Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

geboortemelder aan halster of anti rol singel

 
Profiel   

Ik heb verleden jaar een geboortemelder geleend met anti rol singel, echter wil mijn merrie slecht iets op haar rug. Dus heb dit jaar zelf een geboortemelder gekocht en dacht dan doe ik hem aan een halster.
Alleen kan ik mij voorstellen dat als ze plat ligt (staat ingesteld voor plat slapende merries)dat ze dan best regelmatig haar hoofd op tilt en je al snel een vals alarm krijgt.
Mag ik misschien naar jullie ervaringen vragen.
BVD!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 19:27 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Ik heb verleden jaar een geboortemelder geleend met anti rol singel, echter wil mijn merrie slecht iets op haar rug. Dus heb dit jaar zelf een geboortemelder gekocht en dacht dan doe ik hem aan een halster.
Alleen kan ik mij voorstellen dat als ze plat ligt (staat ingesteld voor plat slapende merries)dat ze dan best regelmatig haar hoofd op tilt en je al snel een vals alarm krijgt.
Mag ik misschien naar jullie ervaringen vragen.
BVD!

Liever vals alarm dan geen alarm toch? Heb je er ook een camera op staan?
Ik heb in 2007, 2009 en 2011 een halsteralarm gebruikt, kreeg idd veel valse alarmen, maar dat hoorde er nou eenmaal voor mij bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 19:31 



 
Profiel   

Ik heb een halsteralarm met slaapstandfunctie. Die werkt normaal erg goed, belt wel, maar niet meteen als de merrie een keer plat gaat.

Nu hebben wij paddockstallen en vind ik een halster griezelig met blijven hangen aan de staldeur e.d. Het alarm heb ik nu in de beugel van de anti-rolsingel bevestigd en doet ook goed zijn werk. Nu de slaapstandfunctie eraf gehaald en hooguit 1 á 2 x per nacht wordt ik gebeld. Mag ook, want de merrie loopt op haar laatste dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 20:04 



 
Profiel   

Onze merrie staat met het alarm aan haar halster. Natuurlijk weleens een vals alarm, maar die keren vallen echt enorm mee. Wel halster aan een vlecht vastgemaakt. Met rollen lukte het haar telkens het halster af te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 20:07 



 
Profiel   

Wij hebben ook aan halster. Heeft ons veulen van dit jaar gered. Kregen midden op de dag een melding dus gelijk gaan kijken en toen staken de pootjes eruit. Ze stond nog bij onze andere 2 merries in die enorm aan het klieren waren om haar geen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:36 



 
Profiel   

het valt echt mee met vals alarm

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 16:57 



 
Profiel   

Grappig, ik was ook wel benieuwd. We hebben de camera al hangen en zagen dat ze enkele keren heerlijk plat lag te slapen. We grapten al over de valse alarmen die gaan komen.

Ik was eigenlijk ook wel benieuwd wanneer jullie het alarm aan het halster doen? X dagen voor de uitgerekende datum of wanneer je het niet meer vertrouwd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 22:41 



 
Profiel   

Even een vraag van een leek. Vooral uit interesse. Als dat alarm af gaat. Gaan jullie dan direct naar de stal of houden jullie het met de camera in de gaten om pas in te grijpen als dat nodig is? Ik heb namelijk ooit gehoord dat merries meestal 's nachts bevallen omdat ze dat uit instinct het liefst alleen doen. (weet niet of dit echt waar is) Dus ik kan me zo voor stellen dat het verstandig is om het ook zo veel mogelijk aan de merrie zelf over te laten En niet halverwege de bevalling alsnog te komen opdagen. Of heeft een merrie er juist wel graag een bekende bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 22:58 



 
Profiel   

Weet niet hoe dat bij paarden verdeeld is, maar 4 ooien afgelammerd dit jaar. Enige die niet overdag lammerde was oma en die is niet bij mij geboren. 2 van de andere 3 lammerden af met mij er naast of op het terrein bezig in het zicht. Beetje imprint iets misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 23:21 



 
Profiel   

@Axel, ik heb het alarm 's avonds omgedaan op het moment dat de merries waren uitgerekend en ik het niet vertrouwde. Dit was volgens mijn zo'n 4 nachten ervoor.
Ook overdag als ik bijvoorbeeld boodschappen moest doen of dochterlief wegbrengen en ze op de weide liepen.

Van mijn 17 veulens zijn er 15 's nachts of 's avonds geboren en beide veulens van dit jaar overdag om 12.00u en 10.00u. De ene op de weide en de andere brak het water op de weide en is ze zelf naar stal gegaan om daar te bevallen.

Heel eerlijk vind ik de camera het beste hulpmiddel :o Je leert het gedrag van je paard kennen en daardoor valt meteen op dat ze onrustig worden. Gaat het alarm, dan moet je eerst terugbellen en dan kijk ik op de camera. Vaak is dan de pootjesblaas al te zien. Ik ga er altijd heen, al is het maar om te controleren of het veulen goed ligt of om op tijd in te kunnen ingrijpen.

Na afloop is de camera fijn om te zien of het veulen zelf drinkt, poept en plast en om de merrie op te volgen hoe het gaat met de naweeën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 05:56 



 
Profiel   

Ik had het alarm ook aan het halster en dan de slaapfunctie aan.
Tja en ze is een platslaper, dus heel wat keren vals alarm gehad. Nu stond ze op stal ook onder de camera, dus kon eenvoudig via mobiel in dr stal kijken.
Maar 100 keer liever vals alarm dan 1x te laat

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 06:21 



 
Profiel   

Ik haak even aan.

Hoe is jullie ervaring met wanneer je het beste een birth alarm kan kopen? Kan ik beter wachten op het najaar of zijn deze nooit in de aanbieding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 09:44 



 
Profiel   

ik heb hem bij EJ een keer gekocht met 25% korting op hele assortiment, niet perse aan het eind van het seizoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:26 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
ik heb hem bij EJ een keer gekocht met 25% korting op hele assortiment, niet perse aan het eind van het seizoen

Ik ook, maar daar hebben ze van geleerd, staat nu - net als bij alle andere aanbieders van een birth alarm - in de lijst met uitzonderingen op dergelijke acties. Eigenlijk zijn ze dus nooit in de aanbieding (meer).
Ik heb het heel lang in de gaten gehouden omdat ik een 2e zocht en uiteindelijk de volle mep maar betaald. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:37 



 
Profiel   

Ik heb er net 1 gekocht bij Hypostore, daar was ie nu het goedkoopste, € 524,95 (Birth Alarm Lite 2.0)
Antirolsingel was nu bij Divoza in de aanbieding en bij Hypostore de losse singel gekocht.
Totaal 590 euro. Rib uit m'n lijf, maar ik deel hem samen met mijn dochter. Maar geeft wel een stukje rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:40 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar nog geluk gehad bij Hypostore dat ik hem met 20 of 25% korting heb kunnen kopen, maar nu staat hij overal bij de uitzonderingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 10:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen