Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen zilverspray wond

 
Profiel   

Vandaag heeft mijn veulen besloten om te testen hoe stevig de poort was. Resultaat: steviger dan een veulen. Hij had een mooie jaap dat de dierenarts komen nieten is. De dierenarts gaf raad om zilverspray op de wonde te doen zodat de vliegen er niet aan kunnen. De eerste dosis heeft hij al gehad onder verdoving. Alleen, wat is nu het beste om aan te pakken voor de toekomst? Ik was nog niet in de zilverspray fase aan het leren :+ gewoon korte pijn en spuiten maar? Ik ben op zoek naar tips om te vermijden dat alles vol hangt behalve de wonde en zonder dat het veulen trauma’s houdt aan spuitbussen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 21:19 



 
Profiel   

Ik zou een spuitbus met water pakken en daarmee gaan oefenen. Heleboel keer kort per dag, het liefst met de moeder erbij die er niets om geeft. Maar ik ken ook zat veulens die er de eerste keer al niets om geven. Dat is even uittesten. In ieder geval hoe meer jij er een "ding" van maakt hoe meer het veulen dat ook doet. Hoe meer het voor jou de normaalste zaak van de wereld is hoe makkelijker het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 21:27 



 
Profiel   

Ik ben altijd van het net doen of het de normaalste zaak van de wereld is en het gewoon doen en verder niet teveel een ding van maken. Oh baas is niet onder de indruk, ik leef nog, ok t is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 21:55 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik ben altijd van het net doen of het de normaalste zaak van de wereld is en het gewoon doen en verder niet teveel een ding van maken. Oh baas is niet onder de indruk, ik leef nog, ok t is prima.

Ja, zo deden wij het ook toen ik nog bij de paarden werkte! Werkte prima (bij 99% van de veulens dan :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 21:59 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik ben altijd van het net doen of het de normaalste zaak van de wereld is en het gewoon doen en verder niet teveel een ding van maken. Oh baas is niet onder de indruk, ik leef nog, ok t is prima.


Precies dit! Zelf niet al te moeilijk over doen, gewoon doen en klaar (zelf hierbij ook niet gespannen worden want dat hebben ze snel genoeg door)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 22:27 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik ben altijd van het net doen of het de normaalste zaak van de wereld is en het gewoon doen en verder niet teveel een ding van maken. Oh baas is niet onder de indruk, ik leef nog, ok t is prima.

Same.
Kleine dwaas hier wist een sneetje in zijn been te bewerkstelligen. Niet genaaid maar met 30 graden zaten de vliegen er op. Gewoon de bus geschud buiten zijn gehoor en gespoten. Hij gaf er geen kik op. Niet te voorzichtig doen. Geen indicatie geven dat er iets ‘spannend’ gaat gebeuren. Als ie ‘m peert op die manier had ie dat ook gedaan als je er tamtam om gemaakt had. :)
Dus je kan echt alleen maar winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 22:46 



 
Profiel   

Oké :D Gewoon sprayen dan maar vanaf vandaag/morgen! Soms moet je er inderdaad niet teveel drama rond maken zeker :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:16 



 
Profiel   

Sprayen is toch normaal.

Stalgenoot haar paard moet altijd spray op een sponsje en dan erop smeren, wat ook kan, maar ik spuit gewoon, vind hij niet leuk maar dat is zijn probleem.

Dus door er geen issue van te maken is het gewoon normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:36 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik ben altijd van het net doen of het de normaalste zaak van de wereld is en het gewoon doen en verder niet teveel een ding van maken. Oh baas is niet onder de indruk, ik leef nog, ok t is prima.

Precies dit ja.
Niet te moeilijk over doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen