Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Het Dikke Buiken Topic 2023


Hier is het Dikke Buiken Topic voor merries die in 2023 een veulen krijgen!

Hier kun je terecht met alle nieuwtjes over het verloop van de dracht en natuurlijk weer de foto’s van de groeiende buikjes en uiers!
En na al het lange wachten: de veulenfoto’s als de grote dag eindelijk daar is!

Wil je dat je merrie ook hier in dit topic in de lijst komt van drachtige Dikke-Buiken-Topic merries, geef dit dan even aan in een PB met vermelding van: naam merrie x naam hengst – uitgerekende datum

Als het veulen geboren is, meld het dan even per PB, incl naam, geslacht en geboortedatum, dan komt het er bij te staan.


Drachtige DBT merries 2023

Februari
14 - Seven - Lynieta (Galaxie x Farrington) x Livius / Tempi Solaris JS - merrie - 2 feb
18 - WatchNow - Dunja x Cormint / Corneel - hengst - 5 mrt
26 - Tinniie - Brokers Black Diamond X Double Dun Gallo Gun

Maart
05 - corinadrenth - Annika Heidi dreamer x Meindert / Mesperados Menno Dreamer - hengst - 26 feb
05 - Balko - Fair Zelma x Ouzzo SD / Touzzini SDB - hengst - 26 feb
06 - suffie - Nanuk (v.Notting Hill) x Avicii van het Steengoed
06 - Pinkroos - Femke (v.Herbert) x Rio / Fleur - merrie - 3 apr
10 - SparkYY - Daisy (Upperville x Parcival) x Imposant EM / Triple Daisy - merrie - 3 mrt
11 - Muronia - Veronia (Macho Polo x Oliver) x Löwenkönig / Löwenprinz - hengst - 21 mrt
13 - Chantalll - Aiyana TC x Lemonshill Falcon / Cynwrig TC - hengst - 22 mrt
15 - Desi_2409 - Kuforia x Mac Madison
16 - nayla - Breeze DD Shade x Chilled Out Colonel
20 - Pomski - Lowland Bess x Barry van stal Roelen / Daisy - merrie - 27 mrt
20 - nieky1993 - Amber x Destiney's Tiesto / Blossom van 'T Boesehof - merrie - 6 apr
21 - nieky1993 - Amy x Meadows Booster / Yarno van 'T Boesehof - hengst - 26 mrt
21 - nayla - Rafaëlla x Rolexs Sparklin Pine
22 - jennyk - Golden Princess x Cassanova du Bois / Cappucino - merrie - 23 mrt
25 - MartineV1970 - Smokey x Sir Camfri van de Esch
25 - WatchNow - Glory x Astronomic Z
25 - Petraaken - Ramona (v.Rubiquil) x Kaygo / Kayto - hengst - 11 apr
27 - karelien - Groovytimes x Jameson RS2
27 - Marjoleine89 - Zsa Zsa x McLaren
28 - Pomski - Estella's Jolyn x Barry van stal Roelen / Lylou - merrie - 13 mrt
28 - Kimberlyxoxo - Osinosa x McLaren

April
01 - Pomski - Dolly x Barry van stal Roelen / AppleJack - merrie - 20 mrt
06 - suffie - Happy van de Bekenpieper (Schach) x Noakley BE
07 - Happy_Hippie - Jade (v.Ceasar ter Linden x vm. Marko BP 05) x Krem Knoxx - hengst - 2 apr
07 - Lady124 - Blue Lady Go-Go x Abbeyfield Cream Boy / Lady's Heavenly Blue van Stal Schuurman - merrie - 20 apr
07 - nieky1993 - Nina x Meadows Booster / April van 'T Boesehof - merrie - 4 apr
10 - corinadrenth - Linda x Stippel / Pipi van Dreamer Stables - merrie - 25 mrt
10 - CharmFaith - Faith (v.Dreamcatcher) x Glock's Energy / Temptation Polar Solange - merrie - 28 mrt
10 - nieky1993 - Jessie x Meadows Booster / Zibo van 'T Boesehof - hengst - 1 apr
10 - Nadia2008 - Nadia x Finnegan of Finlaystables / Royal Quinn of the High Mountain - hengst - 10 apr
11 - Luna2006 - Delinda of The Fairy Tale Ranch x SSF Tribute To Black Velvet / BLS Back That Up To The Beat - merrie - 26 apr
11 - Nobel01 - Unique (v.Goedhart) x Edmundo / Touch of Unique - hengst - 21 apr
11 - Sabrinatomic - Next-nosa (v.Geniaal) x Miami Turfhorst / Thomas O'Malley - hengst - 16 apr
14 - Chantalll - Lakeway's Glorious Hazel x Bronheulog Lord Jim
15 - Shirley__ - Zirana x Ziyech
16 - Bamorka - Miana (v.Tadmus) x Emir R
16 - goldenarrow - Estonia (v.RFI Farid) x Magic Magnifique
17 - Fotsy - Hangten Ricochet x Sharp Dressed Shiner / Dressed to Hang 4 - merrie - 18 apr
18 - OYYO - Karfunkel (v.Latimer) x Imperial Valley
19 - Quir - Carice du Bois (v.Der Harlekin B) x Gin Fizz F / Libenti's Giovinazzo - hengst - 7 apr
20 - DDDara - Don Dara x Peru's Sarowski
22 - goldenarrow - Intissima (v.Al Ayal) x Exagon OS
22 - Nicky1963 - Fyanda BM (v.Sorento) x Las Vegas / Tessa-Fyanda - merrie - 21 apr
23 - Welniet - SW Colonel Chic x Hang Ten And Shine
24 - Nicky1963 - Hanna-Amanda (v.Alexandro P) x Next Level / Teddy-Amanda - merrie - 3 apr
24 - nieky1993 - Blue x Destiney's Tiesto
26 - CharmFaith - Bailey x White Dream GF
26 - MartineV1970 - Noa x Bing van stoeterij de Ierse tinker
26 - nieky1993 - Tina x Destiney's Tiesto
27 - Luna2006 - Majestic Springs Lil Misbehavin x Sdh Rebel's Speciale Silver Bugatti / hengst (verworpen)
27 - nieky1993 - Mirthe x Destiney's Tiesto
27 - Relana1984 - Pip x Abbyfield Cream Boy
28 - tammiebels - Deja Vu (v.Jazz) x My Blue Hors Santiago
28 - xLeoniee - Abby oet de Broekstreek x Nachtwind Br-a
29 - Luna2006 - Sonoita Invade My Soul x Oak Bay Salsas Silverado / BLS Chevy's Physical Attraction - merrie - 12 apr
29 - Orange - Annabel (Haarlem x Zevenaar) x Nashville Star

Mei
01 - Luna2006 - FMH Legacy's Lil Miss Sunshine x Sdh Rebel's Speciale Silver Bugatti
01 - nieky1993 - Lexie x Meadows Booster
02 - kiki1976 - Bo x White Dream
02 - shadow33 - Her Highness (v.Coinnaisseur) x Nacho
03 - corinadrenth - Oya x Staccato
05 - SimonDesteny - Limited Edition (v.Elegant) x Havehoeve's Igo
06 - nieky1993 - Yula van 'T Boesehof x Meadows Booster
08 - Kabayo - Zilver fan 'sweltsjes state' x Markus 491 / Yke Douwe E - hengst - 25 apr
09 - MDWStables - Reduster Fleur (v.De goede ree Now or Never) x Golden Daim F
09 - MDWStables - Zonnebloem (v.Veenstra’s Grapjas) x Reitlands Diamond Gold
10 - shadow33 - Voraya (v.Goodtimes) x Mindes ES
11 - Ilsje87 - Labiesch x Alpenschnee
14 - stal_HD - HD Tiz Dark Lady Gaya x HDS Lovely Coloured By Lightning
16 - LauraEH - Heaven's Child x Las Vegas
16 - goldenarrow - Valetta Apal (v.Psytadel) x Exagons OS
16 - nieky1993 - Ashley X Meadows Booster
18 - jolandje - Josta Magic's Lady Eowyn x Little Valley Legacys Hidalgo
19 - YvonneV - Giggles (v.Sam R) x Krem
20 - Gimmick - Evita x Next Level
21 - Kayley95 - Dont skip to Boston x Ducati Du Bois
22 - corinadrenth - Moravita's Coloratura x Staccato
22 - Daphara - Bartelshoeve Pleun x Snelson Teddington
23 - Al_Zawraa - AR Nadjarah x EA Amjad Ibn Nader
24 - Nicole288 - O'Geniaal (v.Geniaal) x Escaneno / ? - merrie - 15 mei
25 - anoushka - Brooke W x Kjento
25 - Al_Zawraa - ESA Mishrikah x Al Wahab AA
27 - IngridP - Starwin's Anita (v.Orchard Wildeman) x Hania's Memphis
30 - mirjamalvaro - Sterre van Equi Center - Golden Daim F

Juni
01 - Nicole288 - Nina x Kenneth
02 - goldenarrow - Noora Apal (Psytadel) x Aj Nawash
03 - nieky1993 - Saartje x Meadows Booster
04 - Plop1997 - Nirvana van de Adriaanshoeve x Fireball van Gerle
06 - corinadrenth - Diva Dreamer x Maximus van Vredenheim
07 - Kendra - Cherie (v.Padinus) x New Pleasure
07 - Setteli - Phoebe (v.Power and Paint) x FS Mr. Right
08 - Balko - Diva x For Ferrero
14 - Balko - Inoa x Peru’s Sarowski
17 - nieky1993 - Bonny x Meadows Booster
20 - jennyk - Bijsterhof's Picture x Cassanova du Bois

Juli
02 - mirjamalvaro - Chablis de Jeu x Zafferano
07 - mirjamalvaro - Eliana x Zafferano
16 - Quir - Char du Bois (v.Don Carino du Bois) x Cassanova du Bois
18 - jolandje - NL Wolfhoeve Sampson's Camille x Little Valley Legacys Hidalgo
22 - Bamorka - Dautzen (v.Dries 421) x Bartele 472

Augustus
02 - stal_HD - Wmm Magic Flirt Of Ltds x HD Kids Marco Polo / HD's Lovely Queen of the Stars - merrie - 8 apr


Calculator om het aantal dagen dracht te berekenen:
https://www.rekenmachine-calculator.nl/dagenteller/

Inmiddels bekende en veelbesproken DBT strategieën om de merrie aan te sporen vooral snel de kleine spruit te laten zien, prachtig vormgegeven door draaakje :D

[ img ]


En de door KMD geïntroduceerde term ‘tjoepkes’, voor de kegelvorm van de op het laatst gevulde spenen (naar de Belgische snoepjes ;) )

[ img ]

[ img ]


Links naar vorige Dikke Buiken topics:
- 2004/2005
- 2004/2005: De hekkensluiters
- 2005/2006
- 2005/2006: Dik-dikker-dikst
- 2006/2007
- 2006/2007-deel 2
- 2008
- 2008-deel 2
- 2008-deel 3
- 2009
- 2009 - deel 2
- 2009 - deel 3
- 2010
- 2010 – deel 2
- 2010 – deel 3
- 2011
- 2011 - deel 2
- 2011 - deel 3
- 2012
- 2012 - deel 2
- 2013
- 2013 - deel 2
- 2014
- 2014 - deel 2
- 2015
- 2015 - deel 2
- 2015 - deel 3
- 2016
- 2016 - deel 2
- 2016 - deel 3
- 2017
- 2017 - deel 2
- 2017 - deel 3
- 2018
- 2018 - deel 2
- 2019
- 2019 deel 2
- 2020
- 2020 deel 2
- 2021
- 2021 deel 2
- 2022
- 2022 deel 2

Langste DBT dracht:
Libera - Halakea (Lana) v. IJsselmeer x Koning DG / Primrose V - merrie - 388 dagen
Tinniie - Cheyenne x GP Mister Dual Jac / Lou - hengst - 382 dagen
Jacky84 - Cass x ? / Jodie - merrie - 382 dagen

LysJac - Tuckers Missy x Smart Spook / ? - merrie 374 dagen
Kelly_J - Misty x Wirbel / Hayden - merrie 374 dagen
jeniej - Soraya x Prins Alfred / Skaha - merrie 373 dagen
Equinecoach – Roxana Dakota x Vandals Gold Cream / Custom Made Cream Dakota – hengst 372 dagen
jjooyyccee – Nikita x Laurentz / Enjoy – merrie 368 dagen
XLC70 – Ruby x Sir Oldenburg / E-Design – hengst 367 dagen
haflinger_27 – Vanya x Acilliano-BE / Athiron – hengst 366 dagen
aslo – Daisy x BamBam / Roani – merrie 366 dagen


Nog wat veelgevraagde info:
Problemen bij de bevalling en wat je moet doen


Wat is goed om bij de hand te hebben bij de bevalling:

1) nummers van verschillende dierenartsen (voor het geval je extra versterking nodig hebt en/of je normale dierenarts niet (meteen) kan komen)

2) gsm met opgeladen batterij
3) bandage voor staart
4) isobetadine gyneacologisch (tast slijmvliezen niet aan)
5) emmer lauwwarm water
6) glijmiddel of anders huishoudolie
7) touwtjes om de nageboorte op te binden en/of als trektouwtjes te gebruiken
8) betadine om het navelstompje te ontsmetten
9) klem voor op het naveltje
10) rekkertjes/elastiekjes
11) schaar en/of mes
12) handdoeken
13) riek om viezigheid mee uit stal te scheppen
14) kruiwagen
15) stro en hooi om stal bij te strooien en merrie iets te knabbelen te geven
16) koud water (om op het hoofdje te gooien als het veulen niet meteen reageert/ademt -> schrikreactie)
17) videocamera en fotocamera (met opgeladen batterijen) :)
18) emmer met deksel (om de nageboorte in te bewaren voor de veearts)


ONTWORMEN VEULENS
Overdoseren kan levensgevaarlijk zijn voor een veulen.
Een wormspuit kan nog wel eens doorschieten, waardoor het veulen onbedoeld een veel te hoge dosering binnenkrijgt. Enkele manieren om dit te voorkomen zijn:
-Geen volle spuit gebruiken, maar eerst de moeder ontwormen met de spuit zodat er nog precies genoeg in overblijft voor het veulen
-De benodigde hoeveelheid overbrengen in een schone plastic spuit (zonder naald) en die gebruiken bij het ontwormen van het veulen.

Een gangbare manier om het veulen te ontwormen is op ongeveer 10 dagen na de geboorte, dan weer 1 maand later en dan weer 1,5 mnd daarna. Later met het schema van de andere paarden mee.
De eerste keren ontworm je het veulen met een wormspuit die Ivermectine of Pyrantel bevat.
Voor een leeftijd van 6 maanden niet ontwormen met Equest.

Overleg voor het gewicht van het veulen en het werkzame middel in de wormspuiten even met je DA.


Iedereen veel succes!



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-05-23 18:44, in het totaal 88 keer bewerkt

Aangevuld 15/05/2023

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 10:16 



 
Profiel   

Super leuk! Het nieuwe dikke buiken topic!!

Zilver is op dit moment 309 dagen drachtig van homozygoot bonte hengst Tiësto. De bedoeling is dat ik de veulenhengstigheid oversla en dan de daaropvolgend hengstigheid haar laat dekken. Het word de tweede keer natuurlijk voor de merrie.  Voor de hengst zal het de allereerste keer zijn. Spannend of het mag lukken, hij goed bevrucht en of hij het spelletje snapt!

De hengst komt bij mij op stal te staan. Ongeveer anderhalve maand tot ze drachtig is en drachtig gescand is. Ik mag hem zolang houden als nodig is. De hengst is een 2 jarige kruising. Deze kruising;
43,75% Arabier, 25% Rocky en 25% Paso, het overige kleine beetje zal iets van quarter/saddlebred zijn heel ver uit zijn vaders lijn.
Hij is nog ongekeurd. Ik heb deze keuze gemaakt om voor hem te kiezen omdat het echt een hele lange droom is om een champagne fries te fokken <3 Ik gebruik niet zomaar een hengst en heb hem wel beoordeeld. Als hij mij tegen zou staan zou ik hem niet gebruikt hebben. Maar hij heeft zo'n geweldige bouw voor zijn leeftijd. Een heel lief karakter en correcte gangen. Ik vind zijn hoofd heel luxe. Zilver heeft iets gezonken rug. Dat vind ik van hem minder. Maar toen ik ging kijken was hij nog maar 1.5 jaar. Dus dat gaat wat op en neer. Het lijkt mij een goede keuze en probeer het veulen gewoon in te schrijven in het stamboek! Ik zal hem even meten als hij bij mij komt en er worden nog professionele foto's van hem gemaakt. Zo zin in en zo blij met deze kans <3

De combi
Zilver fan sweltsjes state
Stamboek merrie bij het KFPS
Stermerrie 1e premie met ibop certificaat bij het Barock pinto stamboek.
Pier x Wikke
1.65 cm
Wordt haar 4e veulen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En vader to be
El Perrier
El Maymoun x Champagne Troubadour
Kleurcode;
Aa EE CH/CH nd1/nd2 Zz
Oftewel homozygoot champagne met het zilver gen.
Foto's van vorig jaar (1.5 jaar oud)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik wil het veulen laten inschrijven bij het barock pinto stamboek. Ik heb de mail de deur uit gedaan of dat mogelijk is. Mijn merrie is daar wel ingeschreven dus ga er van uit dat dat met een DNA test ook mogelijk is. Ik ga er achteraan!

Dit veulen wil ik aanhouden. Geslacht maakt niet uit. Lichte voorkeur voor een hengst mits de bonte een merrie is. Als de bonte een hengst is dan heel graag een merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 10:17 



 
Profiel   

Oh leuk, daar is al het nieuwe DBT. Mooi op tijd dit jaar :D . Na een jaar absentie meld ik me graag weer!

Mijn in 2015 geboren, eigen gefokte Groninger merrie Veronia mag dit voorjaar weer worden geïnsemineerd en ik hoop dat ze dan volgend jaar haar tweede veulen mag gaan krijgen, nadat ze afgelopen jaar me een prachtig merrieveulen heeft gebracht.

Veronia Gr. P. v. Macho Polo x Oliver
7 jaar
stokmaat 1.70
[ img ]
[ img ]

De aanstaande vader is de 4-jarige duits gefokte maar nu door het Groninger Paard aangewezen hengst Löwenkönig (Löwenherz x Indygo)
stokmaat 1.63

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik wil in april gaan beginnen, mocht het in 1 keer pakken dan zitten we in maart volgend jaar en dat is vroeg genoeg. Haar vorige veulen is geboren na een dracht van 336 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 10:40 



 
Profiel   

Ik kom me ook weer melden *\o/*

Liezella ster merrie van Formidable x Hofnar x Rogier gaat bij Nashville v desperados x westpoint dit najaar Verrichtingskampioen geworden bij kwpn. Ik verwachtte dit jaar een veulen uit andere merrie van hem. Helaas verworpen in december.
Het wordt haar eerste veulen, veulen wat erbij staat op de foto heeft ze soort van over gemoederd <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Odilia v Formidable x Rhodium x democraat wordt dit jaar gedekt door onze eigen cremello hengst White Dream. Ik verwacht veel van deze knappe merrie, dit jaar naar de keuring. Als veulen was ze 2e van Nederland. Nog geen goede foto's van haar, die komen als ze uit de opfok is gehaald :j
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wild Thing v Jazz x Juventus is hier wel bekend. Die wordt ook gedekt. Even kijken of we terug dekken met White dream of een keer een andere. Ze is nu pas in juni uitgerekend.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 11:03 



 
Profiel   

Ik doe gewoon een stip hier tot de veulens geboren zijn _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 11:13 



 
Profiel   

Ik volg ook alweer! Ik heb een aantal combinaties gepland waar ik erg naar uitkijk. Later zal ik ze wel voorstellen, even de hengstenkeuring afwachten.

Kabayo ik ben heel benieuwd naar jouw combibatie!

AM naar jouw knappe merries ben ik ook benieuwd. Ook naar meer nageslacht van White Dream!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 13:49 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* ja, dit jaar ben ik er ook weer bij!
Mijn 6 jarige Haflingermerrie (Schach x Winser-G), Staatspremiemerrie en Z1 dressuur zal gedekt gaan worden. Hengstenkeuze ben ik nog niet 100% uit.
Vorig jaar een fantastisch hengstveulen van Adlerfels HU-Z, die ik heb aangehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 14:20 



 
Profiel   

Daar is het nieuwe topic al!
Wij hebben 3 combinaties al 100% beslist!

De eerste is mijn baby die een baby gaat krijgen.
BLS Mazikeen Handles It. Meesje is 4 jaar geleden bij ons geboren en echt mijn oogappeltje. Ze is 80cm gemeten en Silverbay van kleur
Zij gaat naar Sparkling MH Honey Sweet, is een classic cream champagne en 77cm!
Mees
[ img ]

Bubbles
[ img ]

De volgende is Delinda Off The Fairy Tale Ranch. Muisje is officieel gemeten op 86cm. Echt een topmerrie! Zelf kei goed gedaan op shows altijd en veulen van afgelopen jaar liep mee in de kampioenschappen.

Ze Wordt gedekt door SSF Tribute To Black Velvet. Knappe velvet <3 Ik heb zo'n zwak voor deze hengst!

[ img ]

[ img ]

3de combinatie is eentje die ikzelf enorm gaaf vind! Sonoita Invade My soul. Belle hebben wij pas sinds November. Wat een topmerrietje in een klein formaatje. 78cm is ze maar! Moeder van enkele kampioenspaardjes dus verwacht er veel van.
Zij wordt gedekt door Oak Bay Salsa's Silverado. prachtig silver dapple hengstje van 82cm. Chevy heeft met een dochter van belle ook reeds een reserve kampioen gegeven.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 14:23 



 
Profiel   

ook ik hoop dit dbt weer van de partij te zijn. Tenminste met Bijsterhof's Picture, een welsh merrie. Zij heeft 2 maart verworpen. Ze was 214 dagen drachtig van Cassanova du bois. Daar wil ik haar dit jaar ook weer mee laten insemineren. Mss wordt ook Golden Princess weer gedekt, dat ligt er nog even aan hoe ze het dit jaar doet, ze is nu 316 dagen drachtig van Flitzz (v. Fizz silver flame). Als ze weer gedekt/geinsemineerd zal worden weet ik nog niet welke hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 14:29 



 
Profiel   

Ik kom me ook eens hier melden!! Ik ga dit jaar voor het eerst mijn merrie dekken!

Ik zie al wat leuke combinaties voorbij komen!!

Ik ga dit jaar mijn merrie dekken! Voor het eerst dat ik een paard dek en ik vind het super spannend!
Dame in kwestie:
Cacharel Tetti (Tetje) (Oscar x Ulft x Sovereign Bill)
KWPN
1.72 hoog
[ img ]
[ img ]

Haar date is geworden de knappe For Ferrero (For Romance x Don Crusador x Wolkenstein II)
[ img ]
[ img ]
(Foto's van For Ferrero zijn genomen van de website van Stal Van de Sande)

Tetje is echt mega braaf en ik hoop dus op een braaf veulentje met net iets meer luxe en beweging dan Tet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 14:37 



 
Profiel   

Ik zet ook een stipje hier. Vorig jaar heeft mijn merrie op 30 dagen verworpen. Dit jaar willen we mischien nog een poging wagen.


[ img ]


Haar laatste veulen en inmiddels 2 jarige Phalco van Il est Balou.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 14:54 



 
Profiel   

Zo lekker op tijd. Onze eerst veulen dit jaar is er. Maar we slaan de veulen hengstigheid over anders word het wel heel vroeg. Ik denk dat we met 20 dgn hengstig spuiten. En ik denk dat we terug dekken met Henkie. Dat past gewoon op deze merrie .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 14:57 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Super leuk! Het nieuwe dikke buiken topic!!

Zilver is op dit moment 309 dagen drachtig van homozygoot bonte hengst Tiësto. De bedoeling is dat ik de veulenhengstigheid oversla en dan de daaropvolgend hengstigheid haar laat dekken. Het word de tweede keer natuurlijk voor de merrie.  Voor de hengst zal het de allereerste keer zijn. Spannend of het mag lukken, hij goed bevrucht en of hij het spelletje snapt!

De hengst komt bij mij op stal te staan. Ongeveer anderhalve maand tot ze drachtig is en drachtig gescand is. Ik mag hem zolang houden als nodig is. De hengst is een 2 jarige kruising. Deze kruising;
43,75% Arabier, 25% Rocky en 25% Paso, het overige kleine beetje zal iets van quarter/saddlebred zijn heel ver uit zijn vaders lijn.
Hij is nog ongekeurd. Ik heb deze keuze gemaakt om voor hem te kiezen omdat het echt een hele lange droom is om een champagne fries te fokken <3 Ik gebruik niet zomaar een hengst en heb hem wel beoordeeld. Als hij mij tegen zou staan zou ik hem niet gebruikt hebben. Maar hij heeft zo'n geweldige bouw voor zijn leeftijd. Een heel lief karakter en correcte gangen. Ik vind zijn hoofd heel luxe. Zilver heeft iets gezonken rug. Dat vind ik van hem minder. Maar toen ik ging kijken was hij nog maar 1.5 jaar. Dus dat gaat wat op en neer. Het lijkt mij een goede keuze en probeer het veulen gewoon in te schrijven in het stamboek! Ik zal hem even meten als hij bij mij komt en er worden nog professionele foto's van hem gemaakt. Zo zin in en zo blij met deze kans <3

De combi
Zilver fan sweltsjes state
Stamboek merrie bij het KFPS
Stermerrie 1e premie met ibop certificaat bij het Barock pinto stamboek.
Pier x Wikke
1.65 cm
Wordt haar 4e veulen.
[ [url=m/mfI4jt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xlvhP4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LHIcqb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V3mnaF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YSysbE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vader to be
El Perrier
El Maymoun x Champagne Troubadour
Kleurcode;
Aa EE CH/CH nd1/nd2 Zz
Oftewel homozygoot champagne met het zilver gen.
Foto's van vorig jaar (1.5 jaar oud)
[ [url=m/7tmAkn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yVXL0e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UqfFA0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p8zMaY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fg6d89.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil het veulen laten inschrijven bij het barock pinto stamboek. Ik heb de mail de deur uit gedaan of dat mogelijk is. Mijn merrie is daar wel ingeschreven dus ga er van uit dat dat met een DNA test ook mogelijk is. Ik ga er achteraan!

Dit veulen wil ik aanhouden. Geslacht maakt niet uit. Lichte voorkeur voor een hengst mits de bonte een merrie is. Als de bonte een hengst is dan heel graag een merrie.

Wow hele gave combi!!!
Ik ben nu al benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 18:36 



 
Profiel   

Leuk, een nieuw topic! Hier zijn we zo goed als klaar met de hengstenkeuze. Voor 1 merrie twijfelen we nog tussen 2 hengsten (gaan we voor de nog niet bewezen jonge hengst, of de al wel bewezen oudere hengst die dit jaar goedkoper is voor Europese fokkers... ).

Ik zal van de week als ik de laptop open heb eens een overzichtje geven van wat we al gepland hebben qua dekkingen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 07:58 



 
Profiel   

Leuk nu we een jaar gust hebben gehad naar d'r hengst veulen kunnen ook wij ons weer vroeg melden :D

Onze merrie Lynieta word dit jaar ook weer gedekt ik heb My Blue Hors Santiano op plek 1 staan voor dr maar dat kan nog veranderen :=

Lynieta
[ img ]
[ img ]

Met haar veulen van livius die we nog voor de helft in bezit hebben
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 08:16 



 
Profiel   

Ik volg even

Weet nog niet of ik terug dek. Mocht het zo zijn dan word het onze eigen appaloosa hengst weer of de silver d’apple hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 09:02 



 
Profiel   

[ img ]

Omdat ze toch wel goed gelukt is en we stiekem wel een keer een hengst willen. Gaan we nog een keer voor henkie
Maar het is nog vroeg dus we wachten even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 11:44 



 
Profiel   

Leuke combinaties allemaal <3

Snap ik Baudyh. Zijn allemaal goed gelukt. Vindt het ook nog vrij vroeg.
1 april verhuizen we de paarden, daarna wil ik wel beginnen.
Liezella staat aan de regumate. Die heb ik afgelopen seizoen ook geen één keer normaal hengstig gezien. Hopelijk nu na de regumate wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 11:48 



 
Profiel   

Ik zet vast een stipje, want ook wij hebben serieuze plannen om dit jaar voor het eerst zelf te dekken. Onze New Forest merrie heeft al eens een veulen gehad, en we willen haar nu dekken met een Arabische hengst om er een fijn endurance-paard uit te kunnen fokken. De keuze voor de hengst ligt eigenlijk al wel vast, en die hebben we vooral op karakter (naast prestatie) gemaakt. Als de plannen concreet zijn volgen foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 20:23 



 
Profiel   

Ik ben wel heel benieuwd welke hengst je hebt uitgekozen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 20:49 



 
Profiel   

Ik meld me ook alvast.

Mijn dochter wilt mijn merrie graag laten dekken met White Dream, het veulen houd ze zelf.
Nu maar heel hard hopen dat het gaat lukken. Voor ons de eerste keer met KI.

De vorige keer is ze natuurlijk gedekt (2015) en is toen op 344 dagen dracht bevallen van een gezond merrie veulen. In 2011 heeft ze bij haar oude eigenaar ook een veulen gehad (was een oepsie, hengstje was 9 maanden en hadden niet verwacht dat hij al dekte. Ze wisten het dus niet en lag spontaan een veulen in de wei)

[ img ]
[ img ]

Bo wordt in mei 14. Ze lekker veelzijdig, springen, dressuur, cross, buitenritten, strand, bos. Zolang ze maar voldoende afwisseling krijgt is alles leuk en leert ze graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 21:35 



 
Profiel   

Voor mij even een stipje. Fi is nu 285 dagen drachtig van Cassanova. Afhankelijk van dit veulen en hoe alles gaat, dek ik haar misschien weer en anders sla ik een jaartje over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 21:46 



 
Profiel   

Oh super leuk, lekker op tijd! *\o/*

Allebei mijn merries worden dit jaar gedekt, vrij zeker van de hengst, maar heb nog even de tijd. _O-

Dit jaar mag ik alles zelf gaan doen en dus ook de merries zelf insemineren! Spannend, maar ook heel erg leuk. Echt helemaal zelf geproduceerde veulens haha.

Mijn vosje, top merrie uit een heel mooi lijntje. Vandaag haar half broer (zelfde moeder) goedgekeurd bij het NRPS en dit jaar nog een half broer uit dezelfde moeder aangewezen.
[ img ]

En haar veulen van 2021 waar ik heel erg blij mee ben!
[ img ]

[ img ]


En mijn andere merrie
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 22:18 



 
Profiel   

Ik zet alvast een stipje! *\o/*

Dit jaar worden mijn eerste 2 merries gedekt, hoe leuk! Wellicht dat er nog een 3e merrie bij komt maar 2 merries vind ik voor de eerste keer wel genoeg eigenlijk :D

Mijn schimmel merrie, Singels Cat Wip zal volgende maand gedekt worden door Islyn Hafgan.

Singels Cat Wip:
[ img ]
https://www.allbreedpedigree.com/singels+cat+wip

Islyn Hafgan:
[ img ]
https://www.allbreedpedigree.com/islyn+hafgan

En dan hebben we nog mijn “perlino” (niet getest) Indie. Zij zal door de hengst van een kennis gedekt worden.

Indie:
[ img ]
https://www.allbreedpedigree.com/indie8

Bartje:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 11:14 



 
Profiel   

Oh veel bekende gezichten hier weer tof.
En paar nieuwe die voor de eerste keer meedoen wat extra spannend.

Ik meld me ook weer. Dit jaar geen veulen heeft men slaap goed gedaan :D dus volgend jaar hopelijk weer van de partij want maiden merrie is altijd lastiger en onzekerder.

Ik ga deze keer voor Hangten Ricochet

[ img ]

Mag gaan daten met het rietje van deze jongen
Sharped Dressed Shiner
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen