[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:25

Jenny ja alles drachtig :D

Ik scan op 40+ dagen

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:59

Super dat alles toch nog drachtig is geraakt Mirjamalvaro.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:01

mirjamalvaro schreef:
Jenny ja alles drachtig :D

Ik scan op 40+ dagen


heb ik ook gedaan deze keer, op 45 dagen en dan zie je geen bolletje meer, maar al mooie vruchtdelen.

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:33

mirjamalvaro schreef:
Jenny ja alles drachtig :D

Ik scan op 40+ dagen



super! Gefeliciteerd!

mdh
Berichten: 239
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:50

Vraagje: merken jullie al gedrags verandering bij de dames nu ze drachtig zijn?

Die van mij is ineens aan het bijten, en met aansingelen word ze een beetje narrig. Ik ben benieuwd of jullie ook wat merken... :=

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:12

Ik zou narrig worden op de singel eigenlijk niet verbinden met een dracht. Daar zit het veulen namelijk niet. In mijn ervaring zitten ze dan vaak erg vast in de borst.

Verder hier weinig te merken. Volgende maand laatste scan en dan wachten tot volgend jaar :)

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:56

Ik merk niet echt wat aan Veronia qua gedrag.

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om Wainonia nog eens te laten scannen. Gewoon om het toch maar even heel zeker te weten. Het zal wel van de regumate komen die ze toen 2 weken heeft gehad, maar ze is nu al 3,5 maand niet hengstig geweest dus ik wil wel even heel zeker weten dat ze niks over het hoofd hebben gezien bij de 18 dagen scan.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:14

Ik heb lang na gedacht of ik wel zou reageren hier.. had wel al gestipt en bijna alles gelezen en ga nu toch even reageren.

Als eerste voor de drachtige merries gefeliciteerd :D

Bij ons zijn ook beide merries weer drachtig, ze krijgen een vol broertje of zusje van het veulen wat ze nu hebben (van de appaloosa hengst).
De hengsten zijn beide verkocht. Eentje heeft een super huisje en de ander helaas niet maarja wat doe je er aan? Ik voelde me zwaar klote toen ik het merkte :(

De veulens zijn nu 4 maand oud en groeien mooi naar behoren *\o/*
Afbeelding
Afbeelding


Wiske de bruinbonte zit nu op 79 dagen en is uitgeteld 5 mei 2023
Maddy de zwartbonte zit op 65 dagen en is uitgeteld 19 mei

Ik weet niet of ik veel ga reageren hier maar dat merken jullie vanzelf :P

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:29

mdh schreef:
Vraagje: merken jullie al gedrags verandering bij de dames nu ze drachtig zijn?

Die van mij is ineens aan het bijten, en met aansingelen word ze een beetje narrig. Ik ben benieuwd of jullie ook wat merken... :=


In de eerste maand wel, haar mattie liet ze links liggen en ze was even de bitch naar de kudde.
Nu (45 dagen) gaat het weer als normaal.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:36

MukiwaCobs schreef:
Ik heb lang na gedacht of ik wel zou reageren hier.. had wel al gestipt en bijna alles gelezen en ga nu toch even reageren.

Als eerste voor de drachtige merries gefeliciteerd :D

Bij ons zijn ook beide merries weer drachtig, ze krijgen een vol broertje of zusje van het veulen wat ze nu hebben (van de appaloosa hengst).
De hengsten zijn beide verkocht. Eentje heeft een super huisje en de ander helaas niet maarja wat doe je er aan? Ik voelde me zwaar klote toen ik het merkte :(

De veulens zijn nu 4 maand oud en groeien mooi naar behoren *\o/*
[ [url=m/QoApTw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tjGT1P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wiske de bruinbonte zit nu op 79 dagen en is uitgeteld 5 mei 2023
Maddy de zwartbonte zit op 65 dagen en is uitgeteld 19 mei

Ik weet niet of ik veel ga reageren hier maar dat merken jullie vanzelf :P


Als ze 4 maand oud zijn, nog niet afgespeend, en dus nog bij je thuis, zou een veulen bij mij niet vertrekken, als je al weet dat het geen goed tehuis krijgt..

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:25

Vulina schreef:
MukiwaCobs schreef:
Ik heb lang na gedacht of ik wel zou reageren hier.. had wel al gestipt en bijna alles gelezen en ga nu toch even reageren.

Als eerste voor de drachtige merries gefeliciteerd :D

Bij ons zijn ook beide merries weer drachtig, ze krijgen een vol broertje of zusje van het veulen wat ze nu hebben (van de appaloosa hengst).
De hengsten zijn beide verkocht. Eentje heeft een super huisje en de ander helaas niet maarja wat doe je er aan? Ik voelde me zwaar klote toen ik het merkte :(

De veulens zijn nu 4 maand oud en groeien mooi naar behoren *\o/*
[ [url=m/QoApTw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tjGT1P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wiske de bruinbonte zit nu op 79 dagen en is uitgeteld 5 mei 2023
Maddy de zwartbonte zit op 65 dagen en is uitgeteld 19 mei

Ik weet niet of ik veel ga reageren hier maar dat merken jullie vanzelf :P


Als ze 4 maand oud zijn, nog niet afgespeend, en dus nog bij je thuis, zou een veulen bij mij niet vertrekken, als je al weet dat het geen goed tehuis krijgt..

Bedoeld ze niet 2 andere hengsten en niet deze veulens?

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:28

Hier gaat de merrie morgen voor een laatste rondje naar de hengstenhouder toe. Ik ga namelijk zelf zaterdag op vakantie en aangezien ze wel een mooi van 5 cm heeft en een baarmoedermond die iets los begint te gaan, gaan we toch nog een laatste keer proberen.

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:33

Ik lees wel continu mee hoor, maar het wil hier echt nog niet meezitten helaas. Iig gefeliciteerd voor iedereen met drachtige merries!

Dautzen nu alweer niet drachtig, 4e poging was dit. We gaan morgen spoelen en dan toch nog een ronde.
En een van onze andere merries (die ook drachtig is) moeten we laten gaan.
Dan ook nog in juli een van onze veulens van dit jaar verloren, bah. Gewoon kak even.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:44

Het zit niet mee zo te lezen Bamorka.

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:01

bamorka: wat een rot jaar voor je!

mukiwacobs: wat leuk je weer te zien hier! Succes met je drachtige dames en gefeliciteerd!

Over gedragsverandering, Picture is echt verandert richting ons sinds ze drachtig is, veel liever, rustiger en aanhankelijker. Goldy is ook super lief en makkelijk, maar dat was al vanaf kort voor de bevalling. Het gedrag van de dames onderling is hetzelfde gebleven. Goldy trekt veel met Sjanty op en verdedigd haar veulen en Sjanty tegen Picture. Picture laat nog altijd geen gelegenheid onbenut om Sjanty te pesten en evt ook het veulen.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:11

Vulina schreef:
MukiwaCobs schreef:
Ik heb lang na gedacht of ik wel zou reageren hier.. had wel al gestipt en bijna alles gelezen en ga nu toch even reageren.

Als eerste voor de drachtige merries gefeliciteerd :D

Bij ons zijn ook beide merries weer drachtig, ze krijgen een vol broertje of zusje van het veulen wat ze nu hebben (van de appaloosa hengst).
De hengsten zijn beide verkocht. Eentje heeft een super huisje en de ander helaas niet maarja wat doe je er aan? Ik voelde me zwaar klote toen ik het merkte :(

De veulens zijn nu 4 maand oud en groeien mooi naar behoren *\o/*
[ [url=m/QoApTw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tjGT1P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wiske de bruinbonte zit nu op 79 dagen en is uitgeteld 5 mei 2023
Maddy de zwartbonte zit op 65 dagen en is uitgeteld 19 mei

Ik weet niet of ik veel ga reageren hier maar dat merken jullie vanzelf :P


Als ze 4 maand oud zijn, nog niet afgespeend, en dus nog bij je thuis, zou een veulen bij mij niet vertrekken, als je al weet dat het geen goed tehuis krijgt..


Het gaat niet om de veulens maar om de volwassen hengsten.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:42

mdh schreef:
Vraagje: merken jullie al gedrags verandering bij de dames nu ze drachtig zijn?


3 van de 4 niet. Maar eentje weet ik gelijk als ze drachtig is. Dat word ze heel lief. Anders is het een lastige merrie.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:07

Idaza was een paar weken heel erg humeurig, en nu juist heel erg lief en rustig. Bij haar was er ook echt verschil in gedrag tussen toen ze drachtig was van een hengst en toen ze drachtig was van een merrieveulen. Ben wel benieuwd hoe dat deze keer is.

Mukiwacobs dat is altijd zo rot aan het verkopen van paarden. Sterkte ermee, sowieso al rot als he gedwongen moet verkopen…. Wel fijn dat de merries weer drachtig zijn.

Bamorka ook een rotjaar zo te lezen, ook sterkte. Hopelijk vind het veulen snel aansluiting met de anderen wanneer je de merrie moet laten gaan..

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:06

mdh schreef:
Vraagje: merken jullie al gedrags verandering bij de dames nu ze drachtig zijn?

Die van mij is ineens aan het bijten, en met aansingelen word ze een beetje narrig. Ik ben benieuwd of jullie ook wat merken... :=


Ja, Happy moet standaard plassen tijdens het rijden als ze drachtig is.

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:42

Bamorka wat een ellende :(:)
Waarom moet je de merrie laten gaan?

Havanna is ook weer niet drachtig deze ronde. Ik heb er zo de balen in! De dierenarts snapte het ook niet, alles zag er zo goed uit bij haar... :(

Gedrag verandering merkte ik vorig jaar wel bij haar. Al heel snel. Ze werd heel lui. :')

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:49

Baudyh Fijn dat ze drachtig is, proficiat *\o/*

Mdh Jij ook gefeliciteerd *\o/* ik merk bij sommige merries meteen dat ze drachtig zijn. Ons suzy bv is dan heel plakkerig en knuffelig. De meeste worden een stuk relaxter en knuffeliger hier, sommige worden dan weer echte bitches tegenover andere paarden :') mijn eigen merrie merk ik nog niet veel aan buiten dat ze haar eten niet meer graag deelt met andere paarden :+

Muronia Wij scannen alle merries eind september nog eens zodat we weten wat we volgend jaar definitief kunnen verwachten. De eerste is dan al 5 maand geloof ik en de laatste 60-70 dagen. Ik ben benieuwd wat de scan bij wainonia zal zeggen. Toch wel apart dat ze nog niet hengstig is geworden.

Mukiwacobs Gefeliciteerd met de 2 drachtige dames *\o/*. Wel naar dat 1 van je hengsten niet zo goed terecht is gekomen, dat is de keerzijde aan verkopen soms -O-

Nowylover Hopelijk de laatste ronde toch nog raak

Bamorka wat een pech heb je gehad dit jaar. Veel sterkte alvast ook met je merrie. ;(

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:03

mdh gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Hier in het begin was Bo best dominant en bijterig. Maar nu is ze weer haar gewone lieve ik.
Andere drachtige merrie op stal is net een hengst. Bijten in achterbenen van hengstige merries en klimt er ook non stop bovenop.

Muronia in september nog een keertje scannen, maar heb nog niets gepland ervoor haha
Snap dat je haar toch nog een keer laat scannen.
Bo werd toen met de tweeling dracht en het weg knijpen van 1 vruchtje waardoor de andere helaas ook afstootte ook dat seizoen niet meer hengstig. Maar omdat het al wat later in het seizoen was gooide we het daarop.

MukiwaCobs welko me gefeliciteerd met de drachtige dames.
Vervelend dat 1 van de hengsten niet super terecht is gekomen.

nowylover duim voor je dat het nu wel lukt! En alvast een fijne vakantie

Bamorka jeetje zeg, het zit allemaal echt onwijs tegen zeg. Hoop dat het nu echt wel lukt! Ga hard voor je duimen.
En dan ook je drachtige merrie moeten laten gaan. Wat is er met haar aan de hand?

jennyk Picture is er eentje dus haha.
Moest stiekem wel lachen om je berichtje (sorry zag het ook voor me)

suffie haha dat doet Bo gewoon als ze moet en je haar de gelegenheid ervoor geeft. Zo ik midden in een dressuurclinic. Degene wilde wat uitleggen dus mijn dochter stond even stil vlak bij hem. Bo dacht mooi en ging gewoon ongegeneerd staan plassen. Het gezicht van die man _O-
Maar ook hier in het bosje. Ze weet eerste rondje is instappen en wat draven. Na de grote waterbak weet ze, we gaan nog een rondje en dan mag ik springen. Steenvast dat ze dan eerst even gaat plassen in het gras.

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 00:05

Mdh. Merkte gelijk verschil in gedrag bij 2 vd 4 merries. Boos naar andere paarden. Nukkig met aansingelen is daar geen van. Dan denk ik eerder aan maagproblemen, als dit bij die van mij zou zijn

Muronia. Ik ben toch ook wel benieuwd bij wainonia

Mukiwacobs. Welkom. Wat jammer dat één van de hengsten niet helemaal top terecht is gekomen. Niet de stippel toch?

Nowylover. Duimen draaien dat het nu wel lukt

Bamorka wat een pech. Heel veel sterkte! Duimen dat doutzen nu wel lukt

Yvk. Verdorie, wat rot dat het niet wilt lukken. Nu nog een ronde?

Odilia is vandaag voorlopig keur geworden op de nationale keuring *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Ik ga voor volgende week de laatste scans inplannen. Wild Thing voor hartslag en de rest of ze nog drachtig zijn. Fingers crossed

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 07:33

Ook ik mag weer meekletsen in dit topic. Veel moeite gehad om de oudere merrie weer drachtig te krijgen ivm veel cystes, en onze 3 jarige was gelijk bij steek 1 drachtig *\o/*

Dus dit jaar 2 Welsh sectie B merries drachtig.

De 3 jarige eigen gefokte Aiyana TC (vos) (Cadlanvalley Landlord x Warmwell Pageboy) x Lemonshill Falcon (schimmel) ( Douthwaite Signwriter x Cottrell Artiste )

Afbeelding

Uitgerekend 13 maart 2023


Onze stammoeder de 17 jarige Lakeway's Glorious Hazel *kroon elite* (Warmwell Pageboy x Twickel's Julius) x Bronheulog Lord Jim (Hilin Glyndwr x Bronheulog Royal)

Afbeelding

Bronheulog Lord Jim

Afbeelding

Lakeway's Glorious Hazel alias Schimpie

Uitgerekend 15 April 2023

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:01

Mukiwacobs gefeliciteerd met beide drachten.

Nowylover, Bamorka en Yvk ik hoop voor jullie dat het toch nog lukt dit jaar. Vervelend als het hem steeds niet is. Bamorka jij ook heel veel sterkte, snap dat je er even goed flauw van bent.

AM gefeliciteerd, mooie prestatie!

Chantall welkom en gefeliciteerd met beide!