[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:44

claudia, dat is inderdaad een hele andere hengst. ik had het persoonlijk bij een zwaar warmbloed gehouden maar snap jou ook wel.

succes morgen!

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:51

Muronia, dat is een heel ander type. Hopelijk pakt het!
Hier hoef ik niet te scannen om haar hengstig te zien, dat is bij haar zo duidelijk. Altijd als ik de eerste keer scan dan is dat aan begin hengstigheid, nog nooit ernaast gezeten gelukkig.
Ze heeft wel hele lange hengstigheden dus het kan aantal dagen opschuiven. Dus even goed opletten deze dagen.

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:20

Melissa, Mer1980, Tinkels, Onlylienn gefeliciteerd! *\o/*

Baudyh dat gaat ook niet helemaal zoals je wil. Toch een teleurstelling. Hopelijk de volgende ronde!

Simpie & Fleuribelle Balen zeg!

Lovejou Ook wel een stress zo met al dat scannen iedere keer en hopen dat het nog goed zit.

Kabayo Spannend! Morgen scannen toch? Snap dat je ze liever niet nog eens weg brengt. Maar met zo'n gezicht, spreekt het bijna voor zich dat ze drachtig is toch. :D

Cynthia Jullie houden beide van duren DA dagen :+ Snap dat je niet wacht, dan liever een duurdere rekening als dat je te laat zou zijn,

Liek Ik ken je gevoel als er ineens geen DA komt. Flink balen! Morgen meer duidelijkheid gelukkig.

Welkom Kathleen en Eef_bam.

StalMelyn De natuur doet rare dingen op het moment. Jammer dat je merrie daar ook aan meedoet. Hopelijk is ze binnenkort mooi hengstig.

Muronia Dat is een heel ander type hengst! Mooie combi hoor.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:56

Wat gaat dat hier hard zeg :=
Moeilijk volgen met ook nog in DBT2021 te zitten.

Gefeliciteerd met alle drachten! En succes nog aan degenen die aan het proberen zijn.

Ik begin nu stilletjes aan de poepers te krijgen of alles nog gaat lukken dit jaar :')

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:19

Dat is iets heel anders Muronia! Ik ben benieuwd wat dat gaat brengen!

Vanochtend bij een merrie de 18-dagen scan gehad. Helaas niet drachtig, maar ze is ook niet hengstig? En ook geen tekenen van een hengstigheid die al voorbij is :? Heel bijzonder. Voor nu dus maar weer in de gaten houden of we haar hengstig zien...

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:07

Weer wat merries drachtig zo te lezen *\o/* gefeliciteerd!

Spannend dat je morgen kan insemineren Muronia. Ik heb jouw vorige poging met de oudere merrie toen gevolgd.. was echt een lastig seizoen voor jullie. Hopelijk nu meer geluk.

Jammer Goldenarrow, zeker als ze dan ook niet hengstig toont.
Ook balen bij jou StalMelyn.

Hier is de merrie gespoeld en vanavond ook weer geïnsemineerd. Ze staat nog op de kliniek.
Ik laat het allemaal maar een beetje gebeuren nu. Vorige keer leken de omstandigheden ideaal maar toch niet drachtig. 3x is scheepsrecht toch?
:D

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:10

Het gaat hier zeker hard. Ik zit met het paard van mijn dochter ook nog in DBT2021.

Gefeliciteerd voor degenen die hun merrie drachtig hebben. Voor de wachtenden: spannend!

Hele andere hengst Muronia, maar zeker een mooie.

Jammer goldenarrow. Goed in de gaten blijven houden.

Phoebe toont ook nauwelijks hengstig. Ik ga morgenochtend scannen, dan is het bijna 3 weken na de laatste hengstigheid. Ik hoop dat ik zicht heb wanneer ik kan beginnen met insemineren.

AM_Horses

Berichten: 2622
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 01:28

Wat gaat het hard hier...

Tinkels. Welkom en gefeliciteerd

Mer. Gefeliciteerd leuk een bontje op komst

Cynthia. Dat probleem ken ik. Kan ook nooit wachten om te scannen. :') begint nu wel echt spannend te worden

Mooney. Leuk, ook casjes in de maak

Liek. Wat vervelend, jammer van deze miscommunicatie. Nog even geduld en dan weet je het

Kathleen. Welkom, spannend

Eef_bam welkom, beter na dit een goede cyclus pakken idd. Wat is de combinatie?

Onlylien. Welkom, waarom niet eerder weer scannen als afstoten erg aanwezig is?
Zelf geen ervaring mee, nu had vorig jaar een kennis dit volgens mij ook. Is helemaal goed gekomen, loopt nu een veulen bij

Miekies wat jammer dat er geen dierenarts aan huis komt. Dit vindt ik toch altijd wel ideaal

Lami. Wild Thing is ook na een week hengstig gespoten. 3 dagen erna scannen

Stalmelyn. Wilt nog niet vlotten, hopelijk snel een merrie voor hem

Muronia. Dat is ineens een andere keuze, maar vindt ik heel begrijpelijk. Hopelijk dit jaar meer geluk. Duimen draaien

Kabayo. Spannend vandaag

Goldenarrow. Jammer dat ze niet drachtig is. Wellicht komt de hengstigheid nog.

Simpie. Duimen draaien

Ik was even aan het twijfelen om de afspraak te verzetten. Maar Nigrante stond nu knijterhengstig. Ik ben benieuwd. Misschien dat ik Sammie mee laat scannen,zit ze op 15 dagen. Voor Wild Thing is het echt nog te vroeg, is ook lastig te beoordelen met de cystes

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 02:10

Muronia, ik weet echt niks van rijpaarden, maar altijd leuk om eens te proberen dan.

Goldenarrow, raar. Even afwachten en nog eens scannen?

AM, Beter dan apart scannen op andere dag. Anders is het ook zonde.

Voor de echte experts; kan mn ruin hengstig zijn? Broer en zus hebben gewoon een innige relatie en ze willen variëren volgens mij.
Grapje hoor, maar ze zijn altijd zo hecht en knuffelig. Mevrouw loopt met de staart af, maar zie haar (nog) niet knipperen.

Aan de ene kant wil ik nog eens scannen, om bij volgende ronde te weten welke dag ze wat laat zien, maar aan de andere kant, vind ik al dat scannen ook niks. Ze is braaf, maar staat wel de arm eruit te knijpen.

Kabayo

Berichten: 14050
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 06:53

Superpony scannen voor niks zou ik ook niet doen

Goldenarrow balen zeg!

Mer gefeliciteerd!!

Tinkels welkom en gefeliciteerd *\o/*

Amhorses ik zou ook sammie en nigrante laten scannen. Zilver word vandaag ook op 15 dagen gescand. Hopelijk zien we iets en anders toch maandag nog een keer. Met natuurlijk dekken weten we de precieze eisprong niet. Vandaar op 15 dagen scannen.

Setteli hopelijk mooi nieuws en kan je beginnen :)

Simpie hoop zo dat ze drachtig word!!

Knolselder hihi herkenbaar met 2 topics. Nou doe ik in dbt21 alleen feliciteren, sterkte wensen en reageren op vragen en in dbt22 meer inhoudelijk reageren. Anders is het niet te doen :=
Ach komt goed joh :(:)

Yvk haha je hebt gelijk. Nogsteeds niet hengstig gezien en nogsteeds een bitch. Ben benieuwd. Zou mij ook niks verbazen als ze beginnen hengstig is. Maar hoop het niet!!

Stalmelyn wel handig dat je niet hoeft te scannen voor hengstigheid :) Wel balen zeg dat ze er geen zin in hebben. Ik had hetzelfde wat..

Claudia ah Aik weg, jammer. Vond hem zo leuk. Mooie hengstenkeuze!

Cynthia jij hebt altijd prijs met weekend/feestdagen en avonden :') Toch fijn voor je gevoel dat je het weet :)

Lami ik zou zelf nooit hengstig spuiten zonder eerst te scannen. Wie weet is ze gewoon hengstig en een mooi ei, maar laat ze gewoon niks zien. Zoals veel merries.

Onlylienn Welkom! gezellig op het bankje, al ga ik er straks weer van af :D

Miekies balen dat ze niet aan huis komen. Dat is wel handig. Aan de andere kent leert het veulen wel veel. Ik deed het zo, veulen los;
Afbeelding

Caresse ik vind het wachten op de 18 dagen langer duren dan de dracht :+ net als de laatste maand haha.

Welkom Kathleen!

Rond 12 uur de dierenarts. Ben zo benieuwd. Wil haar niet weer weg brengen :+ Nahja voor een goed doel he. Ze is verder nogsteeds bitchie naar de ruin. Laten we het hopen...

Kabayo

Berichten: 14050
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:01

Prachtig drachtig!! Ik ben zo gelukkig <3 Het zit nu eens mee *\o/*
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2622
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:05

Kabayo. Gefeliciteerd *\o/*

Superpony. Als ze weinig hengstig toont, zou ik haar wel scannen

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:07

Gefeliciteerd Kabayo! En iedereen die al een drachtige merrie heeft staan ook natuurlijk.

Wij hebben eind maart een poging gedaan, niet drachtig, zouden toen net de hengstigheid ook gemist hebben. We hebben haar helemaal niet hengstig gezien tot nu toe. Erg vervelend, want we willen nog een swab laten nemen en continue hengstig spuiten lijkt me ook niet zo ideaal. Ze was altijd prima duidelijk hengstig :Y)

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:13

Wat fijn Kabayo! :) Gefeliciteerd
Zend maar een beetje van dat geluk deze kant op :+

Eretria, hmm dat is ook vervelend. Maar je scant dan ook niet of wel?

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:15

We hebben nu 2 keer gescand op hengstigheid maar telkens niks. Dan waren we te laat terwijl ze dus helemaal niks laat merken. Het is heel vreemd. Wou wachten tot juni en anders toch maar gaan spuiten als het niet vanzelf wil. Ik wil niet wachten tot ze in augustus ergens pas weer hengstig wordt gezien we nog een swab willen nemen omdat ze dus een ander seizoen na 3x niet drachtig werd en nu ook niet drachtig is geworden.

Cynthia82

Berichten: 9317
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:18

mooney schreef:
Wij gaan ook zaterdag weer Cynthia, en voor de tweede merrie ook voor Cas. Gaan we dan voor twee Casje meisjes rond dezelfde tijd :D

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Welke merrie mag op date met Cas? Weet je hoe lang jouw merrie ongeveer draagt? Fi de eerste keer 341 en de tweede en derde keer 326, dus ik hou rekening met weer iets eerder :)

Liek, ooooooo ik zou ook echt woest zijn!! Zeker in jouw geval, omdat dat nog wat extra spannend is. Heel veel succes vandaag dan!

Hai Kathleen :wave:

Eef_Bam, ook welkom, spannend ook voor jou dus :)

Onlylienn, gefeliciteerd! Heb je ook een foto van de hengst?

Muronia, dan loop je sowieso een dag voor op mij, wij gaan morgen pas weer scannen. Ik hoop dat ze dan ook gelijk geinsemineerd kan worden, maar dat kan natuurlijk ook zondag of maandag pas worden. Maar Fi draagt kort, dat scheelt :)
Het lijkt tot nu toe bij jou veel soepeler te gaan dan vorig jaar. Vorig jaar kwam je toch ook al moeizaam tot het moment van isemineren als ik me goed herinner?maak
Wat een verrassende hengstenkeuze heb je gemaakt! :)

Lami schreef:
mag ik als meelezer wat vragen? Ik heb de hengstigheid net gemist. Paard staat in training en laat dus net als haar moeder, niks zien. Ik had graag deze ronde gehad omdat ik bang ben dat het anders te laat wordt. Dierenarts gaf aan volgende week hengstig spuiten. Maar wanneer precies dan maakt dat uit? En na hoeveel dagen moet ik dan scannen en evt insimineren? Lastige is dus echt dat ze in training staat niet naast de deur. Dat maakt het lastig plannen en afspraken maken.

Daar kan je DA toch in adviseren?

Dennenboom, spannend dus ook voor jou. Volgens mij wordt het een drukke boel volgen jaar april :j

[quote="Yvk"]
Cynthia Jullie houden beide van duren DA dagen :+ Snap dat je niet wacht, dan liever een duurdere rekening als dat je te laat zou zijn/quote]
Nou, ik echt niet :D Maar ik had mezelf ook voor mijn kop geslagen als ik, om € 22,- voorrijkosten te besparen, de dierenarts woensdag niet had laten komen en ze vandaag had gezegd: O, je bent nét te laat.

Maar gelukkig komt ze nu hoogstwaarschijnlijk twee keer dit weekend. Sowieso scannen, maar waarschijnlijk ook nog een keer insemineren _O-

GA, dat is balen :(:)

Spannend simpie, ik hoop dat het nu wel lukt!

AM, spannend voor jou vandaag, succes!

Kabayo, GEFELICITEERD!!!! Dat is een hele mooie bonte merrie zo te zien! *\o/*

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:52

Gefeliciteerd Kabayo, heel fijn dat het de eerste keer is gelukt.

Mijn merrie toont ook nauwelijks hengstig, dus moet het echt van het scannen hebben. Toen ik 3 weken geleden voor het eerst kwam scannen was ze gelijk goed hengstig en kon ze eigenlijk al geinsemineerd worden. Alleen had ik toen de uitslag van de WFFS test niet, dus geen risico genomen.
Ik heb vanmorgen opnieuw gescand, bijna 3 weken na de vorige keer. En ze was beginnend hengstig. Zondag weer terugkomen en dan denk ik maandag insemineren. Ik moet een dag van tevoren bestellen, en anders voor half 9. Ik zal de hengstenhouder vast inlichten.

Als ze niet hengstig tonen zou ik echt wat vaker scannen. De moeder van Phoebe toonde ook nooit. Kostte me altijd heel veel aan scannen, maar anders was het me nooit gelukt met haar.

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:13

Kaboya, gefeliciteerd. Ben wel extra blij met deze foto's dan weet ik hoe het er volgende week uit moet zien. :D

Fleuribelle
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:19

Kabayo gefeliciteerd. Op naar een mooi bont veulen.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:27

Super nieuws kabayo! Nog eens des te beter dat je even hebt doorgezet :):)

mooney

Berichten: 7783
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:35

Kabayo gefeliciteerd!

Cynthia, mijn jonkie (zondag 4 jr oud) Vu. Geen idee dus hoe lang ze draagt. Ik kan ook niets weg doen, dus haar moeder heb ik ook pas 1x ervaring mee. Maar die droeg bij haar 333 dagen zo uit mijn hoofd.
Ik moet nog even wat chique foto's in zomervacht schieten, hier was ze twee jaar oud maar voor het beeld:
Afbeelding

En als haarbal afgelopen winter (rechts, links is moeder die al drachtig is)
Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:35

Jaaa kayabo gefeliciteerd!!

Ik was even te moe om te reageren.

Gister avond prachtig hengstje van onze merrie
Afbeelding
Afbeelding


Alleen twijfel ik nu, leeg laten of opnieuw dekken. De bevalling zelf gigantisch snel als je dacht dat vorig jaar met 10 minuten snel was deze lag er met 3-4 minuten uit.

Nadeel is dat ze mega last dan krijgt dus dierenarts is gekomen, en nu gaat het weer super.

wat zouden jullie doen?

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:45

Gefeliciteerd kabayo! Als ze echt goed hengstig zijn willen ze uiteindelijk toch wel :) heel leuk!

Hier zag ik vanochtend eerste tekenen hengstigheid. Vanavond even in real life bekijken en poetsen, dan merk ik het meteen.

pradadaan

Berichten: 4671
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:56

Kabayo gefeliciteerd!!!! Heel blij voor je! *\o/*

paardje2013
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:34

Kabayo van harte gefeliciteerd *\o/*
Janine jij ook gefeliciteerd met dat mooie veulen.


Hier bleef de hengstigheid ook heel langs uit komt denk ik door het koude weer wat we hebben gehad, ik moet nog even een paar dagen op het bankje zitten :z