[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:44

Sterkte CP.

Ik vind de foto’s van de abortus veulens wel heel leerzaam.

Moosss
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-01-19
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:50

HiiHii iedereen,

Wat leuk om te zien dat veel mensen van vorig jaar hier weer zijn en een veulentje verwachten! Ik sluit dit jaar maar toch weer aan maar dit keer met mijn verzorg paarden ipv eigen paard:) Ik ga proberen zo veel mogelijk te reageren:) meelezen doe ik toch wel :) :o

Voor de mensen die me misschien herkennen kan dit best kloppen want vorig jaar mei heb ik een enorm knap paarden vriendinnetje gehad en ben nog steeds enorm verliefd op haar:)

Maar goeddd, Ik zal de merrie's even voorstellen:)

22-03-2022 Mae (Fredie D'Sier) X Alano
- Mae is een dresuur gefokte merrie van Spinoza gedekt door de cremello bonte dekhengst Alano van JVHorsesin wuustwezel(BE). We hebben deze combinatie gemaakt omdat we Mae dr gangen iets wouden verbeteren en dat hopen we dus uit deze combi te halen:)
Mae is nu 287 dagen drachtig:)

26-03-2022 Amber Rose X Alano
- Rose is een shire en heeft altijd al zware bevallingen gehad(altijd shire veulens gehad). 2 jaar terug een dood veulen en dit veulen was echt enorm groot. Hierdoor wouden we een kleinere hengst erop met kleur. Hierdoor ook voor alano gegaan. Dit niet persee om zijn papier of iets.
Dus Rose is nu 283 dagen drachtig

01-04-2022 Blondie X Sempre Rafika v/d Duinhoeve
-Blondie is een wat bange merrie en we wouden haar tijd geven om rustig te wennen aan de mensen. Wij hebben haar natuurlijk laten dekken door onze eigen goedgekeurde appaloosa hengst Sempre Rafika! Blondie liep gewoon bij Raff in de wei en dit ging enorm goed:) Blondie is palomino dus we hopen een leuk kleurtje:)
Blondie is vandaag 278 dagen drachtig

27-04-2022 Nicolet de Peru X Sempre Rafika v/d Duinhoeve
-Nouka (hoe ze bij ons heet) hebben we vorige winter gekocht met al de bedoeling om haar te laten dekken door Raff. Dit ging heel gemakelijk. Nouka is een snowflake appaloosa en raff zwart stekelharig schrabrakbont dus we hopen toch wel een appaloosa te krijgen uit deze combinatie. Nouka is 252 dagen drachtig

17-05-2022 Zumba X Sempre Rafika v/d Duinhoeve
- Zumba is onze knappe Cremello pony:) we hebben haar met raff gedekt om Zumba haar gangen wat te verbeteren en voor een leuk kleurtje:) Zumba is 231 dagen drachtig

25-05-2022 Gwendolyn-Kelly X Sempre Rafika v/d Duinhoeve
-Gwen is dit jaar opnieuw gedekt puur omdat ze vorig jaar zo'n trotse moeder was! we zagen haar gewoon helemaal genieten. Haar veulen van vorig jaar is dan van mij maar ik vind het ook een enorm knap veulen die correct op haar benen staat dus opzich ook alleen maar leuk dat we nog een veulen fokken:)
Gwennie is nu 223 dagen drachtig

07-06-2022 Barbie (Violetta) X Peru's Swarovski
- Barbie is een palomino en hierdoor hopen we een gekleurde appaloosa te krijgen:) dit is natuurlijk altijd nog de vraag maar niet geschoten is altijd mis:)
Ze was eigenlijk al begin maart uitgerekend maar heeft toen het veulen nog afgestoten en hierdoor hebben we haar opnieuw gedekt wat later:)
Barbie is nu 211 dagen drachtig

17-06-2022 Fajah X Sempre Rafika v/d Duinhoeve
-Fajah is een koffievos. Deze combi hebben we nog niet gehad met raff. Wij zijn zo nieuwschierig <3
Fajah is nu 200 dagen drachtig *\o/*

07-08-2022 Altesse X Sempre Rafika v/d Duinhoeve
- Appaloosa babyyyy, Tess is een grote fewspot merrie die we pas afgelopen september hebben overgenomen van kennisen. We dachten we proberen het gewoon 1 keer en anders volgend jaar. Nou die ene keer heeft gewerkt *\o/*
Tess is nu 149 dagen drachtig


Dus ja, we verwachten dit jaar zelf 9 veulens <3
We hebben er enorm zin in en hopen dat alles goed en soepel verloopt:)

Ik heb natuurlijk wel gewoon meegelezen voor een goot deel:) Wat een dikkke buikjes allemaal al zeg! heerlijk om te zien!

Kabayo : wat een gave hengst die je dit jaar gaat gebruiken zeg! Welke hengst is dit als ik vragen mag?
P.S. beterschappiesss!

CP112: achh neee... Heel veel sterkte!

loveyouuuIB: wat een enorm mooie foto van je merrie!

AM_Horses: Yess yess alles boven de 200 *\o/* En ohhh wat vind ik je papa to be toch zo knap!

Melissa1996 Jaajaaa daar is het buikje weer<3 Heerlijk om te zien!

CharmFaith: zooo Bailey is ook al bol zeg! heerlijk!!

goldenarrow: jaaaa babytijddd

Cynthia82: wauuww wat ziet Fi er weer goed uitt!


Onze merrie's bevallen eigenlijk geweoon op stal. Hierna gaan ze ongeveer een week of 2 op het landje van de geiten. Dit is omheind met 4 draden met goed stroom:) Als ze doorhebben dat ze er uit de buurt moeten blijven gaan ze het grote land op met 2 of 3 draden en eigenlijk gaat dat prima.

nouuu uhmm ja heel verhaal dus ik laat het maar hier bij haha :D

JDVL27
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-05-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 01:00

Ik ben benieuwd naar al jullie mooie veulentjes! Mijn merrie heb ik helaas tweede kerstdag moeten laten inslapen. Ze was haar embryo van de zomer al kwijtgeraakt door een einschuss aanval in haar slechte been en helaas was het tweede kerstdag dusdanig heftig dat ik haar heb moeten laten gaan |( Heb 2 prachtveulens van haar en ga gewoon genieten van al die mooie veulenfoto’s die er aan komen in dit topic, dat ze allemaal maar gezond ter wereld mogen komen :j

Libera

Berichten: 3997
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:48

Ohh wat enorm sneu… sterkte met het verlies van je merrie!

En de anderen ook met het verlies van de veulens natuurlijk…

Hier kwa omheining wel hout, met gaas en stroom… knap veulen die daar nog uit komt :P


Afbeelding
Kunt het gaas hier niet zien maar dat zit tot de middelste plank zeg maar.

Mijn merrie moet nog tot eind Mei dus ik ga weer lekker in de meelees modus!

xYaartje
Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:20

Hier een veulen gehad dat gewoon door de poort van wei 1 naar wei 2 ontsnapte. Ze zijn hier de eerste weken nog zo klein dat dat makkelijk kan (gaten zijn groot genoeg daarvoor blijkbaar. Noah is het eerste veulen wat dat heeft gedaan). Die liep er op zijn dooie gemak gewoon door heen.
Stond de eerste keer dat ik Noah in de verkeerde wei zag staan ook echt te kijken van: "Hoe ben jij nou ontsnapt?" en arme Maria stond aan de andere kant naar haar zoon te kijken van: "Kom eens snel terug naar mama.". Noah vond het echter wel erg gezellig in wei 2. Volgens mij stonden ze toen tijdelijk apart en Noah wilde maar wat graag naar de kudde en spelen met grote broer Asfaloth. Asfaloth heeft wat dat betreft echt een aantrekkingskracht op veulens. Ze gaan altijd naar hem toe. Erg leuk om te zien!

Tot ik eens een kennis sprak die op de stal tegenover ons staat en mij vertelde dat ze hem continue heen en weer zag lopen tussen het hek en ik het later zelf ook een keer zag gebeuren. Toen die wat groter was en door had dat die er niet meer door kon stopte het ook.
Heb het geloof ik niet op film helaas.

Via het draad ontsnappen hier is onmogelijk dus Noah moet vast gedachten hebben: Dan maar via de poort.

Heel veel sterkte met het verlies van je merrie JDVL27 :knuffel: .

Welkom Moosss!
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 04-02-22 09:57, in het totaal 4 keer bewerkt

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:33

@JDVL27: Heel veel sterkte met het verlies van je merrie. Gelukkig heb je nog een stukje van haar in de vorm van haar kinderen :(:)

Ik zet de merries met pasgeboren veulens altijd in een paddock in het midden van het terrein, zodat zelfs al ontsnappen ze uit de paddock, ze nog steeds op het erf staan. Ik heb wel een keer gehad dat ik mijn veulen uit 2020 ineens op het land van de buren vond (waar geen omheining om staat :oo ), maar toen was hij ook al afgespeend. Gelukkig bleef hij wel in de buurt van de rest van de paarden en kon ik hem wel gelijk pakken, maar dat heeft me een paar jaar van mijn leven gekost _O- Na dat incident heb ik nog een extra draadje gespannen op 20cm van de grond (daarvoor was het laagste 50cm).

We zijn nu ook bezig met het maken van nieuwe paddocks. De bedoeling is dat we dan straks aan de buitenkant een beukenhaag zetten, dus dat geeft ook wel een flinke barrière voor een veulen om doorheen te gaan.

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:01

JDVL27 schreef:
Ik ben benieuwd naar al jullie mooie veulentjes! Mijn merrie heb ik helaas tweede kerstdag moeten laten inslapen. Ze was haar embryo van de zomer al kwijtgeraakt door een einschuss aanval in haar slechte been en helaas was het tweede kerstdag dusdanig heftig dat ik haar heb moeten laten gaan |( Heb 2 prachtveulens van haar en ga gewoon genieten van al die mooie veulenfoto’s die er aan komen in dit topic, dat ze allemaal maar gezond ter wereld mogen komen :j


Heel veel sterkte

Kabayo

Berichten: 14101
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:57

JDVL27 Oh wat heftig. Heel veel sterke :knuffel: Leuk dat je wel komt mee lezen. Wil je een van haar nakomelingen ook laten dekken? Of zijn dat ruinen/hengsten? :Y)

Goldenarrow ow jeetje. Wat eng. Gelukkig goed afgelopen! Om ons heen ook alleen maar weiland zonder omheining. Dus dan kunnen ze heel ver gaan :=
Leuk filmpje. Ze is lekker rustig. Wel een idee ja om ze drachtig te beleren _O-

Xyaartje ja die kleintjes kunnen overal doorheen :D

Libera daar kan geen veulen doorheen :)) Oh je moet nog wel even! Tot later haha

Welkom Moosss. Wat een paarden heb je! Leuk een cremello bonte hengst. Heb je ook beeldmateriaal van de combinaties? Lees ook leuke appaloosas!
De hengst voor volgend jaar is El Perrier. Een 2 jarige ongekeurde hengst.
Bedankt!

Mooney geniaal dat filmpje _O- Wat een draakje. Zo klein nog <3

MelissaV dankjewel. De pijn is niet te harden :+
Ik heb in het land gewoon 2 lagen draad met stroom erop

Polo7 ja klopt dat was Lady. Bij ons geboren destijds en mooie successen mee behaald in de sport. Mis haar nog wel. Ze was zo mooi en lief.

Rensju ja de paddocks op de foto's. Eronderdoor bevallen zou kunnen inderdaad. Maar eronder door lopen lukt echt niet.

Cioccolato bedankt voor de beterschapswensen

JDVL27
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-05-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:33

Dankjulliewel allemaal!

@Kabayo Hengst van 2019 en merrie 2021. Dus de merrie wil ik wel gaan dekken als ze 3 is, daarna de sport in en als de predicaten erop zitten weer verder fokken :)

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:37

Ik ben even een weekje weg geweest maar ik ben er weer :)
Wel alles mee gelezen, een aantal nare berichten. :(

CP en JDVL sterkte, altijd naar om een beetje af te moeten geven.
Kabayo beterschap, niet fijn dat je nog tot maandag moet wachten.

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:07

JDVL: sterkte met t verlies! Hopelijk kan je genieten van de mooie kinderen die ze je gegeven heeft!!

Toushie

Berichten: 7281
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:32

Kabayo ,nog beterschap hopelijk voel je je nu al stuk beter. Maar jou merries schieten echt op dat duurt niet lang Meer.

JVDL27 , sterkte alsnog met het verlies. Wat fijn dat je nog mooie kids van haar hebt lopen.

Golden Arrow : ze doet het wel netjes met de longeersingel om zeg.

Mooney , hahaha je ziet haar op dat filmpje echt zoeken , kan ik er hier onderdoor of hier ? Waar zou ik dat eens doen :')

Mooosss dat worden heel wat veulentjes , wat leuk!

Kabayo , wat is de reden dat je voor zo'n jonge nog ongekeurde hengst hebt gekozen ? Puur nieuwsgierig naar de beweegredenen hoor.


Symke : de blue Roan is geen schimmel maar Roan is een bepaald patroon.

( Quote ) Roan is een patroon dat gekenmerkt wordt door een gelijkmatige verdeling van evenveel witte als gekleurde haren op het lichaam, terwijl het hoofd, de onderbenen, manen en staart gekleurd blijven. (Quote)

En winter en zomers is dat een verschil van hoe je paard eruitziet.

Blue Roan is op basis van een zwart paard.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:16

Welkom terug mooosss!

Hier is alles veulenproof afgemaakt zodat ze er niet onderdoor kunnen. Scheelt een hoop stress haha!

Dag 336 :z
Ze mag stillaan toch wel echt wat gaan doen hoor.

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:45

Bijleespost houden jullie nog te goed van mij. Heb afgelopen woensdag les gehad met de kudde en afgelopen donderdag ook nog les gehad. Niet bij de kudde, maar weer ergens anders. Leerzame dagen, maar mijn brein had daarna echt even de tijd nodig om alles te verwerken.

Met Maria gaat het goed! Meer dan goed zelfs :') . Waar ze de energie vandaan haalt, geen idee, maar ineens wilt ze met mij mee draven, spelen, is ze enthousiast. Praatjes voor tien. Helemaal niet erg. Ben er onwijs blij mee, maar even wennen is het wel haha. Je zou aan haar gedrag niet zeggen dat ze nog 2 maanden moet dragen _O- .
Maria is normaal heel erg introvert, serieus en zag nooit echt het nut van spelen in, dus haar ineens zoveel expressie zien uiten is echt een cadeautje!

Eigenaar van Frodo is vandaag ook nog even wezen komen kijken. Kreeg het mooie compliment dat ze er goed bij staan. Doe er hard mijn best voor, maar de bevestiging krijgen is dan wel erg leuk!

Inmiddels kunnen we zowat af gaan tellen naar 300 dagen en vanaf maart kunnen we helemaal gaan aftellen. Dan hang ik ook elke dag onder de buik om naar de uiers te kijken. Want zoals de eigenaar van Frodo en ik al tegen elkaar zeiden: Zodra het mooi weer word of in het algemeen kan het heel snel gaan. Zal blij zijn als de kleine straks gezond en wel in de wei staat.
Wat ik vandaag heb geleerd is dat dit Frodo zijn 2de veulen word (voor zover ik dat begreep).

Uiers doen nog niet veel.
Buikje groeit gestaag door.


Afbeelding


Afbeelding

Setteli

Berichten: 3181
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:48

Moosss: Zo wat veel merries hebben jullie drachtig. Dat worden wat slapeloze nachten, maar wel heel leuk zoveel jong spul. Ben ook wel benieuwd naar beeldmateriaal :o

JDVL27: wat verdrietig, heel veel sterkte Y;( . Fijn dat je nog 2 nakomelingen hebt.

Mooney: ik had het filmpje al eens gezien maar blijft mooi. Ik heb een shetlander van 22 die dit nog steeds zo doet
Hier vorig jaar ook het veulen samen met de shetlander door het draad. Gelukkig hadden de buren het gezien. Twee musketiers op pad :D

Kabayo: Beterschap :( . Zilver en Fayola groeien ook mooi door!

Luna: Spannend! We zijn inmiddels wel toe al wat veulenspam :j

Yaartje: bij jou schiet het ook al op!

Hier groeit Phoebe ook lekker door. Vandaag zit ze op 264 dagen (nog 76 tot aan de uitgerekende datum, nog 56 tot veilig!). Ze doet eigenlijk helemaal niks meer, behalve eten, slapen en overdag in de paddock lopen. Gisteravond kon ik het veulen heel goed voelen. Die ging even tekeer. Echt gaaf :D
Vandaag even een foto gemaakt

Afbeelding

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:54

Morgen komt er weer een update over mijn paard, mag eindelijk morgen weer uit quarantaine!! := :=

Had gister een filmpje ontvangen en haar buik is nog dikker geworden en gaan hangen. Nog 4 dagen voor 320 dagen *\%/*

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:00

Het wordt her en der al spannend!

Moosss
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-01-19
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:24

Afbeelding
Dit is Mae:) hier op deze foto was ze 7 maanden drachtig:) Mae begint al een heeeeeeelll klein beetje met uier aanmaken *\o/*


Afbeelding
Dit is Rose! Haar uier kan echt zo groot als een mega watermeloen worden:) ze is ook al begonnen hiermee:)
P.s. Ze is “maar” 1,83 :P


Afbeelding
Dit is blondie! Ik heb niet zo veel foto’s van haar omdat ze heel de zomer samen met Fajah bij kennissen heeft gestaan op hun stukje land!:) ;)


Afbeelding

Afbeelding

Dit is Nouka! Snowflake, schrabrakbont! Ze is echt enorm knap! We zijn toevallig afgelopen november begonnen met haar beleren! Nu al 12 keer opgezeten en ze is echt enorm braaf en heeft een super karakter! Nu lekker “zwangerschapsverlof” en af en toe een klein rondje buiten! :j


Afbeelding

Afbeelding

Dit is Zumba! Dit is de foto toen we haar (drachtig) kochten 1,5 jaar geleden. Ze is echt een geweldige pony! Loopt hier met haar lievelingsmensje van 11 rond:) {:}


Afbeelding

Afbeelding
Hier Gwen:) mama van mijn veulen van vorig jaar! Ze is zo knap en zo lief!! (Nu ondertussen (naar Eowyn) een piranha nu Eowyn weg is) hoop dat Eowyn een mooi half- zusje of broertje krijgt! :o


Afbeelding

Dit is Barbie! En nee je ziet niet dubbel dit is echt een andere merrie:) Barbie is drachtig van Peru’s Swarovski dus 100% een appaloosa! *\o/*


Afbeelding
Hier Fajah! Samen met Tess zijn hun de merries zonder dikke buik tot nu toe:) :D


Afbeelding
Hier Tess! Jaja en samen met Raff een 100% appaloosa!! Zo benieuwd <3


Hier even een Raff spammm:)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik zal morgen proberen verder op iedereen te reageren maar nu even op m’n telefoon om de foto’s te plaatsen:)

P.s hoever van te voren beginnen merries meestal met uier aanmaken?

Kabayo

Berichten: 14101
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:36

Jessicazz wordt er wel snachts gewaakt als je nogmaals geveld wordt door een quarantaine? Lijkt mij eng dat er "niemand" op je merrie let en jij niet mag komen. Fijn dat je er nu weer heen mag!

Setteli bedankt voor de beterschapswensen! Die van jou gaat ook hard nu! Nog zo kort en dan al veilig! Die van mij doen hetzelfde. Soms voel ik mij wat schuldig dat ik alleen ga voeren en uitmesten haha. Dan maar een lekkere borstelbeurt <3 Gaaf zeg dat je het veulen hebt gevoeld! Ze ziet er prachtig uit! Ben benieuwd wat ze ervan bakt

Xyaartje wat fijn dat het zo goed gaat. Snap wel dat je hoofd even vol zit. Mooi compliment van de eigenaar. Die kan je mooi in je zak steken!

Luna2006 ik wil baby zien! Duurt veel te lang :P

Toushie bedankt, gelukkig van de huisarts goede pijnstilling gekregen (lol wou dierenarts zeggen). Maandag mag de kies er gelukkig uit (Was eerst pas plek in maart, maar dat kon echt niet hoor := )
Deze jonge hengst is homozygoot voor deze kleur, ze weet nog niet of hij überhaupt naar een keuring gaat en wat haar toekomst plannen worden. Deze kleur is uiterst zeldzaam als homozygoot. In Nederland kan ik er geen één vinden in een redelijke maat. Deze is daarbij ook correct gebouwd en kan ook correct bewegen. Het is geen fries die showt , maar hij is wel goed. De reden is dus de kleur en de "onzekere" toekomst als hengst. Daarbij is het echt een hele lange grote droom van mij en het veulen blijft bij mij. Voor deze keer, en voor mijzelf , durf ik deze uitstap te maken. Mijn merrie fokt (vind ik zelf) erg goed door. Mooie luxe veulens met een hele goede draf. Zou eerst dekken met gekeurde champagne hengst El Maymoun maar die is gecastreerd. Ook andere champagne hengsten die ik wou gebruiken en goed bij mijn merrie passen worden ineens allemaal gecastreerd. Nu wil ik er gewoon vroeg bij zijn. Heel soms moet je een penny uitstapje aan jezelf gunnen :=
Ik ben verder wel kritisch om geen kleurenfokker te zijn hoor haha. De bouw vind ik belangrijk, ik wil geen raar model er aan overhouden. Hij is zeer mooi gebouwd voor zijn leeftijd. Oke lang verhaal. Maar zo iets. Ik heb hem in het echt bekeken, karakter en beweging beoordeeld. Als ik het niet zag zitten qua combinatie had ik het overigens niet gedaan.

Yvk dankjewel.

JDVL27 fijn dat je er ook een merrie uit hebt. Lekker van gaan genieten.
Leuke toekomst plannen!

Moosss gave paarden heb je zeg!! Mooie hengst ook <3

Fayola is de 250 dagen ook gepasseerd *\o/*
Even foto's voor de storm :P
Afbeelding
Afbeelding
Zilver dik? Welke buik bedoel je?
Afbeelding
Afbeelding

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:08

Kabayo schreef:
Jessicazz wordt er wel snachts gewaakt als je nogmaals geveld wordt door een quarantaine? Lijkt mij eng dat er "niemand" op je merrie let en jij niet mag komen. Fijn dat je er nu weer heen mag!


Jaaa er wordt Snachts gewaakt, morgen ga ik mijn camera installeren. En mijn vriendinnen op stal houden haar ook in de gaten voor mij <3 <3

baudyh

Berichten: 4298
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 00:43

Afbeelding
Zo ik heb weer beeld. Dag 310 vandaag. Ze is nog niet zover maar deze merrie krijgt bij ons voor het eerst een veulen dus dan wil ik ze op tijd onder de camera om haar gewoontes te leren kennen.
Het is onze Gelderse merrie drachtig van Henkie

Setteli

Berichten: 3181
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 01:26

Hier gaat morgen ook de camera erop. Ruim van tevoren, maar vind het ook leuk om haar te zien.
De merrie die vorig jaar een veulen heeft gehad staat nog onder de camera. Die gaan we verplaatsen tussen 2 stallen in, zodat ik m'n andere paard (moeder van Phoebe ook kan zien).
De camera van Phoebe komt er bij en dan kan ik onze shet ook zien. Even kijken wat ik allemaal in beeld krijg.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 01:36

Ik kom er net achter dat de camera wat gedraaid is, dus met het nachtzicht zie ik geen hol (met licht kan ik wel alles zien). Ze zal er wel aangezeten hebben. Morgen maar alles op zijn plek draaien, haha.

AM_Horses

Berichten: 2637
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 02:53

Hier ook dubbel Lint. De eerste keren er even bij blijven of in de buurt blijven. Sommige merries sturen hun veulen ook van het hekwerk weg. Dat is echt ideaal. Ik vind gaas een beetje spannend, ben bang dat ze er in vast komen. Mijn laatste veulens waren super makkelijk en bleven braaf achter een draadje. Heel vaak ook anders gezien. Zo had ik één veulen, die wist precies als het stroom eraf was :')

Mooss. Welkom, dat zijn heel wat drachtige merries

Jdvl27. Sterkte, heel verdrietig

Kabayo. Beterschap. Fayola en silver zijn huge :j

Luna. Ze mag er nu vaart achter gaan zetten. Uier is wel flink aan het veranderen nu.

Yaartje flinke buik heeft Maria

Setteli. Ze ziet er goed uit. Gaat ook al mooi opschieten voor jullie

Jessicazz. Wat zal dat fijn zijn uit quarantaine. Lekker naar je paard.

Baudyh. Altijd fijn de camera erop. Hier gaat de camera er ook optijd op bij Nigrante. Wordt voor haar het eerste veulen, wil haar goed monitoren. 310 dagen, bijna veilig *\o/*

Nigrante is de laatste week echt mega gegroeid. Nu is ze toch ook wel echt dik. Vond haar eerst zo bescheiden.
Afbeelding

Van Wild Thing heb ik nu geen foto, maar die is nu ook wel aan het groeien :j

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:42

Mijn eerst uitgerekende merrie is niet eens dik. Ik vraag me soms af of er eel wat in zit _O-
Maiden tegen over fokmerrie. De fokmerrie is standaard dik geloof ik :')


Ooo k heb ook laatst een print screen gemaakt van mn camera beeld.
Voila
Afbeelding
Moet nog even schoonmaken