Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 130 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Oeps :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 11:18 



 
Profiel   

mijn merrie is 9 augustus in de avond geïnsemineerd.
op 10 augustus in de avond scannen en eisprong had net plaats gevonden.
Dus dat ging allemaal snel.

Nu wachten dat ze drachtig is van Henkie.

De hengstenhouder die mijn merrie had geïnsemineerd vond het een aparte keuze, na dat hij mijn merrie even in de bak had zien lopen kon hij zich goed voorstellen waarom Henkie mijn keuze was.
En ook gezien dat Henkie goed op Duitse merrie past, in Duitsland lopen meer Henkies in de sport dan hier in Nederland en er zijn ook meerder hengsten uit Henkie in Duitsland goedgekeurd.

Maar natuurlijk ben ik ook heel blij met mijn hengstveulen van Glamourdale.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 16:33 



 
Profiel   

Ik wil ook n keer n Henkie!!!! Maar dat veulen wil ik dan zelf houden dus even goed timen qua veulens zodat dit dan ook kan. En dan ook de passende merrie erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 18:33 



 
Profiel   

Hier een kloppend hartje op 31 dagen dracht. *\o/* *\o/*

Maar toch wel weer zorgen om haar hengstveulen van 3,5 maand. Vanaf vorige week is hij fors kreupel en staat hij met een bolle rug. Hij kon bijna niet meer in de benen komen als hij gelegen had. Wat er gebeurd is weten wij niet. Hij heeft in ieder geval geen klap gehad. DA is erbij geweest en hij denkt aan een spierscheuring in zijn rechter bil. Hij heeft allerlei testen gedaan en het lijkt geen breuk te zijn. Hij heeft verplichte boxrust gekregen. Hij krijgt pijnstilling en een maagbeschermer. Van de week hem een paar keer geholpen met het overeind komen. Vandaag de DA weer geweest. Er is bloed afgenomen om te kijken wat de spierwaardes zijn. Mocht hier niets uitkomen dan gaan we foto’s maken.
Haar vorige veulen Sterre zijn wij uiteindelijk ook verloren. Zij had haar heup gebroken.
Hopelijk dat Tye hiervan kan herstellen.

Sorry dat ik even niet op de anderen reageer. Ik zat er even doorheen en had al een horror scenario in mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:48 



 
Profiel   

Kan je niet een echo laten maken Fleuri?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 20:56 



 
Profiel   

Balko schreef
Kan je niet een echo laten maken Fleuri?

Heb ik wel voorgesteld bij de DA. Maar de spierscheuringen zit waarschijnlijk diep. Ik hoop dat er wat duidelijkheid komt als zaterdag de bloeduitslagen binnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 21:17 



 
Profiel   

suffie schreef
Oeps :')



_O- , maar dankjewel voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:34 



 
Profiel   

Splenius fijn, nu maar afwachten!

Fleuribelle oh jee dat is stressen. Ik duim heel hard dat het iets is dat meevalt.

Shirley ik heb geen idee maar je hebt een goede tip gekregen. Ik wist helemaal niet dat duitse stamboeken ook keuringen in NL hadden.

Yvk succes met toch nog even geduld opbrengen.

LaDonna jij ook nog even afwachten! Ik kom er altijd wel uit met mijn keuze en dat is ook een keuze waar ik helemaal achter sta dan. Maar als ik niet binnen het stamboek kan vinden wat ik zoek, dan wijk ik wel uit naar aanverwante stamboeken. Het moet wel echt zijn wat ik zoek.

Shirley wat fijn dat je straks zelf op pad kunt ermee. Afhankelijk zijn van anderen vind ik ook maar niks.

Kiki fijne vakantie! Wij waren vorige week ook in de Ardennen. Ik kan je een dag-uitstapje naar Dinant aanraden, dat is een supermooi stadje, veel te zien!

Jennyk dat hoop ik ook. Ik volg hem al van veulen af aan en hij zou een hele leuke match zijn.

Wij zitten vandaag op precies 4 maanden dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 06:06 



 
Profiel   

Fleuribelle, gefeliciteerd

Muronia, dank je wel, helaas morgen weer naar huis. Dinant is hier best nog een stukje vandaan. Had even gekeken met google maps maar is nog 1 uur en 40 minuten rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 07:22 



 
Profiel   

Chablis is drachtig :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 08:23 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Mirjam! Wat fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 08:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 09:28 



 
Profiel   

Hele opluchting ja :o
Nu maandag Eli nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 09:40 



 
Profiel   

Zo langzamerhand zie ik toch steeds meer drachtige merries, gefeliciteerd.

Fleuribelle, wat een stress, hopelijk snel duidelijkheid en positief nieuws, zodat hij snel herstelt.

Splenius, hopelijk lukt het nog, en Glamourdale heeft geweldig gepresteerd. Leuk om daar een veulen van te hebben. Ik heb een 3 jarige merrie en 2jarige ruin van hem.

Mijn Friese merrie Sterre is deze week nog een keer gescand en heeft een kloppend hartje, ze is nu 44 dagen. Na een biopt uitslag met een kans van 50/80% kans, een swap met 2 bacteriën, bloed uitslag met te hoog testeron, toch gelukt. Ben zo blij.
Onze 3jarige Glamourdale een kloppend hartje van Extreme Us
Ik heb ook twee shetland merries met een kloppend hartje, beide van een andere hengst, dus die zijn ook vruchtbaar

Dan heb ik nog een vraag over de regumate, ik geef die vanaf de inseminatie, dat hebben ze bij Sterre ook steeds gedaan, behalve na de laatste inseminatie, en toen werd ze drachtig. Zijn er mensen die weten of te vroeg regumate geven invloed op het pas bevruchte eitje kan hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 10:46 



 
Profiel   

Joeee ik kom mij ook weer melden!
Onze welsh A merrie is zojuist drachtig gescand *\o/* met een mooi kloppend hartje met 30 dagen.

Verwachten we rond mei een veulentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:30 



 
Profiel   

Ik zou mij ook graag willen melden.
Ik volg al jaaaarrrennn mee in het dbt topic maar zelf nooit aangemeld. Wij fokken tinkers maar niet altijd volgens de rasstandaarden of zoals het "hoort" dus ik ben soms wat huiverig voor commentaar :o maar nu is mijn eigen merrie ook drachtig dus ik klets toch graag mee. Mss dat ik later eens de andere merries ook nog voorstel.

Mijn merrie Yula is ons eerste zelf gefokte veulen. Vanaf moment 1 was ik verliefd op haar en besloot haar te houden als opvolger voor mijn ruin. Haar mama is onze fokmerrie Suzy van 1.40m en haar papa is Leander ( V. Tossy gogo) van 1.50m. Yula is 17 juni 3j geworden en nu 1.44m,zal nog groeien naar ong 1.46-1.47m. Yula mag nu een keertje een veulen krijgen. Volgend jaar na haar veulen zal ik haar inrijden wordt ze mijn rijmaatje <3

[ img ]
Yula met haar mama


[ img ]
Papa leander

En yula zelf:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De vader van haar veulen is onze hengst Meadows Booster. Booster is 5j en 1.48m. Zijn vader is de hengst Meadows Heartbreak kid (V. Lloyds) en zijn moeder is de merrie Meadows Bebinn (V. Ashlan de boheme). Booster geeft zijn sokken, mooie bouw, kleine hoofd en sociale karakter mee aan zijn veulens. Yula heeft wat licht beenwerk dus normaal zal Booster dit gaan verbeteren.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Yula zelf smokey black bont. E/E Cr/n TO/n W20/n.
Booster is homozygoot zwart E/E W20/W20.
Dus er kunnen deze kleurtjes uitkomen, mogelijk met wat extra wit of speciale aftekeningen.

[ img ]


Ze was van de eerste cyclus drachtig en is 6 mei 2023 uitgerekend.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:41 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Joeee ik kom mij ook weer melden!
Onze welsh A merrie is zojuist drachtig gescand *\o/* met een mooi kloppend hartje met 30 dagen.

Verwachten we rond mei een veulentje


Als ze zojuist drachtig is gescand met 30 dagen dan word het begin juni en niet mei ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:27 



 
Profiel   

baudyh schreef
Janinevv schreef
Joeee ik kom mij ook weer melden!
Onze welsh A merrie is zojuist drachtig gescand *\o/* met een mooi kloppend hartje met 30 dagen.

Verwachten we rond mei een veulentje


Als ze zojuist drachtig is gescand met 30 dagen dan word het begin juni en niet mei ;-)


Klopt had verkeerd gerekend begin juni komt het veulen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:42 



 
Profiel   

Gefeliciteerd in elk geval

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:51 



 
Profiel   

Gefelicitterd janine!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 17:43 



 
Profiel   

Dankjewel!
Heb niet echt actief nog mee gelezen met wie wat drachtig heeft. Was sowieso laatste tijd weinig actief. Ga graag weer mee lezen en reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Mirjam, Janine en Nieky

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 19:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd janine. Mooie combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 21:31 



 
Profiel   

Mirjam gefeliciteerd!! Ik ben erg benieuwd naar dat veulen, blijf die hengst echt tof vinden!

Kiki wat gaat het snel voorbij he? Ik mag vandaag weer aan het werk.

Moner dat is een mooie lijst, fijn dat het ook is gelukt met de moeizame merrie.

Janine welkom en gefeliciteerd met de dracht. Op naar juni '23.

Nieky leuk dat je nu mee komt kletsen ipv lezen. Gefeliciteerd met de dracht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 05:46 



 
Profiel   

Goedemorgen,

Mag ik als meelezers wat vragen? Natuurlijk nadat ik iedereen gefeliciteerd heb met de drachtige dames! Zeker met wat moeilijkere merries erg gaaf als het dan toch nog lukt. Duimen dat de laatste paar ook nog pakken!

We zijn hier nog redelijk wat aan het dekken, deels ook laat begonnen, een laat seizoen is hier niet zo erg.

Ik heb een merrie staan die ik preventief zou willen laten controleren op vocht na het dekken. Alleen de scan mevrouw heeft vakantie deze week. Ze komt maandag weer hier. Maar nu laat de betreffende merrie zich zojuist al niet meer dekken. Dat betekent dat ze maandag al op 4 dagen na de laatste dekking zit. Is na scannen dan nog nuttig? We hebben het hier vreselijk beperkt momenteel qua dierenartsen, helaas dus nu (ook nog weekend) geen optie om iemand te laten komen scannen helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 10:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 130 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen