Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 490 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

Mijn Revi zal afgespeend worden eind volgende week. Nu weet ik dat de merrie van het krachtvoer af moet voor haar uier.
Maar mag ze nog wel bietenpulp eten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:52 



 
Profiel   

Ik zou haar even alleen op goed hooi zetten voor een week of 2. Bietenpulp bevat best wat eiwit en dat is niet echt bevorderlijk voor het slinken van haar uier. Zou haar nu al afbouwen in brok zodat de overgang niet te groot is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:34 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Ik verwacht een mini veulen in april!

Mijn merrie:
[ img ]

De hengst:
[ img ]

Het wordt mijn allereerste veulen, dus vind het ook wel een beetje spannend! Komende maand wordt de camera gemonteerd zodat ik vanaf huis zicht heb hoe ze het doet. Met de auto ben ik binnen 2 a 3 minuten bij stal, dus gelukkig enorm snel!

Voor mijn merrie wordt het, het 5e veulen. Ze is tot haar 10e gebruikt als fokmerrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 01:23 



 
Profiel   

Linsey1998 schreef
Mag ik me hier ook melden? Ik verwacht een mini veulen in april!

Mijn merrie:
[ [url=m/aMtP60.jpg]Afbeelding[/url] ]

De hengst:
[ [url=m/e3kMpL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wordt mijn allereerste veulen, dus vind het ook wel een beetje spannend! Komende maand wordt de camera gemonteerd zodat ik vanaf huis zicht heb hoe ze het doet. Met de auto ben ik binnen 2 a 3 minuten bij stal, dus gelukkig enorm snel!

Voor mijn merrie wordt het, het 5e veulen. Ze is tot haar 10e gebruikt als fokmerrie.



Zou even naar het nieuwe topic gaan.
Hier zijn alle veulentjes al geboren. :D

[KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 08:47 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie jaarlingen?
Hier zijn we nu toch echt wel in de naarling periode aanbeland haha.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 12:56 



 
Profiel   

De mijne is aan het afbladderen, verder gaat het super met haar <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 13:00 



 
Profiel   

Wat leuk om ze nog terug te zien! :D

Die van mij staan nu op 20ha weiland en stukken bos waar ze in kunnen. <3
Wilde paarden in de wilde natuur tussen de elanden.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Echt naarlingen vind ik ze gelukkig niet. :):)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 13:23 



 
Profiel   

Heeeerlijk Quir~!
Murioni wordt ze schimmel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 13:26 



 
Profiel   

Afbladderen, hahahaha :')

Hier is de mijne
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:57 



 
Profiel   

Allemaal knappe kinders <3

Rosareina is wel even lelijk geweest :') nu heeft ze spoelwormen gehad, dat heeft wel echt meegespeeld. Ondertussen goed bijgekomen. Hier stond ze nog op de winter weide. Nu staat ze twee weken op een volle weide. Binnenkort even gaan kijken hoe veel ze weer gegroeid is.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 15:02 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Hier quick

Leuk zo al die verschillen vind ze
Allemaal geen naarling hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 16:31 



 
Profiel   

Wat leuk om ze allemaal terug te zien.
Helaas heeft mijn hengstveulen een mindere periode gehad. Ik had hem 1 mrt naar de opfok gebracht. Stond goed bekend, was in de buurt. Maar heb hem 6 wk later weer opgehaald 35 kg lichter, incl. longontsteking, maagzweer en een bult op z'n strekpees. En dan blijft zo'n opfok volhouden dat het een groeifase is en dat ie er "doorheen" moet!!!!!
Hij staat nu weer thuis en vind het heerlijk. Loopt samen met een Shetlander. Zal nog eens een foto zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 16:37 



 
Profiel   

Leuk om jullie niet zo kleine kinderen weer te zien!!

Hier Nirvana onlangs verkocht. Maar wil toch even foto'tjes delen :)

Moeilijk foto's maken met mevrouw plakband
[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 20:32 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Replay is nog wat klein, maar hij is niet lelijk geweest (nog).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 21:59 



 
Profiel   

Wat leuk om alle jaarlingen te zien <3

Mijne staat ook prima in de opfok, groeit lekker door en is zo lief. Super blij mee
Diamante Z (Dallas vdl x Zürich)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 09:05 



 
Profiel   

Ik heb mijn jaarling gewoon thuis gehouden. Helaas teveel pech gehad met de opfok.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 18:13 



 
Profiel   

Mer niemand zorgt voor ze zoals jij dat doet. Ik ben ook genezen van de opfok :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 18:42 



 
Profiel   

[ img ]

Gisteren heerlijk tevreden. Ik zal de foto maar niet plaatsen hoe ik hem terug kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 19:11 



 
Profiel   

De opfok waar mijn jaarling staat is super. Heel blij mee. Ook met mijn jaarling trouwens hij gaat boven verwachting. His Royal Badness DK uit mijn merrie Fleur:


[ img ]



Jullie jaarlingen zien er ook hartstikke goed uit. Leuk om weer eens wat te horen en zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 19:12 



 
Profiel   

Zo leuk om te zien dit!

Die van mij is momenteel dus wel echt een naarling. Toen hij net een week in de opfok stond een flinke wormeninfectie in de kudde... Wel heel accuraat op gereageerd vanuit de opfok. Nu wordt er om de zoveel tijd opgevolgd met mestonderzoek en ontworming in samenwerking met de dierenarts. Helaas paar weken terug toch weer extra moeten ontwormen. Hij kwam ook maar niet uit z'n vacht...

Begint nu eindelijk wat te bekomen, maar moet weer even knapper worden. :')

[ img ]


Bizar dat er zoveel slechte ervaringen zijn met de opfok... Zijn er maar weinig die het fijn voor elkaar hebben. Ik betaal blijkbaar in verhouding veel, maar ik heb het er graag voor over als ik al die verhalen soms lees. %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 20:09 



 
Profiel   

Idd heel leuk zo al die jaarlingen! Ravidaza is ook niet lelijk geweest (vind ik dan). Opfok bestaat hier niet dus ze loopt gewoon lekker thuis in de groep.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Moet binnenkort weer even wat nieuwe foto’s maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 20:50 



 
Profiel   

Ik heb ze thuis in de opfok en ga vanaf dit jaar ook opfok aanbieden.
Heb ze ook graag zelf onder controle maat ik denk dat ik wel een goeie opfok kan aanbieden.

Denk ook dat bijvoorbeeld een wormbesmetting snel kan komen omdat gros hun veulen niet goed ontwormd.. niet eens schuld van de opfok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 21:32 



 
Profiel   

Ik dacht dat ik met deze opfok ook goed zat. Was afgelopen zomer gaan kijken en zag er goed uit. Ook het gesprek was positief of wellicht had ik een roze bril op. En dan toch blijkt dat de praktijk anders kan lopen. En uiteindelijk draait het dan toch om geld.
Een merrieveulen had ik ook nooit naar de opfok gebracht. DA wilde hengstveulen pas castreren met 1,5 jaar.
Zou ik het ooit nog eens doen is het onder andere voorwaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 06:56 



 
Profiel   

OYYO schreef
Ik dacht dat ik met deze opfok ook goed zat. Was afgelopen zomer gaan kijken en zag er goed uit. Ook het gesprek was positief of wellicht had ik een roze bril op. En dan toch blijkt dat de praktijk anders kan lopen. En uiteindelijk draait het dan toch om geld.
Een merrieveulen had ik ook nooit naar de opfok gebracht. DA wilde hengstveulen pas castreren met 1,5 jaar.
Zou ik het ooit nog eens doen is het onder andere voorwaarden.


Balen als een opfokplek niet blijkt te zijn, wat het leek. Maar gelukkig gaat het nu goed met hem.

Waarom wilde jouw DA niet voor 1,5 jr castreren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 09:24 



 
Profiel   

ik ga dit jaar proberen om een hengstveulen thuis op te fokken, in een groepje van 2 oudere merries en een 2 jarige merrie, en hopelijk volgend jaar een of 2 merrieveulens erbij. wel vroeg castreren idd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 09:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 490 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen