[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:01

Marjoleine89 schreef:
Gefeliciteerd met alle geboren veulentjes!

Kort berichtje:
Mijn veulen zit er nog in en leeft en beweegt, en mijn merrie doet het nog goed. Vanochtend is de dierenarts nog geweest. Meer dan afwachten kunnen we op dit moment niet. Veulen lag nog vrij diep en voelde niet heel groot aan, ze gaan uit van insufficiëntie van de placenta door leeftijd, veulen heeft langer de tijd nodig om af te raken

Super fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:38

Ben blij dat het goed gaat, zat er ook steeds aan te denken! Wat een lange dracht zeg.., fijn dat de dierenarts is geweest!

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:51

Marjoleine: gelukkig gaat alles nog goed, fijn dat je een berichte hebt geplaatst!

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:57

Ons experiment is sowieso al geslaagd. Vorig jaar van de 12 bevallingen zijn er toen 4 merries aan de nageboorte blijven staan. Dit jaar al 12 bevallingen en geen een aan de nageboorte blijven staan :D volgend jaar gaan we uiteraard dit weer doen.

Jolandje Wat een super super schattig kereltje <3 daar smelt je toch gewoon van :D

Veronique56 Ze heeft nog niet veel haast precies :=

Marjoleine89 Fijn dat alles inorde is. Jullie zullen het wachten onderhand wel beu zijn :(:)

Stal_hd je moet er idd niet aan denken wat er allemaal gebeurd kon zijn. Maar gelukkig is alles gewoon inorde. Nu lekker genieten. Blijft hij eigenlijk?

Pomski Wat groeien je dames goed <3 hoe houd je ze uiteen zelfs haha.


De kleine heeft een naam: Glenn. Echt een pienter manneke weer. Komt meteen knuffelen, heerlijk sociaal <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:29

Marjoleine89 schreef:
Gefeliciteerd met alle geboren veulentjes!

Kort berichtje:
Mijn veulen zit er nog in en leeft en beweegt, en mijn merrie doet het nog goed. Vanochtend is de dierenarts nog geweest. Meer dan afwachten kunnen we op dit moment niet. Veulen lag nog vrij diep en voelde niet heel groot aan, ze gaan uit van insufficiëntie van de placenta door leeftijd, veulen heeft langer de tijd nodig om af te raken


Fijn om te horen dat het goed gaat met merrie en veulen. Hopelijk komt het snel

Cynthia82

Berichten: 9309
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:30

petraaken schreef:
Cynthia82 schreef:
JAAAAAAAAAAA!!!! Gefeliciteerd AZ!!! *\o/* *\o/*
Dit jaar is echt het jaar voor de mensen die al zo lang een merrie wilden, maar niet kregen. Ik ben zo blij voor je! <3

Niet voor iedereen. Wilde ook dolgraag een merrie helaas bij ons een hengst. Niet dat hij er niet minder lief om is hoor.

Wacht je ook al zo lang op een merrie? :knuffel:

O Marjolein, wat duurt het vreselijk lang zeg... Maar fijn dat het nog leeft, uiteindelijk wordt het wachten beloond!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:36

Van harte gefeliciteerd met de langverwachte merrie tjes! De volhouder wint!

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:52

Nieky, ook gefeliciteerd! Wat goed dat met de vitamine E de merries niet aan de nageboorte zijn blijven staan. Ik heb het Rakizah vorig jaar ook gegeven, omdat zij in Amerika ook aan de nageboorte is blijven staan, hier was hij er toen zo af.
Bij Mishrikah wilde de nageboorte er vanochtend ook niet afkomen, DA is even langs geweest voor een injectie, daarna was hij er met een half uurtje af. Ik ga dus volgend jaar ook de vitamine E weer proberen. En daarnaast wil ik voortaan zorgen dat ik zelf zo'n spuitje heb liggen, is toch een stuk handiger.

Stal HD, jeetje wat schrikken zeg, als je dat dan terug ziet! Gelukkig is alles toch goed afgelopen.

Pomski, wat een heerlijk stel <3

Marjolein, fijn om te horen dat alles nog goed is, maar je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!

Bedankt allemaal!
veronique, dat klopt helemaal, dit is absoluut een blijvertje!

jolandje schreef:
AZ ook gefeliciteerd met je prachtige veulen, blijft die zo zwart? of schimmel?

Ze leek op de eerste foto heel donker omdat ze nog nat was en het contrast met de merrie denk ik. Ze is nu vos en ze zal schimmel gaan worden.

Ze zijn begin van de middag even kort buiten geweest, dus hier een paar droogfoto's. Misschien dat ze zo ook nog even naar buiten gaan, maar moet even kijken of de buren nog steeds zo druk in de tuin bezig zijn, want dan wordt Mishrikah er niet blij van. Ze vind het prima in haar eigen coconnetje op stal.

Naam ga ik nog even rustig over nadenken, ik ben zo blij met deze kleine dame <3 <3

Mishrikah is zo trots <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, dan Nadjarah nog, hele benen zitten onder de melk, maar lekt niet echt door. Ze staat ook al de hele dag rustig op het land. Ik heb vanavond eerst eigenlijk nog een afspraak, dus hoop dat ze pas na middernacht gaat, maar we gaan het zien. Heb iemand die haar tot die tijd sowieso in de gaten houdt, en als het echt spannend wordt ben ik maar een paar minuten weg, dus dat scheelt.

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:07

Hier wachten we ook rustig door... De dames hebben nog geen haast

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:36

AZ: wat een heerlijk snoetje! Ik hou van die edele hoofdjes :+: Zou lief zijn als Nadjarah wacht tot je weer thuis bent

corina: er komt een mooi weekend aan, mss helpt dat!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:35

Tjongejonge, wat een lange dracht Marjolijn. Zullen we de krant alvast bellen want je zit wel al over het record!

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:41

AZ ja nu op de droogfoto's zie ik de kleur, prachtig en wat een edel hoofdje , ik vind die Arabieren toch zo chic <3

Nieky wat is Glenn knap, hij heeft ook idd een hele lieve blik <3


Pomski , leuke en lieve foto's , wat fijn dat ze zo sociaal zijn he, die foto van je meisje met veulen is gewoon TE lief <3, en wat een schattige halstertjes <3, ik had er ook een paar gekocht , maar als ik Lumen nu zie , duurt dat nog wel een poosje voor eht gaat passen :+

Marjolein, pff, spannende tijd dit hoor, maar toch fijn om te weten dat het nog goed zit

Veronique jouw merrie is ook wel klaar denk ik haha :) ben benieuwd hoe lang ze nog doorloopt

Lumen doet het super, vandaag bijna de hele dag buiten gestaan, wel met jasje aan, want zo nu en dan wat regen en frisse wind, ben even naar stal HD geweest vanmiddag, op kraambezoek :) , dus voor ik wegging even kijken, lag hij lekker in het zonnetje te slapen , nu staat hij met mama weer op stal, Eowyn liep al uit zichzelf naar binnen, zo'n lieve fantastische merrie <3 <3 <3


Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:51

EllyC schreef:
Tjongejonge, wat een lange dracht Marjolijn. Zullen we de krant alvast bellen want je zit wel al over het record!


Bij het KWPN staat die op 405 dagen toch?

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:53

Er was vd week wat in het nieuws. 7 weken en een paar dagen over gedragen

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:09

En dan ben ik aan het klagen dat wij op 345 dagen zitten 8)7

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:22

Had dat artikel ook gelezen inderdaad, maar heb er 2 in de kwpn-groep gezien, 1 van 403 dagen en 1 precies 10 weken over tijd, dus dan zit je ook rond de 410 al. En dan nog een paar die ook ver over waren.

Wereldwijd is de langst geregistreerde dracht met levend veulen 445 dagen

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:55

Gefeliciteerd met de veulentjes.

Marjolein jou geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Dat duurt wel erg lang. Gelukkig lijkt het verder wel goed te gaan.

AZ hopen dat de andere merrie nog even wacht tot je terug bent.

Pomski die veulens van jou zijn wel heel lief en schattig zo samen

Brooke zit nu op 327 dagen en het uier begint mooi vol te lopen. Er is best een groot verschil van gister naar vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:06

Marjoleine89 schreef:
Had dat artikel ook gelezen inderdaad, maar heb er 2 in de kwpn-groep gezien, 1 van 403 dagen en 1 precies 10 weken over tijd, dus dan zit je ook rond de 410 al. En dan nog een paar die ook ver over waren.

Wereldwijd is de langst geregistreerde dracht met levend veulen 445 dagen


Ik wil dit soort berichten helemaal niet lezen haha! Mijn merrie zit ook al op 379 en vind het echt meer dan genoeg zo :o

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:36

Ik heb het echt te doen met degene waarvan de merries zolang overdragen :(:)

Sorry ff spammen.
Vanavond was het weer even speelkwartier buiten. Bo had zoiets van ik heb gras je racet maar.
Daarna nog ff bij ze in stal gezeten.
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:37

Gefeliciteerd met de veulens

Blij dat je eindelijk een merrie hebt az

Stal hd en minder dat jij hengstje weer hebt maar idd gelukkig gezond en wel

Kiki is het knorren dan al beter nu?

Nieky wow toch altijd die leuke veulenkleurtjes ook steeds w20?
En goed dat je experiment is gelukt ook

Marjolein blij dat we wat horen en dat je je merrie laten controleren hebt. Wachten is de boodschap dus. Ik ben zeer benieuwd.

Leuke kleurtjes van halsters ook pomski

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:44

@nieky Hoeveel heb je bij gegeven / wat geef je de dames totaal aan vitamine E?

Voeren jullie eigen extra eiwit bij tijdens de dracht/lactatie?

Mijn merrie krijgt onbeperkt hooi, staat 4-5 uur per dag op gras en krijgt nog ruim 2 kilo Vitalbix Breed & Grow per dag bij.

Ze heeft nl nog steeds slappe theezakjes tieten. Komt wel melk uit maar groeit nog steeds niet. En ze zit ondertussen dus op 379 dagen

Maak me daar wel zorgen om, dus vraag me af of extra eiwit bijgeven zin heeft ?

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:01

Hier ook licht gevulde theezakjes greeneyez, met 9 uur gras, vitalbix en verder onbeperkt ruwvoer. Ik ga er maar vanuit dat het op het laatste moment vol loopt, het kan ook vlak voor, tijdens of na de bevalling. Ik denk niet dat extra eiwitten daar aan mee gaat werken.

Knap koppie Kiki


Overigens is mijn merrie regelmatig onder controle geweest, ze is echt niet nu pas een keer bekeken. Ik werk zelf bij een DAP, mijn partner heeft een praktijk en de lijntjes met andere artsen zijn kort. Maar als je merrie het anders doet dan uit het boekje wordt je daar wel onzeker van, ook als er om je heen allemaal veulentjes geboren worden. Zolang ze het goed doet kies ik ervoor om haar niet naar de kliniek te brengen, dat levert onnodig stress op en er zit voor nu geen meerwaarde aan.

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:16

Marjoleine89 schreef:
Hier ook licht gevulde theezakjes greeneyez, met 9 uur gras, vitalbix en verder onbeperkt ruwvoer. Ik ga er maar vanuit dat het op het laatste moment vol loopt, het kan ook vlak voor, tijdens of na de bevalling. Ik denk niet dat extra eiwitten daar aan mee gaat werken.

Knap koppie Kiki


Overigens is mijn merrie regelmatig onder controle geweest, ze is echt niet nu pas een keer bekeken. Ik werk zelf bij een DAP, mijn partner heeft een praktijk en de lijntjes met andere artsen zijn kort. Maar als je merrie het anders doet dan uit het boekje wordt je daar wel onzeker van, ook als er om je heen allemaal veulentjes geboren worden. Zolang ze het goed doet kies ik ervoor om haar niet naar de kliniek te brengen, dat levert onnodig stress op en er zit voor nu geen meerwaarde aan.


Ah dank je wel voor je reactie. Klopt wat je zegt idd, en het is ook mijn eerste veulen dus alles is nog nieuw. Daarbij is mijn merrie er een met 'een rugzak' dus alles bij elkaar is niks standaard en gewoon bij ons. Ik hou me er idd ook maar aan vast dat ze zich normaal gedraagt en goed eet/drinkt enz.

We wachten af, ben benieuwd wie recordhouder wordt op Bokt :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:18

Dit is Sterre nu
Afbeelding

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:36

Al_zawraa Zo een spuitje is idd handig voor te hebben liggen. Weet iemand eigenlijk hoelang dat goed blijft? Wat een dotje is je dame <3 en idd super trotse mama :D

Jolandje hoe schattig is Lumen met dat dekentje zeg :D fijn dat eowyn zo een goede mama is.

Anoushka Dat is een flinke uier al idd

Kiki1976 hij is echt zo leuk :+:

Fotsy Het is altijd gokken wat dat W20 doet na het verharen. Vorig jaar Nelis leek effen maar na het verharen ineens een heel wit hoog oplopend been tot in de flank :D
Afbeelding
Afbeelding

Greeneyez Wij gaven gewoon 1 schepje vitamine E poeder per dag erbij vanaf 300 dagen dracht. We bestelde bij Agradi.
Ik heb bij Yula, op aanraden van diezelfde vriendin, gedroogde frambozenblad onder het voer gedaan. Of beter gezegd dat krijgt ze nog steeds. Dat zou de melk productie stimuleren. En ik moet idd zeggen sinds ik dat bijgeef dat Lola minder ruw is met drinken. Eerst duwde ze heel hard tegen de uier en was heel ongeduldig met drinken. Nu duwt ze 1x licht en staat dan gerust een aantal minuten rustig te drinken zonder dat ze de hele tijd moet duwen of wisselen van speen. Dus ik heb de indruk dat het echt wel helpt.

Marjoleine89 zolang alles inorde is zou ik idd ook niet zomaar naar de kliniek gaan.

Mirjamalvaro die heeft al een beste uier zo

Hier harst saartje vrolijk door. Ph blijft rond 6. Spenen mogen nog steeds meer vullen. Ze staat heel rustig te eten nog dus verwacht op het moment nog niks.

Afbeelding
Afbeelding

En lola begint mega gespierd te worden :+ mama heeft slagroom denk ik *D
ik was de stal net aan het uitmesten smiddags toen ik de foto nam. Dus niet letten op de mest.
Afbeelding