Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 210 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Muronia
Ik had het nooit eerder bij een merrie maar Lyn had het dus ook een week voor de bevalling dat ze echt niet fijn was en gasserig. Ik lees het dit jaar ook meer bij merries nu wellicht door het weer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 15:57 



 
Profiel   

Matty welkom. Leuk je hier te zien. Dat uier is normaal hoor. Zo stond Zilver er vorig jaar bij met 250 dagen dracht. Al is die altijd vroeg. Teun was van Daimond toch? Wat voor afstamming heeft de merrie?

Claudia nee ik herken het niet. Hier nog nooit mee gemaakt. Wel eens dat ze even geen honger hebben of het een dagje lastiger hebben. Maar geen koliek verschijnselen. Hopelijk snel fit. Ze is wel echt dik!

Fotsy ah zie je wel. Ik ben niet gek qua onthouden met jou en Suffie _O- Och ja Flo... Ik zag het memoriam topic. Sterkte nog!!

Dddara haha herkenbaar :D Welkom terug.

Cynthia goede tip van de kleefkruid. Zilver heeft er ook last van in de laatste maand. Och die Fi, wat een last had ze. Super fijn dat ze zo is geholpen. Nu weer lekker soepel. Ah beide heren weg. Hoor je nog wat van ze? Ben wel benieuwd hoe ze eruit zien nu. ..

Kiki1976 ah wist ik niet. Zo leer ik weer wat bij :)

Nieky1993 nee merk er verder niet veel aan. Behalve dat ze zo bruin is. Voor het dekken merk ik het wel. Vorige keer met zinktekort met geen mogelijkheid drachtig te krijgen. Toen dit weer op peil was in 1x dragend.
Oeeeh 300 *\%/* Nog eventjesss. Tiësto? De barock pinto? Wat ligt ze lekker <3

Suffie ah de palomino verkocht. Zonde! :P Vind het zo'n mooie kleur

Kathleen ah! Okee. Dat is altijd fijn. Echt prachtig hoor! Zijn de dichte stallen ook in deze stijl?

Jet bedankt voor je uitleg! Ik wist dit niet eens :o Zo leer je nog wat! Bedankt voor de uitgebreide post :)

Luna2006 leuk je weer te zien, welkom terug. Ja die laatste weken gaan zo traag...

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote ponys & paarden 320 dagen
Pomski - Bess - 302
Chantall - ? - 304 dagen
Nieky1993 - Nova - 323 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:03 



 
Profiel   

Kabayo: Dankjedankje!
Ja Teun is een nakomeling van Daimond uit mijn eerste merrie van Hinne 427.
Fryscke is een Meinte 490 x Piter 312
Ja ben heel benieuwd hoelang deze gaat dragen. Ze is zelf iig erg rustig, alhoewel ze t niet zo grappig vind als de kleine flink aan t herrieschoppen is. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:08 



 
Profiel   

Pffff kan het weer lastig bijhouden!
Hier is Fair er echt heel klaar mee en over 2 dagen veilig.
[ img ]
[ img ]

Vanmorgen al een gat id stal gegraven, dus wilde mn alarm klaar maken. Helaas is de simkaart net afgesloten… weekje te laat |o.
Beetje zonde van het tegoed…

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:14 



 
Profiel   

Spannend Balko! Dat gaat opschieten

Muronia: hier niet echt koliek maar vond haar niet top gisteravond en vannacht was ze ook wat onrustig, veel gemest ook. Vanochtend was er niks meer aan de hand.

Welkom Matty en Suffie en DDDara

Mijn merrie is in een paar dagen tijd ook ontploft, ze is ook best humeurig de laatste dagen
Dit was zondag
[ img ]

En dit gister:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:34 



 
Profiel   

Hier niet zozeer de ervaring met koliekerig zijn gelukkig. Wel eet Intissima vanaf 7 maanden dracht echt beduidend minder. Ze ziet er verder wel echt super uit, dus ik maak me geen zorgen. De rest van de merries eet gewoon normaal tot vlak voor bevallen eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:51 



 
Profiel   

Wooooow Marjoleine!

Hier is Fair ook minder eterig, maar heeft reserves genoeg haha.

Moet ook al hengstenkeuze gaan maken want wil haar ook meteen na veulenhengstigheid weer dekken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:57 



 
Profiel   

Mmm ja zo heb ik er nog niet opgelet eigenlijk
Heb eerder wel koliekachtige merries als vruchtje zich innestelt.
Maar ze zijn vast en zeker wel eens dag of zo niet fit zeker tegen einde dracht zit veulen best in de weg met momenten.

Thanks tis nu al bijna jaar geleden en ze heeft hier mooi leven gehad dus ik heb er vrede mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 17:07 



 
Profiel   

Wat schiet het al op voor een aantal! :):)

Zo dan Marjoleine89 :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 17:12 



 
Profiel   

Wow, wat een enorm verschil Marjoleine89!

Toevallig twijfelde ik vandaag of Dolly wel helemaal topfit was. Ze oogde wat triest en vermoeid maar was net wel weer lekker aan het eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 17:37 



 
Profiel   

Ik volg ook alle bevallingen hier weer! Vorig jaar zat ik vol spanning te wachten op mijn gekochte veulen:

[ img ]

But time flies when you’re having fun..

[ img ]

Met iets minder spanning kan ik dus dit jaar weer meegenieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 20:12 



 
Profiel   

Even bijlezen hoor! Jullie gaan als een speer!

DDDara ik ben zelf niet van de appaloosa's maar heb van hun hengstenhouderij echt heel fijne veulens al gezien. Ben heel benieuwd! Zal het ook een spikkel worden?
Muronia wat vervelend, maar ze is wel goed drachtig al! Mooie buik en bijna veilig!
Balko wat oliebol van de simkaart, is dat nog wel op tijd in te regelen?
Marjoleine89 WOW wat is ze breed geworden! Hoe veel dagen is ze nu?
Pomski gelukkig eet ze goed, dat is altijd een fijn teken
Ketly knapperdje en leuk dat je meevolgt!

Hier gaat alles stilletjes aan verder, de stal eigenaar was op vakantie dus had elk dag de af-voer dienst (normaal ben ik er rond 4 uur). Dus de week liep een beetje gekkig ('s avonds mesten, voeren, nog even wat buiten zetten) waardoor ik eigenlijk niet zo veel tijd en energie had om wat met de merrie te doen (oeps..).
Maar die groeit ook gestaag verder. Ze is nu 272 dagen. Mijn vader is afgelopen paar dagen paar keer mee geweest, die heeft dan lekker 40/50 min gewandeld terwijl ik de stallen deed. Merk wel dat ze echt wat meer stalbenen krijgt (normaal staan ze de hele dag op de paddock, nu wat minder ivm er geen toezicht is anders).
Is dat iets wat meer merries hebben? 'Normaal' had ze ook wel eens een keer stal benen maar nu vond ik het wel een beetje opvallend. Ze had verder geen koorts en het eten gaat er zeer smakelijk in hahah.
Vanaf morgen heb ik weer wat meer 'overdag' tijd en zal ik eens een goede foto in de paddock of zo maken. Zo vanaf de spuitplaats of in stal is ook net niks natuurlijk.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 21:30 



 
Profiel   

DDDara welkom, benieuwd naar je veulentjes straks

Muronia ze gaat nu hard met dr buik.
Ik herken het niet bij Bo van haar vorige dracht. Maar misschien is het straks anders

Kabayo ik vond het ook best leerzaam. Via deze kliniek eerder als eens een lezing gevolgd over ontwormen en was ook heel leerzaam. Maar dat was al weer een paar jaar terug.
We zijn nooit te oud om te leren vind ik altijd, maar vind het ook interessant.

Balko dat is wel onwijs balen, misschien als je contact met de provider opneemt?
Ze kijkt ook echt dat ze het zat is

Marjoleine89 jeetje die echt enorm hard gegaan in een paar dagen.
Van redelijk slank naar skippybal

tjakka123 Kan idd best komen door het langer op stal staan hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 21:44 



 
Profiel   

Leuk DDDara hier verwacht ik ook een Sarowski. Mn derde :D, drie keer is scheeprecht dus hoop nu op stippies!

Simkaartje krijg ik morgen binnen, morgen is zd 319 dagen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 23:09 



 
Profiel   

Oh mijn paarden staan de hele dag zonder toezicht… mijn merrie staat pas op het einde ‘s nachts op stal onder de camera, dan is ze vaak wel wat gevoelig voor stalbenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 23:47 



 
Profiel   

Balko schreef
Leuk DDDara hier verwacht ik ook een Sarowski. Mn derde :D, drie keer is scheeprecht dus hoop nu op stippies!

Simkaartje krijg ik morgen binnen, morgen is zd 319 dagen…



Jou merrie is 5 maart uitgerekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 06:53 



 
Profiel   

Ik voel mij even een aardige domoor. Ik vertelde toch gisteren over Veronia die zich niet zo goed voelde? Ik had er even niet bij stilgestaan, maar ze heeft de dag ervoor haar enting gehad en gisteren toen ze op stal kwam viel het kwartje. Ze had heel veel pijn in haar nek van de enting en kon daardoor niet met haar neus aan de grond om te eten. Ze stond me zielig aan te kijken toen ze haar brokjes probeerde te eten en toen kreeg ik het door. Volgens mij gaat het inmiddels al iets beter. Dat ze daar zoveel last van kunnen hebben :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 06:57 



 
Profiel   

DDDara, Balko,
Wij zaten eerst ook te twijfelen met Swarovski te dekken uiteindelijk toch voor Krem gegaan. :D
Misschien in de toekomst afhankelijk van hoe het deze dracht etc gaat verlopen zitten we te denken haar terug te dekken Fries (BEART 411 vond ik oa interessant), Swarovski zelf ben ik ook best fan van Peru`s Argument of gewoon lekker beginnen met rijden ze word 4 in april dus tijd genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 08:00 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik voel mij even een aardige domoor. Ik vertelde toch gisteren over Veronia die zich niet zo goed voelde? Ik had er even niet bij stilgestaan, maar ze heeft de dag ervoor haar enting gehad en gisteren toen ze op stal kwam viel het kwartje. Ze had heel veel pijn in haar nek van de enting en kon daardoor niet met haar neus aan de grond om te eten. Ze stond me zielig aan te kijken toen ze haar brokjes probeerde te eten en toen kreeg ik het door. Volgens mij gaat het inmiddels al iets beter. Dat ze daar zoveel last van kunnen hebben :oo


Flo was daar altijd keiziek van. Ieder jaar opnieuw. En helaas wordt alleen maar erger met ouder worden. Ik gaf ze op den duur bij haar ook apart normale 1 dag griep rhino en tetanus bij haar niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 08:57 



 
Profiel   

HappyHippie wel gaaf weer terug dekken met een Fries. Zou wel een andere dam Beart kiezen. Door zijn vele nakomelingen én Jasper als vader is hij helaas alles behalve interessant :o Mijn merrie heeft Beart (en dus ook Jasper) in de lijn en het is soms zo enorm puzzelen wat bij haar past.

Claudia haha oeps. Dan valt ineens het kwartje. Arme Veronia dat ze zo'n last heeft :(:)

Balko hoop op een stippenveulen voor je! Oeh bijnaaaaa veilig :D Twijfel je tussen een paar of weet je het al? Ik heb al een keuze gemaakt. En heb er nog wel 5 op reserve :+ Vind het een leuke bezigheid om uit te pluizen wat bij haar past. En bij de Friezen heb je weinig keuze vind ik. Zeker met Zilver haar lijn. En ik wil zo min mogelijk inteelt en verwantschap, maar ik wil wel dat de hengst verbeterd. Is soms wel puzzelen.

Tjakka huh? Ze komen niet buiten als er geen toezicht is? Wat vreemd? Van een naderende bevalling is ook nog geen sprake waar toezicht nodig is. Mijn merrie doet ook niks hoor. Ik sta wel elke dag de stal te mesten :P Hier alleen wat gevulde benen in de laatste maand als ze veel oedeem ontwikkeld

Ketly wat een schatje. Leuke foto! Leuk dat je meeleest al verwacht je niks!

Pomski het is best zwaar, een mooi veulentje creëeren :D

Marjoleine lekker breed :D Is soms ook maar net hoe je de foto maakt hihi.

Matty had ik het toch goed onthouden :D Oh leuk een Meinte. Ben benieuwd!

[KS-ITP] Kletstopic veulens 2022!
Kletstopic van veulens van vorig jaar. Praat gerust mee :D

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote ponys & paarden 320 dagen
Pomski - Bess - 303
Chantall - ? - 305 dagen
Nieky1993 - Nova - 324 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 09:13 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik voel mij even een aardige domoor. Ik vertelde toch gisteren over Veronia die zich niet zo goed voelde? Ik had er even niet bij stilgestaan, maar ze heeft de dag ervoor haar enting gehad en gisteren toen ze op stal kwam viel het kwartje. Ze had heel veel pijn in haar nek van de enting en kon daardoor niet met haar neus aan de grond om te eten. Ze stond me zielig aan te kijken toen ze haar brokjes probeerde te eten en toen kreeg ik het door. Volgens mij gaat het inmiddels al iets beter. Dat ze daar zoveel last van kunnen hebben :oo


Mijn merrie is lang geleden ook een keer mega ziek geweest van een enting in der hals. Dikke bal er op en heeft 5 dagen niet kunnen bewegen met der hals. Na 2 weken was de bal pas weg. Nu prik ik altijd in de borst

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 09:15 



 
Profiel   

Kabayo,
Oops ben zelf niet zo bekent in de friezen wereld haha.
Maar tegen die tijd kan ik altijd met wat friezen fokkers contact op nemen denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 09:18 



 
Profiel   

Poow is gisteren eind vd middag haar veulen verloren aan placentitis, gevolgd door hoge koorts en een baarmoederontsteking tegen de avond dus ik ben de hele nacht aan het waker geweest nadat de dierenarts weg was. We gaan haar zo toch nog naar visdonk brengen zodat ze haar 2x daags kunnen spoelen en op vaste tijdstippen medicatie kunnen inspuiten.
Ik ben er echt kapot van, ze hoefde nog maar 70 dagen tot haar uitgerekende datum.
Het belangrijkste is nu dat ze er zelf goed bovenop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 09:48 



 
Profiel   

Wat een vreselijk nieuws, Calice. Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 09:53 



 
Profiel   

Ach wat sneu Calice :( Heel veel sterkte Y;(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 210 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen