[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:23

Lenavoske gefeliciteerd :)

Leuke fotos allemaal!

@kabayo: dat is wel echt braaf zo langs elkaar zonder paniek.

@corinadrenth: jammer :(

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:31

Poeh Sparky, ik vind 'm prachtig

Wijzig123
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-02-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:28

SparkYY_8 mooie foto's. Hij is ook al goed aan de maat volgensmij. Hoe oud en groot is hij nu?

@Kabayo, ook gave foto's en toch een resultaat waar je heel tevreden mee mag zijn volgensmij.

@corinadrenth jammer van t oordeel van de jury. Dat blijft altijd moeilijk.

Ik heb die van mij voor de sport voor mijzelf voor de toekomst gefokt dus ik heb besloten niet aan een keuring mee te doen. Ik heb überhaupt nog nooit aan een keuring mee gedaan, heb altijd ruinen gehad.

Jury sport blijft een ding zowel met keuringen als dressuur maar wanneer je een goed gevoel voor jezelf hebt vooral de eer aan jezelf blijven houden.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:36

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Symke: Wendy 332 dagen

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:28

@kiss1990
Klopt, hij heeft behoorlijk maat al. Hij is bijna 3 maanden oud, ik heb hem nog niet opgemeten maar zijn moeder is 1.62 (ter vergelijking) ;)

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:56

Lenavoske gefeliciteerd

Sparkyy. Mooie foto's. wauw lijkt wel echt groot! Nu ben ik wel benieuwd hoe groot ie is!

Kabayo

Berichten: 14002
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:59

Tamaramt ja ze zijn heel rustig gescheiden in de stallen :D

Kiss je hebt gelijk. Ik ben heel trots!

Sparky wat en geweldig mooi veulen!! Plaatje <3

Brigitte kan je niet de boxdeur open doen en met meerdere mensen haar de goede kant op "drijven, sturen" zonder haar vast te hoeven houden. Kan ze luchtje scheppen en jij uitmesten :)

Dit topic wordt rustig merk ik! Natuurlijk ook veel veulens in de wei groot te worden en niet zo veel spannende uiers meer :D

CP112 en Symke , hoe lijkt het met de laatste merries?

Nog een prachtig filmpje van Silvester van de keuring!

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:32

Maakte ik me zorgen dat onze oppas het halster van terrorveulen Rock niet aan kon krijgen :+ :+ :+ .
Vanochtend stuurde ze deze foto. Lui monster. Maar het komt goed dus :D .

Afbeelding

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:36

Onze merrie groeit gestaag door.....

Denk nog niet dat het er aan komt.
Van de week vond ik de staart opeens hoger liggen, had hier ook foto geplaatst, maar nog geen veulen.

Misschien woensdag als ik naar de vaccinatie ben!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:58

Kendra schreef:
Maakte ik me zorgen dat onze oppas het halster van terrorveulen Rock niet aan kon krijgen :+ :+ :+ .
Vanochtend stuurde ze deze foto. Lui monster. Maar het komt goed dus :D .

[ [url=m/YF173s.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:03

Kendra schreef:
Maakte ik me zorgen dat onze oppas het halster van terrorveulen Rock niet aan kon krijgen :+ :+ :+ .
Vanochtend stuurde ze deze foto. Lui monster. Maar het komt goed dus :D .

[ [url=m/YF173s.jpg]Afbeelding[/url] ]



Omg _O-

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:05

Symke haha zul je net zien! Aan die foto te zien, verwacht je niet heel lang meer. Maar helaas weet je het nooit zeker. :')

Kendra die geeft een andere betekenis aan "terrorveulen" _O-

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:05

Kabayo schreef:
Tamaramt ja ze zijn heel rustig gescheiden in de stallen :D

Kiss je hebt gelijk. Ik ben heel trots!

Sparky wat en geweldig mooi veulen!! Plaatje <3

Brigitte kan je niet de boxdeur open doen en met meerdere mensen haar de goede kant op "drijven, sturen" zonder haar vast te hoeven houden. Kan ze luchtje scheppen en jij uitmesten :)

Dit topic wordt rustig merk ik! Natuurlijk ook veel veulens in de wei groot te worden en niet zo veel spannende uiers meer :D

CP112 en Symke , hoe lijkt het met de laatste merries?

Nog een prachtig filmpje van Silvester van de keuring!
[ Video ]


Echt heel mooi!!!

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:10

Ik dacht: Goh, wat is het rustig, alle veulens zullen wel geboren zijn. Ben ik zomaar ontstipt. :') Heb even alles bijgelezen.

Gefeliciteerd met het veulentje! *\o/*

Gefeliciteerd Kabayo, terecht resultaat! Ik heb niet zoveel met Friezen, maar hij is écht heel aansprekend. Vind je het nou niet moeilijk dat hij weggaat?

De rest ook gefeliciteerd met de resultaten! En inderdaad, het blijft een jurysport en ook nog eens een momentopname. Ik hoorde van de buurvrouw dat de keuringen tegenwoordig ook een stuk minder gezellig zijn. Hoog kakgehalte en weinig lol. Zij spreekt voor het New Forest stamboek.

Muronia: Waar gaan die wollige oren met het veulen naartoe? :+ <3

Afspenen gaat bij mij pas op 7 maanden. Wel afhankelijk van de merrie, misschien dus eerder. Ik rijd nu gewoon en wil het geleidelijk uitbreiden door ze snachts te scheiden. Maar dat is iets ingewikkelder op de wei.

Whinnie is ook echt een pittige tante. Net haar moeder. Ze is aardig aan de maat ook. Het gekke is dat een halster om doen nog steeds ingewikkeld is op de wei, herkent iemand dat? Ik 'vang' haar nu met een halstertouw en kan dan probleemloos een halster omdoen en weglopen. Maar in één keer een halster, ho maar. Ze kan ook gewoon vaststaan.

Om een idee te geven van haar grootte (moeder is +- 1.55m).


Afbeelding

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:54

Wauw kijk die Sylvester gaan!


Hier druk aan de voorbereiding voor de keuring dit weekend. Die is thuis dus geen gezeul maar thuis moet het er natuurlijk wel netjes uitzien rond de bak etc dus een boel werk nog.

En nog een stuk of 12 pony's wassen dan zaterdag :')



Flash zit intussen op 309 dagen. We zijn er bijna :')

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:16

Nog een mooie foto van Ruben op de keuring

Afbeelding

Rose_Sonny
Berichten: 442
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:11

Ziet er goed uit Kabayo!

Ruben is ook erg mooi corinadrenth! Mijn merrie is een Upperville, dus ook deels Gelders, dus ik hou wel van dat soort paarden. Jammer dat de jury hem naar jullie idee ondergewaardeerd heeft, dat is altijd erg jammer.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:28

corinadrenth schreef:
Nog een mooie foto van Ruben op de keuring

[ [url=m/AFPLYR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind hem ook heel knap! Jammer dat je niet de waardering van de jury hebt gekregen waar je op hoopt. Maar dat wil niet zeggen dat hij later geen super gaaf en leuk paard kan worden!

Zeker bij de gelderse veulens heb ik zaterdag gezien dat er bij zitten die super mooi lopen en behoorlijk bewegen, maar dan denk ik: zo’n beweging is later echt banketstaaf om op te moeten rijden :+ Mooi voor de wagen, maar niet om op te zitten en zeker niet om mee te springen.

Als je zelf maar blij bent met je topper!!!

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:24

Heeft iemand ervaring met merries met voorhoeven ijzers met een veulen aan de voet?
Mijn merrie staat al meer als 11 jaar op ijzers. En heb 1,5 maand vd bevalling vd ijzers afgehaald en dat ging prima.
Echter 7,5 week geleden weer bekapt en toen liep ze week heel gevoelig voornamelijk voor. Sindsdien loopt ze af en toe paar passen gevoelig voornamelijk op het harde en voornamelijk voor. Hoeven zijn ook ineens ook kort aan het slijten, scheef en brokkelt/scheurt regelmatig.
Donderdag komt de hoefsmid en ik wilde eigenlijk de merrie pas weer voor op ijzers terug na afspenen veulen maar dat duurt nog ruim 2 maanden.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:25

corinadrenth schreef:
Nog een mooie foto van Ruben op de keuring

[ [url=m/AFPLYR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hele mooie foto :)

Kabayo

Berichten: 14002
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:27

tamaramt schreef:
Heeft iemand ervaring met merries met voorhoeven ijzers met een veulen aan de voet?
Mijn merrie staat al meer als 11 jaar op ijzers. En heb 1,5 maand vd bevalling vd ijzers afgehaald en dat ging prima.
Echter 7,5 week geleden weer bekapt en toen liep ze week heel gevoelig voornamelijk voor. Sindsdien loopt ze af en toe paar passen gevoelig voornamelijk op het harde en voornamelijk voor. Hoeven zijn ook ineens ook kort aan het slijten, scheef en brokkelt/scheurt regelmatig.
Donderdag komt de hoefsmid en ik wilde eigenlijk de merrie pas weer voor op ijzers terug na afspenen veulen maar dat duurt nog ruim 2 maanden.

Als een hoef brokkelt zijn ze te lang of te droog. Ik zou de merrie zo veel mogelijk op gras/zand houden als ze dan wel goed loopt. Ik zou zeker geen ijzers omdoen

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:35

Ik heb een fokmerrie die ook gevoelige voeten heeft en altijd op ijzers moet. Met bevallen gaan ze af en als het veulen erin met een paar weken er weer onder.levert nooit problemen op.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:37

@kabayo: hoeven zijn niet te lang juist eerder te kort. Ook niet te droog. Ik maak de hoeven regelmatig vochtig en vet ze in met speciaal hoevenvet.
Ze staat elke dag ruim 10 uur op de wei.
Veulen is ruim 3 maanden..en ik rijd sinds 2 weken weer 3 x per week recreatief in het bos. Ik ontwijk verharding, straten etc en stap bijna alles op zachte/ in de berm.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:42

fokfanaat schreef:
Ik heb een fokmerrie die ook gevoelige voeten heeft en altijd op ijzers moet. Met bevallen gaan ze af en als het veulen erin met een paar weken er weer onder.levert nooit problemen op.


Ok, fijn om te lezen!
Bij mij zou het dan gaan om alleen de voorijzers.
Achter ijzers zijn er al 2 jaar onderuit sinds haar blessure.
Veulen is nu ruim 3 maanden oud.
De merrie is af en toe wat zuur naar het veulen(voornamelijk met eten maar dat gaat de laatste weken al heel veel beter) vandaar dat ik eigenlijk geen ijzers wilde totdat veulen afgespeend is

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:54

Mijn merrie staat ook op ijzers voor.
Er af halen ging niet want haar hoeven groeien amper en brokkelen t hele jaar door.
Ik had geen keus, moest de ijzers laten zitten.
T was of de ijzers laten zitten of mn merrie kan niet meer lopen.
Gelukkig is er niks gebeurd, veulen is nu 3 maanden oud.