Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 205 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

AM_Horses nee als ze niet naast elkaar staan is het lastig.
Is er een woonhuis bij waar wel internet is, en komt de stroom bij de stallen via het woonhuis?
Want dan zou je het internet nog via het stroomnetwerk kunnen verplaatsen.

Mer1980 hihi hier eentje van Light in the Box ( eigenlijk net zoiets) en daar ook zeer tevreden over. Kan via de wifi of gewoon internet. Nacht visie, draaibaar op afstand via je mobiel.
Heb daar toen nog geen € 30 voor betaald

Muronia weer een mijlpaal, gaat nu echt opschieten.

happytime welkom terug

Hier gaat verder alles prima met Bo, weinig te melden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:44 



 
Profiel   

Janinevv schreef
AM_Horses schreef
Ik denk dat hotspot met telefoon te weinig meters bereik heeft. Ze staan niet naast elkaar. Ik ben nu aan het kijken voor een 4g router, maar daar kan ik ook nog weinig vinden over hoever het bereik gaat.


4G router vond ik zelf nog wel prijzig. En met Sim only mag dus niet…


Ik heb een 4g router met een kaartje van simyo al 3,5 jaar sim only gebruik alleen maar internet en nog nooit wat over gehoord. Betaal 15 euro in de maand dan heb 20gb wat ik nooit opmaak hoor. Heb er 5 camera's op staan pakt pas mbs als ik er op kijk of terug kijk dus tijdens veulenseizoen verbruikt hij meer dan swinters dus zou hem eventueel nog lager kunnen zetten in de winter. En het is maandelijks opzegbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:55 



 
Profiel   

Voor degene met sim only, wat verbruiken jullie aan data per maand?
En dan gewoon om af en toe via de camera te kijken. Willen sws het halster alarm erbij, dus als ik alarm krijg even kunnen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:21 



 
Profiel   

Ik heb een 4g camera met een bundel, geen idee hoeveel ik verbruik, ik heb nu 3 gb

Spannend Muronia, jou merrie loopt 10 dagen voor op die van mij.

Knap veulen Seven <3 ben je al over de naam uit?

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan AM_horses

Wij hebben ook de camera geïnstalleerd
Zijn jullie paarden ook zo wisselend qua lichamelijk ongemak? Van de week wilde Zsa Zsa niks meer maar vanochtend was ze weer lekker soepel. Ze groeit rustig door. Zo benieuwd hoe het veulen wordt, ik droomde vannacht eerst dat het een vos merrie was, en later kreeg ze een bruine hengst. Het worden nog 7 lange weken :’)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:49 



 
Profiel   

Dat wisselende herken ik wel. Soms denk je ze vallen van ellende om en de dag erna galopperen ze de wei door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:33 



 
Profiel   

Dank je iedereen :D

Marjolein89
We hebben vandaag besloten dat ze Tempi Solaris JS gaat heten

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 17:28 



 
Profiel   

Marjoleine89, ja echt wel herkenbaar. Niet alleen lichamelijk maar ook in haar doen en laten.
Enorm wisselend, van nee niet aan me komen van kom nu! knuffelen. Maar ook van blij naar boos.
Maar als we op stal komen heet ze ons altijd met een grote hinnik welkom. Als ze nog buiten staan dan komt ze altijd gelijk blij aan lopen, ongeacht of ze chagrijnig is of niet

Seven, leuke naam. Ik hou wel van namen die je niet zo vaak hoort.

Bo vond het allemaal veel te lang duren dat mijn dochter haar slobber met zandkuurtje aan het maken was. Beetje gelijk had ze ook wel, want ik had d'r box al gemest _O-

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Incl dwarsligger

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:47 



 
Profiel   

Seven schreef
Dank je iedereen :D

Marjolein89
We hebben vandaag besloten dat ze Tempi Solaris JS gaat heten


Mooie naam! Betekend t ook wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:56 



 
Profiel   

Mooie naam Seven!

CP ik vroeg me af of jij al weet welke merrie verworpen heeft? Of heb ik erover gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 20:32 



 
Profiel   

Balko
Ja het betekend zonne tijden, een verwijzing naar de zon die steeds op d'r schijnt, op haar zelf (de kleur van de zon/warmte) en het idee van een mooie tijd die (hopelijk) gaan komen. :D

Kiki
Ik ook ik ben gek op aparte namen met een betekenis. Daarom was iets bedenken ook zo lastig.
Onze honden heetten bijv Wisper en Kwin hoor je ook nooit :j
Bo lijkt me zo'n gezellig dier <3

Knolselder
Dank je wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 20:58 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Mooie naam Seven!

CP ik vroeg me af of jij al weet welke merrie verworpen heeft? Of heb ik erover gelezen.



Ik heb de laatste dame nog niet te pakken gekregen :=
We hebben gisteren de vangkooi in de wei geplaatst daar wordt het wat makkelijker van, als ik haar erin gelokt krijg dan tenminste :')

Ze is topfit gelukkig dus als zij het is is ze er iig niet ziek van oid.




Mooie naam Seven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:33 



 
Profiel   

Dan is het de laatste dame dan CP
Zijn ze verder niet in de hand jou dames ?

Dank je

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:52 



 
Profiel   

Niet dagelijks in handen maar ze zijn allemaal gewoon bij je en ik kan ze normaliter zo pakken.
Vorige week ging mijn man deze merrie in kwestie pakken en we pakken ze vaak ff aan de baard voor we het halster omdoen als ze net wegdraaien oid. Alleen was ik hem vergeten te zeggen dat je dat bij deze merrie dus absoluut niet moet doen := hij had haar dus in eerste instantie wel maar toen hij de baard aanraakte was t omhoog en weg. En nu weet ze dat ik dr moet hebben voor iets en is ze zelfs met brokjes niet meer te paaien :=

Ik heb er nog 1 tussen staan die je zo kan pakken maar niet als je een brokje of snoepje bij je hebt. Dan weet ze dat je wat van dr moet :') en dat is meestal smid, dierenarts, enten etc haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:15 



 
Profiel   

Heel gaaf Seven! Ik hou ervan <3.
Krijgen we nog meer babyspam. Kan er geen genoeg van krijgen.

Mijn merrie is het ZAT.
Als ze verder was geweest in de dracht zou ik al gaan waken.
Uier slinkt niet door beweging en is goed gevuld…
Ze staat steeds hetzelfde als ik kijk. Hoofd in de hoek.
Zo sneu als ze zich zo ellendig voelen op het einde. Ik weet hoe t voelt :')


CP dat klinkt niet ideaal haha. Kan je ze niet allemaal binnen halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:26 



 
Profiel   

Nee ik heb maar 4 boxen en nu tijdelijk in het kleine beetje extra ruimte een 5e box gemaakt voor de veulens. Die zijn allemaal gevuld. de fokmerries staan jaar rond buiten (wel schuil uiteraard) en gaan een aantal weken voor ze moeten bevallen op stal. Dan staan degene die nu binnen staan (dat zijn de paarden die gereden worden en geschoren staan) weer 24/7 buiten. Mede een reden dat ik niet zulke vroege veulens heb haha. Simpelweg geen plek.

We zijn druk bezig met bouwplannen voor een nieuwe schuur en dan hebben we minimaal 10 boxen en aparte veulenschuur :) ik kan niet wachten maar helaas duurt het nog wel even haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:55 



 
Profiel   

Seven mooie betekenis.
Bo houd idd van gezelligheid en kan er echt van genieten als ze los mee mag naar de stallen bv. Ze gaat overal even lopen scharrelen, wat grasjes zoeken.
Nu kan het hier op stal ook.

cp112 zal je altijd zien dat ze zich nu niet meer laat pakken.
Maar goed ze zijn ook niet gek haha
Kan toch ook niet alles in 1x keer. Maar wel een fijn vooruitzicht, straks meer stallen.

Balko het idee dat het veulen eerder komt? Of is ze meestal zo aan het einde van de dracht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 08:22 



 
Profiel   

Seven Wat een schatje <3 Leuke naam ook. Je gaat haar houden overigens? ( of heb ik er overheen gelezen)

AM_horse Fijn dat de verhuizing goed ging. Zijn de 2 dames die zo aan mekaar hangen al wat geruster?

Muronia proficiat met de mijlpaal *\o/*

Happytime welkom :j

Marjolein89 leuk he camera kijken. Hier is het per merrie verschillend. De ene die loopt met 240 dagen al rond alsof ze elk moment kan neerploffen zo dik en zwaar is ze. En de ander is bijna 300 dagen en bokt nog door de weide :+

Kiki1976 knappe Bo <3 Ze ziet er goed uit. Een zwangere dame die moet wachten op eten, dan zijn ze wel eens ongeduldig hihi. Yula is ook heel alert op eten tegenwoordig. Zelfs op snoepjes terwijl ze dat normaal niet geweldig vind.

Cp112 balen dat ze zich niet laat vangen. Maar als ze fit genoeg is om zo weg te rennen zal ze wel inorde zijn ;) Maar toch is het fijn voor jullie om zekerheid te hebben.
Fijne toekomst plannen zijn er.

Balko wat sneu dat ze het zo zat is. Maar nog even en ze is veilig toch?


Hier heb ik gisteren Yula uitgebreid gepoetst, kon ze wel waarderen dat tuttelen :D De kleine was weer mega druk as usual. Als die buiten de baarmoeder ook zo druk is dan wordt het nog wat :')
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En onze fokmerrie Ashley zat ook op 240 dagen gisteren. Die heeft me toch een partij manen. Veruit de langste EN dikste van stal <3
[ img ]


En gastmerrie Skye groeit mooi kwa uier. De ph is gisteren gedaald naar 7. Benieuwd hoe snel ze nu gaat. Vermoed nog max 2 weken. De hele week is ze overigens al onrustig met momenten. Echt schuren, rondjes lopen, mesten, veel plassen, geirriteers zwaaien met de staart en stampen naar dr buik. Alleen vannacht was ze ineens suuuuppeerrr rustig. Heel apart haha. Mss stilte voor de storm ofzo :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 08:53 



 
Profiel   

Prachtig veulentje Seven en een hele leuke aparte naam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 09:45 



 
Profiel   

Seven, wat een mooi veulen en een mooie naam. Leuk die veulen foto’s
Al zoveel mensen die zich voorbereiden op geboortes. Hopelijk dit jaar alleen maar mooie verhalen en mooie veulens.
Voor mij zit het drama met het paard en veulen van Olga nog vers in het geheugen.

Bij ons nog heel veel geduld, eerste veulen pas in mei.
We verwachten een Fries, een Kwpn en 3 Shetlanderveulens

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 09:47 



 
Profiel   

Ik wil mij ook graag melden als dat mag! Wij hebben 5 Shetlandmerries drachtig, de eerste is 23 april uitgerekend, dan 3&5 mei, 13 mei en 14 juni. Voor twee merries het eerste veulen en voor alle merries het eerste veulen bij ons!

De combinaties zijn:

Novi (v. Hippophae vh Landgoed) x Evian van de Vaarhorst
Dakira (v. Enterprise vd Veldhoeve) x G-star v Stal Polderzicht
Lucy (v. Leon LH) x Egon Liebas
Naomi (v. Goran vd Vijfmorgen) x Galant LTD
Lilly (v. Rivaldo v Stal Brammelo) x Cristiano Ronaldo of Duke Stable

We kunnen alle kanten op qua kleur en bont, dus heel benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen. Eerst maar 5 gezonde veulens op de wereld, de rest zien we dan wel weer :)
Zit nu mobiel te bokken, zal kijken of ik ook foto's e.d. kan plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 09:58 



 
Profiel   

AMhorses dan heb je nog relatief snel een nieuwe stal gevonden voor je dames! Fijn voor ze (en voor jou natuurlijk ook)
cp112 vervelend dat ze zich niet laat vangen, hoe zou je dat doen als ze wel moest bevallen dan bijvoorbeeld? Voor mij klinkt het wel heel cowboy met ene half wilde merrie haha
Seven mooie naam voor een nog mooier dametje!
nieky1993 Yula ziet er goed (en smerig) uit haha, en wauw die manen van Ashley! Echt prachtig!
En hoe werkt dat precies met de PH meten van Skye? Veeg je de strip gewoon langs de speen? En wanneer moet je echt opletten (als de Ph daalt of stijgt)?

Hier heb ik vd week het veulentje echt zie schoppen, heb het ook op film maar weet niet hoe ik deze moet delen op bokt haha. Ik hoop voor mijn merrie dat dit niet heel vaak gebeurt, zag er wel heftig uit. :o
Op dit moment staat ze lekker bijna hele dagen op de paddock, tenzij het echt rot weer is.
Even een beetje donkere foto, maar ik ben nu steeds 's avonds op stal. Van het weekend zal ik even een 'dag foto' maken als het lukt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 10:02 



 
Profiel   

Moner jij hebt idd ook wat pech gehad als ik het mij goed herinner :(:). Hopelijk een vlot veulen seizoen voor jou.

RtM Welkom, ben benieuwd naar fotos :D

Tjakka123 Yula is nog proper tegenover sommige :') Heb er eentje die graag in echte natte modder rolt :+ Ik houd het stripje in mijn hand en probeer dan te melken zodat er een druppel op het papier valt. En dan lees ik meteen af ook. Na een tijdje kleurt het nl automatisch donker en is het aflezen niet meer betrouwbaar. De PH moet dalen. Vanaf een ph van 6 of lager ga ik waken. Meestal met een PH van 5.5 hebben we binnen 24-48 uur een veulen (uitzonderlijk langer). Soms daalt de ph ook gigantisch snel overigens. Vorig jaar eentje gehad die binnen 24u van 6.5- 7 naar bevallen ging :') maar meestal dalen ze trapsgewijs een beetje tot ze echt rond 5.5 zitten.

Jou merrie heeft al een hele mooie buik <3 Soms is het idd sneu als ze zo tekeer gaan in de buik. Heb al merries gekend die er dan ook echt bij kreunen dus het zal niet altijd zo tof voelen. Maar denk dat zwangere vrouwen of vrouwen met een kind zich ook wel kunnen inbeelden hoe dat voelt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 10:37 



 
Profiel   

Cp
Ah vandaar ik herken dat wel sommige paarden hebben gewoon gebruiksaanwijzingen.
Wellicht binnenkort wel te pakken

Kiki
Dank je :D
Dat zie je gewoon aan d'r. Onze sorento is ook zo die wil bij iedereen het liefst op schoot := gelukkigndiet ze dat niet met d'r dik 1.75 :D

Nieky
Dat weten we nog niet maar ik denk het wel :D
Ze zietber goed uit, genieten zin uitgebreide poetsbeurt.
Hier was het veulen heel rustig in de buik er buiten is ze heel anders :=

Asley heeft prachtige manen maar lijkt me zeer onpraktisch of valt dat mee

Oyyo
Dank je, ik verwacht niet nog 1 met die naam tegen te komen :D
Dus als iemand iets origineels zoekt <<) heb nu zoveel bedacht :))


Moner
Dank je wel
Inderdaad alleen maar positieve dingen voor iedereen dit jaar <3

RTM
Welkom een benieuwd naar foto's
Bij het reageren zie je ook voeg foto's toe dus foto's toevoegen is hier makkelijk te doen :D

Tjakka
Het is dan wel geen tjakka geworden maar we zijn er best tevreden mee ;)
Je dame ziet er top uit, gelinkt je tegemoed <3

Vanmorgen nog wat foto's gemaakt van de kleine spitfire <3
Bewegende beelden blijven ronduit slecht kwa scherpte (ik moet nodig eens aan de instellingen gaan kijken) :=

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 13:27 



 
Profiel   

nieky1993 geduld hebben is sws niet haar sterkste kant en met eten al helemaal niet _O-
Yula gaat ook al lekker hoor met d´r buikje.
Wauw die manen van Ashley, jaloers!
Uier bij Skye gaat ook mooi gestaag verder.

moner wacht (on)geduldig met je mee hoor. Duurt lang haha

RTM welkom.
Benieuwd naar foto's van je combinaties.

tjakka123 js sneu he als ze zo te keer gaan in de buik, je voelt het haast zelf
Maar ze krijgt al een mooi buikje hoor

Seven nee dat heeft Bo dan wel weer minder. Echt niet zo bij iedereen, ja even gedag zeggen maar knuffelen, nee
Haha maar met 1.75 zit je er niet op te wachten dat ze het liefst op schoot liggen
Maar wat een pittig ding, nu al uitstraling <3

Waren net even met de hondjes naar het strand geweest, is zulk lekker weer. Op de terugweg zegt mijn moeder rij ff langs stal terug. Wil ff dr dikke buik zien. Oh is prima.
Kan ik gelijk even kijken of de stalhouder ze weer terug naar de paddock had gekregen. Bavianen waren door de draden gegaan vanuit de paddock naar de wei. Normaal mogen ze er met dit weer wel gewoon op. Maar 1 paardje staat op de prednison en mocht de wei tijdelijk niet op ( risico hoefbevangenheid). Nou geen probleem dan blijft alles gewoon op de paddock. Niet de rest op de wei en 1 met enorme stress alleen in de paddock.
Maar de stalhouder kreeg ze niet zo snel terug naar de wei. Alles was flink aan het rennen en racen.
Maar toen we kwamen stonden ze alweer op de paddock. Aan Bo te zien had ze zich prima vermaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 13:58 



 
Profiel   

Kiki, dit is mijn eerste veulen van haar. De vorige was ze nog niet in mijn bezit.
Maar verwacht wel dat deze eerder komt. Ze is nu 313 dagen.

Wel schrikken, als ze drachtig zijn krijg ik t altijd extra benauwd van dat soort geintjes.

Seven, ik ben jaloers ik wil ook knuffelen.
Gaaf veulen heb je ook, jammer van de kleur hahaha.
Maar voor een vos is dit wel mooi type.

RTM, welkom!

Krijgt er eigenlijk iemand dit naar nog een Welsh B veulentje voor de verkoop?
Ik zoek nog eentje, leuk natuurlijk om m helemaal te kunnen volgen :D.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 205 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen