[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 03:39

Ze is er. Horrorbevalling from hell, maar ze is er.
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 08:39

Gefeliciteerd! Wat was er gebeurt bij de bevalling?

Cynthia82

Berichten: 9307
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:22

Gefeliciteerd! *\o/*
Benieuwd naar je verhaal en droogfoto’s.

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:27

Haha zit je toch in het verkeerde topic _O-
Gefeliciteerd

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:57

Gefeliciteerd! Zo te zien heeft de merrie het zwaar gehad

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:07

Gefeliciteerd!
Benieuwd naar het verhaal. Hopelijk is alles goed!

Cynthia mijlpaal *\o/* Wat ziet ze er goed uit!

Amhorses weer zit duidelijk niet mee :+

LovejouuulB prachtige merrie <3 Nog weinig buik

Caily Wat zitten die van jou mooi dicht bij elkaar :D

Symke leuk dat ze bij elkaar kunnen staan!

Floripori Dankje! Wat is je merrie mooi opgeknapt!! Ik volg je ook op insta overigens :)

Jessicazz mooie merrie! Al een mooie uitstekende buik :D

Yvk ja lastig :') Maya vind ik dan wel kort en krachtig. Vind ik vaak wel leuk. Nahja heb nog eventjes ..

Wellicht leuk om hier je volgtopic links te droppen en misschien je instagram pagina? Zou het leuk vinden om jullie te volgen!
Mijn instagram: Meaondera
Volgtopic : [KS-MK] Vlekjes en geen vlekjes in de maak

NibbitLotus

Berichten: 1660
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:25

Gefeliciteerd knolselder!
Wat sneu dat het zo’n horror bevalling was, hopelijk maken ze het beide goed.

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:32

Proficiat Knolselder, hopelijk alles goed met moeder en dochter!

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:36

Caily schreef:
Wat voor paard is ze? Mijn rijmaatje heeft een pony met exact dezelfde kleur tint, dan bont. Is een ijslander x rmh. Meen dat het zilver van de rmh komt. De Tinkers zijn er ook vaak zilver, maar weer heel anders qua tint. Meer als een swarchzalder fuchsia. Terwijl die meestal vos zonder zilver getest worden.


De mijne is geheel kwpn gefokt.. vader tuiger en moederlijn gelders

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /aronica-i

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:37

Gefeliciteerd knolselder ! Hopelijk maken moeder en kind het goed :knuffel:

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:58

Gefeliciteerd Knolselder, hopelijk gaat het goed met moeder en kind.

RanjaRietje

Berichten: 548
Geregistreerd: 04-10-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:08

Gefeliciteerd Knolselder!!

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:53

Drinken wil nog niet lukken. Door de helse bevalling lijkt het te denken dat het bij mij moet drinken en probeert niet bij de moeder.
Als ik de stal ik kom word ik meteen helemaal afgezogen en de kleine beetjes die ik kan melken gaan er met de fles in

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:57

Heftig :(:)

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:04

Knolselder: gefeliciteerd!! Maar veel succes ermee als ik zo verder lees!! Hopelijk krijgen jullie haar aan het drinken!!

Mooie buiken komen er weer voorbij, sommige zijn al ver opgeschoten, amai!!

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:38

Wow gefeliciteerd knolselder. Hopelijk kun je straks gewoon genieten op afstand... Succes nog even!! Ik duim dat het gaat lukken!

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:03

Gefeliciteerd Knolselder. Hopelijk komt het snel allemaal goed! :knuffel:
Ik ben heel benieuwd naar de droogfoto's. Wel heel leuk dat er al een kleintje is, toch alvast een (heel vroeg) begin van het seizoen :o

Lovejouu wat een prachtige merrie heb je.

Cynthia Fi krijgt ook al een mooie buik zo.

Flori wat fijn dat het nu echt de goede kant op gaat

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:09

En voorzichtige gefeliciteerd knolselder. Hopelijk drinkt de kleine inmiddels. Bizar ook, had de dierenarts het dus wel echt goed begint dit jaar.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:16

Oh wat spannend knolselder! Ik duim dat ze snel drinkt, sterkte, is pittig zo voor je!

Kabayo ik volg je nu ook op insta! Wat een volgers.....

Ben er zelf nog niet zo actief op maar als iemand het wil volgen is het symke_jacky

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:28

Even pauze,n.

Dus vannacht dacht ik zou ik mijn ogen even toe doen? Maar net dan zag ik toch iets verandering in gedrag dus besloten nog wakker te blijven. Uiteindelijk ging ze veel liggen, dus mezelf klaargemaakt en besloten om bij de eerste echte wee naar de stal te gaan.

Toen het zover was duurde het lang. Ik ging voelen, maar voelde nog niets. Was al bang dat het helemaal fout lag. Uiteindelijk kwam dan de pootjesblaas. Maar op den duur veel vlaas en geen benen. Gaan voelen, een neus zonder benen. Ik ben er dan helemaal ingegaan en heb met wat moeite de 2 benen naar voren gekregen en begon mee te helpen. Neusje kwam eruit en al gauw zag ik dat de placenta ernaast zat. Pfff…. Snel vlies open ookal was er bog maar het tipje van de neus en ik zag het veulen al ademen.
Met veel moeite het hoofdje eruit kunnen halen, want met die placenta er mee tussen ging dat helemaal niet vlot. Even moeilijk bij de schouders. Toen dacht ik, het geraakt er niet uit…
Uiteindelijk wel die schouders eruit en zei ik tegen Poppy dat het nu snel voorbij zou zijn.

Niet dus. Bekken van het veulen bleef steken. Maar muurvast. Poppy begon dan te lopen en te rollen en ik ondertussen een half veulen in mijn armen. Ik zag die nek en rug al breken. Of een dierenarts die het moet komen in stukken snijden. Ik allemaal dramascenario’s terwijl ik met een half veulen in mijn handen stond.

Op een gegeven moment lag Poppy helemaal op haar rug en ineens kwam dat bekken los.
Daar was ze dan.

Poppy natuurlijk super moe en ik gelijk het veulen wat droogwrijven want ‘s nachts is het goed koud nu.
Poppy zocht ook contact na een tijdje en ging het veulen likken.

Ontlasting van het veulen kwam al heel vlot, alleen dacht ze dat de spenen op de muren stonden. Geprobeerd om haar naar Poppy te leiden, maar zodra ze mij zag ging ze elke keer aan mij zuigen. Echt naar me toe komen om te drinken. Ik ben dan uit de stal gebleven en gewoon toe gekeken, maar ze ging maar niet bij haar moeder drinken en kwam steeds gelijk naar mij en te zuigen aan mijn benen.

Gezien we al 3u verder waren toch Poppy maar even wat gemolken. Super brave Poppy.
Veulen had geen interesse in de speen, alleen in mijn benen. Dus door de speen aan mijn broek te houden had ze toch dat inieminie beetje melk binnen.

Dan heb ik besloten ze echt even alleen te laten gezien er toch een beetje melk in zat zodat ze verder kon met haar moeder.
Dan kon ik ook even snel een slaapje doen, in de hoop dat moeder en kind een mooi scenario zouden laten zijn wanneer ik wakker werd.

Toen mijn wekker ging ze eerst even geobserveerd, maar ik zag niet gebeuren. Snel gaan kijken en er stond enorme spanning op de uier. Niet gedronken dus.
Nog eens gemolken en flesje gegeven, ging vlot. Meteen weer uit de stal. En de dierenarts gebeld.

Met dat ik de dierenarts bel zie ik dat Poppy koliekerig wordt, dus ze moest maar gelijk komen. Poppy reageerde niet op de pijnstilling. Opgevoeld rectaal en vaginaal en niets bijzonders. Voor de zekerheid gespoeld en dat zag er allemaal ok uit. Toch bleef ze moeilijk. Shotje AB voor de zekerheid en ze heeft wat morfine? Gekregen.

Ondertussen het veulen dat alleen maar bij mij wil drinken en 0,0 interesse heeft om bij de moeder te zoeken. Nog 2 flesjes gegeven, want die biest is nu wel even super belangrijk.

Maar hier sta ik nu. Een merrie die nu buiten loopt om te helpen om alles terug op zijn plek te krijgen en hopelijk zich snel beter voelt. Ze heeft nu een slobber met een flinke geit olie door. En een veulen dat mij als zijn melkbar ziet (al van voor ik het de eerste keer melk had gegeven).

Ik ga nu proberen elk half uur of uur een flesje te geven en dan ga ik gelijk weer weg. Alleen mama tijd. Bij de volgende fles doe ik maar een andere broek aan en hang ik deze aan Poppy, wie weet helpt het.

Het gaat geen simpele worden…


@Cailey: de dierenarts dacht juist dat ze pas voor januari ging zijn, niet december. Ze schrok een beetje toen ik daarstraks belde :')

Edit: excuseer de vermoeide typfoutjes zoals geitjes olie :') ik ben een beetje moe.

Sanet

Berichten: 7949
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:58

Heftig!
Heb je een klein dekentje voor het veulentje of kan die zich warm genoeg houden?

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:01

Koud heeft ze niet. Er hangt ook een warmtelamp in de stal.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:06

Oh jeetje Knolselder, een hele voorzichtige gefeliciteerd! Nou hopen dat ze gauw bij Poppy gaat drinken en dat ze zichzelf wat beter gaat voelen.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:31

We halen in elk geval de trukendoos boven, gezien ze zo gefixeerd is op mijn broek :')
Afbeelding

Sanet

Berichten: 7949
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:48

Ooooh, maar wel mooie vlekjes.
En: If it works, it ain’t stupid!