Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 175 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Onze dame begint nu ook een bescheiden buikje te krijgen wij moeten nog maar 2 maanden <3

Ik zag al wat mooie ronde buiken lang komen zo mooi al die happy moeders

Hier krijgt ze al merriebrok maar we gaan d'r nu ook extra voeren. Altijd op het laatste gaat Lynn nog vrij veel groeien en bij d'r vorige veulen leverde ze al snel in (naar zijn geboorte) dus daar willen we vooraan zijn en iets meer extra's geven.

Even snel een foto gemaakt toen ze stond te eten. Ze staat onder een deken wat ze kreeg maar geen wintervacht, sowieso maakt ze altijd maar weinig vacht aan en op het moment dus zit nog wel erg glad in d'r vacht.

Maar alles kriebeld altijd als ze drachtig is dus kan ze wel ontzettend genieten van een poets beurt en ik ook :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 09:05 



 
Profiel   

Ik schakel normaal over op 9 maand naar merriebrok.

De laatste tijd is het hier bij mij thuis wat chaotisch. Door drukte op het werk ook niet kunnen bijlezen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:00 



 
Profiel   

DA gaf hier ook 2 a 3 maanden voor bevalling aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:01 



 
Profiel   

Muronia. Mooie buik heeft ze! Dat was Nigrante. Liezella heeft ruim een half jaar niks hoeven te doen ivm blessure. Nigrante ook op het gemakje. Ben er ook weer even uit geweest door corona, nu weer paar keer gelongeerd en klaar om er weer op te stappen

Goldenarrow. Welkom terug. Gefeliciteerd met de verkoop. Ik ben ook aan het nadenken over 2023.

Nayla. Mooie buikjes

Merrie brok ben ik nu ook mee begonnen. Wild Thing nog niet die moet pas in juni. Ik heb gelijk groot ingeslagen. Was een mooie aanbieding en aangezien brokken tegenwoordig duur zijn... De merries die van zichzelf dik zijn zou ik ook niet zosnel echt merrie brok geven. Geef dan meer balancer en vul aan met eiwitten.

Fotsy. Wat een buik al. Fijn droge voetjes

Nigrante 223 dagen
[ img ]
Odilia 225 dagen
[ img ]
Liezella 201 dagen
[ img ]
Wild Thing 139 dagen drachtig
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:38 



 
Profiel   

Je ziet die buiken ook goed groeien am horses
En idd fijn droge voeten

Leuk als je ze zo ziet vorderen

Heb dat ook Seven ik geef al merriebrok sinds het begin eigenlijk omdat die merrie zelf al heel schraal is en in de winter helemaal dus alvast wat reserves aan het opbouwen of toch dat ze niet te hard afvalt dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:49 



 
Profiel   

Mijn hebben nog veulen aan de voet dus krijgen nog merriebrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:39 



 
Profiel   

Mirjam Ga je de veulens nog spenen of laat je de natuur z'n gang gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:45 



 
Profiel   

wat zie je toch al mooie buikjes bij de dames!
Merriebrok ben ik vorig jaar met 8 maand mee begonnen, steeds een beetje meer naar uiteindelijk een kilo p.d. Nu staat Goldy op 3/4 kg basisbrok p.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:18 



 
Profiel   

OYYO schreef
Mirjam Ga je de veulens nog spenen of laat je de natuur z'n gang gaan?


Saphira en Sky gaan in maart weg, dus zal die op gegeven moment 's-nachts wel bij de moeders weg houden. Maar december mogem ze sowieso nog lekker 24/7 bij mams.
Syrah mag bij mams blijven tot ze haar zat is. Chablis speent zelf af :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:40 



 
Profiel   

Even een grote bijleespost. Helaas afgelopen week ziekjes geweest dus had weinig fut om te reageren :o

Nobel01 Hoe gaat het ondertussen met Unique?

Muronia Gaat hard hé. Ze ziet er goed uit <3 Wij kunnen na deze week ook met de eerste 2 merries aftellen voor de laatste 100 dagen *\o/* wel heel lollig opzich want de eerste zitten dadelijk onder de 100 dagen en de laatste nog niet op de helft :')

Kabayo wauw proficiat zeg met de mooie resultaten *\o/* Ze is nog erg bescheiden hé. Merk je verschil met deze drachtig tegenover andere?

EllyC Je ziet idd verandering in haar buik :j

LauraEH Proficiat met de mijlpaal. Mooi buike heeft ze al :j

Ciara_Lady Koliek is iets naars he -O- Gelukkig gaat het weer beter nu. Is ze weer drachtig van dezelfde hengst?

Mirjamalvaro Wat zien je merries er goed uit. Mag ik vragen hoe jij je merries houd? Veel weides? En wat voer jij zoal?

Kiki1976 Je ziet het idd wel goed dat ze drachtig is <3 camera's is altijd een gedoe. Wij hadden eerst foscam IP camera's. Maar met 4 mensen kijken was drama en liep nooit vlot. Nu hebben we hikvision camera's op coax kabels. Die gaan naar een recorder en die zet het dan online. We kunnen tot 16 camera’s ineens bekijken met een zga onbeperkt aantal mensen. Werkt echt super. Vrienden van mij hebben camera’s op zon energie omdat ze geen stroom hebben op stal. En dan via data/hotspot kunnen ze op de gsm kijken. Kan wel eens vragen welk systeem het is als je dat interessant vind?

AM_horse jou dames zien er ook goed uit <3 liezella wordt idd al rond. Dit is haar eerste toch?

Tjakka123 mooi buikje heeft ze :j het hormonale en anders/gevoeliger zijn herken ik wel wat. Yula staat vanaf dat ze 1 maand is 24/7 buiten. Ze is echt gehard buiten en nooit koud/ziek. Nu ze drachtig is, is ze veel gevoeliger. Ze heeft ineens nood aan een deken. Zonder staat ze opgetrokken en zurig te kijken :+ Met deken staat ze ontspannen, is ze vrolijk en is haar bovenlijn veel beter :j hormonen kunnen dus zeker wat doen.

DDDara Wij kijken naar de merrie zelf om te zien wanneer we merriebrok geven. Yula krijgt het nu al ( zij is over de helft) omdat ik de indruk kreeg dat ze nood had aan extra’s. Maar een andere merrie hier zal pas echt de laatste maand merriebrok krijgen. Die is echt zo moddervet :+ dus ik zou kijken naar je merrie en je gevoel volgen. Met de rest starten we rond 7-8 maanden gemiddeld gezien.

Quir Wat leuk hé veulentje voelen <3 officieel gezien bieden wij geen merriebegeleiding aan. Echter voor echte goede vrienden willen we dit wel doen. Wij laten dan de merrie rond 300 dagen komen en 2-3 weken na de geboorte mogen ze dan terug naar de eigenaar. Maar dit zullen dan ook merries zijn die we kennen, uit situaties die we kennen ook kwa ziektes enz.. Dus dit is niet echt te vergelijken met jou situatie.

Goldenarrow leuk 4 veulens. Heb je die 2 van dit jaar nog steeds? Welke plannen heb je voor 2023?

Nayla oei dat is idd schrikken als ze vallen. Gelukkig is alles oké. Je merries zien er goed uit. Welke kleurkansen heb jij?

Seven Nog 2 maanden? Je merrie is nog bescheiden hihi. Of dat lijkt toch zo op de foto.

Hier heeft yula een iets dikkere deken opgekregen met de kou :brr: Echt gek dat ze drachtig zo gevoelig is voor de koud terwijl ze normaal nooit koud heeft of uberhaupt last van het weer
Wel weer even getutteld en dr maantjes gedaan. Ze kan zo aandoenlijk kijken als ze om koekjes vraagt hihi ( let niet op de blubber benen, de ingangen zijn verschrikkelijk modderig door de regen)

[ img ]

[ img ]

1 van onze andere merries was gisteren 200 dagen. Die is echt al breed haha :') Die gedraagt zich soms als een hengst tegen andere paarden. Heel grappig om te zien
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 22:02 



 
Profiel   

Knappe merries.

Ik heb ze in de zomer 24/7 buuten op wei van 3.5 ha
In de herfst/winter 's-nachts op stal. 24/7 hooi, 1x daags ¾ kilo brok met handje muesli. Nu nog pavo, maar gaan over op havens. Pavo is niet meer te betalen voor mij helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 22:46 



 
Profiel   

Dit jaar hadden we zelfs 5 veulens Nieky :)) 1 daarvan is toevallig gisteren vertrokken. Ik heb nu nog 1 hengstveulen te koop staan en eventueel nog een merrieveulen. De twee veulens die mee zijn geweest naar de shows houden we nog aan. Het merrietje mag sowieso de fokkerij gaan versterken als ze oud genoeg is. Het hengstje is interessant genoeg om nu nog aan te houden. Nu hopen dat hij dat ook blijft, haha.

Volgend seizoen heb ik 6 merries voor mezelf om te dekken en de buren hebben nu een gave hengst geleased, dus wellicht dat we daar een uitstapje naar maken. En verder nog wat plannen van afgelopen jaar die we moesten uitstellen en ik heb nog wat andere dekkingen liggen. Dus ik heb meer dan genoeg keuzes in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 23:13 



 
Profiel   

Nieky

Ze is heel bescheiden nog kwa buik, minder dan de vorige keer.
Nu is ze zelf sowieso een heel sjieke langgelijnde merrie dus veel ruimte voor het veulen :=

Mooie dames heb je <3

Wij hebben ook jaren lang pavo gevoerd maar we kregen steeds deze periode en het voor jaar dat ze terug vielen in conditie minder gingen glanzen etc. Toen zijn we 3 jaar terug over gegaan (naar meerdere merken uitproberen) naar masters en sindsdien voeren we dat naar grote tevredenheid paarden staan er allemaal top bij, ze glanzen en blijven veel beter in de spieren en we geven ze ook veel minder brok dan daar voor heen in deze periodes zonder verlies van spier/vet. Enkel Lyn die krijgt wat extra de laatste dracht maanden omdat die anders te veel aan d'r veulen geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 08:38 



 
Profiel   

Muronia wat heeft ze al een mooie buik, vind het sws al een mooie merrie <3

Fotsy heerlijke foto, maar zo te zien idd erg blij met het nieuwe zand

Libera wat is voor jouw de reden om geen merriebrok te voeren? En wat voer je normaliter dan?

Seven wauw ook echt nog heel bescheiden qua buikje. Of zet ze zo nog even een eindspurt in?

AM_Horses wat een buiken al bij jouw dames. Ze zien er wel goed uit.

nieky1993 gelukkig ben je alweer wat opgeknapt, je hoopt een hoop mensen met griep.
Stroom etc hebben we allemaal wel gewoon hoor op stal. Is enkel het internet. Maar makkelijkste is idd een sim only abo nemen met onbeperkt data (en maandelijks opzegbaar).
Maar hoor graag als er andere alternatieven zijn om het te creëren.
Idd apart hoe ze onder hormonen kunnen reageren, Bo staat normaal altijd onder deken en was dan snel gevoelig voor kou. En nu staat ze nog zonder en geen last tot nu toe. Krijgt ze dat wel dan gooi ik evengoed een deken op hoor.
Mooie buikjes bij je dames, heerlijke blije koppies

mirjamalvaro Pavo is idd een stuk omhoog gegaan zag ik. Hier is enkel Pavo, Subli of Cavalor makkelijk te verkrijgen. Vorige keer de Pavo gevoerd, maar moet het allemaal nog eens gaan uitzoeken.
Anderzijds zag ik nu ook een vitamine/mineralenbrok voor drachtige en zogende merries. Maar weet niet of dat net zo goed als de gewone merriebrokken?

goldenarrow wel leuk hoor, volgend jaar weer veulens.
Vrees dat het hier Bo haar laatste veulen word (haar 3e, wua leeftijd kan het nog prima hoor, ze is 14)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 09:36 



 
Profiel   

Kiki subli en pavo kun je vergelijken op voervergelijk.nl
Havens vond ik niet veel verschillen met pavo, dus ik ga daarop over. Eerder van de granngarden zelf gegeven maar was daar niet echt tevreden over. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 10:05 



 
Profiel   

Kiki dat is zeker waar hormonen doen heel veel bij een paard. En soms ook goed een merrie eens een veulen te laten krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 11:23 



 
Profiel   

mirjamalvaro, moet eerlijk bekennen dat ik iets minder fan ben van Subli. Maar had ze idd al even naast elkaar gezet, maar in de regel is Subli wat lager overal in muv suiker+zetmeel. Met 35.2 vind ik dat eigenlijk te hoog, is en blijft een koudbloed.

Fotsy, ja dat ben ik helemaal met je eens. Lichamelijk maar ook geestelijk heeft het Bo de vorige keer ook echt goed gedaan. Ze is ook gek op alle veulens en probeert ze ook van andere te stelen :+
Maar wie weet ooit nog eens, ze is pas 14 dus kan prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 13:24 



 
Profiel   

Ik mag het hopen Kiki anders verbergt ze hem/haar goed :=

In oktober bij laatste keer checken was de dierenarts verbaasd van de grote maar aan d'r buikje zien we het nog niet :D

Hier ook een heerlijke merrie met de dracht ze kan best sensibel zijn maar drachtig lijkt ze altijd veel meer gefocust te zijn en kalmer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 13:55 



 
Profiel   

Sommige redden dat he _O-
Bij Bo wisten de oud eigenaren niet dat ze drachtig was (iets met denken dat een hengstje van 9 maanden dat nog niet deed). Nu toonde ze ook echt niet drachtig. Ongeveer 6 weken nadat deze foto was genomen lag er een veulen naast in de wei.
Moet wel zeggen dat ze wel nog echt jong was, was nog net geen 3 (en ja ze waren optijd met het beleren voor de wagen idd).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 16:25 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Libera wat is voor jouw de reden om geen merriebrok te voeren? En wat voer je normaliter dan?

Normaal gesproken voer ik al geen kant en klare brok. Ze krijgen hier geweekte bietenpulp met olie, vitaminen/mineralen supplement, en een brokje zonder toegevoegde vitamine/mineralen, het heet Haystack maar is in NL niet te krijgen. Gemaakt van alfalfa(luzerne), timothy, bietenpulp, zonnebloem zaden en olie. Daarnaast in de winter krijgen ze nog Renew Gold, dat is een supplement met cocosolie en flax (lijnzaad). Verder krijgen ze kwa hooi alleen alfalfa dus ze zitten al hoog genoeg in proteine, merriebrok voegt dan weinig meer toe. Ik verander gewoon de hoeveelheden “krachtvoer” die ze krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 19:01 



 
Profiel   

Kiki
Och nee daar zie je dat toch ook echt niet aan het buikje :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 19:29 



 
Profiel   

Mirjamalvaro Je dames zien er erg goed uit. Wij hebben helaas niet zoveel weide dus voeren best veel bij altijd. Wij voeren overigens merriebrok van maalderij roossens. Een belgische maalderij dus deze brokken vind je niet zo gauw in het buitenland. Kan dus ook niet vergelijken op voervergelijk.nl :+

Goldenarrow Leuke plannen dus :D

Seven Wel grappig dat ze minder toont als vorige keer. Het is dus niet zo dat ze per dracht breder worden zoals sommige leken denken *D. Yula is ook suuuuppeerrr relaxed nu ze drachtig is, heerlijk is dat he <3

Kiki1976 Zo die had idd weinig buik haha. Hier hadden we ook zo een merrie ( ondertussen al verkocht) . Drachtig uit ierland. Gelukkig laten we alles scannen bij aankomst want daar zag je ook echt niks aan toen *D 1.5 maand na deze foto beviel ze van een merrietje.
[ img ]



Iemand overigens ervaring met een merrie die diarree heeft in de 2de helft van de dracht? Vorige dracht had nina dit ook. Vanalles geprobeerd maar de diarree ging pas over toen het veulen 4-5 dagen oud was 8)7 . Vanaf toen vaste mest, zelfs als ze enorm rijk hooi kreeg enz. Nu is ze weer drachtig,de mest was tot nu toe altijd heel mooi. Sinds deze week ineens weer diarree. Ze is nu +200 dagen, ong rond dezelfde periode als toen ze vorig jaar diarree kreeg. De merrie zelf is overigens fit, valt niet af en zit goed in de vacht. Het is wel een smalle merrie met weinig ruimte en al een hele brede buik. Omdat dit het 2de jaar is dat ze rond dezelfde periode diarree krijgt, vermoed ik dat het aan het bewegelijke veulen ligt? Het is overigens ook echt een enorm bewegelijk veulen weer. Ik zou anders niet weten waarom ze ineens weer diarree heeft. Er is niks veranderd kwa voer. Ben benieuwd of iemand weet of dit uberhaupt kan :+


Laatst bijgewerkt door nieky1993 op 07-12-22 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:40 



 
Profiel   

Libera bedankt voor je duidelijke uitleg, altijd weer leerzaam.

Seven nee klopt, zou je ook echt niet verwachten idd.
Bij haar 2e veulen was ze wel een stuk dikker _O-

nieky1993 nee doe heeft ook amper buik,
Misschien idd door de bewegelijkheid van het veulen in combi met veranderde hormonen? Maar geen ervaring mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 21:08 



 
Profiel   

Nieky
Ja dat zei ik ook volgende keer word ze veel dikker
Nou tot nu toe niet, maak ik me soms wel zorgen over hoor of het veulen er dan nog wel is maar ze is al zo ver dan hadden we een veulen moeten vinden

Ik heb het nog nooit gehad, wel juist veel meer plassen maar dat is logisch alles heeft minder plek weet ik uit ervaring :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 22:09 



 
Profiel   

Hier zat ooit iemand in dikke buikentopic met zo een merrie die niks toonde maar echt niks.
Speciaal _/-\o_ de ene wordt olifantformaat en de andere zie je niks aan.

Diarree ook geen ervaring mee. Wel vervelend lijkt me.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 175 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen