Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen kopen, waar begin je?

 
Profiel   

Aangezien ik geen topic kon vinden over het aankopen van een veulen, wil ik graag een openen.

Ik wil zelf graag op zoek gaan naar een veulentje, wij zouden dit jaar zelf een veulen krijgen van onze merrie, maar helaas is het veulentje tijdens de geboorte overleden ;(. Mede hierdoor durf ik zelf het fokken niet meer aan met mijn paarden. Echter keek ik er enorm naar uit om een veulentje in de kudde te hebben en later zelf op te kunnen leiden.

Maar, waar begin je als je een veulen zoekt? Natuurlijk worden nu in deze maanden de meeste veulens geboren, maar worden die dan al meteen aangeboden of vraag je dat aan de fokkers? Ik ben heel nieuw in deze wereld vandaar de vragen.

Tips en suggesties zijn meer dan welkom :).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 14:17 



 
Profiel   

Poeh, er zijn zoveel mogelijkheden, via veilingen, marktplaats, Facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 14:33 



 
Profiel   

[PP] Een veulen kopen: wat komt er allemaal bij kijken?

Ik heb dezelfde vraag 4 jaar geleden ook gesteld, en heb ondertussen een onwijs leuke (bijna) vierjarige die ik als veulen heb gekocht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 14:35 



 
Profiel   

@ Brigitte_D, daarom weet ik ook niet goed waar te beginnen, nu is het aanbod nog nihil natuurlijk :).

@xLoki, ik neem eens een kijkje, bedankt voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 15:53 



 
Profiel   

Zoek je een kwpn veulen? Op de Facebook pagina kwpn veulens komen veel net geboren veulens voorbij en vaak staat erbij of ze later voor verkoop zijn, of vragen mensen dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 16:34 



 
Profiel   

Als eerste bepalen wat je precies zoekt en wat je ermee wilt in de toekomst.
Daarna fokkers benaderen, dat kan nu ook prima.
Je kunt gewoon aangeven "goh ik zoek dit en dit, zou u het mij kunnen laten weten als er een geschikt veulen voor mij geboren word?"

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 16:42 



 
Profiel   

Wij zochten weliswaar een Tinker, maar wellicht heb je er wat aan..

Wij wilden een wat groter en ook zwaarder type tinker hebben, welke een nuchter karakter had en zeker geschikt zou zijn om later voor de koets te lopen.. Veulen moest ook gezonde ouders hebben, dit vonden wij beide zeer belangrijk..

We hebben met fokkers gesproken en kwamen uiteindelijk per stom toeval uit een een tinkerveulen van tinkerstal van de Gorterstraat en na informeren of hij geschikt zou zijn voor kzne wensen hebben wij hem gekocht..

Het is natuurlijk altijd een risico, want je moet maar hopen dat het dier het karakter ontwikkelt dat jij zoekt en ook uitgroeit hoe jij het wil, maar wij hebben 100% gekregen wat we zochten.. <3

Als veulen:
[ img ]

En nu:
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen