Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie wordt niet meer hengstig na dekking

 
Profiel   

Ik schaam me kapot om deze vraag te stellen! Maar ik ga het toch doen.

Sinds kort staat er een Friese ruin bij ons op stal. In ieder geval, als het goed is is het een ruin, zijn ballen zijn niet zichtbaar :+ Wel een ruin met veel hengsten manieren..

Nu zette ik mijn merrie bij hem neer in april toen ze hengstig was, geen probleem dacht ik! Maar hij sprong er meteen bovenop en zei vond het allemaal wel dikke prima..

Nu is ze sinds dien niet meer hengstig geweest, my God, hoe kan dat en wat moet ik doen? >;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 23:05 



 
Profiel   

De dierenarts bellen voor een scan geeft je het beste en snelste uitsluitsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 23:08 



 
Profiel   

Hier zijn de merries ook alleen in het voorhaar heel erg hengstig geweest en dan niet meer gezien. Vorig jaar ook zo. En de paarden waar ze bij staan zijn toch 100% zeker al minimaal 2 jaar ruin :)
‘T is redelijk normaal dat de eerste hengstigheid van het voorjaar heel hard toont en de rest niet zo. Als je echt twijfelt, zou je mss eens aan de eigenaar van de ruin kunnen vragen of het geen klophengst kan zijn. Ben niet zeker of die helemaal onvruchtbaar waren of alleen verminderd vruchtbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 23:17 



 
Profiel   

Die ruin was niet toevallig pas net gecastreerd toen hij op stal kwam? :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 06:33 



 
Profiel   

Paar euro uitgeven aan een scan en je hebt zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 06:39 



 
Profiel   

Een scan laten maken en je hebt zekerheid.
Is niet eens zo gekke duur als je naar een kliniek kan.
Met thuis scannen zit je vaak met voorrijkosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 11:59 



 
Profiel   

Eerste hengstigheid in het voorjaar is over het algemeen redelijk heftig/duidelijk.
Vraag de eigenaar van de ruin wanneer de hengst geruind is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 12:12 



 
Profiel   

De ruin is volgens eigenaar 10 jaar geleden geruind.. maar zei heeft hem ook nog maar een half jaar.

Normaal is mijn merrie aardig zichtbaar hengstig. Ze zou dit jaar ook bij de hengst, dus ik ga van de week gewoon een scan laten maken.

Ik dacht misschien aan een schijn dracht, maar ik las ook op internet over klophengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 12:15 



 
Profiel   

Een klophengst kan vruchtbaar zijn. De enige manier om zeker te zijn is door te scannen of 11 maanden te wachten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen