Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie sensor tijdens dracht

 
Profiel   

Ik was werkelijk in shock toen ik dit zag. Ik wil de bokker niet persoonlijk aanvallen (no offence) en open daarom een apart topic.

Wat vind bokt hier nou van? Word dit veel gedaan? Vinden we dit nou echt oke?


Het gaat er dan om dat een dierenarts niet 30x per nacht wakker gebeld word, maar enkel als het veulen echt komt


[ img ]



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 22-05-21 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek foto aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:12 



 
Profiel   

Ik denk dat het wel zo eerlijk is als je er ook even bij uitlegd hoe het werkt.
Onder plaatselijke verdoving, worden de 2 kanten van de sensoren met een paar hechtingen vastgezet.
Deze blijven bij elkaar door middel van een magneet.
Zodra het veulen geboren wordt, drukt deze dus de magneet los van elkaar. En zo gaat het alarm af.
Het is dus niet zo dat tijdens de geboorte dit ding uit de vulva scheurt en zo het alarm af laat gaan!
Onder plaatselijke verdoving worden de hechtingen weer losgehaald en gaat de sensor weer weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:15 



 
Profiel   

Ik heb er persoonlijk niet zo'n probleem mee. Weet je precies wanneer je merrie bevalt en kan je gelijk assisteren als er iets mis gaat tijdens de bevalling. En het lijkt me dat dit onder verdoving wordt geplaatst en het paard er dus niet veel last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:21 



 
Profiel   

Dit dichtzetten gebeurt ook wel om 'luchthappen' tegen te gaan. Dan is het dus ook wel echt nodig.

Verder weet ik er niet genoeg vanaf om te kunnen of de merrie er nou last van heeft of niet. Het ziet er niet prettig uit, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Insemineren ziet er bv. ook niet zo prettig uit :Y)

Ik vind het overigens niet zo heel netjes om zonder overleg deze foto hier te plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:25 



 
Profiel   

Ik heb getemd.
Not done om zomaar haar foto te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:28 



 
Profiel   

Ik zag het op FB ook voorbij komen en ja mijn maag draait er van om. Maar goed ik vind het dichtzetten van een merrie ook een naar idee, als je op die manier moet fokken ten koste van..........neh laat maar. Iedereen zo zijn ding. Maar je mag denk ik deze foto niet zomaar gebruiken. Het zal vast onder verdoving gebeuren maar het is een naar beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:31 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik zag het op FB ook voorbij komen en ja mijn maag draait er van om. Maar goed ik vind het dichtzetten van een merrie ook een naar idee, als je op die manier moet fokken ten koste van..........neh laat maar. Iedereen zo zijn ding. Maar je mag denk ik deze foto niet zomaar gebruiken.

Merries worden ook wel eens dichtgezet zonder dat er nog mee gefokt wordt om baarmoederontstekingen te voorkomen omdat ze luchtzuigen.

Citaat
Anatomische afwijking
Het is wel een probleem als merries ook na de hengstigheid nog lucht aanzuigen. Met de lucht komen regelmatig veel micro-organismen binnen en er ontstaat een ontsteking die zich via de baarmoedermond verspreidt naar de baarmoeder. Een slecht sluitende schede als anatomische afwijking komt vaker voor bij grote, schrale en/of oudere merries. Verwondingen van de schede en zenuwaandoeningen van de achterhand kunnen eveneens een slecht sluitende schede veroorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:34 



 
Profiel   

Even lezen dames (heren) dit gaat niet over dicht zetten om luchtzuigen tegen tegaan.
Niks mismee het is ook niks nieuws
Het is een geboorte alarm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:37 



 
Profiel   

Bij vrouwen wordt bij kans op vroeg geboorte ook een bandje geplaatst om ontsluiting te voorkomen.
Tijdens bevalling wordt er in het ziekenhuis ook vaak een sensor op hoofdje van de baby geplaatst..

Tsja ik weet het niet hoor, gaan we daar dan ook amnesty international op zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:42 



 
Profiel   

Belachelijk dat je een foto gebruikt uit een topic waar hier een discussie over is.
Misschien moet je even vragen of je de foto mag gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:44 



 
Profiel   

mooi systeem, ik vraag me alleen af hoe dat gaat met de kont schuren wat ze de laatste dagen voor de bevalling hier veelvuldig doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:18 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
mooi systeem, ik vraag me alleen af hoe dat gaat met de kont schuren wat ze de laatste dagen voor de bevalling hier veelvuldig doen

Ik kan me goed voorstellen dat ze het dan zelf los scheuren, lijkt me niet zo tof.

Tja, er zullen zeker redenen voor zijn. En als je 30 merries hebt die allemaal moeten bevallen dan moet je iets, je kan moeilijk een paar maand niet slapen omdat je regelmatig alles moet checken. Maar lijkt mij niks..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:27 



 
Profiel   

Ik hoop dat je even PB hebt gedaan naar degene van wie de foto (en het paard) is, met de vraag of je de foto überhaupt mag gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:29 



 
Profiel   

Ik kan hier echt niet van wakker liggen. Ik denk dat dit evenveel 'mishandeling' is als het grote gros van de hulpteugels en attributen die aan paarden gehangen worden. Daarnaast denk ik dat er meer ruiters zijn die hun paard meer pijn doen door überhaupt op te stappen dan dit ding.

Het zal in ieder geval minder pijn doen dan de bevalling. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:49 



 
Profiel   

Ik werk hiermee, naai ze er zelf in ( met verdoving) 300 per seizoen en misschien 1 keer per jaar dat er
een los geschuurt wordt.

Het kastje zelf wordt aan de linkerkant vastgenaaid, Rechts is 1 lus wat dmv een magneetje vastgeklikt zit en ook die naai je vast aan de rechterkant
Bij de bevalling duwt de pootjesblaas die magneet eruit en gaat het alarm af

Paard wordt lokaal verdoofd, 4 prikjes en het zit erin, je doet het aantal dagen voor de bevalling ( te lang gaan ze van loshangen) en ze draven en galopperen er gewoon mee rond als ze willen.


Op de bovenste foto zit er iets van schuim (?) naast, dat doen wij niet. Het verwijderen wordt niet met verdoving gedaan, zijn 2 draadjes losknippen en je trekt ze er pijnloos uit tijdens het bevallen en dan klik je hem in elkaar zodat het alarm niet af blijft gaan
Geloof mij dat je met 300 bevallingen geen gordel om wil die 20 keer per nacht vals afgaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:53 



 
Profiel   

met 300 bevallingen zal je sowieso weinig slapen gok ik, dat zijn er meerdere per nacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:59 



 
Profiel   

Ja dit vinden wij oke, beter dan de bevalling missen en veulen en soms zelfs merrie komt te overlijden, gebeurt helaas nog te vaak.
Als je dat kan vorkomen door zoiets, waarom dan niet?
Alleen omdat het jou pijnlijk lijkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:00 



 
Profiel   

Omdat er in dat topic werd gezegd een eigen topic aan te maken heb ik dat gedaan om haar topic niet verder te bevuilen. Nogmaals eigen keuze, maar ik kende het niet en vroeg me af hoe bokt er verder over dacht. Maar blijkbaar vinden we het wel heel normaal :=

Niet over nagedacht over de foto, wil er met liefde een andere foto voor gebruiken. Maar die foto is met google ook gewoon te vinden door bokt door het plaatsen van ts zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:29 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Omdat er in dat topic werd gezegd een eigen topic aan te maken heb ik dat gedaan om haar topic niet verder te bevuilen. Nogmaals eigen keuze, maar ik kende het niet en vroeg me af hoe bokt er verder over dacht. Maar blijkbaar vinden we het wel heel normaal :=

Niet over nagedacht over de foto, wil er met liefde een andere foto voor gebruiken. Maar die foto is met google ook gewoon te vinden door bokt door het plaatsen van ts zelf.



Waar baseer je op dat het vervelend is voor de merrie dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:31 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik kan hier echt niet van wakker liggen. Ik denk dat dit evenveel 'mishandeling' is als het grote gros van de hulpteugels en attributen die aan paarden gehangen worden. Daarnaast denk ik dat er meer ruiters zijn die hun paard meer pijn doen door überhaupt op te stappen dan dit ding.

Het zal in ieder geval minder pijn doen dan de bevalling. :+


Maar dat vinden we toch ook niet oke, die mishandeling? Er doet genoeg minder pijn dan een bevalling, dat maakt rukken in de bek toch ook niet oke, want het doet minder pijn dan een bevalling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:31 



 
Profiel   

Ik denk dat de bevalling zelf een stuk pijnlijker is als het plaatsen en verwijderen van dit ding. Ik ben nu zelf al meer als 7 weken aan het controleren 's nachts omdat mijn beide merries hebben besloten om flink over te dragen, ik zou wel willen dat er zo'n alarm op zat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:31 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Omdat er in dat topic werd gezegd een eigen topic aan te maken heb ik dat gedaan om haar topic niet verder te bevuilen. Nogmaals eigen keuze, maar ik kende het niet en vroeg me af hoe bokt er verder over dacht. Maar blijkbaar vinden we het wel heel normaal :=

Niet over nagedacht over de foto, wil er met liefde een andere foto voor gebruiken. Maar die foto is met google ook gewoon te vinden door bokt door het plaatsen van ts zelf.


Dat je er een topic over maakt, is niet erg.
Dat je een foto van een ander persoon gebruikt, zonder toestemming, is niet netjes natuurlijk.

Wat iemand normaal vind, is geheel persoonlijk.
En mensen mogen het best niet met je eens zijn toch?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:32 



 
Profiel   

Ik zeg ook nergens dat dat niet mag toch? Volgens mij is het heel normaal dat mensen het niet eens zijn met elkaar

Net als dat je het er niet mee eens mag zijn. Ik verbaas me er gewoon over hoeveel we dingen normaal vinden bij dieren. Als iemand ons een sensor zou innaaien omdat we dat makkelijker vinden schreeuwen we moord en brand, maar bij paarden is het blijkbaar oke. Gebeurd dat ook bij andere dieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:35 



 
Profiel   

Dat je uberhaupt spreekt over mishandeling vind ik echt bijzonder......

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:39 



 
Profiel   

Ik ben zelf bevallen en had een scheurtje. Dat hebben ze onder plaatselijke verdoving genaaid. Heb er nooit iets van gemerkt :+

Ik denk dat het er erger uit ziet dan het daadwerkelijk is. Een bevalling wil je echt niet missen want dat brengt veel risico's met zich mee :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen