[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78517
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:55

Dat waren niet de mods, dat was een gewone gebruiker, Renske_W heeft dat in 2021 gedaan. Wordt al een paar jaar gedaan, in 2019 (?) heb ik het gedaan (en was de enige keer dat een mod het deed, maar dat was niet als zijnde mod maar als gewone gebruiker in dat topic).

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:11

Aaah, dat dacht ik. My mistake :D

xYaartje
Berichten: 1469
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:44

Kabayo: Ach gut. Arme dames. Helemaal blij dat ze weer kunnen rollen. Kan het niet meer. Geef ze maar een extra troost knuffel van mij :knuffel: .
Overigens maakt het hier niet uit hoor. Je wilt niet weten hoe Asfaloth er op dit moment uit ziet. Iets met hoort wit te zijn, maar is dat nu niet meer :') _O- . Alleen zijn hoofd is nog redelijk wit haha. Frodo is gelukig nog goed te zien dat hij Palomino Bont is, maar als die zin heeft kan die er ook wat van (arme ik). De dames houden van schoon zijn, gelukkig :D .
Zoals je over hem praat klinkt hij echt als een droomhengst zeg <3 . Snap helemaal dat je nog even een uitstapje maakt voor deze knappe kerel! Had ik een paard gehad had ik het ook wel geweten!
En ja. En vandaag ook weer. Arme pony's. Ze zijn echt helemaal klaar met dit weer.

Balko: Dank je wel voor de tip! Heb hem gelijk gedownload en wat super handig dat de app zelf de dagen bijhoud! Scheelt een hoop uitgereken. Even kijken en je weet gelijk hoever ze zijn.
Nog heerlijk actief bezig!
Dat is een lastige. Hoe gevoelig is ze voor HB? Anders zou ik het even met de DA overleggen wat die adviseert.

AM_Horses: Ja, onwijs fijn! Geeft toch weer een gerust gevoel dat ze het goed doet.
Jouw dames gaan ook hard! Voor je het weet is Nigrante 300 dagen! En wat is papa to be een plaatje zeg <3 .

Kathleen_vW: Ja he haha. Vandaag waren ze ook weer echt verzopen katjes. Had een beetje met alle pony's te doen :knuffel: .
Wat fijn dat het dak er nog ligt! Hele gerust stelling voor jullie! Hier was ik ook even bang voor mijn pas geplante appelboompjes, maar ze hebben Storm Corrie dapper doorstaan :j .

Melissa1996: Wat loopt ze daar netjes en heerlijk ontspannen!

Symke: Clickertraining in het verleden geprobeerd, maar het lastige is dat ik nu volledig zonder voedselbeloning werk (mijn eigen pony Asfaloth had een hele heftige reactie op brokken in november. Vandaar de overstap naar geen voedselbeloning en alle pony's zijn daardoor echt een stuk rustiger geworden en hun concentratie is echt vele malen beter geworden) en het werkte voor mij helaas ook niet echt. Het was elke keer nadenken met op tijd te klikken. En vergat het klikken ook regelmatig of dan had ik een touw in de hand. Clicker in de andere hand. Dan moest er nog een brokje bij en dan was ik meer bezig met alles goed vast houden en zorgen dat niks viel dan het trainen zelf _O- .
Jep. Ik heb er echt mee lopen stuntelen :') . Misschien moet ik er ooit maar eens les in gaan nemen denk ik :j .
Ja, nou zeg dat wel. Even Frodo gelongeerd vandaag en zijn benen zaten daarna echt flink onder de modder. En je wilt niet weten hoe Asfaloth er nu uit ziet. Iets met wit wat niet meer wit is _O-

MukiwaCobs: Oh oh Wiske toch. Die dacht vast: Ik wil een nieuwe jas vrouwtje. Asjeblieeeeeft? Niet, nee? Dan maak ik hem maar kapot. Dan moet je wel een nieuwe kopen :D .

jessicazz: Wat rot zeg! Sterkte! Hopelijk niet al te veel last er van? Zal voor je mee duimen dat ze nog even braaf wacht! Camera geeft mooi beeld!

Wat ben ik toch trots op Zoë <3 . Ze zou nu ong. 247 dagen drachtig moeten zijn. Afgelopen paar maanden weinig tot niet met de dames getraind, maar vooral heerlijk geknuffelt en bij hun ontstresst (eigen pony had in november lichamelijke klachten gekregen na het eten van brokken. Dus flink stress erover gehad. Die doet het gelukkig weer helemaal goed. Zat flink wat tijd en geld in, maar heb het er met liefde voor over <3 . Trekt weer vrolijk sprintjes door de wei en was vandaag jaloers dat ik iets met Frodo ging doen en niet met hem. Ja hoe durf ik ook een ander aandacht te geven ipv hem _O- Shame on me. ).
Had ze even van de grote wei naar de kleine wei gehaald zodat ik in alle rust wat met ze kon doen zonder bemoeienis van de ram die bij hun loopt. Is een lieve ram, doet niks, maar is graag overal bij.
Wilde ze opgegeven moment allebei weer terug zetten in de grote wei. Jenny wilde graag, maar Zoë stond mij echt aan te kijken vanuit de kleine wei van: "Ik ben nog lang niet klaar om terug te gaan.". Dus van de kleine wei even naar de voorste wei gelopen.
Wilde even rustig wandelen, maar Zoë had andere plannen! En wat liep ze fijn!
Okay, okay, er had een longeertouw aan gemoeten, maar het moment ontstond en ik ging er in mee.
Af en toe had ze nog wel haar momenten dat ze even heerlijk eigenwijs was, maar daar is het een Shetlander voor :D .
Work in progress. Niets is perfect. Zonder zweep (bedoeling is dat ik de arm straks ook niet meer omhoog hoef te houden, maar gewoon naast mijn lichaam kan houden. Voor nu reageerd ze hier nog super op en werken we daar langzaam naar toe), zonder voedselbeloning en oh ja. Op gras :j .
Toch al heel blij met dit resultaat wanneer je je bedenkt dat we al een paar maanden niet echt getraind hebben.


CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:39

Sterkte Jessica ik ken het mag gelukkig morgen weer uit quarantaine. Maar heb de paardjes op een eigenstukje staan dus daar kan ik gelukkig wel heen 2 keer op een dag :o

Bailey gaat goed groeit lekker door zit nu op 247 dagen Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:06

Dag 320 voor Estonia, ze is veilig! Laat de baby maar komen *\o/*

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:12

Ik kom even tussendoor. We hebben sinds een aantal maanden een pony van een vriendin staan voor mijn kinderen om mee te rijden. Super leuke lieve pony. Was drachtig van mooi valk Welsh A hengstje Rhydaman.
Helaas geaborteers zojuist. Veulen was al dood en lag vervolgens compleet dubbel. Gelukkig dat een van de dames hier op stal haar in de wei op de rug zag liggen anders waren we te laat geweest als ik vanmiddag thuis zou komen.

Merrie maakt het goed gelukkig.

Veulen is +- 7 maanden.


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18855
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:25

Och jeetje wat triest zeg, wat is het al compleet om te zien. sterkte.... Gelukkig dat het goed gaat met de merrie.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:39

Oh wat triest zeg. Het lijkt zo op de foto's alsof de achterhand niet helemaal goed ontwikkeld is ook, of lijkt dat maar zo?

Veel sterkte voor jullie in ieder geval.

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:44

Wat sneu, veulen ziet er heel bleek uit, als je vergelijkt met die van Sammie.
Spoiler:
Afbeelding


Goldenarrow *\o/*

Charmfaith. Flinke buik.

Contact gehad met dekstation waar Sammie het veulen van is verloren. We gaan mijn schimmel merrie dekken met dezelfde hengst. Ik wil optijd beginnen, ze staat nu aan de regumate. Wanneer beginnen jullie?

Symke
Berichten: 800
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:50

Ach wat sneu cp112, waarom , alles lijkt goed, ze is al zover en dan opeens zoiets
Ook heel sneu vd kids!
De moeder kijkt ook verbaasd lijkt.wel.....

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:50

goldenarrow schreef:
Oh wat triest zeg. Het lijkt zo op de foto's alsof de achterhand niet helemaal goed ontwikkeld is ook, of lijkt dat maar zo?

Veel sterkte voor jullie in ieder geval.



Nee die zat nog in 't vlies en hadden we toen ze eruit was gedraaid om te zien wat 't geslacht was.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:51

@am die van Sammie lijkt in z'n geheel minder ontwikkeld dan die van Beer.
Veulen was helemaal af eigenlijk behalve pigment en haar.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:35

Wat triest zeg, al een heel veulen…

AM ik ga met 1 combi al vrij vroeg beginnen. Vind nu met BunnyBum dat dat best goed gaat hier. Nu niet dat ik weer in december een veulen wil. Maar misschien voor februari.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:49

Ach sterkte cp. Wat vervelend en heftig om zo te zien.

Ik begin pas na de bevallingen. Duh. Anders kan t niet _O-
Maar geen idee wanneer dan dus..

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:53

Cp. Die van Sammie was ook rond de 7 maanden. Had al iets haar rond de ogen. Wat een verschil dan. Heel verdrietig. Pure pech? Of denken jullie een oorzaak te hebben voor het verwerpen.

Knolselder. Ik zat er ook aan te denken om in maart te beginnen. Heb nu ook wel de accommodatie waar het zou kunnen. :j

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:23

CP: ach wat sneu!
Laatst bijgewerkt door Charisma op 02-02-22 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:24

Sterkte CP ;(

Setteli

Berichten: 3172
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:35

ahh wat sneu CP. Sterkte.
Alles goed met de merrie?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:42

AM_Horses schreef:
Wat sneu, veulen ziet er heel bleek uit, als je vergelijkt met die van Sammie.
Spoiler:
[ [url=m/kh1HBS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goldenarrow *\o/*

Charmfaith. Flinke buik.

Contact gehad met dekstation waar Sammie het veulen van is verloren. We gaan mijn schimmel merrie dekken met dezelfde hengst. Ik wil optijd beginnen, ze staat nu aan de regumate. Wanneer beginnen jullie?

Ik dek ze niet eerder dan maart. Ik vind februari vroeg zat voor een veulen.

Toushie

Berichten: 7274
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:15

Agh wat sneu cp, verwacht je ook niet zo snel meer hè op zoveel maanden.

Hoe is de merrie eronder ?..


Ik heb nu uitgerekende datum begin april en zonder stallen vind ik dat echt wel vroeg genoeg. Dus met stallen zou ik beginnen half april.

rensju

Berichten: 1595
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:50

Sterkte CP, zo naar om te zien. Hopelijk heeft de merrie het er niet te moeilijk mee.

Vraagje, waar laten jullie merries bevallen als ze niet op stal staan? Hoe doe je dat met sloten/bakomheining?

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:52

AM_Horses schreef:
Cp. Die van Sammie was ook rond de 7 maanden. Had al iets haar rond de ogen. Wat een verschil dan. Heel verdrietig. Pure pech? Of denken jullie een oorzaak te hebben voor het verwerpen.

Knolselder. Ik zat er ook aan te denken om in maart te beginnen. Heb nu ook wel de accommodatie waar het zou kunnen. :j



Deze net ff goed bekeken nog en ook al haar rond de ogen en wat maantjes zelfs al ook. Leek een valkje of palomino te zijn. Misschien vandaar de lichte kleur huid?

Vermoeden is leeftijd van de pony en gewoon domme pech.
Pony doet het goed verder, eet goed en is fit. Weinig onrustig over haar veulen dus die hersteld wel vlot.
Wel aan de penicilline de kokende dagen even just in case.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:59

Sterkte cp!

Wij beginnen later dit jaar. Begin mei de eerste dekken.

Cynthia82

Berichten: 9312
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:35

Toushie, wat een práchtige hengst!!! <3

Mooie foto van je merrie, loveyou!

AM, gefeliciteerd met Wild dr 200 dagen! *\o/*

GA, jaaaaaaaaaaaaaa dag 320!!! *\o/* *\o/* *\o/*

CP, wat ontzettend sneu zeg ;(
Dat bleke vind ik inderdaad ook erg opvallen. Komt dat omdat het veulen ook een lichte kleur zou krijgen?
Ik zie nu jouw opmerking over valke of palomino inderdaad.

Dikkie dr zwangerschapswellness, dag 253

Afbeelding

Toushie

Berichten: 7274
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:52

rensju schreef:
Sterkte CP, zo naar om te zien. Hopelijk heeft de merrie het er niet te moeilijk mee.

Vraagje, waar laten jullie merries bevallen als ze niet op stal staan? Hoe doe je dat met sloten/bakomheining?


Ik heb nu geen sloot om de weide.
Maar hoe staat ze aan huis met inloopstal.
De paddock omheining is 2 lagen rubberband met schrikdraad 2 lagen. En verder is de stal aan 3 kanten dicht met rubbermatten. Dus verwacht daar geen problemen mee.

Vorige keer , was op andere plek toen op stuk weide gezet die niet bij sloot in de buurt was en later de sloot met 2 draden afgezet. Eerste direct aan de rand en de andere er nog een stuk vanaf.