[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AM_Horses

Berichten: 2623
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:50

Huisje gefeliciteerd

Kendra

Berichten: 8740
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:57

Huisje gefeliciteerd! Mooi vlot gegaan :) !

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:03

Fotsy Sterkte

Huisje gefeliciteerd *\o/*

Immi knap hoor!

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:25

Huisje, gefeliciteerd met je veulie! *\o/*

Selene_p
Berichten: 96
Geregistreerd: 20-01-21
Woonplaats: Limburg, NL

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:38

vannacht geboren.
GEzond merrieveulen
LE blue diamond van 't Ruytershof x Lux z X farn.
Afbeelding

Andere die een veulen hebben gekregen, gefeliciteerd. Diegene met slecht nieuws sterkte

Valuna
Berichten: 485
Geregistreerd: 25-12-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:40

Gefeliciteerd selene

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:45

Gefeliciteerd

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:47

Selene gefeliciteerd

Huisje29
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:50

Selene_p gefeliciteerd <3

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Het gaat goed met haar. Lexie is erg nieuwsgierig naar haar kleine zusje. Nu nog even een leuke naam verzinnen. Ik zat zelf te denken aan Saar, maar dat moet thuis nog even overlegd worden :) mijn merries hebben nu allebei hun eigen kopie *\o/*

Afbeelding
(Sorry voor het lelijke stukje wei op de foto :+ )

Chelleke1981

Berichten: 157
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:14

Gefeliciteerd *\o/*

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:45

Selene gefeliciteerd!

LaDonna75

Berichten: 2173
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:11

Gefeliciteerd Selene.

Mooi plaatje zo met de duo’s Huisje! En shetjes moet je niet in vol gras zetten, dat snap iedereen hier.

Chrisssy

Berichten: 853
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:31

Hoi dames! Ik had een vraagje. Ik heb mijn merrie weggebracht eind april naar Care4mare om haar te laten insemineren met For Romance. Vanmorgen de 18 dagen scan gehad maar helaas geen dracht (en overigens ook nog geen nieuw eitje).

Ik twijfel enorm om haar nogmaals weg te brengen, ze heeft best wat stress gehad. Haar ijzer RV was bijna volledig weggesleten van het schrapen en was 50 kg lichter (nou kon ze dat wel hebben opzich).

Thuis houden zou dus stress voor haar schelen, maar is wel een "gedoe" met scannen/sperma bestellen etc.

Wat moet dat moet en waar ik de beste kansen heb dat het de volgende keer wel pakt wil ik doen.

Wat zou jullie advies zijn? Wegbrengen of thuis houden?

Ik heb in elk geval voor a.s. vrijdag een afspraak staan om wederom te scannen of er überhaupt een follikel is..

Ik hoor het graag!

Huisje29
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:35

LaDonna75 schreef:
Gefeliciteerd Selene.

Mooi plaatje zo met de duo’s Huisje! En shetjes moet je niet in vol gras zetten, dat snap iedereen hier.


Haha is natuurlijk ook weer waar :)

Selene_p
Berichten: 96
Geregistreerd: 20-01-21
Woonplaats: Limburg, NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:59

Chrisssy schreef:
Hoi dames! Ik had een vraagje. Ik heb mijn merrie weggebracht eind april naar Care4mare om haar te laten insemineren met For Romance. Vanmorgen de 18 dagen scan gehad maar helaas geen dracht (en overigens ook nog geen nieuw eitje).

Ik twijfel enorm om haar nogmaals weg te brengen, ze heeft best wat stress gehad. Haar ijzer RV was bijna volledig weggesleten van het schrapen en was 50 kg lichter (nou kon ze dat wel hebben opzich).

Thuis houden zou dus stress voor haar schelen, maar is wel een "gedoe" met scannen/sperma bestellen etc.

Wat moet dat moet en waar ik de beste kansen heb dat het de volgende keer wel pakt wil ik doen.

Wat zou jullie advies zijn? Wegbrengen of thuis houden?

Ik heb in elk geval voor a.s. vrijdag een afspraak staan om wederom te scannen of er überhaupt een follikel is..

Ik hoor het graag!


Ik zou haar thuis laten. wij hebben het vrijwel altijd thuis gedaan. ik vond het juist prettig. alleen moet de DA vaker komen. Ik weet niet wat daar de regels zijn maar over het algemeen is sprema bestellen goed te doen. wellicht kun je het sperma ook smorgens gaan halen dan weet je zeker dat het veilig bij de merrie komt.

Danku allemaal.

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:03

Selene jij ook van harte! *\o/* <3

Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:13

Jemig wat een naar nieuws allemaal, heel veel sterkte gewenst :(:)

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes. *\o/*

Mijn KWPN merrie Ushi (Mijn zwarte merrie) heeft ook EOTHR. Dit is ontdekt bij haar toen ze 14 was dus wel een uitzondering op de rest (nog niet heel oud en warmbloed). Ondertussen is ze 20 en in 2017 zijn al haar snijtanden verwijderd. Ze heeft mijn laatste veulen Geni ook gekregen zonder snijtanden. Ze kan en doet nog alles, zelfs gras eten en wedstrijd rijden. Ushi is vorige week drachtig gescand voor haar aller laatste veulentje, vrijdag de 30 dagen scan.


Chrisssy schreef:
Hoi dames! Ik had een vraagje. Ik heb mijn merrie weggebracht eind april naar Care4mare om haar te laten insemineren met For Romance. Vanmorgen de 18 dagen scan gehad maar helaas geen dracht (en overigens ook nog geen nieuw eitje).

Ik twijfel enorm om haar nogmaals weg te brengen, ze heeft best wat stress gehad. Haar ijzer RV was bijna volledig weggesleten van het schrapen en was 50 kg lichter (nou kon ze dat wel hebben opzich).

Thuis houden zou dus stress voor haar schelen, maar is wel een "gedoe" met scannen/sperma bestellen etc.

Wat moet dat moet en waar ik de beste kansen heb dat het de volgende keer wel pakt wil ik doen.

Wat zou jullie advies zijn? Wegbrengen of thuis houden?

Ik heb in elk geval voor a.s. vrijdag een afspraak staan om wederom te scannen of er überhaupt een follikel is..

Ik hoor het graag!

Ik zou het thuis laten doen als het kan, misschien wat meer gedoe maar beter voor je merrie als ze er zoveel stres van krijgt.

Wendi is ondertussen alweer 333 dagen drachtig. De camera hangt en nu wachten tot ze vaart maakt. Afgelopen week dacht ik echt dat ze zou gaan, haar PH daalde en ze was heel onrustig. Maar sinds gister weer PH van 8,0 en kreeg er amper wat uit. Ik ben benieuwd wat ze gaat doen, hopelijk dit Hemelvaart weekend :j


Afbeelding

Afbeelding
Dit was gister.

cp112

Berichten: 14739
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:52

Gefeliciteerd Huisje en Selene!

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:59

Gefeliciteerd selene

Fleuribelle
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:06

Gefeliciteerd Selene.

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:21

Gefeliciteerd iedereen en ook heel veel sterkte gewenst. Op mijn mobiel is het lastig met alle namen maar ik heb helaas een hoop verdrietige verhalen gelezen.

Chrisssy schreef:
Hoi dames! Ik had een vraagje. Ik heb mijn merrie weggebracht eind april naar Care4mare om haar te laten insemineren met For Romance. Vanmorgen de 18 dagen scan gehad maar helaas geen dracht (en overigens ook nog geen nieuw eitje).

Ik twijfel enorm om haar nogmaals weg te brengen, ze heeft best wat stress gehad. Haar ijzer RV was bijna volledig weggesleten van het schrapen en was 50 kg lichter (nou kon ze dat wel hebben opzich).

Thuis houden zou dus stress voor haar schelen, maar is wel een "gedoe" met scannen/sperma bestellen etc.

Wat moet dat moet en waar ik de beste kansen heb dat het de volgende keer wel pakt wil ik doen.

Wat zou jullie advies zijn? Wegbrengen of thuis houden?

Ik heb in elk geval voor a.s. vrijdag een afspraak staan om wederom te scannen of er überhaupt een follikel is..

Ik hoor het graag!


Als het thuis kan zou ik het zeker thuis doen. Nou is het misschien ook een beetje geluk hebben met drachtig worden. Mijn merrie heeft 3 dagen ergens anders gestaan en was in 1x drachtig met ki (ook eerste keer drachtig). Dat ik haar thuis had was ze zo onwijs onrustig en echt zenuwachtig dat ik er zelf ook beetje radeloos van werd en toch was ze ondanks alle stress wel drachtig.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:27

Gefeliciteerd Selene! *\o/*

Chrisssy, mijn merrie gaat dus nergens naar toe vanwege de stress. Toen ik haar kocht was ze ook gestressed hier, heeft lang geduurd voordat ze haar draai gevonden had en iedere inseminatie was toen ook mislukt. Pas bij de 4de keer raak, maar toen was ze ook meer hier gesetteled. Nu is ze altijd bij de 1ste inseminatie direct drachtig. Mijn merrie is ook echt een stress kip, voor mij is wegbrengen dus ook uit den boze. Ik laat het sperma meestal bezorgen, een enkele keer als het uit komt haal ik het zelf op. Bezorging is helaas ook vaak na 19 uur, maar de DA staat paraat als ik bel.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:27

Selene gefeliciteerd!

Naat3
Berichten: 236
Geregistreerd: 20-08-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:43

Wij laten ze ook thuis insemineren. Ik vind het niks om ze bij een ander te zetten. Komt misschien ook omdat ik alles gewoon in de hand wil hebben.

Gefeliciteerd alle mensen die weer veulens hebben. Ik vind het idd lastig om iedereen bij naam te noemen op mijn telefoon.
En ook sterkte voor diegene met een verdrietiger verhaal.

Met Sky en Davino gaat het gelukkig goed. Sky begint te wennen en we kunnen haar weer pakken en dus buiten en weer binnen zetten. Davino is lekker nieuwsgierig en komt heerlijk knuffels halen. Trekt zich niks van zijn moeder aan. Haha Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:49

Hier mag het helaas niet thuis. Dus ze moeten 20min in de trailer naar inseminatiestation. Gelukkig dus wel lekker dichtbij. :P