Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 447 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

Kira krijgt 2 kilo merrie brok en onbeperkt hooi.
Merk wel dat dr bovenlijn wat schraler word, buikje is goed gevuld.
Maar ze word ook niet getraind, de bak op stal is nog slecht en niet te rijden en t terrein af t bos in gaat niet want ze gaat over de emmer, opbouwen hielp niet helaas.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:07 



 
Profiel   

Knap stel is het ook Kabayo :)



De keuring viel helaas wat in het water. En tja, sokken paarden en water (ik heb ze na het wassen zaterdag in een schone groene weide gezet omdat ik niet genoeg stallen heb) is dat er niks van de sokken overblijft...
De veulen resultaten vielen mede daardoor ook wat tegen. Ze lieten zich ook net niet mooi zien. Maarja, veulen wat als beste verkozen werd is verkocht al en de baasjes waren super trots. Ik zelf hecht niet direct heel veel waarde aan veulen premies. Mijn 2 hengstjes die blijven kwamen 0,5 punt tekort voor een 1e premie. Maar die zien ze wel weer als ze 3 zijn 8-)


De volwassen merries deden het wel super. Allemaal 1e premie. 2 gingen op voor ster en behaalde dit beide.
En onze NL kampioen van 2020 is ook nu weer geselecteerd voor het kampioenschap dus ze mag haar titel gaan verdedigen 8-)



Mijn man met 1 van onze 1e premie dames.
Deze had wel op stal gestaan dus was droog haha.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:51 



 
Profiel   

Ah wat een rot timing zo met dat weer ook.. wat jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:05 



 
Profiel   

Jammer van het wassen cp112 maar verder mooi resultaat toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 17:19 



 
Profiel   

Dat is jammer van de veulens
Maar voor je merries wel super!!!
Mooie merrie die op de foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 17:25 



 
Profiel   

Maar de veulens kregen dus lagere punten omdat ze natte sokken hadden in nat weer....?

Dat vind ik minstens net zo erg als dat ze niet door de veulenvacht heen kunnen kijken..

Ergens vond ik het wel jammer dat Replay niet op de keuring was, maar als ik dit zo lees vind ik het toch niet zo erg :=

Tenzij ik je bericht verkeerd interpreteer, dat kan natuurlijk.
De merrie van de foto is inderdaad wel echt super knap! Fok je daar ook mee? Omdat ik op deze foto geen veulen zie, vandaar de vraag

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:16 



 
Profiel   

Volgens mij las ik dat de veulens zich net niet helemaal goed lieten zien toch cp112? Kan ook van het weer komen,.en is sowieso een moment opname

Zou idd belachelijk zijn als het om de natte sokken ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:28 



 
Profiel   

De sokken telde wel mee helaas merkte ik uit de cijfers. Ze kwamen allemaal op hetzelfde cijfer uti wat gewoon goed was hoor daar niet van. Maar ik heb er 1 die behoorlijk veel sokken heeft voor zo'n jonkie en die zat gelijk met alle andere veulens.
Maargoed, het is ook niet te zien met die nattigheid op die kleine beentjes nog. Heel zonde maarja, het is niet anders en zoals ik zei, een veulen premie doet mij niet zoveel. De volwassen dames vond ik het belangrijkste en die scoorde gewoon goed.

[ img ]

Droge sokken heeft ie zat 8-)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:31 



 
Profiel   

Allemachtig wat een haar voor een veulen al!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 00:13 



 
Profiel   

Goede instelling cp112.
Er is mij ook meerdere keren gevraagd waarom ik niet naar een keuring ga met mijn veulen. Mij gaat het er om hoe hij straks is al hij 3 jaar is.
Ik kan me voorstellen dat als je veulens wil verkopen dat zo een keuring handig is maar die van mij blijft gewoon van mij om straks mee in de sport te gaan en dan vindt ik een keuring voor een veulen niet heel belangrijk. En t zijn allemaal moment opnames.

Dat veulen met veel wit en de oren bruin is wel heel gaaf getekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 07:20 



 
Profiel   

Vraagje: Gaan jullie ook wel eens met je veulen buiten zicht vd merrie een stukje lopen over de eigen plaats of in de bak voor enkele minuutjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 07:49 



 
Profiel   

tamaramt schreef
Vraagje: Gaan jullie ook wel eens met je veulen buiten zicht vd merrie een stukje lopen over de eigen plaats of in de bak voor enkele minuutjes?



Ja, een paar keer per week neem ik hem alleen mee het bos in. :j

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 07:55 



 
Profiel   

Wij wandelen ook regelmatig een rondje of zetten het veulen op de poetsplaats om te borstelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:27 



 
Profiel   

Ik heb hem nog niet meegenomen uit zicht, maar ik loop regelmatig met Replay terwijl de merrie nog in de stal staat.
Als ze biks heeft kan ik overigens Replay ontvoeren en heeft ze het niet door haha :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:42 



 
Profiel   

tamaramt schreef
Vraagje: Gaan jullie ook wel eens met je veulen buiten zicht vd merrie een stukje lopen over de eigen plaats of in de bak voor enkele minuutjes?

Nee dit jaar niet. Vorig jaar ging ik wel eens stukje over terrein lopen met ze. Maar dit jaar is te chaotisch :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:15 



 
Profiel   

Met laventhe ging ik gerust bij mama uit zicht. Deze vind dat echt niet leuk , wordt dan heel druk en loopt je omver. Gaat het liefste in galop naar mama :(:)

Edit.
Cp hoe is het eigenlijk met je laatste merrie? Is die al veilig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:17 



 
Profiel   

tamaramt schreef
Vraagje: Gaan jullie ook wel eens met je veulen buiten zicht vd merrie een stukje lopen over de eigen plaats of in de bak voor enkele minuutjes?


Als de merrie rustig is dan is het veulen namelijk erg braaf. Maar meestal gaat de merrie tekeer in de vorm van oerhard gillen en schreeuwen en hinniken en rondjes rennen en daardoor maakt ze soms het veulen ook hectisch. Gisteren ook zo n voorbeeld en ik was nog geen 20 meter verderop toen het veulen onrustig werd en zich los probeerde te trekken om in galop terug te rennen naar de merrie. Steigeren etc. Dus met veel moeite zo snel mogelijk terug naar de merrie gebracht.
Ik wil geen risicos nemen met kans op ongelukjes of verkeerde dingen aanleren maar veulen moet ook leren om zonder moeder te zijn al is het maar enkele minuten.
Vandaar mijn vraag .Meestal gaat dit best goed. Is eigenlijk meestal relaxed veulen..maar gisteren dus niet.
Dus nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen mbt dit. Veulen is erg sterk op zo n moment en dus niet te houden als die echt aanzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 12:50 



 
Profiel   

tamaramt schreef
Vraagje: Gaan jullie ook wel eens met je veulen buiten zicht vd merrie een stukje lopen over de eigen plaats of in de bak voor enkele minuutjes?


Altijd andersom, de merrie mee te rijden en veulen op stal.
Nav jouw bericht dacht ik, eens proberen hoe dat gaat. Dus veulen mee uit het land genomen en dat ging prima. Merrie 1 hinnekje maar vonden het beiden wel best. Ga ik maar eens vaker doen, kan mama alvast wennen aan haar vertrek

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 14:02 



 
Profiel   

@ashleyrol: ja dat doe ik idd al langere tijd. Veulen op stal en merrie eruit. Sinds 3 weken ook weer begonnen met recreatief rijden en dan om de dag een buitenrit.
Dat gaat heel erg goed!
Merrie is erg braaf dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 14:15 



 
Profiel   

Koning dacht nog even te blijven liggen na het verschonen van zijn verbandje <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 16:27 



 
Profiel   

Wij willen merrie en veulen ook gaam scheiden. maarja.. altijd weer een dingetje.
liefs hou ik m thuis maar wat is het beste

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 17:30 



 
Profiel   

Ahw wat is Koning een schatje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 17:42 



 
Profiel   

@knolselder; wat is er aan de hand met je veulen ivm verband?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:02 



 
Profiel   

Wat er precies gebeurd is geen idee, maar hij had een flinke snee op een vervelende plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:28 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Wat er precies gebeurd is geen idee, maar hij had een flinke snee op een vervelende plek


Wat sneu. Beterschap!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 447 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen