Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 267 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik kom dit topic ook graag volgen zo leuk om alle verhalen te lezen en kleine en grote buiken voorbij te zien komen. Mijn merrie verwacht haar eerste veulen begin mei. Afstamming in Haarlem x Zevenaar.


[ img ]
Deze foto is gisteren op 234 dagen.


[ img ]
Dit is de papa Donthargos

Ik ben nog steeds een beetje aan het rijden en longeren afhankelijk van hoeveel energie ze heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:38 



 
Profiel   

@charmfaith wat een knappe merrie ben echt benieuwd wat eruit gaat komen, en wat een verassing dat ze drachtig is.

@yessica lekker dat je op 300 dagen zit, ze ziet er prachtig uit.

@petravdmeer, mooi buikje, voel je het veulen ook al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:41 



 
Profiel   

Hi!

Tijdje geleden heb ik hier mij aangemeld maar niet zoveel meer gepost. Ik ben een stille meelezer geweest. Wel heel leuk om jullie merrie's te volgen en alle dikke buiken te bewonderen :D
Mijn merrie zit vandaag op 274 dagen. Ik breng haar over 2 weken naar een kraamstal. Het is mijn eerste gefokte veulen en eerste veulen van mijn merrie dus ik laat dat liever aan een ander over voor nu :)
Mag er wel zelf bij zijn etc. Mijn paard is drachtig van een dunskin quarter hengst. Het is dus een verrassing wat er qua kleur uit komt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:59 



 
Profiel   

Mayflower wat een leuke combinatie hoe zijn de kleurkansen? En heb je een foto van de papa?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:32 



 
Profiel   

Zal vanavond of morgen nog even een bijleespost maken, maar hier een buikfoto van Maria.
Blijkt nog best lastig te zijn bij een Shet.
Zelfs toen mobiel helemaal op de grond lag kreeg ik de buik er niet helemaal op.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:12 



 
Profiel   

Die foto's lukken bij mij nooit >;)

Zal wel aan mijn toestel liggen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:02 



 
Profiel   

Caresse07 schreef
Die foto's lukken bij mij nooit >;)

Zal wel aan mijn toestel liggen :+

Troost je! Hier is die ook deels mislukt hoor, maar die Shets zijn natuurlijk al niet groot. Dus zie dan maar de buik er van onderen goed op te krijgen. Dat is onmogelijk.
Wat ik heb gedaan is de selfie knop aanzetten van de telefoon zodat ik precies kon zien hoe of wat. En dat werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:13 



 
Profiel   

Vanmiddag heerlijk even met de trailer richting strand gegaan. Ze vond het heerlijk om er even uit te zijn. Strand is voor ons 10 min met de trailer dus dat is echt fijn nu rijdend naar het strand te ver is met 235 dagen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:40 



 
Profiel   

Heerlijk Orange <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:53 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Caresse07 schreef
Die foto's lukken bij mij nooit >;)

Zal wel aan mijn toestel liggen :+

Troost je! Hier is die ook deels mislukt hoor, maar die Shets zijn natuurlijk al niet groot. Dus zie dan maar de buik er van onderen goed op te krijgen. Dat is onmogelijk.
Wat ik heb gedaan is de selfie knop aanzetten van de telefoon zodat ik precies kon zien hoe of wat. En dat werkte.


Ik ga morgen nog eens een poging wagen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:53 



 
Profiel   

Caresse07 schreef
xYaartje schreef
Troost je! Hier is die ook deels mislukt hoor, maar die Shets zijn natuurlijk al niet groot. Dus zie dan maar de buik er van onderen goed op te krijgen. Dat is onmogelijk.
Wat ik heb gedaan is de selfie knop aanzetten van de telefoon zodat ik precies kon zien hoe of wat. En dat werkte.


Ik ga morgen nog eens een poging wagen :D

Succes! Heel benieuwd naar het eind resultaat :D .

Kreeg net een app van Frodo zijn eigenaar dat hij volgende week zaterdag even komt kijken naar Frodo en Arwen (Arwen heeft die zelf gefokt en staat ook bij ons, maar Arwen is volgens mij wel officieel van de fokker van mijn pony als in over gekocht van hem, maar daar ben ik niet zeker van).
Heel benieuwd wat hij van Maria gaat vinden en of hij denkt dat ze dragend is, zelf denk ik net als een aantal van jullie hier van wel (had de foto's al doorgestuurd en hij fokt bij hem thuis ook).

Vannacht nog gedroomd dat Maria flink gevulde uiers had die geen melk lekte, maar waar confetti uit kwam _O- . Waarschijnlijk als in: Gefeliciteerd met het veulen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:27 



 
Profiel   

Welkom Orange! Leuke combinatie. Heerlijk dat net nog lekker naar het strand bent geweest!

Zo'n buikfoto maak ik niet. Vind het niet hele sexy foto's ofzo :+

Welkom terug mayflower. Waarom heb je gekozen voor een quarter? Die hebben vaak een hele andere bouw dan menig ander ras. Ben ook wel benieuwd naar een foto van paps :)
Kleine andere ps. Is dat dekema in gorredijk? Haha

Charmfaith leuke verassingsmerrie! Waar is Bailey nu drachtig van? Ze is zo gaaf <3

Amhorses ja gaat zeker snel! Bij jou tikt het ook mooi door :j

Petravdmeer pas op! Zwenkt uit :P

XYaartje lijkt mij meer een opvoedingskwestie dan een balansprobleem van de dracht. Komt vast goed! Lekker oefenen. Ah lekker poetswerk dit voorjaar hoor ik wel :))

Zilver had de eerste keer echt helemaal geen tekens. Beetje vol uier maar niet eens helemaal vol. Tweede keer wel een druppel er aan 3 uur voor de bevalling. Ik kan dus beide verwachten. Hele nauwkeurige voortekens of helemaal niks _O-
Uier vorige keer om 21 uur. Bevallen rond 23.30
[ img ]
Hier werk ik met birthalarm , camera en strips

Knolselder hoe lijkt het met Mona?

Toushie fijn dat er niks loos lijkt te zijn :)

Janine plaatje! Hoe heet ze?

Hier had ik uitstekende hulp van dik&dik
Zilver 268 dagen drachtig. Nog 52 dagen te gaan
Fayola 238 dagen drachtig. Nog 81 dagen te gaan.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:27 



 
Profiel   

Orange & Kabayo: hierbij een foto van paps: [ img ]
Niet echt een geweldige foto maar heb er weinig :’)

Klopt, dit is inderdaad bij Dekema. :) staat ze tijdelijk.
Waarom een Quarter? Ik rij western met mijn merrie en heb in Amerika diverse frisian quarters gezien die het erg leuk deden in de sport. Het is een gok maar zal een blijvertje worden.
Ik heb nog niet veel idee van kleur kansen. Papa is dunskin en zit niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:57 



 
Profiel   

Kbayo, soms denk ik ‘goh Mona, je lijkt toch drachtig’ en andere momenten denk ik het is gewoon buikvet :') Ik vind haar helemaal niet meer dikker in de flanken, wat ik een tijd terug nog wel vond. Nu is ze wel vrij lang, veel plaats. Maar toch twijfel.

Ik ben wel benieuwd naar de Fries x qQuarter Mayflower!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:23 



 
Profiel   

Charmfaith wat een mooie merrie heb je, spannend wat er uit mag komen straks.

Cynthia mij is een snellere ademhaling ook niet opgevallen.

AM fijn dat ze een beetje gewend zijn. Is ook wel een hele verandering.

Orange wat een leuke merrie heb je. Lekker dat je nog zo naar het strand kan.

Kabayo jou dames zijn ook flink aan het groeien!

Knolselder spannend zo. Hopelijk toch drachtig dan..

Hier weinig te melden. Alles rustig en rond. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:27 



 
Profiel   

Bijzonder die Fries x Quarter kruising! Ben heel benieuwd wat daar uit komt, zijn toch echt wel heel verschillend gebouwde rassen.

Fijn altijd die hulp Kabayo :))

Estonia is nu dag 309. Binnenkort maar eens even de longeersingel omdoen zodat ze hem niet flipt als we het birthalarm om gaan doen :)) Prganza en Intissima schieten ook al op. Die zitten respectievelijk op dag 293 en 283.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:51 



 
Profiel   

Duimen jullie mee voor Maria? Kom net bij de wei aan en zie haar al de hoek inlopen terwijl de rest vooraan staat.
Te wachten op hooi. Maria komt niet. Toch maar even gekeken en zie dat ze ontzettend gerold heeft. Niets voor haar. Buikvorm lijkt ook wat anders, dus de wei doorgelopen.
Niks gevonden. Dus hoop dat de kleine okay is. De plek waar ze gerold heeft wel gevonden.
Zie haar mest in de wei liggen. Verder alert. Begroet mij met een Hinnik, maar helemaal lekker is ze ook niet.
Eigenaar heb ik al op de hoogte gesteld. Of ja zijn vrouw en die heeft het doorgegeven want hij stond net onder de douche.
Rolt niet. Dus geen koliek. Vrees een beetje het ergste, maar zie ook weer geen sporen van een miskraam. Dus hopelijk is de kleine okay.
Zo even kijken of ze wel haar voer wilt hebben.
Hopelijk voelt ze zich gewoon even een dagje wat minder en is ze morgen weer okay
Lastige is dat ik vanmiddag ook niet kan kijken hoe het gaat. Want ben er dan zelf niet. Snap er niks van. Gisteren was ze nog vrolijk en actief en niks aan de hand.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:06 



 
Profiel   

Vraagje!
Hoe doen jullie het met de dekens?
Mijn paard staat nu nog onder 200 gram en wil vandaag overgaan op 100 gram. Moet er namelijk niet aan denken dat het veulen vast komt te zitten als ze melk wil drinken. :( :(

Ze staat op het moment in een vrij koude stal wegens buitenluiken. Ze is niet snel koud maar is gewend aan een deken elke dag :brr: :brr:

Ik kom er niet elke dag anders had ik overdag de deken afgedaan en savonds weer op

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:07 



 
Profiel   

Beterschap yaartje. Belangrijk om ze wel goed in de gaten te houden als ze ziek tonen.

Hier geen deken. Durf t op t doen als de veulens ouder zijn en geen etters. Verder absoluut geen deken. Vind het onhandige dingen met veulens. Maar net als ijzers.
Iedereen heeft z'n eigen mening en ding er mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:13 



 
Profiel   

Jessicazz ik heb met opzet de drachtige merries nooit een deken opgedaan. Ook een buitenstal kan prima zonder dekens mits je ze deze winter nooit een deken omgegooid hebt. Zeker met de naderende bevalling zou ik de deken zeker af doen. Straks verstrikt in de bilkoorden of buiksingels. Brrr wat eng. Vliegendekens doe ik zomers ook niet mee na het slopen van 3 dekens door de veulens :+

XYaartje oh nee! Al getempratuurd? Ik zou niet de hele dag weg blijven eigenlijk... beterschap!

Goldenarrow ja zeker handig de hulp 8-) Haha nog geen singeltje gewent? Bij jou is het al bijna zo ver. Vanaf wanneer doe jij het alarm om? Ik toch wel dag 310. Aangezien ze een keer op dag 317 is bevallen

Yvk jaa je ziet de buikjes wel :j Verder hetzelfde hier. Saaie periode he :+

Knolselder mmm.. wou je haar nog scannen of schouwen? Of zie je het wel?

Mayflower leuke hengst, mooie kleur. Grappig bij dekema :) Ik woon in Tjalleberd. Vlakbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:17 



 
Profiel   

Ik heb de mijne nu wel een deken om. Maar dat is een echte koukleum , weinig vacht en houd anders gewoon niks over. Maar haal de deken er richting eind drachtigheid wel af en zou Kwa temp ook wel moeten kunnen hoop ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:37 



 
Profiel   

Sterkte Yaartje, hopelijk niks ernstigs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:59 



 
Profiel   

Dank je wel allemaal <3
Eigenaar is op de hoogte en houd haar voor mij in de gaten vanmiddag. En heb mijn moeder gevraagd of we er vanmiddag nog even langs kunnen rijden.
Ergste lijkt voorbij. Trillen is gestopt. Loopt wat vlotter mee en als Arwen bij de uiers zat te kijken dan kreeg die toch wel een snauw van Maria. Als ze echt goed ziek was had ze dat niet gedaan.
Energie lijkt ook weer beter. Zijn er nog niet, maar voorzichtige vooruitgang. Geeft ook zelf weer een beetje aan als ze verder wilt lopen of even rust wilt hebben. Lopen is ook steeds actiever aan het worden.
We Vermoeden dat ze toch een koliek aanval heeft gehad en daar nu van herstelt. Heeft ze in het verleden wel vaker gehad. Een dag koliekerig en dan de volgende dag gaat het weer goed. Alsof er niets aan de hand is geweest.

Temperaturen niet gedaan. Geen thermometer in huis. Die gaat er nu dus wel komen. Even zien waar ik een niet al te dure aan kan schaffen.
Wat een ochtend zo zeg. Man man. Heb er jankend bij gestaan.
Vreesde echt even voor Maria en de kleine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:05 



 
Profiel   

Ze heeft gemest *\o/* *\o/* Heb er dansend en juichend bij gestaan *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:06 



 
Profiel   

Oh jee Yaartje, hopelijk heeft ze gewoon een moeilijke dag en valt het mee, ik duim voor haar.

Deken heb ik hier niet op liggen in de winter, dus ook niet met de bevalling en jong veulen. Misschien als er echt weer zoveel dazen zitten dat de merrie wel een vliegendeken om moet maar dat zal pas juli/augustus zijn dan is het veulen 4/5 maanden, dat moet wel lukken. Merrie krijgt nogal snel bulten van dazen dus zonder is dan echt geen optie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 267 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen