mensen zo hard moeten rijden. Wandel je dan op het erf of buiten? Hoop dat je er snel van af bent!

Yvk als je haar zo moet overtuigen om te gaan werken is ze dan niet toe aan verlof? Of is dat alleen aan het halster?

Jessicazz wat jammer dat ze er zo kort uit komt. Ik snap dan wel beter dat ze nog zoveel energie en zin heeft. Gelukkig is het deze hele week droog. Kunnen ze vast snel weer naar buiten!

Wpaard nee ze past eigenlijk niet :+ Maar leuk vond ze het wel.
Wat ziet ze er prachtig uit! Werkt ze nog of verlof?

Mukiwacobs oh dat is al vlot. Meende dat ze later waren. Wat super van de eigenaren van het huis dat ze tenminste kunnen blijven tot bevallen. Dat is fijn. Hopelijk kan je iets regelen met de weides.

Knolselder je hebt gelijk! Ze vond het ook echt leuk! Ik snap je angst voor hooinetten. Ik vind ze ook eng. Gebruik ze alleen hoog opgehangen in de trailer.

Luna hoe gaat het bij jou? Die was al een tijdje veilig toch?
En bij goldenarrow?
Tiet updates? Foto's?

Oh heb zo zin in de spannende tijd en veulen spam! *\o/*

Oh dankjewel! Gekke was dat ze in de vorige maanden best snel rond werd, en nu de laatste weken niet meer heel erg groeit
Maar spannend is het wel allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:38 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik lees nog steeds met jullie mee en zal zo even bijlezen! Ik ben benieuwd hoe het bij jullie met kleurkansen en kleurvoorkeuren zit. Ik ben zelf echt een leek in kleurgenetica :+ Maar waar hebben jullie kans op? En hebben jullie ook voorkeur of maakt het jullie niks uit?

[ [url=m/Mu1yIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de combinatie waaruit ik straks het veulen ga kopen. Is er bij zoiets ook kans op een andere kleur dan bruin? En waaruit wordt bijvoorbeeld bepaald of het veulen dezelfde bruin als moeder of zo donker als de vader wordt? Ik ben met elke kleur blij, alleen qua geslacht een kleine voorkeur voor een merrie maar ook een hengst is even welkom :D

Geen verstand van kleuren genetica maar ik denk dat het een bruin veulen wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:39 



 
Profiel   

Kabayo, soms denk ik dat ze aan verlof toe is. Maar aan de andere kant is ze vanaf het eerste begin dat ze drachtig is al zo. Sinds er een zaadje in is gegaan kon ze spontaan niet meer hard lopen. :') Ze moet nog 3,5 maand en vind het wel fijn om haar nog een klein beetje in beweging te houden. De ene keer is het maar 10 min als ze er echt geen zin in heeft, de andere keer als ze wel wat fanatieker is dan is het iets langer. Maar eigenlijk nooit langer dan 20 min.
Qua kleur, zou het niet grappig zijn als het juist andersom is. Heel veel wit en maar 1 vlekje zwart.

Ketly bij mij zijn de kleur kansen:
37.50% -Black
37.50% -Bay
25.00% -Red (Chestnut/Sorrel)
Het maakt me niet zoveel uit, al gaat mijn voorkeur uit naar donkerbruin, net als Havanna zelf.

Melissa Zaira is nog bescheiden ja. Wie weet groeit ze laat in de dracht veel.

Olga dat schiet ook al op! Spannend hoor.

Luna wow wat een kleurkansen heb jij bij sommige veulens! :oo Dat is echt een verrassing wat er uit komt rollen.

Evalien lastig dilemma. Logisch dat je haar liever binnen ziet bevallen, maar ook logisch dat ze in de kudde wil blijven. Is er geen mogelijkheid om haar te laten kiezen, dat je in en uit de stal kan lopen zeg maar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:58 



 
Profiel   

Yvk hahaha geweldig hoe je dat zegt. Ze voelde zich direct heel erg zwanger :)) Zo te lezen luister je goed naar haar. Dan heb ik niks gezegt :P
Hahaha ja zal je net zien _O- Dat vind ik dan ook weer niet mooi

For_que herkenbaar hoor! Soms gaat het ineens snel en dan lijkt alles weer stil te staan :=

Evalien wat een verassing van Roosje! Leuk maar spannend. Mijn merrie was net zo maar die knokte zich toch als de alfa merrie met een veulen aan de voet. Die moest en zou ze beschermen en iedereen moest wijken voor haar kind. Ze was echt boos als iemand haar kind iets aan wou doen. Terwijl ze juist de laagste rang had. Nu is ze nogsteeds de baas en laat ze zich nooit meer klieren.
Ik zou ze snachts altijd apart binnen zetten. Zeker als ze een veulen krijgen. Rust is heel belangrijk. En een veilige droge warme plek net zo. Snap dat je er niet op voorbereid bent!!

Goldenarrow ik moest even aan jullie denken want jullie zijn de eerste van 2022. Buiten Poppy van knolselder om , maar die was stiekem de laatste van 2021. Ben benieuwd naar een recente foto! Dag 300 *\o/* Ben stiekem jaloers hoor :P

Symke wat een gaaf appaloosa veulen <3

Luna wow al veilig *\%/* Uier is nog rustig inderdaad. Ben je snachts al op? En testen? Bibi is wel echt heel schattig

Toushie ah een lot genoot. Hopelijk krijgen we beide waar we op hopen, natuurlijk buiten het feit om dat moeder en kind gezond zijn!

Olga ze is lekker rond inderdaad. Hopelijk stelt ze je geduld niet weer zo op de proef :j

We hebben Zilver TV *\o/* Nog even scherp stellen en het beeld wat bijdraaien. Maar ben er al zo blij mee. Elke keer weer haha
[ img ]
Mijn pup is zondag voor het eerst voor de lens geweest <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:26 



 
Profiel   

Kabayo whauw wat een bijleesposten maak jij altijd!
Respect!

Dankjewel, vind ons vlekjes beestje Rosalie zelf ook heel mooi :))

Zag trouwens vanmiddag een foto van een fries x appaloosa toen ik appte met hengsten houder en vroeg naar foto's van nakomelingen van Peru's Sarowski
Ook gaaf joh!

Evelien, is merrie stuk kleiner? Kan ze onder iets door en zo komen waar de grotere paarden niet kunnen komen?
Hoever is haar stal, kan ze dan de paarden nog zien?
Mijn ervaring is dat het met stress héél erg meevalt als ze in de stal staan naast de paddock bij ons. Dan zijn ze er nog gewoon bij in hun hoofd ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:40 



 
Profiel   

Kabayo ik kijk er zeker goed naar, ben erg zuinig op haar. :o
Ze is voor ze bij mij kwam altijd alleen ingezet voor de fokkerij. Ik weet nog steeds niet of ze blij is met haar carrière switch bij mij. :+ Ze moedert heeeel graag.
Met zoveel wit zou ook niet mijn ding zijn, maar wel het andere uiterste van alleen een witte vlek onder de kin. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:56 



 
Profiel   

[ img ]
Ja ze is een b pony.. De andere 2 merries zijn paarden. Ze hebben een schuilstal. Ze staan er wel eens met z'n 3en en roosje gaat er dus gewoon bij staan. Maar de andere merries hebben wel eens nukken om haar dan ineens boos weg te sturen.. Gaat dan steeds net goed allemaal. De stal hebben we in de schuur gemaakt die is ong 20 meter van de paddock.. Ze heeft er dan geen zicht op. Maar ik zal het misschien toch maar gaan aanwennen in de nacht. Ik kan kijken of ik een stukje kan afzetten aan de voorkant zodat ze ze wel kan zien.
Maarja omdat ik dus ook niet echt een einddatum heb is het zo lastig.. Wil haar ook niet 3 maanden voor niks apart zetten. Maargoed denk niet dat het nu nog zo lang duurt hihi. Bedankt voor de reacties.

(op de foto hebben ze hooi op de grond omdat toen de bonte er net bij was en het mega vroor. Normaal in netten.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:14 



 
Profiel   

Yvk schreef
Evalien lastig dilemma. Logisch dat je haar liever binnen ziet bevallen, maar ook logisch dat ze in de kudde wil blijven. Is er geen mogelijkheid om haar te laten kiezen, dat je in en uit de stal kan lopen zeg maar?


Ik zal hier idd eens naar kijken. Morgen even knutselen en bekijken wat ze er van vind haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:20 



 
Profiel   

Ik heb ook zo'n type die zodra ze drachtig is geen zin meer heeft. Normaal is ze bloedfanatiek, maar met 2 maanden dracht is alle motivatie al weg. Die doet dus al maanden niets :+ De eerste dracht heb ik haar nog soort van 'omdat het hoort' aan de praat gehouden met wat lichter werk. Toen dacht ik aan al die fokmerries die nooit wat doen en ook prima veulentjes krijgen, dus deze dracht ben ik gewoon gestopt zodra ze aangaf dat ze geen zin had. Ze loopt gewoon 14-16 uur per dag in de groep buiten, dus als ze wil bewegen is daar alle ruimte voor.
Ik mis het zelf wel, maar ik moet perse nog een veulentje dus dan vind ik dat zij de grens mag bepalen met wanneer we stoppen met trainen.
Zo is het bij elke merrie maatwerk en kijken wat bij jullie als combinatie past.

Evalien: Ze heeft een flinke buik, maar dat soort pony's kunnen ook flink tonen. Vervelend dat je niet weet wanneer ze gedekt is, want het kan al bijna in de buurt zijn maar ik ken ook vergelijkbare pony's met zo'n buik die pas in april uitgerekend zijn.
Kan de merrie wel apart buiten met het veulen als het er is? Of moet ze gelijk de groep in? En wat betreft de stal, er is geen mogelijkheid om een deel van de schuilstal af te sluiten? Zodat zij er rustig in kan staan maar nog wel contact heeft met de groep? Heel lief dat jullie een stal hebben klaar gemaakt, maar ik snap ook wel dat zij niet helemaal op het gemak staat zo geïsoleerd van de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:23 



 
Profiel   

Ik krijg 100% zeker een bonte. Mijn merrie is donkerbruin met enkele agouty dus het kan een zwart bonte worden of een donkerbruin bonte. Voor beide maakt het mij niet uit maar net als Kabayo hoop ik natuurlijk wel op mooi getekend. Dus geen witte met 2 bruine oren of alleen een bruin hoofd, dan ga ik heel hard huilen. Vorig jaar echt een mooie bonte maar een slurfje......

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:43 



 
Profiel   

Ik ben ook wel heel benieuwd naar het patroon, roep al steeds dat ik vast een hele witte krijg met 1 vlek onder het zadel of onder de buik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:22 



 
Profiel   

Ketly, naargelang de genen die de paarden dragen, kan je veulen bruin, zwart of vos worden. Als beide ouders vos drage kan er vos uitkomen. Als ze beide heterozygoot agouti zijn, kan zwart ook.

Ik verwacht wel een aantal veulens en kan heeeel veel verschillende kleurtjes krijgen.
Appaloosa’s in zwart, bruin misschien vos, buckskin, palomino, smokey Black. Daar kan ook Frame overo en Splash bij. Dus ook Frame overo en splash kansen in alle basis en creme kleuren.
Dan kan ik nog silver dapple krijgen al dan niet met Dun erover en tobiano.
En dan nog red dun, bay dun of grullo.
En natuurlijk ook gewoon zwart, vos, bruin, palomino, smokey black, buckskin al dan niet bont enz enz.
Eigenlijk alle kleuren met creme, dun, overo, splash en appaloosa :') (en 2 met zilver, dun en bont)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 01:13 



 
Profiel   

Olga. Flinke buik. Ook al aan het aftellen *\o/*

Luna. Ze doet nog rustig aan

Symke. Veulenhaar doet soms rare dingen. Je ziet pas de echte kleur als ze nu uit het winter haar komen

Goldenarrow. 300 dagen voorbij. Gaat allemaal weer opschieten

Evalien. Is er een mogelijkheid dat ze de andere paarden kan zien vanuit deze stal. Het zijn natuurlijk kudde dieren, als ze dan alleen staan vinden ze vaak niet leuk. Ik zou haar niet buiten tussen de andere laten bevallen. Wat je al aan geeft ze is de underdog. Ze krijgt het in het begin al druk genoeg met haar veulen.

Kabayo. Wat fijn silver tv *\o/* prachtige foto's van de husky

Hier niet veel mogelijkheden van kleuren. Maar wel een leuke kleur <3

Wild Thing krijgt 100% een Palomino
[ img ]

Veulen uit Nigrante heeft meeste kans op valk. Als ze een vos gen draagt is er ook nog kans op Palomino.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 01:22 



 
Profiel   

Morgen lees ik even bij en reageer ik even uitgebreider.

Hier een valk x perlino. Kleurkansen zijn:
28,13% Valk
28,13% Perlino
12,50% Palomino
12,50% Cremello
9,38% Smokey Black
9,38% Smokey Cream

Afgelopen jaar uit deze combi een cremello gekregen. Ik hoop het minst op een smokey black en als het dan toch een smokey black wordt, dan graag met veel wit en die kans is aanwezig, aangezien beide ouders W20 dragen :)

Morgen meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 05:20 



 
Profiel   

Excuses dat ik zomaar binnen val. Heb ivm een drachtige merrie en mok een vraag en dacht: waar beter te vragen dan hier.

Een drachtige merrie die ik verzorg heeft helaas mok. Behandelplan ligt klaar en in overleg met de eigenaar mag ik op zoek naar de juiste mokzalf.
Nu is de vraag. Mag een drachtige merrie gewoon elke mokzalf hebben die je online kan kopen?
Zag bij Agradi Sensi horse cream die ik uit wil proberen, maar weet niet zeker of die goed is voor een drachtige merrie?
Ze is rond april/mei uitgerekend.

Hoop voor iedereen dat er straks een gezonde merrie en veulen in de wei staat! Dat het een mooi veulen seizoen mag worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:39 



 
Profiel   

[ img ]

Haha sorry onsmakelijk.. Ziet dit er nog rustig/normaal uit? Ze ligt zo even te dutten hoor.. Maar ik dacht goh ziet het er normaal ook zo uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:53 



 
Profiel   

@Evalien86

Als het moment van bevallen dichterbij komt dan wordt de vulva langer en met minder rimpels dan normaal. Lastig om zo te beoordelen.

Zijn er nog andere tekenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:14 



 
Profiel   

Wij hebben kans op bruin of vos. Kans op zwart acht in klein ivm bijna alleen maar bruine of vossen in de lijn. Merrie is ook bruin.

Mijn merrie staat al een jaar stil. Die blesseert zichzelf elke keer als ze meer dan 2x in de week loopt. Nu dus vooral in de kudde en spelen met de rest. Dat lijkt oke voor haar. Nu met 220 dagen wilt ze wel minder spelen en wordt ze nijdiger. Dus wellicht dat ze binnenkort apart gaat. Mijn rijponys moeten namelijk wel heel blijven :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:26 



 
Profiel   

Knolselder, dát zijn veel mogelijkheden qua kleur. :oo

AM valk is wel heel erg mooi :D

Evalien toen ik de foto ineens in mijn beeldscherm kreeg dacht ik even dat er al een veulen aan zat te komen. :')

Yaartje misschien een gekke tip maar heb je al eens tandpasta geprobeerd? Jaren geleden was dit de gouden tip voor mijn oude paard waar ik de mok met geen mogelijkheid weg kreeg en het zat over heel haar achterbenen. Zelfs de DA wist zich geen raad meer. Toen door iemand gewezen op tandpasta en binnen no-time was het weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:26 



 
Profiel   

Yvk schreef
Evalien toen ik de foto ineens in mijn beeldscherm kreeg dacht ik even dat er al een veulen aan zat te komen. :')


Whaha ja nou dan snap je miss dat ik, als leek, ook even stond te kijken vanmorgen toen ik haar zo zag liggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:53 



 
Profiel   

Het 'oma weer raad' middel tandpasta heb ik vroeger ook gebruikt bij mok.. Werkt(e) echt :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:55 



 
Profiel   

Yvk schreef
Knolselder, dát zijn veel mogelijkheden qua kleur. :oo

AM valk is wel heel erg mooi :D

Evalien toen ik de foto ineens in mijn beeldscherm kreeg dacht ik even dat er al een veulen aan zat te komen. :')

Yaartje misschien een gekke tip maar heb je al eens tandpasta geprobeerd? Jaren geleden was dit de gouden tip voor mijn oude paard waar ik de mok met geen mogelijkheid weg kreeg en het zat over heel haar achterbenen. Zelfs de DA wist zich geen raad meer. Toen door iemand gewezen op tandpasta en binnen no-time was het weg!


Nee nog niet geprobeerd! Heb het echt gisteren pas net ontdekt en toen ook gelijk doorgegeven.
Ze heeft tot nu toe gelukkig een klein plekje rechtsachter en voor de rest alleen een geïrriteerde rode huid godzijdank. Zijn er echt ontzettend op tijd bij. Keek gister echt heel toevallig in de kootholtes. Instinctief zeg maar.

Bizar zeg dat tandpasta zo goed hielp bij jouw paard! Dat verwacht je ook niet. Maakt het nog uit welke tandpasta?
En dan goed schoon en droogmaken plus tandpasta er op? Want dat is qua prijs wat leuker dan echt de mokzalf. Moet straks toch even naar de supermarkt.

Haar helemaal op droge ondergrond zetten gaat niet. Dan zou ze van 24/7 buiten naar 24/7 op stal moeten en dat is best wel sneu en zo ver in dracht voor haar ook niet bevorderlijk. Het is even zorgen dat het stabiel blijft tot de lente en het droge weer aanbreekt.

Zal komende week even een foto plaatsen van mevrouw met baby buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:00 



 
Profiel   

Bij werkte sudocreme op de mokplaatsen erg goed :+
Als ze op stal komen de benen schoonspuiten, droog maken. Als de plekken vies waren, anders liever droog houden. Maar liever schoonmaken dan half gebakken vies en dat laten drogen.

Ik heb geen ervaring met 24 7. Vind dat ook niet fijn als ze dan constant nat willen of gaan staan. Helemaal icm mok.
Ik deed ook wel sudocreme voor naar buiten gaan op, hield toch een groot deel tegen merkte ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 260 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen