[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wijzig123
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-02-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 06:45

immii_clarr prachtige foto's en een mooie merrie en veulen! wat een verdriet, en je veulen verkocht en je merrie moeten laten gaan. Veel sterkte

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:50

Immi prachtige foto's maar inderdaad met een beladen emotie. Heftige zomer voor je. Dubbel afscheid nem in een korte periode. Sterkte gewenst.
Ik speen mijn veulens over een maand pas af. Dan zijn ze 6 en 5 maand oud. Of de twee oudsten moeten verkocht zijn/worden, dan kunnen zij eerder.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:39

Hier is het veulentje afgespeend en de merrie na n dag al mooi rustig en dankzij het geleidelijk spenen ook al een mooi slank uiertje na n dag!


Afbeelding

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:28

Hoi hoi hier laat ik weer eens even wat van mij horen!

-@immi prachtige fotos heel sneu zeg.. extra dubbel gelukkig heb je een prachtige opvolger!

Hier is Quick geloof ik al weer 2 maanden afgespeend wat heel goed ging bij quick hij heeft een maatje en ze zijn echt dol op elkaar!
Zoè had de eerste week echt heel zwaar zo sneu te zien.. maar die is gelukkig ook al
Helemaal de oude en zijn weer lekker volop aan het trainen hoop vd winter te starten!

Quick was afgelopen weekend helaas ziek en stond met 40 koorts gelukkig was dit na het weekend weg, zn weerstand is laag doordat die spoelwormen had/heeft (=in behandeling daar voor).
Ondanks ik nog mest onderzoek had laten doen bij quick was dit binnen twee maanden gebeurt!
Let dus goed op en laat af en toe onderzoekje doen!

Gelukkig hebben wij ze thuis staan en kan ik hem goed in de gaten houden en voeren

Kan helaas geen foto’s uploaden :(

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:03

@Cioccolato Mooie foto zo met die blauwe lucht. Wat is ie groot? Of lijkt dat maar zo?

@ Selente Ook al zo'n leukerd!

@Quir Leuk die 2 samen en al die herfstkleuren.

@immii_clarr Heel veel sterkte! En prachtige foto's

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:06

Ja hoor, groeit hard door! En ze is al ruim 6 maand ondertussen, merrie geeft nog lekker slagroom

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:31

Eerder dan gepland maar deze joekel dame is afgespeend.
Ik zal eens kijken of ik haar morgen op kan meten. Ze is echt huge.

*grrr, de foto upload doet lastig. De andere foto's komen niet door...

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 06:52

Immi_clar wat heftig, veulen weg en je merrie kwijt. Dierbare foto's

De mijne is nu ook ruim 6 maanden en ik wil komende week beginnen met scheiden in de nacht op stal. Ze zijn er wel klaar voor nu.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:54

Flinke Muronia, ik vind die merrie zo leuk met haar blonde haar :D



Jaa gelukt!
Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9324
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:42

Even een brutale vraag hier.
Ik moet helaas weer van stalling veranderen maar kan op de huidige locatie wel nog een 2tal paarden of 3 pony's stallen. Nu zat ik met het idee om 1/2 opfokmaatjes bij Dream te zoeken.
Maar wat betalen jullie nu zo voor opfok buiten de deur?
Ik heb hier nog geen ervaring mee gehad want alle veulens zijn bij mij gebleven of tijdelijk bij vrienden onder gebracht.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:21

Sorry voor te storen..

Ik volg iedere dikke buiken topics, maar omdat er zoveel gepost is weet ik even niet waar en/of hoe terug te zoeken.

Er was een bokker die een dikke band/strik rondom de buik van pony had gedaan tijdens een shoot.
Wie was deze bokker of weet iemand nog op welke pagina deze stond?

Ik wou namelijk vragen van waar deze kwam, om het zelf aan te schaffen..het zou deel maken van onze genderreveal, waarbij de pony het zou dragen.

Alvast bedankt!

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:04

Jolynne schreef:
Sorry voor te storen..

Ik volg iedere dikke buiken topics, maar omdat er zoveel gepost is weet ik even niet waar en/of hoe terug te zoeken.

Er was een bokker die een dikke band/strik rondom de buik van pony had gedaan tijdens een shoot.
Wie was deze bokker of weet iemand nog op welke pagina deze stond?

Ik wou namelijk vragen van waar deze kwam, om het zelf aan te schaffen..het zou deel maken van onze genderreveal, waarbij de pony het zou dragen.

Alvast bedankt!


Mijn dochter heeft zo'n shoot gedaan, maar ik weet niet of ze de foto's had geplaatst. Ik kijk even

Edit: helaas, staan niet in dit topic, dus dan was het iemand anders.

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:10

Veel sterkte @ immii_clarr , wat een mooie merrie !

Een vraagje : wij twijfelen erover om ons veulen te verkopen, maar we hebben geen idee over de vraagprijs. -allez eigenlijk wel, maar we zijn niet objectief ;) - hebben jullie enig idee ? Het is een groot veulen, stevige bouw met potentieel .
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... t-de-siggo

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:21

Jolynne schreef:
Sorry voor te storen..

Ik volg iedere dikke buiken topics, maar omdat er zoveel gepost is weet ik even niet waar en/of hoe terug te zoeken.

Er was een bokker die een dikke band/strik rondom de buik van pony had gedaan tijdens een shoot.
Wie was deze bokker of weet iemand nog op welke pagina deze stond?

Ik wou namelijk vragen van waar deze kwam, om het zelf aan te schaffen..het zou deel maken van onze genderreveal, waarbij de pony het zou dragen.

Alvast bedankt!


Bedoel je mijn ponybeest?

Is gewoon tule stof :-)

Afbeelding

Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:49

MarryAnn klopt was jouw pony, maar dacht nog een schimmel en een shet? Waar kun je deze stof kopen? :)

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:50

Jolynne schreef:
MarryAnn klopt was jouw pony, maar dacht nog een schimmel en een shet? Waar kun je deze stof kopen? :)


Ik heb het op de markt bij de stoffenkraam gehaald

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 23:57

Ik heb een week geleden afgespeend en Red verhuist naar zijn opfokplekje, 15 km verderop waar hij mooi met 2 andere hengstveulens opgroeit.
Red was op moment van afspenen 5 maanden en 9 dagen en merrie was er echt beetje klaar mee.
De verhuizing en alles daarom heen is super goed gegaan.
Geen stress bij Red en geen stress bij de merrie.
Erg blij met mijn beslissing om al vantevoren geleidelijk af te spenen. Veulen en merrie stonden al 2 weken de avonden en nachten apart voordat ik ging afspenen. Dus alleen nog 8/9 uurtjes op de wei samen. Merrie heb ik op buitenrit gestuurd met stalgenoot en ondertussen veulen op de trailer gezet(stond er na 5 min op met achter keer aanduwen :) )
De trailerrit en daar om heen is super goed gegaan. En meteen vriendjes met de andere 2 veulens die bijna tegelijkertijd aankwamen met trailer.
Merrie bij terug komst op de wei gezet. Ze heeft 2 dagen paar uur bij de poort gestaan maar daarna rustig gaan grazen. Geen paniek gehad, geen stress, niet gaan roepen. Erg relaxed. Meer als week geen brok gegeven en sinds vandaag staat ze weer met 2 anderen op de wei.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 00:55

Klinkt super Tamaramt, fijn dat het allemaal zo soepel is gegaan! :)

Rose_Sonny
Berichten: 438
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 05:49

Wat heerlijk tamaramt!

Rianne1807
Berichten: 696
Geregistreerd: 15-02-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:18

Super fijn dat alles zo goed is gegaan

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:19

Fijn zeg Tamara :)
Ikzelf had toch maar de buitenrit overgeslagen zodat ze wel het veulen zou zien vertrekken en niet ging zoeken ofzo.

Hoe lang zou het moeten duren (ongeveer natuurlijk) voor de uier slinkt? River is nu 8 dagen weg , was nog niet gedeeltelijk afgespeend dus in 1x weg. Uier staat echt op ontploffen. Afbeelding

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:32

@Tamarant Wat fijn dat het zo goed is gegaan!!

Rianne1807
Berichten: 696
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:12

AshleyRol schreef:
Fijn zeg Tamara :)
Ikzelf had toch maar de buitenrit overgeslagen zodat ze wel het veulen zou zien vertrekken en niet ging zoeken ofzo.

Hoe lang zou het moeten duren (ongeveer natuurlijk) voor de uier slinkt? River is nu 8 dagen weg , was nog niet gedeeltelijk afgespeend dus in 1x weg. Uier staat echt op ontploffen. [ [url=m/TWzEcq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh jeetje, dat is niet fijn zo idd.

Ik ben hier niet ervaren genoeg in, kan alleen vertellen hoe t bij mijn merrie is gegaan, het zal vast per merrie verschillen
Zij had 1 a 2 dagen een vol uier net na afspenen, kon helaas niet geleidelijk af aan afspenen.
De 3e dag werd t minder, nu 3 weken later is t uier zo goed als leeg.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:00

AshleyRol schreef:
Fijn zeg Tamara :)
Ikzelf had toch maar de buitenrit overgeslagen zodat ze wel het veulen zou zien vertrekken en niet ging zoeken ofzo.

Hoe lang zou het moeten duren (ongeveer natuurlijk) voor de uier slinkt? River is nu 8 dagen weg , was nog niet gedeeltelijk afgespeend dus in 1x weg. Uier staat echt op ontploffen. [ [url=m/TWzEcq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lokwinske is ook cold turkey afgespeend vorige week zaterdag. Het uier van Carlijn is al helemaal weg, nog 2 kleine theezakjes hooguit. Wel heb ik geen brokken meer gevoerd een week voor het spenen.

Dit ziet er niet erg aangenaam uit. Niet warm of koortsig de merrie i.v.m. uier ontsteking?

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:20

suffie schreef:
AshleyRol schreef:
Fijn zeg Tamara :)
Ikzelf had toch maar de buitenrit overgeslagen zodat ze wel het veulen zou zien vertrekken en niet ging zoeken ofzo.

Hoe lang zou het moeten duren (ongeveer natuurlijk) voor de uier slinkt? River is nu 8 dagen weg , was nog niet gedeeltelijk afgespeend dus in 1x weg. Uier staat echt op ontploffen. [ [url=m/TWzEcq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lokwinske is ook cold turkey afgespeend vorige week zaterdag. Het uier van Carlijn is al helemaal weg, nog 2 kleine theezakjes hooguit. Wel heb ik geen brokken meer gevoerd een week voor het spenen.

Dit ziet er niet erg aangenaam uit. Niet warm of koortsig de merrie i.v.m. uier ontsteking?



De uier voelt wel een beetje warm maar geen koorts. Dan hebben wij hetzelfde afgespeend, toch maar even dierenarts gebeld. Elke merrie is natuurlijk anders maar vind het toch wel lang duren in vergelijking andere merries.

Dierenarts geeft aan dat ik nog even moet wachten. Omdat ze geen koorts heeft en ze niet fel reageert op het aanraken van de uier kan het geen uier ontsteking zijn. Wel elke dag de temperatuur opmeten en licht bewegen. Mocht ze toch koorts krijgen dan komen ze langs.