[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 03:20

Vandaag is Redd Velvet 4 dagen oud. En hoe leuk ik het ook vind, zo spannend vind ik het dus ook.

Was ik eindelijk opgelucht dat hij gezond geboren is, zat ik billenknijpend te wachten op de dierenarts op het verlossende antwoord of hij genoeg antistoffen binnenkreeg via de biest.

Liep hij vandaag zo de racen door de paddock, mistte hij even een afslag van mama en spring hij zo door het hekje. Op een klein wondje na niets aan de hand.

Ik merk gewoon dat ik zo bezorgd ben dat ik er gewoon niet goed van slaap.

Heeft hij wel gemest vandaag? Hoorde ik nu een kuchje bij het drinken. Heeft hij zich nu 3 x verslikt?

Nu lees ik weer over verslikken, slokdarmverstoppingen, longontsteking en ik voel de ongerustheid weer toenemen.

Maandag moet ik weer werken en ik ben nog steeds oververmoeid van het vele waken.

Ik ga morgen de dierenarts bellen of ze toch even willen checken.

Dit had ik met de kinderen dus niet hè.. die opmerking kreeg ik vandaag dus ook naar mijn hoofd.

Ik hoor te genieten terwijl ik heel de tijd aan het doemdenken ben.

Is de stal wel groot genoeg. Hoe moet het nou als ik werken ben. Blijft hij niet te lang slapen in de zon. Moet ik ze buiten zetten met het vertrouwen dat ze wel naar binnen gaan met te warm/te nat?

Ben ik de enige mieperd? Of herkennen jullie hier iets in?

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 04:28

Gefeliciteerd Chantal *\o/* *\o/* *\o/*

Hier is om 3:45 onze cyclus van merries doorbroken, na tot nu toe 6 merries te hebben gehad in 4 jaar tijd is ons eerste hengstje geboren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rose_Sonny
Berichten: 447
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 05:03

Gefeliciteerd CP en Ennasil!
staat de merrie inmiddels al CP? Gaat alles verder zoals verwacht?
Wilde je graag je merrie reeks houden Ennasil, of ben je ook wel bij met een hengstje? Hij is in ieder geval knap schattig!

Heel herkenbaar MarryAnne.. ik sta ook met alles via Google na te kijken of dat wel normaal is. In het begin stond ik er haast 24/7 naast en bij alles dacht ik, is dat wel normaal? Gaat het niet mis? Replay is nu 3 weken en ik kan je vertellen, het wordt wel beter. Iets beter, want ik blijf hypochonder bij alles :=. Ik las gisteren hier over slokdarmverstopping en nu hou ik bij het brokjes eten iedere keer mijn hart vast en denk ik, verslikte hij zich nou? Moet ik zijn slokdarm al masseren? Maar het genieten overheerst inmiddels wel duidelijk ten op zich van de zorgen, dat was in het begin anders. Ik bel gewoon regelmatig de dierenarts en stel vragen in dit topic tussendoor. Op die manier kan je jezelf wel geruststellen. Hopelijk leidt het werk iets voor je af, kan je dan juist ontspannen.

Dany94, mijn merrie verstopt haar veulen dagelijks onder het hooi. Het helpt niet dat hij ook altijd midden in het hooi gaat liggen :+. De merrie was altijd al kieskeurig met hooi en wil eerst graag het onderste hebben, dus ze gooit altijd met het hooi. Ik denk dat dat 1 van de redenen is dat ze hem onder het hooi verstopt. Ze is verder dol op het veulen en heel beschermend, dus ik zoek er ook maar niets meer achter. Misschien wil ze hem voor de rest verstoppen om hem te beschermen? Als je hem niet ziet, kun je hem ook niet aanvallen. Iets in dat motto.

Afbeelding

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 06:27

Gefeliciteerd CP en ennasil

Renske_W

Berichten: 13847
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 06:34

Gefeliciteerd CP en Ennasil!

Renske_W

Berichten: 13847
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 06:38

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Cp112: SD Charisma / Cherry 342 dagen
Icecrystal: Yinthe 336 dagen
mirjamalvaro: Chablis de jeu 330 dagen
CharmFaith: Faith 324 dagen
Brigitte_D: carienke 320 dagen
Moner: fayette 312 dagen

Kabayo

Berichten: 14108
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 06:46

Gefeliciteerd ennasil!

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 07:19

Eindelijk cp gefeliciteerd hoe gaat het nu met ze

Ennasil gefeliciteerd met je 1ste hengstje

Kaplaars

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:00

Gefeliciteerd CP en Ennasil! *\o/*

Over de over bezorgdheid: ik check de eerste paar dagen wel extra goed, veel camera in de gaten houden. Maar als het op een gegeven moment goed gaat, is het ook een kwestie van loslaten. Anders ga je er zelf aan onderdoor. Na al het waken en de gebroken nachten voor de bevalling was ik ook gelijk ziek geworden daarna. Dus denk ook aan jezelf.

Veulen verstoppen ken ik niet. (Knolselder :') )
Neonlight: :D haha nog even een hapje gras tussendoor!

Cioccolato

Berichten: 6671
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:12

Gefeliciteerd allebei!


Ik ben ook bezorgd hoor. Eerst moeten ze drachtig worden. Dan blijven. Dan moet de bevalling goed gaan. Dan de eerste paar dagen en vervolgens de opfok jaren. En ga zo maar door. Denk dat ik eigenlijk 10 jaar ouder ben dan in werkelijkheid door dit :D

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:35

Ik ken die bezorgdheid ook.. qas ook wel terecht maar je moet ook aan jezelf denken. Juist als je zelf oververmoeid blijft/raakt kan je juist ook dingen missen. Je kan ook temperaturen dan heb je voor jezelf misschien al iets meer zekerheid.

Cioccolato

Berichten: 6671
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:48

En laat ze als ze jong zijn ook niet teveel in de volle zon
Tenminste. Dat doe ik niet. Zelfs mijn fa geeft dat aan. Maar is logisch. Denk ik.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:57

Gefeliciteerd CP en Ennasil.

Hier rustig nachtje gehad :D

AM_Horses

Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:59

Gefeliciteerd Ennasil en cp <3

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:02

Gefeliciteerd CP en Ennasil!

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:16

Gefeliciteerd CP! Ik ben benieuwd naar droogfoto’s. Voelt je merrie zich al wat beter? Hopelijk geneest dat ingescheurde snel.

Ennasil gefeliciteerd! Ziet er een leuk mannetje uit. Leuke merrie ook. Wat voor merrie is dat?

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:17

CP en Ennasil gefeliciteerd *\o/*

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78598
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:19

Gefeliciteerd CP en Ennasil! *\o/* *\o/* *\o/*

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:24

Kendra
Ben ook blij met jou feedback. Dit is wat DA dus aangeeft. Merrie ziet er prima uit. En hij geeft iedere keer weer aan. Pas op met hoefbevangenheid. Bij ieder volslank paard wat ie ziet. :D

Deze merrie geeft eigenlijk ook weinig om haar veulen. Weet niet of dat normaal is op 7 wk. Veulen komt ALTIJD naar me toe en merrie staat achter in de wei. Kijkt er niet naar om. Ik heb niet het idee dat ze echt bezorgd is.

Jujepa
Jahoor gewoon blijven eten.

CP
Dat filmpje is echt de melk laten lopen. Heb ik nog nooit gezien. En gefeliciteerd wat een knappe.

Ladonna
Gefeliciteerd met je keur merrie

Dany
Dat heb ik al een eerdere gezien dat ze veulens proberen te verbergen met hooi

Maryanne
Herkenbaar. Maar heb toch erg genoten van die eerste 2 weken. Op advies DA heb ik 2 x per dag temperatuur genomen. Zo wist ik in ieder geval dat er geen sluimerende onsteking zat aan te komen de eerste 10 dagen. Dat geeft een beetje rust.
Daarnaast bezorgd zijn heeft een functie, het maakt je waakzaam. Zo herken je sneller problemen. Je mag alleen niet doorslaan.
En Ja het kost energie dus andere zaken iets minderen en gezond blijven eten en je slaap nemen. Veulentjes fokken is intensief :j

Ennasil
Gefeliciteerd *\o/*

LaDonna75

Berichten: 2195
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:51

Gefeliciteerd cp en Ennasil

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:02

Gefeliciteerd Lisanne!



Nou alles is nu in orde. Merrie bleef aan de nageboorte staan maar dat is opgelost.
Straks lekker naar buiten

<3
Afbeelding

Kendra

Berichten: 8760
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:02

CP, dat is één!! Gefeliciteerd, mooie bonte! Hoop dat je merrie ondertussen weer op krachten komt.
Ennasil, gefeliciteerd met deze kleine man, je geloofde het eerst vast niet :) ...

@MaryAnneR, zo hebben we het allemaal geleerd. Na een aantal veulens wordt het makkelijker - en soms ook lastiger omdat je steeds beter weet wat er allemaal mis kan gaan. Het blijft nu eenmaal kwetsbaar, zeker de eerste weken. En schroom niet om hier te vragen, ik heb altijd enorm veel aan deze topics gehad. Er is veel kennis, domme vragen bestaan niet en we veroordelen elkaar ook niet.

Symke
Berichten: 828
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:10

Ennasil, gefeliciteerd, een mannetje erbij, ook weleens leuk!

CP, jeetje wat een melk verlies,.nog nooit gezien! Prachtig getekend veulen. Inscheuren doen ze idd niks aan en heelt snel.

MaryAnne, ik snap je volledig en denk dat ik straks net zo ben. Tof om te lezen dat ik niet de enige Miep ben...

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:12

Ennasil en Cp gefeliciteerd. Hopelijk is de merrie snel weer de oude.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:29

We lijken harsjes te hebben. En hoop gegaap :')