[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaydee_WP

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:39

mooney schreef:
Ik heb voor een Welsh B x D pony de grootste maat van deze dekentjes: https://www.minihorseshop.nl/mhs-veulen ... =veulendek
Ik denk dat je bij een Welsh Atje de middelmaat moet hebben.

Voor mijn eerste veulentje (Welsh B x NAS B pony) hadden we een kalf-dekje van de melkveehouder aan de overkant geleend, maar dat was erg groot haha


Dank je wel mooney! Daar had ik inderdaad al naar gekeken maar had geen idee welke maat ik moest aanhouden... Leuke dekentjes!

Jessicazz bij topfit horseshop verkopen ze stal camera's zonder wifi. Ik denk dat ze je telefonisch ook goed advies kunnen geven. Zijn hele aardige mensen!

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:40

Janinevv schreef:
Ook geen internet kabel?


Neee volgens mij ook niet
Ze staat in een oude schuur

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:43

Polo97 schreef:
mooney schreef:
Ik heb voor een Welsh B x D pony de grootste maat van deze dekentjes: https://www.minihorseshop.nl/mhs-veulen ... =veulendek
Ik denk dat je bij een Welsh Atje de middelmaat moet hebben.

Voor mijn eerste veulentje (Welsh B x NAS B pony) hadden we een kalf-dekje van de melkveehouder aan de overkant geleend, maar dat was erg groot haha


Dank je wel mooney! Daar had ik inderdaad al naar gekeken maar had geen idee welke maat ik moest aanhouden... Leuke dekentjes!

Jessicazz bij topfit horseshop verkopen ze stal camera's zonder wifi. Ik denk dat ze je telefonisch ook goed advies kunnen geven. Zijn hele aardige mensen!


Ik heb ook alvast een Veulendeken gehaald je weet het maar nooit. Ik heb 1 gekocht van Amigo die is ruim verstelbaar.

Daar had ik idd al gekeken maar vind ze vrij duur.
Ben op zoek naar een goedkopere die het goed doet wegens maar tijdelijk gebruiken

Dieyar

Berichten: 33
Geregistreerd: 15-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:05

Mijn merrie met 289 dagen dracht. Ze draagt anders dan de vorige keer, dus mijn gevoel zegt dat het een hengstveulen wordt :D

Afbeelding

Geven jullie de voorkeur voor een birth alarm aan het halster of via een singel? Mijn merrie slaapt plat, dus dat worden slapeloze nachten *\o/*

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:06

AliExpress heeft betaalbare (50-100 euro en precies dezelfde camera's worden in NL verkocht voor 300-500 euro) van Aszhonga. Heb er zelf hangen (heb geen wifi op stal, stal staat net te ver van het huis vandaan) en ben er echt onwijs blij mee. Heel goed beeld overdag en in het pikkedonker. Fijne app ook en als je er een sd kaart in stopt kan je opnemen en terug kijken.

Duurde 4 weken voor hij vanuit China hier in Zweden was, maar was al na een week in NL. Dus vermoed dat naar NL een stuk sneller zal gaan. :j

Even oude screenshots
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo had ik de hele dag zicht op haar. _O-
Afbeelding

Caresse07

Berichten: 9421
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:22

Wat gaan jullie weer hard hier, ik probeer bij te lezen elke keer maar kom maar niet aan reageren toe :o

Ben een beetje druk met mijn examenopdrachten voor mijn opleiding, gaat best wat tijd in zitten :=

Welkom nieuwelingen!

Verder zag ik de mooie pup van Kabayo voorbij komen <3 <3

En een heleboel lekkere dikke buiken *\o/*

Mijn merrie gaat over een kleine 2 maanden verhuizen naar de andere stalgang, daar komt ze in een box met camera.
Als het goed is moet ik vanaf huis dan ook kunnen kijken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78532
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:57

Ik heb een Foscam camera en een Aldi camera hangen, wel op internet, die ik via een power extender naar de stal heb gehaald.
Veulendekentje heb ik nog nooit gebruikt. Wel liggen, goedkoop overgenomen. 1 keer dat het veulen van staleigenaar een dekentje nodig had, maar die was een stuk kleiner en daar heb ik een hondendeken voor gepakt. Veulen heeft het niet overleefd, was te vroeg geboren en veels te zwak, en dat was ook de reden waarom het veulen warm gehouden moest worden.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:37

Maddy 250 dagen drachtig vandaag (zwartbont) en wiske (bruinbont) 252 dagen :) nog eventjes geduld… ben echt reuze benieuwd wat eruit komt rollen!

Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:00

Ik ga terug wat actiever proberen mee te posten hier, is me tot nu toe nog niet echt gelukt!

Wij doen eigenlijk alles buiten geboortealarm. Al mijn merries slapen enorm graag plat en veranderd wel tig keer van positie dus dat was echt geen succes hier.

@corinadrenth; is het het eerste veulen van deze merrie? Bij een eerste veulen zou ik dit niet aandurven namelijk. Is ze al wat ervaren kan het best.

Ze krijgen al mooie ronde buikjes RianneP!!

Wat glimt ze zeg Dieyar!

MukiwaCobs: het kort op! al minder als 100 dagen tot de veilige zone :D


Hier zit bibi al 10 dagen in de veilige zone 310 dagen namelijk. Ze draagt wel altijd erg lang, tussen de 340 en 350 dagen. Met dit natte weer vind ik dat nog niet zo erg! Bibi is links op de foto, rechts is haar dochter die ook al weer op 280 dagen zit.
Afbeelding

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:30

Wij hebben ook foscam cameras.. 2 buiten en 1 in de stal.. Maar omdat ze altijd buiten staat voelt ze zich hier niet okay dus ze zal hier ws niet bevallen.. Als veulen er is kan ik ze misschien nog binnen zetten.

Nog wat fotootjes van vandaag..een tikkende tijdbom :D
Afbeelding
Afbeelding

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:05

Hier gaat ze naar een bevalcentrum, dus 24/7 controle door een DA. Ook omdat de merrie niet van mij is, vind ik dit de veiligste oplossing.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:11

Ze wilde niet poseren voor een dikke buiken foto. :')

282 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind haar nog niet echt dik.
Maar het is natuurlijk haar 1e veulen en tot de 5e maand hebben we nog wedstrijden gereden in zowel de dressuur (ZZL) als eventing (B) dus ze was wel behoorlijk actief.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:50

Wiske lijkt gelukkig de goede kant op te gaan! Ze steunt er al meer op en pikkelt wat rond. Voet lijkt ook niet te zwellen.

Hier camera, strips en geboortealarm. Tegenwoordig hebben alle nieuwe birthalarms een slaapstand. Werkt hier top. Ik ga wel NOOIT enkel af op het alarm. Dat is hier als extra. Bvb op momenten dat je toch even in bad gaat, zit te eten, an het werk bent, slaapt,… maar als ik door camera en strips denk dt het eraan komt, ga ik niet meer slapen en kijk ik heel de tijd op de camera.

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:53

Hoe werkt dat precies met die strips?? Ze moeten dan al kegelen of knijp je in die uiers om er wat uit te krijgen? Ik mag hier wel aan haar buik komen maar uiers vind ze echt niet okay. Ben benieuwd hoe je dat doet :-)

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:33

Hier zeer slecht nieuws gekregen :(
De stal waar ik al bijna 15 jaar sta word verkocht en sta straks met mijn drachtige merries op straat.
Ik heb wel een eigen weide maar ik heb daar geen stallen.. Mijn hart is gisteren in stukken gebroken. Weet even niet zo snel hoe ik dit ga oplossen.

Dark7
Berichten: 185
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:53

Jessicazz schreef:
Weet iemand ook een goeie camera??
Ik heb mijn paard niet thuis staan, in de stal waar ze staat is geen WiFi maar wel een stopcontact.

Heeft iemand tips voor een camera? Kom er zelf niet uit na lang zoeken. Reolink moet goed zijn maar geen idee welke ik moet hebben qua geen wifi :=



Ik heb ook naar de reolink zitten kijken, dat is dan de versie reolink GO pt daar heb je geen WiFi nodig werkt op 3/4/g.
Op 4g camera. Nl verkopen ze ook camera’s ietsje goedkoper dan de reolink heb contact gehad met de eigenaar en ben erg fijn geholpen in mijn keuze, wat ik zeker een pro vind is dat het bedrijf in nl gevestigd is en er een fysieke winkel aanwezig is ( ja met COVID wat lastiger maargoed) en ze zelfs de installatie willen verzorgen( als je er zelf niet uit komt).

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:09

MukiwaCobs schreef:
Hier zeer slecht nieuws gekregen :(
De stal waar ik al bijna 15 jaar sta word verkocht en sta straks met mijn drachtige merries op straat.
Ik heb wel een eigen weide maar ik heb daar geen stallen.. Mijn hart is gisteren in stukken gebroken. Weet even niet zo snel hoe ik dit ga oplossen.

Wow.. Misschien duurt het nog lang genoeg? Of weet je al wanneer je moet vertrekken? Gelukkig komt de lente er snel aan dan kun je miss een schuil stal bouwen of huren voor op je eigen weiland?

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:11

Mukiwacobs: wat erg!! Misschien even een prefab stal zetten of je eigen weiland? Als tussenoplossing?

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:23

Wat erg Mukiwa! Hopelijk heb je snel een oplossing! Kan je geen stal op je weiland zetten?

Teststrips gebruik ik zodra ik met niet al te veel moeite er een druppel uitkrijg. Ik heb een aantal merries die niet kegelen.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:26

MukiwaCobs schreef:
Hier zeer slecht nieuws gekregen :(
De stal waar ik al bijna 15 jaar sta word verkocht en sta straks met mijn drachtige merries op straat.
Ik heb wel een eigen weide maar ik heb daar geen stallen.. Mijn hart is gisteren in stukken gebroken. Weet even niet zo snel hoe ik dit ga oplossen.


Pff sterkte! Is er misschien geen tussenoplossing dat ze er kan blijven tot het veulen er is?

Caresse07

Berichten: 9421
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:03

Sjee MukiwaCobs, dat is geen nieuws wat je op dit moment wil krijgen. Het is nooit leuk om dit te horen maar zo vlak voor de bevallingen al helemaal niet -O-

Ik hoop dat er toch snel een oplossing voor jou en de dames komt.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:13

Ik ben momenteel aan het bekijken of ik voor april eventueel stallen kan bijzetten maar word geen makkelijke klus. Moet mijn hele weide anders gaan opdelen omdat die ingericht was voor de hengsten.

De mensen zelf zeggen dat ze tot begin zomer willen blijven maar wil toch het liefste alles zelf klaar hebben zodat ik niet op het laatste moment nog met de dames moet gaan slepen.

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:21

Kun je eventueek schuiltent neer zetten? Wij hebben 4 grote staan. 1 past goed merrie met veulen in. Echt klote joh. :(:)

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:54

Dat is wel heel vervelend MC.
Hopelijk vind je een oplossing.

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:35

Mukiwacobs dat is echt heel erg balen. Die stress wil je nu niet :(

Knolselder fijn dat Wiske goed lijkt te gaan. Voor jou voorzichtig een zorg minder.

Natasja ze ziet er zeker nog bescheiden uit. Maar dat zal nog wel komen. :D

Evalien en Luna ook mooie bolle buikjes :j

Dieyar ben benieuwd of er dan ook een hengst uit komt. Hiervoor alleen merrie's gegeven?

Jessicazz ik ben stiekem jaloers. Jou merrie is al zo ver en vind het nog leuk om wat te doen. Havanna staat al 2 maanden met zwangerschapsverlof.