Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Kraamstal shetlander?

 
Profiel   

Hoii
Weet iemand hoe groot een kraamstal voor een shetlander moet zijn en of we er überhaupt een moeten gebruiken? Mijn shetje is eind januari/begin februari uitgerekend en het is dan natuurlijk vaak nog erg koud. :brr: (we weten dat dit erg vroeg is, gelieve hier dan ook geen commentaar op te geven :) )
Ze staat 24/7 buiten met mogelijkheid tot een schuilstal.
Nu wilde ik kijken of die schuilstal groot genoeg is want voor mijn gevoel is die te klein.. (3.43x2.06)
Ik lees en hoor hier veel verschillende dingen over, sommigen zeggen dat shetjes wel buiten kunnen bevallen omdat het verschil tussen binnen en buiten dan te groot is en ze in haar wintervacht zit en het in de stal dan misschien te warm is om te bevallen en anderen zeggen weer van niet en vinden dat te koud en niet goed etc. Dus ik weet nu niet meer zo goed waar ik goed aan doe, wat is jullie ervaring hiermee?
Zelf heb ik haar vanaf 300 dagen het liefst dan 's nachts op stal met een camera er in. En dan overdag een stukje afzetten om de stal heen zodat ze zelf weet of ze de stal in wilt en zodat ik haar met de camera ook nog kan zien.
Maar ik weet dus niet of ik daar goed aan doe. En of het in de schuilstal kan.
Nu staan er ook nog 2 tinkers met een grotere schuilstal.(275x275) Maar die kunnen niet op het shetlander stukje komen en zouden dan dus nergens kunnen schuilen dus dat is niet echt een hele goede optie. Naast de tinkerschuilstal is er een soort hooiopbergruimte, die is iets kleiner dan de tinkerstal maar wel groter dan de shetjes stal.(220x270) Maar goed dan moeten we al dat hooi een ander plekje geven. En het stukje wat ik dan wil afzetten staat volgebouwd met spullen dus die moeten dan ook weer ergens anders heen. :')
Als dit allemaal te klein is, willen we kijken naar een mobiele stal om te huren. Iemand hier ervaring mee en aanraders?
Ik heb dus geen idee waar ik goed aan doe. :?
Wat zouden jullie adviseren?

Groetjesss :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 17:27 



 
Profiel   

De stal van 3.43 x 2.06 is prima te doen.
Als ze gaat liggen is er nog ruimte omheen.
Ik zou haar idd bij de stal houden rond die tijd, dat ze naar binnen kan en je haar goed in de gaten kunt houden met de camera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 17:42 



 
Profiel   

Is inderdaad groot zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 17:51 



 
Profiel   

Lijkt me inderdaad wel groot genoeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 18:24 



 

Je moet niet zo zeer kijken of jou shetlander het even te warm heeft rond de bevalling, maar wel naar het veulen. In die periode wil je geen nat veulen buiten op een koude grond hebben met eventueel sterke wind. Stal is groot genoeg hoor voor een shet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 18:38 



 
Profiel   

Wauw heel erg bedankt iedereen!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen