[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11948
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:58

Oke even voor een bijlees/reageer post gaan zitten.

@floripori wat een pechvogel zeg,ze heeft wel een lekker bol buikje van voren gezien.

@jessicazz wauw dat schiet al op! Inmiddels nu dag 317? Bijna veilig in principe.
Wat een vriendelijke uitstraling heeft ze ook.

@janinevv volgens mij loopt fairy aardig gelijk aan pepper? Ze ziet er super uit!
Vosje heeft ook een lekker buikje zo.

@xyaartje lekkere bende heb je daar lopen.
En die schimmels,vreselijk in de winter haha.
Pepper heeft ook dringend een wasbeurt nodig.

@kyrkelover wat lijkt ze toch op haar moeder ook,en nog heel bescheiden in haar buik.

@balko welkom terug!

@goldenarrow Hoelang moeten ze nog?

@pradadaan landen namen is wel een uitdaging als je ook nog vast zit aan een begin letter

@macavityl rose kan gelukkig wel achter veel namen.

@kabayo dankjewel,heel verdrietig maar dit was wel een opluchting voor hem.
Wat een knappe hengst die champagne, ben benieuwd naar hoe dat uitpakt.

@toushie wauw! Die is gaaf!

@luna2006 dat schiet niet op bij haar,of zou ze het plotseling doen?

@symke flinke merrie idd,quarters vind ik vaak wel stoer.

@lovejouuulb oh wat heerlijk zeg! Geen stress zo met de camera erboven.

@ AM horses ik ben echt super benieuwd naar Dream zijn veulens,de merries zien er ook weer top uit

@melissa1996 ze is flink.

@mukiwacobs oeps,weer singels stuk die knapt eruit haha

@xyaartje wat een grapjassen haha,zijn het ook shetjes voor.

@charmfaith wauw wat een buik! Hoe groot is je merrie? Ze ooit best groot op zich.

@cp112 hoe is de merrie nu na het verlies van het veulen?

@ AM horses gelukkig mag je een andere merrie gebruiken nu,denk dat maart vroeg zat is maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.

@cynthia82 ze ziet er goed uit ook mooi die appeltjes.

@AM horses nigrante heeft Zichzelf gepaneerd haha

@knolselder als dat een foodbaby is vraag ik mij af wat je ze voert met zo'n buik haha,ze is wel heel leuk met die stippen.
Wat verwacht je uit haar kwa kleur?

@kabayo auw klinkt pijnlijk allemaal, nu wel wat beter?

@goldenarrow beleren tijdens dracht is wel lekker handig zo haha zijn ze niet zo vlug en flexibel meer.

@melissav lint is voldoende hoor,ze hoeven het maar 1 of 2x te voelen en dan weten ze genoeg.
Hier blijven ze de eerste 2 dagen binnen en daarna in een weitje bij de stal om te wennen aan de stroomdraad.
Ik duw ze er altijd even tegenaan.

@moosss zo dat zijn er wel een aantal die je er verwacht, en ook heel verschillende paarden zo.

@jdvl27 ow wat verschrikkelijk, dat hoop je nooit mee te maken en dan word het werkelijkheid voor jou.
Sterkte met het verlies van merrie en veulen.

@ setteli die heeft ook al zo'n kleine buik.

@jessicazz eindelijk weer naar buiten haha

@moosss gave paarden! Helemaal verliefd op rose!

@kabayo fayola is ook een knappe merrie, beweegt fijn.

@baudyh die is ook al bijna uitgerekend,spannend!


Hier wil ik ook even de wei in voor de dames maar het is echt heel vies weer! Gisteren was het veel lekkerder maar kregen we al vroeg bezoek voor de verjaardag van mijn oudste dochter.
Die word woensdag alweer 3 jaar.

Maar even kijken of het straks in elk geval droog word.

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:38

Jeezes jullie gaan snel...en respect voor de bijleesposten :D

Hier zitten we bijna op dag 240. Ga volgende week nog eens langs, wilde vandaag gaan, maar met de storm blijf ik lekker binnen vandaag!

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:45

Eilinora, ze is gedekt door een bruin panterbonte hengst, dus ik hoop op stippen.
Uier doet verder nog niets. Vandaag is ze alweer 308 dagen. Ik verwacht dat ze er lang over gaat doen :=

Een aantal merries die al veilig of toch bijna veilig zijn! De babyboom komt dichter en dichter bij 8-)

Bibi gaat er ook een lange draai van maken Luna. Maar ik zie nu toch wel dat het uiertje vooruit begint te gaan.

Ik geef je gelijk hoor Kabayo. Je moet vooral fokken wat je zelf leuk en mooi vindt. Ik snap dat je de keuze hebt gemaakt. Er komt zeker iets leuks en knaps uit die combinatie. Homozygoot champagne is heel dun gezaaid. Ik ben reuze benieuwd baar de combinatie.
Ik dek dan waarschijnlijk wel met een champagne stamboekhengstje, maar heterozygoot. Dus duimen voor champies :=

Cynthia82

Berichten: 9345
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:24

Moos, zo, jij gaat het lekker druk krijgen dit jaar :D

JDVL27, heel veel sterkte met het verlies van je merrie :(:)

Setteli, Phoebe heeft echt een prachtig buikje <3

Kabayo, sterkte morgen! Hopelijk ben je snel van de pijn af. Heerlijke buikjes zo <3 Hoe gaat het met je puppykind?

Cio, hahahaha, lekker beeld :')

Ik wil Fi dit jaar niet laten dekken en toen las ik dat Du Bois een nieuwe hengst heeft en ging ik kijken...
https://www.stoeterijdubois.nl/gin-fizz-f-1.html
Dus..... ik hoop maar dat hij niet kan bewegen :+

Verder heb ik hier wat zorgen. Er is droes en een andere luchtweginfectie op de stal waar Fi staat. Gelukkig mocht ik met Fi verhuizen naar een andere schuur waar (met Fi erbij) maar drie paarden staan en naast mij en de eigenaar van die andere twee paarden niemand komt en Fi heeft een eigen paddock gekregen. Dus ze denken gelukkig heel goed mee omdat Fi drachtig is, dat is heel fijn!

Helaas heb ik of de droes of het andere hoogstwaarschijnlijk wel meegenomen naar Idris toen ik nog niet wist dat het er was, want idris had vorige week een snotneus en 40 graden koorts. Gelukkig bleef hij vrolijk en bleef hij eten en was hij er vrij snel doorheen. Hij heeft wel een dikke kaak gehad, maar niet echt bulten en er zijn 'liters' snot, pus en vuiligheid uit zijn neus gekomen.
Hij is nu opgeknapt, maar nu zijn zijn twee Shetvriendjes ziek, waarvan de één zelfs boven de 41 graden koorts heeft gehad, maar gewoon blijven eten (gelukkig!).

De eigenaresse van één van de Shets en haar en mijn verzorgster hebben voor Idris gezorgd, want ik ben veel te bang dat ik het anders weer meeneem naar Fi en zij mag écht niet ziek worden!
Ik ben twee keer bij hem geweest 's avonds, als ik de dag dáárna ook niet naar Fi hoefde, dan durfde ik het wel aan, even lekker de snotneus knuffelen. Hij is nu ook omgedoopt naar Idroes.
Ergens vind ik het jammer dat ik niet zeker weet of het droes is of die andere luchtweginfectie, maar ja. Ik hoop dat I z'n vriendjes snel beter worden en Fi gezond blijft!

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:38

Vervelend altijd die ziektes met drachtige merries.. gelukkig wel op kunnen lossen op manieren. Dat is fijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:50

Gelukkig opgeknapt Cynthia.

Ik lees wel mee hier, maar reageer eigenlijk nooit meer. Oeps haha

De dames doen het goed. En heb stiekem al de hengsten alweer uitgekozen :')

Setteli

Berichten: 3181
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:06

Oh bah Cynthia, altijd vervelend droes. Hoop dat het Fi bespaard blijft. Fijn dat Idroes _O- is opgeknapt

Ik had voor Phoebe stiekum al een nieuwe partner uitgezocht, In de ban van Pjotr. Hij zou dit jaar weer naar Nederland komen, maar helaas blijft ie nog een jaar in Duitsland. En die dekken niet met KI. Dus helaas.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:08

Jammer Setteli

Kabayo

Berichten: 14097
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:37

Setteli jammer dat hij niet terug komt. Wist niet dat de hengst verhuisd was.

Mirjamalvaro leuk! Wil je je nieuwe keuze ook delen? :))

Cynthia dankjewel! Hopelijk valt het mee morgen hihi. Vind de tandarts al niks aan :=
Puppy Ylva gaat zo goed <3
Afbeelding
Hahaha het is een hele gave hengst die nieuwe van Du Bois! Ik wou dat ik een ponymerrie had!
Niks aan die droes!! Wat fijn dat de stal zo met je meedenkt. Arme idroes :(:) Gelukkig is hij opgeknapt. Hopelijk blijft ze droesvrij!

Knolselder lief dat je het zegt. Als ik voor de verkoop fok maak ik deze combi niet. Is niet gewild denk ik. Maar ik wil dat veulen echt heel graag houden <3 Ik duim voor champies bij jou!!

Charisma verstandig. Was vanochtend ook geen weer... hebben ze maar vroeg op stal gezet :(:)

Eilinora bedankt! Ik ben ook heel benieuwd. Lief dat je het vraagt, met wat pijnstilling van de huisarts gaat het gelukkig weer wat! Fayola is inderdaad een fijne beweger! Hopelijk lukt een eerste wedstrijd mee pakken dit jaar. Ze is ooi alweer 6 :Y) Iets met rustig aan doen haha. Gefeliciteerd met je dochter Y)(^) Snap wel dat je nu even niet de weide in gaat

Cioccolato haha gezond rond toch :P Maidens kunnen je altijd verbazen ja. Mooi beeld _O- _O-

Amhorses dankjewel! Ze groeien hier inderdaad goed door! Nigrante is ook ineens gegroeid zeg :wow: Ik wil ook een binnenbak :+

Goldenarrow haha dat is niet handig _O-

Baudyh bijna veilig *\o/* Merrie kijken is ook heel leuk :D

Jessicazz super fijn dat er altijd zo goed op gepast wordt!

Zilver heeft er zin in := Dit is direct na het binnen zetten
283 dagen nu
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:40

Wauw. Uiers.. :oo

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:59

Ging Zilver nu meestal al redelijk vroeg Kabayo?
Ze is al mooi begonnen!
En ja, voor jezelf mag je toch wel even je droom fokken <3 Al denk ik dat zelfs voor verkoop het veulen snel weg zou kunnen zijn.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:57

Zilver is vlot!

Voor de KWPN dames
Afbeelding
swb goedgekeurde hengst Zafferano.

Voor Sterre
Afbeelding
Golden daim F

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:51

Sorry voor de ego maar *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Erg slappe banden en aan de dunne. Straks eens kijken wat ze ervan maakt. Melktest doe ik ook straks

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:19

Het begind nu echt spannend te worden voor de eerste!!! :o :):)

Eilinora ze is "maar" 163cm, maar wel 2 keer zo breed haha :=

Caresse07

Berichten: 9432
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:19

Oh jullie gaan echt te snel voor mij om het bij te houden met reageren.
Ik lees wel alles bij maar van reageren komt het steeds niet -O-

Het is echt al spannend voor een aantal. Hopelijk komt het mooie weer er snel aan want dit is niks zo, al die regen en wind >;) >;)

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:38

Bailey is altijd zo lief en beschermend voor kinderen ik vind dat zo mooi om te zien <3. Ze volgt ze overal en gaat dan echt over hun waken zoals op deze foto
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hoe groot en lomp ze ook is maar durf echt het kleinste kind met haar te laten. :o

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:41

Pfoe jullie gaan hard momenteel zeg. Kan even geen bijleespost maken, ben aan het werken en zit op mn mobiel dus :+

Afbeelding

Woensdag palen halen, en dan wei extra goed afspannen. Ook nog op zoek naar een passende rails voor mijn staldeur want die blijkt niet te passen..
nog 51 dagen te gaan hier :D

xYaartje
Berichten: 1478
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:50

setteli: Phoebe komt ook al in de buurt van 300! Zo mooi he als je het veulen voelt bewegen. Kan er hier geen genoeg van krijgen wanneer ik ze even mag voelen <3 . Ja het schiet zeker op! Al gaat het voor mijn gevoel erg langzaam op het moment hihi. Merrie kijken is ook leuk. Bijna verslavend denk ik of niet?
Als er hier een camera zou hangen zou ik niet meer stoppen met kijken vrees ik hihi.

Jessicazz: Wat super fijn dat je vandaag weer uit quarantaine mag! Het begint bij jou nu wel echt spannend te worden!
En wat super lief dat je vriendinnen op stal haar voor je in de gaten houden!

Moosss: Leuke verzorgpaarden heb je! Dat word straks ontzettend druk met alle merries die moeten bevallen, maar wat kun je dan genieten van alle veulentjes <3 . Leuk ook al die verschillende rassen!
Papa Raff is ook echt een beauty <3 .

kabayo: Ja, dat zeker! Geeft ook weer een goed gevoel van dat ik goed op weg ben met de kudde. Erg leuk! Nu op naar een gezond veulen straks! En kunnen genieten van een Maria x Frodo veulen. Zo ontzettend benieuwd!
De dames zijn mooi rond bij jou! Van wie waren ze dit jaar drachtig? Heb dat geloof ik ergens gemist of niet goed opgeslagen in mijn hoofd de afgelopen dagen.
Wat een knappe pup is het ook <3 . Zilver is er vlot bij met de uier zeg! Nu hopen dat ze nog even wacht tot ze over de 300 dagen is. Nog even geduld hebben Zilver!

baudyh: mooi beeld! Zo kun je ze goed in de gaten houden. En snap helemaal dat je haar gedrag nu al wilt herkennen.
Bij Maria weet ik ong. wat ik kan verwachten en vaak moet ik dan eigenlijk gewoon op het gedrag van de kudde letten. Zij laat niet zoveel heel veel verandering in gedrag zien.
Bij Jenny en Zoë heb ik echt geen idee hoe ze zijn voor de bevalling. Dat zijn twee maidens. Dus opzicht wel weer interessant voor mij ivm ik mij heel erg op mentaal en kudde gedrag richt om maidens mee te maken en een ervaren fokmerrie.

goldenarrow: is het nog gelukt om de camera weer goed op de plek te zetten? Nu hopen dat ze de camera met rust laat zodat je alles kan blijven zien.

AM_Horses: Ja he! Je ziet hem nu ook echt gewoon met de dag groeien. Zo leuk!
Oh ja, van Nigrante zie je ook echt al een mooie buik!

ciocolatto: Hier is juist de maiden (Jenny) dikker dan de ervaren fokmerrie (Maria) haha. Maria heeft altijd erg bescheiden gedragen.

Eilinora: Oh houd op scheid uit haha. Schimmels, 24/7 buiten en winter is een ramp :') _O- _O- Het is maar goed dat hij niet gereden/beleerd is haha. Wassen doe ik hier nooit. Regenbui er over heen en meneer is weer schoon (als ik geluk heb).
Frodo is tot mijn grote verbazing nog steeds schoon. Want ik weet dat hij er ook wat van kan als hij zin heeft om zich weer vies te maken.
Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter *\o/* . Ja het weer is echt prut nu. De wei kan al het water ook niet meer aan. Gelukkig is het zandgrond dus even een dag droog en het ergste is weer weg.

Charisma: Groot gelijk dat je binnen blijft! Hier moest ik er wel uit om te voeren, maar ben pas gegaan toen het droog werd. Zag zelfs blauwe lucht!

Cynthia82: Wat een zorgen inderdaad zeg! Wat fijn dat de stal zo met je mee denkt en duim heel hard voor je krijgt Fi de droes niet krijgt. Snap helemaal dat je nu extra voorzichtig bent. Hoelang moet ze ook alweer nog?

mirjamalvaro: Wat een knappe hengsten heb je uitgezocht <3 .

Luna2006: Ohhhh dat word spannend met Bibi!

Charmfaith: Ach gut, wat een lieve foto's zo <3 .

MelissaV: Schiet bij jou ook al op!

Voor zover ik weet word Frodo gewoon weer de hengst die dit jaar ook weer mag dekken en gaan we niet wisselen van hengst. Althans. Heb er verder niks over gehoord dat we gaan wisselen en van mij mag Frodo nog heel lang blijven :j . Hij is zo leuk!
Bij de koeien hebben we 1 vaars drachtig (hebben er ook maar een. Haar moeder is helaas vorig jaar, vlak na kerst heel plotseling overleden. Waarom weten we niet. Maandag na kerst alles in orde. Dag er na lag onze oudste vaars, de moeder van de nu drachtige vaars, helaas dood in de wei).
En de stier die er nu bij loopt gaan we ook dit jaar volgens mij weer gebruiken. Kalfjes blijven overigens bij hun moeder. Worden buiten in de wei geboren en worden pas afgespeend wanneer ze daar oud genoeg voor zijn. Zijn Dexters.

Nou, hier waren het verzopen katjes vandaag. Arme pony's :knuffel: . Helemaal vergeten een foto van Maria te maken, maar om alvast in de veulenmood te komen en te laten zien hoe Maria haar veulens op kunnen groeien.
Dit was Asfaloth als veulen (Maria is zijn moeder. Frodo is niet zijn vader):

Afbeelding


Dit is Asfaloth nu (Ja, laten we het maar niet hebben over hoe hij eruit ziet op het moment _O- Officieel gezien is hij wit :') _O- ):

Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9345
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:12

xYaartje, gisteren nog 12 weken.
Eerste keer beviel ze op dag 341, de tweede en derde keer op dag 326. Dus misschien is het nog maar 10 weken :D

xYaartje
Berichten: 1478
Geregistreerd: 25-05-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:24

Erg wisselend bij haar dus! Fi houd de spanning er graag in :D .
Durf hier eigenlijk niet te zeggen op hoeveel dagen Maria normaal bevalt. Nooit goed tot niet bijgehouden eigenlijk, oeps. Weet alleen dat de kleine er ineens naast bij kan liggen bij haar. Iets wat ik vanaf dit jaar zeker weten ga doen :j .

Cynthia82

Berichten: 9345
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:42

Een eerste veulen komt vaak wat later. Rekening houdend daarmee (en de eerste dus niet meetellend) vind ik het knap dat ze die andere twee keren dag 326 uitkoos :D
Maar het kan dit jaar zomaar dag 357 worden, je weet maar nooit :)

Haar moeder was meer van dag 350-355. Dus Fi doet het beter wat dat betreft. Maar haar moeder gaf dan weer meer merries dan hengsten en dat zie ik toch graag :D

Kabayo

Berichten: 14097
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:51

Cynthia ik gun je dat ze aan de vroege kant is, met natuurlijk een gezond blond meisje <3

Xyaartje Ben ook heel benieuwd naar je veulens!
Fayola is drachtig van Mac Madison
Afbeelding
En Zilver van Tiësto
Afbeelding
Jaa Zilver is altijd vroeg. Vorige keer bevallen met 317 en 320 dagen dracht. Dus net wel, net niet veilig.
Wat leuk zeg koeien! Dexters zijn heel mooi!
Mooie foto!!

MelissaV werkze! Wat heeft ze een heerlijke stal! Ze ziet er tevreden uit.

Charmfaith geweldige foto's. Heel aandoenlijk <3

Caresse ik duim met je mee voor mooi weer {:}

Luna2006 *\%/* Hoe ging de melktest? Ik wil baby!

Mirjamalvaro haha ja Zilver is er weer vroeg bij als van ouds :+ Wauw ik vind Zafferano heel erg gaaf <3 De pony is ook prachtig. Ben nu al benieuwd!

Knolselder ja Zilver is altijd vroeg. Het uier is vergelijkbaar met de vorige drachten. Dus dit spant er weer om, veilig of niet :=
Het schijnt wat bekender te worden deze kleur inderdaad. Maar ik hou de kleine liever zelf O:)

Cioccolato schreef:
Wauw. Uiers.. :oo

Zomaar even :oo

Eilinora

Berichten: 11948
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:58

@xyaartje Koeien heb ik ook wel zat haha,wij zijn net uit onze geboorte piek.
Hadden op een gegeven moment wel 2 of 3 kalveren op 1 dag.

Jammer van jullie koe,soms kan iets zo plotseling zijn.
Vind je het niet spannend zo'n eerste kalf van je vaarsje?

Wij hebben sinds kort een camera aangeschaft voor in het afkalfhok maar krijgen hem nog niet aangesloten.
Scheelt wat nachten het bed uit komen als hij het doet.

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:06

Luna daaaar zit schot in de zaak! *\o/*

Yaartje wat leuk dat Maria zo mee doet nu. En een mooi compliment!

Setteli ze ziet er goed uit. Heerlijk als je ze zo kan voelen he. <3
Ga je nog kijken voor een andere hengst of sla je over dit jaar?

Jessicazz wat fijn uit quarantaine! Ze schiet al aardig op, bijna veilig.

Moosss dat zijn er een hoop drachtig dit jaar!

Kabayo dik? Neeeee toch hahah.
Ze heeft al een flink uier!! :wow:

AM je ziet Nigrante met de foto groeien

Cio dat is wel een heel mooi beeld :')

Eilinora gefeliciteerd vast met je dochter

Cynthia getver dat is echt rottig! Hopelijk knappen ze snel allemaal op en blijft Fi bespaard van alles. Wel heel fijn dat er zo mee gedacht word op stal.

Mirjam knappe hengsten heb je uitgekozen.

Charm wat een schattige foto's. Ze is er wel heel lief voor.

Melissa dat gaat ook al opschieten.

Havanna is ook ineens weer een heel stuk dikker geworden. Ze is nu ook helemaal met verlof met 262 dagen. Ze had er echt geen lol meer in om te moeten longeren. Ze wordt zelfs al een beetje chagrijnig met momenten. Aan haar buik zitten vind ze ook niet zo tof de laatste dagen. :')

xYaartje
Berichten: 1478
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:15

Eilinora: Ze is niet mijn vaarsje, maar van de fokker van mijn pony. Hij heeft jarenlange ervaring met koeien en we hebben eerder vaarsen gehad die voor het eerst gekalfd hebben, dus dat komt wel goed :j . En spannend blijft het altijd! Al vind ik het met Jenny en Zoë stiekem toch nog iets spannender omdat die ook maiden zijn.
Al komt dat misscien omdat ik zelf niet in kan grijpen bij de koeien en de hele controle daar volledig los laat. Als er al iets moet gebeuren bij de koeien rondom de bevalling(en) is het de fokker van mijn pony die ingrijpt.

Wow, dat zijn wel heel veel kalveren op een dag zeg! Dat halen wij hier niet hoor haha. Meestal max 1 tot 2 kalveren per jaar.
Zo'n camera scheelt dan zeker. Helemaal als je inderdaad zo'n grote geboorte piek hebt.

Mochten jullie het leuk vinden wil ik mevrouw vaars morgen wel even voorstellen. Het is welliswaar geen paard, maar daar kijken we gewoon even doorheen. Aas nog steeds op een leuke naam voor haar ook, maar kom er niet op. Gewoon puur als roepnaam voor mijzelf.

Cynthia82: Laten we hopen voor jou dat ze niet besluit om bijna een jaar te gaan dragen. En dan is het zeker knap! Ben benieuwd op welke dag Fi dit jaar bevalt!

Kabayo: Jij niet alleen! Ik ook hoor. Heel benieuwd wat de dames binnen in aan het bakken zijn, maar hey. Veulentjes mogen er nog lang niet uit. Dus die mogen nog mooi blijven zitten tot het veilig is voor ze om naar buiten te komen. Ik blijf nog wel even geduld hebben.
Dat zijn Dexters zeker! En ook, van wat ik tot nu toe heb mee gemaakt, heel lief en zacht.
Hebben ook nooit problemen eigenlijk met de stier. Blijven wel uitkijken natuurlijk. Al kom ik nooit in de wei als hij vooraan staat. Pas als hij helemaal achterin de wei staat maak ik de mat vooraan schoon of maak de waterbak schoon, maar net wat er moet gebeuren.

Wat een gave hengsten heb je uitgekozen zeg <3 . En Tiësto, wow <3 . Als ik nou toch een grotere merrie had....

Yvk: Onwijs leuk! Nou heeft mevrouw Maria ook weer iets bedacht. Eerder at ze haar kruiden gewoon zonder brokken op. Sinds ze de zandkuur brokken heeft gehad niet meer hoor haha. Gelukkig heb ik nog de metazoa brokken in huis liggen waar ze nu een beetje van krijgt en ja hoor! Het ging er allemaal zo in vandaag. Merries _O- Ach, als je drachtig bent mag je zelf kiezen wat je eet :D . Ze eet uiteindelijk voor twee (zichzelf en het veulen).
Oh dat schiet bij jou ook al op! Nog 38 dagen en je zit ook op de 300 dagen! Volgens mij hebben we straks een veulenbom hier in het topic.