Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 489 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

Ual. Hoe is de operatie verlopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:26 



 
Profiel   

AM_Horses schreef
Ual. Hoe is de operatie verlopen?

Ual heeft een apart topic gemaakt:
[MD] [VOLG] Mijn eerste veulen wordt morgen geopereerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:21 



 
Profiel   

Zijn bij iedereen de veulens inmiddels gespeend en verhuist?


Hier de laaste 2 veulens van dit jaar zijn nog hier. De bonte (8 maand) nog niet gespeend bewust iig maar moeders heeft het volgens mij zelf al mooi gedaan want ik zie d'r eigenlijk nooit meer drinken en zag dat ze laatst een trap kreeg toen ze t probeerde := :+
Zij gaat naar Spanje begin van het jaar en in het voorjaar vertrekt de kleine laat komer ukkepuk :+ als het goed is naar Amerika
[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 16:34 



 
Profiel   

Nope. Camyd vertrekt wel 2 januari.
Andere 2 niet verkocht.

Zit dus wel in dubio, wanneer hengstveulen castreren? Hij staat bij merrieveulen en twee 3 jarige niet drachtige merries, 3 drachtige merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 16:44 



 
Profiel   

Wel gespeend, niet verhuist, als het goed is donderdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 16:47 



 
Profiel   

Lekkere bolletjes wol CP! <3


Die van mij is nu 7 maanden oud en loopt nog lekker bij zijn moeder, overdag op de wei lopen de 2 hengsten wel samen in een andere wei dan de merries. Andere hengst is 8 maanden.

Vooralsnog blijft hij nog lekker bij zijn moeder lopen, maar hij wordt niet verkocht en hij (en de andere ook) blijft ook zeker hengst.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 17:12 



 
Profiel   

On top loopt nog steeds bij Olivia. :=
Ze is nu 6,5 maand oud.
Olivia staat met een peesblessure dus die loopt nu dag en nacht op de wei met On top en een veulen van de staleigenaren. :)
Dus we hebben ook geen haast met afspenen. Ben ook super blij dat het zo kan bij ons op stal. :D

Zelf ben ik ruim 5 weken geleden bevallen, dus nog niet zoveel op stal geweest.
Toevallig afgelopen zaterdag en toen wat foto's gemaakt. :D
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 17:49 



 
Profiel   

Ik heb een week geleden gespeend op ruim 8 maanden leeftijd. De merrie vind het heerlijk! En nog even rust tot het volgende veulen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 19:13 



 
Profiel   

Leuk om alle veulens zo te zien!!
Rot dat Olivia een peesblessure heeft! En gefeliciteerd! :D
Quir: wat een knapperds! Die slaan de naarling fase helemaal over, of niet?
Cp112 Amerika?! Dat is een eind! Wie gaat daar heen? Een van de hengstenveulens?

Indian Summer loopt nog lekker bij mama, Maar het heeft geen haast. Ze kan al wel dapper even zonder haar moeder als die op buitenrit gaat.
[ img ]

[ img ]
Indy blijft ook lekker hier wonen, zo benieuwd hoe ze uit gaat groeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:35 



 
Profiel   

Replay is gespeend, ik kon de merrie er niet tegen voeren helaas. Maar hij is nu 6 maanden, dus dat kon ook.

Qua castreren, het kan op zijn vroegst op 9 / 10 maand heeft mijn dierenarts gezegd. Ik ga kijken of ik het uit kan stellen tot anderhalf jaar, maar dat ligt volledig aan Replay, hoe hij zich weet te gedragen of niet :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:56 



 
Profiel   

Elonia is nog niet helemaal gespeend. Ze staat in de avond in haar eigen stal naast die van moeder maar voor de nacht gaat ze nog wel terug en overdag lopen ze ook samen. Ze is nu 8 maanden. Ik denk dat ze een flink kasteel gaat worden. Ze is groot en ook heel breed (maar dat mag ook voor een Groninger) :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 06:39 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's van wollige veulentjes komen voorbij

Hier wel gespeend maar nog niet verhuist naar de opfok. Staat nog op de planning voor deze maand ergens. Wel nog leuke foto's gemaakt. Die ga ik nog even toevoegen.

Wel heb ik nog een vraag over dekken met een hengst uit Denemarken. Ik zag dat deze maar 3 x per week "springen". Ma/wo/vr. Iemand er ervaring mee? Lijkt mij heel omslachtig wanneer je hier gewend bent om 24/7 sservice. Maar goed het is een fijne hengst dus wil het idee niet meteen overboord gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:49 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:53 



 
Profiel   

Mijn veulentje van dit jaar is van een Deense hengst en waar ik woon (Zweden) is het ook heel normaal dat hengsten 3x per week dekken en zelfs stations die dan ook alleen di/do en eventueel za insemineren. "Mijn" station gelukkig gewoon 7 dagen in de week, maar met een hengst uit het buitenland kan je sowieso niet vers dekken op zaterdag, zondag en maandag. En feestdagen uiteraard ook niet, omdat er dan geen transport is.

Maar op zich is het goed te doen, je moet alleen 1 dag eerder bestellen dan je in NL gewend bent en dus de dagen dat de hengst dekt. Meestal in NL bestel je nog voor dezelfde dag, dan dus voor de dag erna.

Ook kijken of het ei weg is, doe je de dag erna zodat je direct nieuw kan bestellen voor de dag erna. Meestal doe je dat 2 dagen na insemineren.

Van te voren goed aangeven bij de dierenarts en dan komt het goed! Kans dat je 2x moet insemineren is wel iets groter, omdat je niet kan wachten tot het ei op springen staat. En het is wat meer plannen en niet te veel pech hebben.

Met mijn andere merrie had ik wel wat pech, omdat zij dus hengstig werd met midsommar en dus sperma in Parijs eindigde (sowieso ook verkeerde transport bedrijf gebruikt die keer....) en een week later dus pas op het station in Zweden aankwam. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 11:39 



 
Profiel   

Quir bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ga er zeker serieus over nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 17:32 



 
Profiel   

Ga wel nog even op jullie foto's reageren.
Muronia Ik vind haar helemaal geweldig. Heerlijke uitdrukking heeft ze in haar gezicht.
Roos Replay is wel een binkie. Zou mooi zijn als het zou lukken met 1,5.
Kaplaars wat een knapperd is die Indy en wat een prachtige kleur.
Renske balen van die blessure en gefeliciteerd met je kindje.
Mirjam ik kan je geen tips geven over castreren. Anders hield ik de mijne wel thuis. :D
Cp Dat is een wintervacht :D
Quir wat een leuke en grappige foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:59 



 
Profiel   

Reus was met 5 maanden al gespeend maar Revi 9 maanden en Rivella 8 maanden lopen nog lekker bij hun moeder. Bij Rivella wil ik kijken of het spenen helemaal natuurlijk gaat. Revi's moeder had ik eigenlijk al lang verkocht willen hebben maar die had een lelijk wondje maar is bijna volledig weg dus die hoop ik voor het voorjaar begint verkocht te hebben..... want het is niet de bedoeling dat hij zijn moeder straks dekt.

Revi en Reus lopen ook nog tussen Rivella en de merries ben benieuwd hoe lang dat zo gaat maar tot nu toe prima dus laat het lekker zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 10:38 



 
Profiel   

DDDara schreef
Reus was met 5 maanden al gespeend maar Revi 9 maanden en Rivella 8 maanden lopen nog lekker bij hun moeder. Bij Rivella wil ik kijken of het spenen helemaal natuurlijk gaat. Revi's moeder had ik eigenlijk al lang verkocht willen hebben maar die had een lelijk wondje maar is bijna volledig weg dus die hoop ik voor het voorjaar begint verkocht te hebben..... want het is niet de bedoeling dat hij zijn moeder straks dekt.

Revi en Reus lopen ook nog tussen Rivella en de merries ben benieuwd hoe lang dat zo gaat maar tot nu toe prima dus laat het lekker zo!



En hebben ze ook meer witte haren gekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:31 



 
Profiel   

Symke schreef
DDDara schreef
Reus was met 5 maanden al gespeend maar Revi 9 maanden en Rivella 8 maanden lopen nog lekker bij hun moeder. Bij Rivella wil ik kijken of het spenen helemaal natuurlijk gaat. Revi's moeder had ik eigenlijk al lang verkocht willen hebben maar die had een lelijk wondje maar is bijna volledig weg dus die hoop ik voor het voorjaar begint verkocht te hebben..... want het is niet de bedoeling dat hij zijn moeder straks dekt.

Revi en Reus lopen ook nog tussen Rivella en de merries ben benieuwd hoe lang dat zo gaat maar tot nu toe prima dus laat het lekker zo!



En hebben ze ook meer witte haren gekregen?


Toen Revi begon te verharen van zomervacht naar wintervacht leek het er even op dat er meer wit kwam, een mini wit plukje in zijn flank en het witte vlekje op zijn kont kwam terug...... Maar nu in zijn dikke wintervacht is er niets meer van te zien........ dus blijft een bijzonder verhaal..... maar ik gok toch op gewoon bruin.

Hoe doet die van jou het wordt die witter?

En ik herinner me een veulen hier ook van argument met een veel kleine witte vlekjes op de kont weet iemand hoe die er nu uitziet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 17:48 



 
Profiel   

DDDara schreef
Toen Revi begon te verharen van zomervacht naar wintervacht leek het er even op dat er meer wit kwam, een mini wit plukje in zijn flank en het witte vlekje op zijn kont kwam terug...... Maar nu in zijn dikke wintervacht is er niets meer van te zien........ dus blijft een bijzonder verhaal..... maar ik gok toch op gewoon bruin.

Hoe doet die van jou het wordt die witter?

En ik herinner me een veulen hier ook van argument met een veel kleine witte vlekjes op de kont weet iemand hoe die er nu uitziet?


Rosalie is nu donkerbruin ipv bos, geen idee of dat zo blijft!
Wit breidt zich idd uit, eerst had ze ook nog zwarte vlekken op benen maar die zienik nu niet meer ( of ze is te vies... :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 20:27 



 
Profiel   

Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan.

Hier ook met 5 maand afgespeend.
Alles was goed verlopen. behalve dat hij de camion niet in wilde. Ik dacht dat hij het voelde. Ook met mams er op wilde die niet. Met 5 man er uiteindelijk op gekregen. ondertussen staat hij nu ook al weer op een andere plaats door waar hij eerst stond echt niet goed was. Hij liep door de draden heen om bij de andere paarden te staan terwijl er beloofd was dat hij al met andere ging staan van dag 1 wat niet is gebeurd. Nu staat hij veel beter :)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 20:45 



 
Profiel   

[ img ]

Hier foto van Rosalie, ik vind haar al heel.groot en stoer!
Ze lijkt ook mooi bos manen te krijgen. Dat is met appaloosa altijd maar de vraag.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 12:55 



 
Profiel   

Die van mij ook afgespeend op 5 maanden, moeders heb ik verkocht aan een heel leuk vrouwtje die er nog steeds heel gelukkig mee is. Hij dronk ook niet zoveel meer en zijn moeder was hem wel wat zat.

Hier 6 maanden:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 20:49 



 
Profiel   

Welke eigenschappen van een merrie zijn er allemaal erfelijk?
1 van mijn merries is sinds ik haar heb altijd al wat kopschuw geweest, niet heel erg, maar halster omdoen enzo was nooit haar favoriet, ik heb altijd een weide halster gebruikt voor haar. Ik heb altijd gedacht dat dit kwam omdat me misschien wel een klap heeft gehad ofzo bij de vorige eigenaar. Maar nu valt me op dat haar veulen ook niet graag op zijn hoofd wordt aan geraakt. Hij laat het allemaal wel toe maar wordt er zeker niet enthousiast van en deinst af en toe wat achter uit. Terwijl de ander veulens hun neus letterlijk onder mijn arm schuiven.
Is zo iets erfelijk of zou hij dat toch van zijn moeder hebben afgekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 15:34 



 
Profiel   

Ik ken ook wel paarden die liever niet een aai over de neus krijgen bijvoorbeeld. Heb nog geen erfelijkheid er in ontdekt. Wel gewoon 'wensen' van paarden. Ik vjnd het prima
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 17:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 489 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen