[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:09

Als je in Drenthe of de buurt woont kom gerust langs veulen vind het super gezellig merrie is wel iets kieskeuriger :=

Ik begin d'r ook kwa kleur steeds meer te waarderen <3

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:50

Balko schreef:
Kiki, dit is mijn eerste veulen van haar. De vorige was ze nog niet in mijn bezit.
Maar verwacht wel dat deze eerder komt. Ze is nu 313 dagen.

Wel schrikken, als ze drachtig zijn krijg ik t altijd extra benauwd van dat soort geintjes.

Seven, ik ben jaloers ik wil ook knuffelen.
Gaaf veulen heb je ook, jammer van de kleur hahaha.
Maar voor een vos is dit wel mooi type.

RTM, welkom!

Krijgt er eigenlijk iemand dit naar nog een Welsh B veulentje voor de verkoop?
Ik zoek nog eentje, leuk natuurlijk om m helemaal te kunnen volgen :D.


Misschien ik, hangt ervan af wat er geboren wordt. 2 stuks.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:08

Balko, ja dat is niet zo goed voor je hart dat soort geintjes. Maar gelukkig allemaal goed gegaan.
Ze had wel goed gek gedaan, want je kon zien dat ze lekker had gezweten op haar hals.
Ze was wel heel blij _O-
Nog een weekje tot veilig *\o/*

Seven, ik ben ook niet zo van de vossen (sorry) maar ik haar wel een mooie kleur hebben.
Ach en een goed paard heeft geen kleur, al is een leuk kleurtje wel mooi meegenomen _O-

Happy_Hippie

Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:33

Okay ik ben een beetje in de war, ik had berekend dat onze merrie 7april is uitgerekend maar die filiumapp zegt 12 april :')

Ik weet nou niet welke goed is...
Ze is 7mei voor de 2e keer geinsimineerd en die had gelijk gepakt 24e is ze toen drachtig gescand.

Veulen ligt overduidelijk aan de linkerkant vandaag (heel de week ligt die eigenlijk al rechts).
Lekkere puntbuik haha, samen met mijn ruin tijdens mooie zonsondergang
Afbeelding

Xritt
Berichten: 604
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:47

Wauw Seven wat een leukerd. Ik vind de kleur erg mooi. En wat een leuk koppie zit erop. Je hebt het waarschijnlijk al een paar keer vertelt. Wie is de vader van het veulen?

Happie Hippie, haha voorkeurskant. Mooie achtergrond zo.

Ik ben benieuwd naar het volgende veulen

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:48

Waarschijnlijk heb je zelf 335 dagen berekend, ik ga uit van 340 dagen dus kwam zelfde uit als de filiumapp

Ik hoop juist op een vos <3 en dan het liefst met aftekeningen. En dan het liefst ook in dezelfde kleur als mijn merrie

Happy_Hippie

Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:01

Marjoleine89 schreef:
Waarschijnlijk heb je zelf 335 dagen berekend, ik ga uit van 340 dagen dus kwam zelfde uit als de filiumapp

Ik hoop juist op een vos <3 en dan het liefst met aftekeningen. En dan het liefst ook in dezelfde kleur als mijn merrie



Oh haha oops dit heb ik dan denk ik verkeerd gedaan :')
Aantal dagen klopt wel dan alleen de uitgerekende datum niet of maakt dat niet heel erg uit?

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:27

Bij de minipaardjes heb ik liever ook geen vos, al kan ik ze wel nog steeds erg mooi vinden als ze goed in elkaar zitten. Het is vooral omdat dat moeilijker verkoopt en ik vind speciale kleurtjes fokken ook erg leuk, wat kan in het ras.
Veel van die kleintjes zijn vooral om naar te kijken. Eventueel grondwerk of voor een wagentje. Maar dan kijken mensen toch vaker naar iets aparts. Terwijl ik een glimmende zwarte dan weer prachtig vind.

Voor een rijpaard zou mij dat geen *** uitmaken. Als ik maar een fijn paard onder mijn billen heb :D want een mooie rooie is heel imposant en knap om te zien.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:41

Ik vind vos prachtig maar heb dus nogal slechte ervaringen met m'n laatste 2 vossen (konden hun dan weer niets aan doen hun)

Kiki
Ik had nu ook echt wel een bruine verwacht :=

Happy hippie
Hoe heb je die 7 april berekend?

Xritt
Vader livius
Afbeelding

Moeder een elite ibop prok merrie van Galaxie
Afbeelding

Marjoleine89
Ik had graag wat aftekeningen gehad maar die hebben de ouders ook bijna niet dus dat was te verwachten

Happy_Hippie

Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:49

Seven schreef:
Ik vind vos prachtig maar heb dus nogal slechte ervaringen met m'n laatste 2 vossen (konden hun dan weer niets aan doen hun)

Kiki
Ik had nu ook echt wel een bruine verwacht :=

Happy hippie
Hoe heb je die 7 april berekend?

Xritt
Vader livius
[ [url=m/QeIJ6a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moeder een elite ibop prok merrie van Galaxie
[ [url=m/TVWpYE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Marjoleine89
Ik had graag wat aftekeningen gehad maar die hebben de ouders ook bijna niet dus dat was te verwachten


Ik denk dat ik heb getekend met echt 11maanden/ 335dagen zoals Marjoleine89 zei

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:18

Ah ja dat zal het zijn :j

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:37

Mooie naam heb je gekozen Seven!

Ik hoop op een veulen met veel aftekening <3 . Vader is sabino, moeder twijfel ik over. Ze toont het niet (1 wit been, grote bles en witte onderlip maar meer wit niet) maar komt wel uit een sabino-moederlijn. Ik gok dat het een (donker)bruine wordt.

Xritt
Berichten: 604
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:37

Ook een mooie mama Seven.

Bij mijn tante op stal is ook het eerste veulen geboren. Moeder is donker bruin, richting zwart. Vader is bruin met zwarte manen. Zij hebben nu ook een vos. Is de kleur vos dominant?

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat een merrie tijdens de dracht regelmatig een bloedneus heeft? Niet super ernstig. Maar vindt het wel vreemd

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:38

Seven, haha ja dan verwacht je idd niet echt een vos idd.
Wel goed gegaan met de rietjes haha, nee geintje
Wel vervelend dat je met de andere vossen slechte ervaringen hebt gehad

Maar hoe dan ook, papa en mama zijn knap <3

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:09

Seven ook slechte ervaring met Roy dan?
Blijf het zo grappig vinden dat jouw merrie zo’n kopietje is van die van mij! En de hengstenkeuze dus ook haha.
Ga je dit jaar nog terug dekken?


Enneeeh, ik mag bijna mn eigen vos gaan knuffelen vrees ik hahaha.
Morgen nieuwe camera ophangen en t geboortealarm instellen.
Moet nog even nieuwe geboortesingel ophalen welke ik besteld heb. Had afgelopen jaar een helemaal leren. Die vond ik niet zo prettig. In een stuk met leren singel. Beetje stug voor de toch al heule dikke buiken.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:19

Muronia
Dank je wel

Xritt
Ja heel blij met de merrie was nationaal veulen kampioen en heeftbhet verder op de keuring ook prima gedaan

Bij deze merrie is de opa vos van zowel vader als moeders kant dus daar komt het vandaan. Het is zeker niet dominant maar komt wel weer boven drijven als het in de lijnen zit.

Kiki
Ze heeft een volle broer ook vos ;)
Afbeelding
Nu 2 jaar

Ja is gewoon toeval dat ze vossen waren maar toch wel opvallend.

Balko
Met Roy zeker niet tot nu toe, die doet het prima in de opfok
Ik ga niet weer naar livius maar wat wel nog geen idee.

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:52

Ik vindt dat vos prachtig. Helaas komt het effen niet zo veel voor bij ons ras. Vos bont wel meer. Ik zou het heel graag willen maar ik heb volgens mij geen vosgenen in die van zitten. Ik had eerder een merrie die het wel droeg maar sowieso de huidige hengst niet dus vosjes gaan het niet worden helaas :n
Ik heb 1 bruin bonte merrie en die geeft redelijk 50/50 haar bruin door.

Meerdere hier dragen wel sabino. Bij onze huidige hengst valt dat bijna niet op omdat hij bont is (overwegend wit dan weer wel) maar zijn zoon van 1.5 die we nog hebben is effen en overduidelijk met sabino
Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 00:11

Seven, oeh ook een knapperd.

cp112, dan wel geen vos maar nu al enorm gaaf dier. Benieuwd hoe hij uit gaat zware.
Blijf een zwak voor tinkers houden.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:20

Hier reken ik ook met 11 maanden naar de uitgerekende datum dus dat kan prima.
Ergens ommenabij klopt dat wel. Je kan er toch niet van op aan, het geeft een richting. Ik hou als het dichterbij komt liever de 320 dagen in de gaten

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:43

Seven fotospam vinden we nooit erg :D Mooi hoofd heeft ze ook <3 Leuk dat ze mss blijft. Ik vind vossen wel enorm leuk.

Ik vlecht alle paarden hier in en 1-2x per maand doe ik de vlechten opnieuw erin. Gemiddeld ben ik dan 10-15 min bezig met een paard. Maar bij haar toch al gauw 30 min haha. Met 20-30 paarden vlechten wordt je gelukkig wel vlot erin. En ik vlecht graag dat scheelt :D Enige on praktische vind ik een dikke voorpluk. Die moet in sommige gevallen gevlochten want sommige vinden dat heel irritant als em los hangt. Maar gelijk Ashley heeft vorig jaar met de vliegen en zwaaien met dr hoofd, Dr vlecht in haar oog gekregen waardoor die een beschadiging had en ontstoken was ;) Dus die loopt voortaan in de zomer met een vliegenmasker rond. De voorpluk losdoen vind ze dan weer irritant en dan schud ze meer en is ze schrikkeriger :+

Kiki1976 volgens mij sta je op een hele fijne stal als ze zo begaan zijn met mekaar. Echt leuk. Ik heb het wss gemist of overheen gelezen maar zijn er nog drachtige daar?

Happy_hippie wss ben jij idd uitgegaan van 335 en de app van 340. Ik tel ook altijd 340 overigens. Mooie buikje heeft ze.

Knolselder Gek dat idd vosjes slechter verkopen. Ik vind juist de normalere kleuren leuker :o Ik vind palomino enz ook gaaf voor te zien maar voor zelf te hebben geef mij dan maar een mooie zwarte, bruine of vos. Alhoewel ik blagdon ook fantastisch vind <3

Xritt Nog nooit meegemaakt van die bloedneuzen. Maar mss is alles gwn beter doorbloed en daarom gevoeliger? Of zeg ik nu wat raars?

Balko snap ik idd dat een volledige leren stug is. Nog even en je kunt ook beginnen camera staren.

Cp112 Is Thor homozygoot voor zwart dan? Het sabino/blagdon ben ik ook echt dol op.

Skye haar uier was niet meer veel gegroeid gisteren maar wel ineens een hele mooie puntbuik :D
Afbeelding

Ze is het ook echt zat hoor
Afbeelding

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:00

Hier ook een mooie puntbuik en een uier wat weer ietsjes voller is. Ook heeft ze een enorme zuchtplaat onder de buik en achterbenen lopen vol.

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:21

Sorry voor de afwezigheid. Ik zit wat in een energie dip. Niks lukt en wil. Ben zo ontzettend moe steeds. Erg frustrerend....

Corinadrenth ze zit op het einde. Wanneer is ze veilig?

Nieky die lijkt zich ook klaar te maken! Wel ontzettend lastig zonder datum... Ik zou gek worden van de onzekerheid :P

HappyHippie precies een maand terug rekenen kom je inderdaad op 335 dagen uit. Ik tel altijd 320 dagen. Mooie foto zo met de lucht

CP112 wat een gaaf paard zeg <3

Seven geweldig veulen. Erg chique ook. Wil je deze houden? Meer spam graag :D

Balko spannend! Leuke waaktijd komt er weer aan :)

Xritt nee vos is niet dominant.
Hier nog nooit een bloedneus bij de paarden gehad

Claudia zou mooi zijn! Jij wou een hengst toch? :D

Ik vind vos prachtig als koffievos. Ik heb zelf een zweetvos shetlander.

Rtm welkom!

We tellen rustig door. Beetje saaie periode. Te dik om iets te doen en nog dikke 2 maanden voor het veulen. Morgen 8 maanden drachtig, dan weer even foto's maken met de camera.
Wel even met haar erop uit geweest. Even zonder zadel hobbelen. Ze vond het zo leuk en gezellig. En maar pruttelen <3 poppie
Afbeelding
Afbeelding

Moet er al bijna een veilig lijst komen? Dan graag PBtje :D

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:43

Ik zat idd net te denken aan die lijst Kabayo, volgens mij komen we aardig in de buurt al voor een aantal :D



Niekky1993. Thor is naar mijn weet idd homozygoot zwart.
Skye heeft een beste puntbuik :=



Ik tel altijd gewoon 25 dagen terug van de dekdatum. Dan zit je op 340. Tenzij het een schrikkeljaar is dan :')

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:19

Oe punt buiken en vollere tietjes :D
Kom maar op met de volgende kleintjes.

Ok ik zal nog een beetje spammen *\o/*
Vanmorgen wel wat koud maar toen ze eenmaal buiten waren scheen er gelijk weer een warm zonnetje <3

Ploink
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze draaft veel meer dan welk veulen wat we hebben gefokt, grappig om te zien.
Afbeelding
En knappe mama
Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:26

Die 2e foto Seven <3
Ze is echt mooi vurig rood! Prachtig met dat zonnetje.