Drachtige merrie en bloedwormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:32

OP je vragen kan ik geen antwoord geven en ik heb ook geen adviezen want geen verstand van. Wel vind ik dat je merrie met name op de 1ste foto heel tevreden kijkt.
Succes met haar, ik ga je volgen en hoop ook op foto's vh veulen en moeder.

Pauline2000
Berichten: 18
Geregistreerd: 28-04-21

Re: Drachtige merrie en bloedwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:34

Foto's van het toekomstige veulen komen er zeker en vast aan! :)

Anoniem

Re: Drachtige merrie en bloedwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:35

Veel succes overigens TS. Je hebt duidelijk het beste voor met jou merrie :j

Pauline2000
Berichten: 18
Geregistreerd: 28-04-21

Re: Drachtige merrie en bloedwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:36

Dankjewel iedereen! Ik hou jullie op de hoogte.

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Drachtige merrie en bloedwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:36

Dat ben je ook wel een beetje verplicht :')
Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:37

Pauline2000 schreef:
De foto's die ik bij mijn eerste bericht geplaatst heb zijn foto's van vandaag. Ze is al veel verandert maar in zo een korte tijd kan ik helaas geen wonderen verwachten. We mogen niet vergeten dat ze in de laatste week van haar dracht zit. Ik hoop dat ze vlug kan aansterken wanneer het veulen er is. Mest is opnieuw gecontroleerd, bloedwaarden zijn bekeken, merriebrok krijgt ze en ruwvoer krijgt ze ook in overvloed. Meer kunnen we momenteel niet doen. Ik vraag me gewoon af of die bloedwormen erg geweest zijn voor haar veulen?



Dat kan niemand op voorhand zeggen.

Maar ik neem aan dat je over dit dier overleg hebt met je dierenarts? Daar kun je de vraag ook stellen natuurlijk.

Gezien de situatie wel een heel goed ontworm beleid voor merrie en veulen komend jaar. En dan dus nu even niet op basis van mestonderzoek, want daar worden bloedwormen nogal eens gemist. Maar echt even een jaar heel strak erbovenop.

Voor het beste schema in deze specifieke situatie ook weer even overleggen met je veearts.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:38

Ik gok op een springkanon :D
Misschien moet je de omheining al wat verhogen <<)

Pauline2000
Berichten: 18
Geregistreerd: 28-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:38

Femke_Tweety schreef:
Pauline2000 schreef:
De foto's die ik bij mijn eerste bericht geplaatst heb zijn foto's van vandaag. Ze is al veel verandert maar in zo een korte tijd kan ik helaas geen wonderen verwachten. We mogen niet vergeten dat ze in de laatste week van haar dracht zit. Ik hoop dat ze vlug kan aansterken wanneer het veulen er is. Mest is opnieuw gecontroleerd, bloedwaarden zijn bekeken, merriebrok krijgt ze en ruwvoer krijgt ze ook in overvloed. Meer kunnen we momenteel niet doen. Ik vraag me gewoon af of die bloedwormen erg geweest zijn voor haar veulen?



Dat kan niemand op voorhand zeggen.

Maar ik neem aan dat je over dit dier overleg hebt met je dierenarts? Daar kun je de vraag ook stellen natuurlijk.

Gezien de situatie wel een heel goed ontworm beleid voor merrie en veulen komend jaar. En dan dus nu even niet op basis van mestonderzoek, want daar worden bloedwormen nogal eens gemist. Maar echt even een jaar heel strak erbovenop.

Voor het beste schema in deze specifieke situatie ook weer even overleggen met je veearts.


Ja alles is in overleg gebeurt met de dierenarts. Komt allemaal in orde. Een specifiek antwoord op de bloedwormen heb ik niet gekregen. Vandaar dat ik deze eens aan jullie stel :)

Pauline2000
Berichten: 18
Geregistreerd: 28-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:39

Pandora2 schreef:
Ik gok op een springkanon :D
Misschien moet je de omheining al wat verhogen <<)


Haha wie weet ;)

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:40

Pauline2000 schreef:
Ze was inderdaad opgenaaid dus dichtgezet zoals jij het zegt. Zaterdag is de dierenarts ze komen open maken en heeft hij een geboorte alarm ingenaaid. Dus als het zover is krijgen we alarm :).

Bedankt allemaal voor jullie reacties!


Top geregeld, kan dat geen verrassing meer zijn.

Pauline2000
Berichten: 18
Geregistreerd: 28-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:40

Moestuin schreef:
Veel succes overigens TS. Je hebt duidelijk het beste voor met jou merrie :j


Jazeker, ze krijgt alles wat ze nodig heeft :)

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Drachtige merrie en bloedwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:47

top!

alleen zou ik toch echt op zoek gaan om ze zo vlug mogelijk in een groene, grote weide te kunnen zetten.
Bij zo'n paarden doet zoiets zoooo veeeel meer dan eender welk kwaliteitshooi en x-aantal brok en slobber en eender wat.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:47

Is het niet handiger om Seniores Priores ofzo te voeren? jullie Aveve heeft toch ook zo iets? als ze dan haken heeft, of last van het gebit, dan maakt dat niet zoveel uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:00

Aveve heeft all in soup. Ook zeer goed inderdaad :j Ik bedoelde met de pavo 18+ de slobbermash. Zie net dat ik het foutief heb neergezet.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:11

Ik ben benieuwd.