Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dik of drachtig!? Help!

 
Profiel   

Hoi, ik denk dat de title al veel omschrijft, ik heb 2 maanden geleden een shetlander merrie gekocht die veel te veel woog. Ze is doormiddel van beweging en gezond eten al erg veel afgevallen maar het valt me de laatste tijd op dat het lijkt of haar uiers elke dag meer worden (zie fotos) wat denken jullie? Kan je nu nog scannen zo laat in dracht of opvoelen? En zou je niet iets moeten zien schoppen?

Even ter ver verduidelijking ze is verkocht als niet drachtig en stond samen met haar dochter, Ze is 11 en heeft 3 veulens gehad


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:07 



 
Profiel   

dik.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:21 



 
Profiel   

Ja dat kan natuurlijk zeker ook maar hoe kan het dan dat ze vollere uiers krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 07:06 



 
Profiel   

Laat de DA komen en je hebt je antwoord :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 07:11 



 
Profiel   

Je kan het moeilijk zeggen zo. Er zijn merries die reageren op gras of eiwitrijk voer door uier aan te maken. Van een foto gaat niemand je hier zekerheid kunnen geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 07:13 



 
Profiel   

Is een ervaren merrie wbt veulens, de rek is ws beetje uit de uiers waardoor ze wat voller kunnen lijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 08:15 



 
Profiel   

De dikheid zit te veel naar voren om een veulen te kunnen zijn, dus gewoon te dik.
En als je nog twijfelt laat een dierenarts komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 08:19 



 
Profiel   

Wij hebben een merrie staan die 2 veulens heeft gehad en die heeft nu ook uiers, geeft zelfs melk maar is niet drachtig.
Mijn vorige merrie idem dito.
Dus dit zegt niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 08:53 



 
Profiel   

Het buikje zit verder naar voren waardoor ik zou zeggen dat ze 'dik' is, maar die uiers vind ik apart. Als er geen hengst in de buurt is geweest, zie ik niet in hoe ze drachtig is geworden, maar als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon de dierenarts bellen.

(Die krullende manen zijn trouwens heel leuk!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 10:16 



 
Profiel   

Ik denk ook dik, maar zou even een da bellen dan weet je wat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 11:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen