[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:59

soooowww, wat is er veel gebeurt, allemaal gefeliciteerd met jullie prachtige veulentjes, nieky, stal HD , daphara, vergeet ik nog iemand ?

mathilda heel jammer dat het alweer een hengstje is , maar hij ziet er mooi en fit uit, ik kom hem straks knuffelen <3

onze Lumen heeft ontdekt dat hij een derde versnelling heeft, hij raced en bokt nu door de stal, er is een koude wind buiten vind ik , dus hij krijgt een mooi rood jasje aan voor vandaag( hoop dat het past , hij is zooo klein), daarmee kan hij lekker op de wei <3

imani_abby
Berichten: 15
Geregistreerd: 16-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:08

Gefeliciteerd iedereen! Wat gaat het opeens hard hier met de veulens :P

Gisterenavond had dierenarts gebeld, om te laten weten dat de antistoffen van het veulen suuuuper hoog staan. Ze hebben zelden gezien dat het zo hoog staat vertelde ze mij, blijkbaar heeft het labo tegen haar gezegd dat het al meer dan 5 jaar geleden was dat ze zo’n hoge antistoffen hadden gezien :D

Nu heb ik een vraag ik zie dat het veulen af en toe de mest van de mama op eet, doet nog iemand zijn veulen dit?

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:12

Het is normaal dat ze mest eten. Goed voor ze zelfs

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:24

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes!

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:30

Zoveel veulentjes, gefeliciteerd allemaal *\o/* <3

Al_zawraa, eindelijk een merrie, *\o/* benieuwd naar droogfoto´s van het mooie meisje

Kiki, gefeliciteerd met de hele knappe man *\o/* <3 , hopelijk snel zijn buikje rustig zodat je echt kan gaan genieten :j

Nieky, jeah Lola blijft! Benieuwd hoe ze uitgroeit :D

Cynthia, blij hoofd is logisch met zoveel moois <3 :D

Heeft er totaal niemand contact met Marjoleine? Vraag me echt af hoe het met haar merrie is :o

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:33

Mest eten is normaal. Goed voor hun darmflora. Maar ik vind het er niet smakelijk uitzien Hahaha.

Chiocolatta ja klopt hoor. Het is een hulpmiddel. Echter heeft ze wel degelijk ook platgelegen. Mogelijk niet lang of vaak genoeg.

Ga vandaag eens goed nadenken over een mooie passende naam. Hij is heel dapper en rent en bokt graag hihihi.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:35

Gefeliciteerd AZ, en geweldig een merrie! Heeft dat blauwe goedje haar werk goed gedaan *\o/*

Niecky, gefeliciteerd, wat een veulens bij jullie!

Stal HD gefeliciteerd, helaas een hengstje, maar zoals je zelf zegt, hij is er gezond en wel. Maar begrijp je teleurstelling :knuffel:

Mest eten is inderdaad normaal. Maar ben altijd bang dat ze zich erin verslikken. Veulen van 2 jaar geleden kreeg een slokdarmverstopping ervan. Was ie nog geen week oud, stonden we al bij de kliniek. Was redelijk snel verholpen, maar je schrikt wel.

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:53

Mooi weer 4 gezonde veulentjes erbij. *\o/*
Gefeliciteerd daphara, stalHD, Al_Zawraa en Nieky!

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:55

Vulina Wat een onbeschofte opmerking zeg. Jammer dat het dan zo moet

Yvonne Wat een prachtig plaatje zo met de donker bruine merrie en licht veulen <3 Gaaf filmpje ook.

Daphara Gefeliciteerd! Jemig dan ben je inderdaad bezig geweest met Teun. Blij dat hij uiteindelijk wel de speen heeft weten te vinden. Gaat het nu nog steeds goed? Het is trouwens een prachtig veulen! En wat is hij al groot!

Kiki Gelukkig dat de longen schoon zijn! Heb je het geknor vandaag nog gehoord?

AZ Gefeliciteerd! En een merrie *\o/* *\o/*

Stal_HD Gefeliciteerd! Jemig wat spannend dat hij zo lang in de zak heeft gezeten. Toch nog een geluk dan. Jammer dat het geen merrie is -O-

Nieky Gefeliciteerd! *\o/*

xsurfdiary Gefelciteerd met de dracht. Nu het lange wachten weer



Hier helaas nog steeds niks -O-

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:21

Gefeliciteerd allemaal met de nieuwe veulens!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:24

King is weer helemaal de oude gelukkig.
Overigens stond hij gisteravond ook lekker te snacken van de mest van mama.
Hij deed het beschaafd andere veulen op stal stond echt heke happen naar binnen te werken.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:29

Wat zijn er weer veel veulens geboren! Van harte gefeliciteerd allemaal!
Ik reageer niet meer zoveel maar lees wel dagelijks bij.

Hier zijn Lylou (9), Applejack (8) en Daisy (7) alweer 9,8 en 7 weken oud! Het gaat ontzettend goed en ze groeien als kool. Alle 3 super mens gerichte veulentjes, dolblij met ze.

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:31

AZ ook gefeliciteerd met je prachtige veulen, blijft die zo zwart? of schimmel?


hoe plaats ik hier een filmpje ? heb net zo'n leuke gemaakt van Lumen

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:38

Gefeliciteerd AZ, StalHd en Nieky! *\o/*

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:49

Mathilda ik heb het ook gehad met de geboorte van BamBam. Iemand die mee volgde op de camera appte plots ‘gefeliciteerd, wat is het geworden?’.
Ik was gelijk wakker _O-
Maiden merrie, weinig voortekenen. Een van de eerste jaren dat ik veulentjes had ook.
Ik kon het ook terugkijken op de camera en kon zien dat ze geen enkel moment helemaal plat is gaan liggen. Ze lag gewoon al een hele tijd rustig neer en is dan in dezelfde houding beginnen persen.
En ook de vruchtzak die niet gelijk open was. Gelukkig met schrapen en bijten van de merrie toch goed gekomen. Hij was nog nat toen ik in de stal kwam.

Ik heb eigenlijk nog maar zelden de vruchtzak hier zelf weten scheuren. Ok, meestal doe ik dat ook zelf, maar ook bij die speedbevallingen dat ze er al zo goed als helemaal uit zijn tegen dat je in de stal bent.
Ik heb eens gelezen dat bij die minis de zakken even stug zijn als bij een grote. Maar die kleine veulentjes zijn minder zwaar en minder kracht waardoor die minder makkelijk open zou gaan.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:52

Al_zawraa ben zo blij voor je dat je eindelijk een merrieveulen hebt. Ga je dr houden? En wordt ze idd schimmel?

Stal_hd snap je teleurstelling van een hengstje wel :(:) gelukkig is alles gezond en goed verlopen.

Busymissy dit veulen van Ashley zal idd zwart worden met 2 witte benen.

Xsurfdairy gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Jolandje ben wel benieuwd naar het filmpje van Lumen :D

Imani_abby alle veulens doen dit idd mest eten van mama.

Inge hoe is het met Libby?


Hier is het lijstje helemaal afgevinkt. Beetje lomp met drinken maar dat lukte ook binnen 2u. Nageboorte na 3u er vanaf.

Nu durf ik ook met enige zekerheid te zeggen dat ons kleine "experiment" gelukt is. Vorig jaar hadden we 4 merries die aan de nageboorte bleven staan en gepeld moesten. Een vriendin had ons voer helemaal doorgemeten en er kwam een klein vitamine E tekort uit. Vitamine E tekort kan ervoor zorgen dat de nageboorte niet/moeilijker afkomt. Dus vanaf 300 dagen dracht kregen alle merries vitamine E bijgevoerd. We hebben geen enkele merrie tot nu toe die aan de nageboorte bleef staan :D. Ashley bleef zowel bij de vorige eigenaar als bij ons ALTIJD aan de nageboorte staan. Vandaag is deze vanzelf afgekomen. Dus een geslaagd " experiment" wat mij betreft *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:53

Gefeliciteerd daphara, stalHD, Al_Zawraa en Nieky!

jolandje

Berichten: 14287
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:22

Laatst bijgewerkt door jolandje op 16-05-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:23

Wat een babyboom <3
Gefeliciteerd allemaal

Az een merrie *\o/*

Kiki wat fijn dat hij weer fit is!

Us2001

Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:29

Jaaaaa gefeliciteerd allemaal!!!

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:54

Gefeliciteerd allemaal met jullie gezonde veulens! *\o/* *\o/* *\o/*

veronique56

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:21

Al Zawraa, ook voor hou eindelijk je merrie. Van harte gefeliciteerd. Ik hoef vast niet te vragen of dit een blijvertje is.

Stal HD, ook weer een gezond veulen rijker. Helaas wel een hengstveulen maar wel een knap ding.

Nieky, gefeliciteerd met je hengstveulen.
Mooi dat jullie experiment gewerkt heeft. Zo zie je maar wat voer kan doen. Ik neem aan dat je dit ook doorzet naar volgend jaar? Ben wel nieuwsgierig of dit op grotere schaal ook blijft kloppen.

En dan nu het uier van mijn merrie op 342 dagen. Een shetlander van 1m. Maar goed, ik weet ook dat deze snel kan vollopen bij haar. Maar in plaats van Hemelvaart gaat ze voor Pinksteren vrees ik.
Afbeelding

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:43

Gefeliciteerd met alle geboren veulentjes!

Kort berichtje:
Mijn veulen zit er nog in en leeft en beweegt, en mijn merrie doet het nog goed. Vanochtend is de dierenarts nog geweest. Meer dan afwachten kunnen we op dit moment niet. Veulen lag nog vrij diep en voelde niet heel groot aan, ze gaan uit van insufficiëntie van de placenta door leeftijd, veulen heeft langer de tijd nodig om af te raken

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:52

Ja Annelies. Het is ook echt niet te filmen. Zoiets overkomt mij weer. Je hebt dan echt schrik as je de beelden terug kijkt.
Maar ik ben inmiddels wel aardig verliefd geworden hoor. Het is zo'n dapper ding. Die gaat hele leuke dingen beleven.
Ik heb vanmorgen zijn volle broer en halfbroer ook maar even een knuffel gegeven en gezegt dat ze weer grote broer zijn geworden.

Pff marjolein wat duurt het lang. Maar gelukkig leeft het nog.

Leuk experiment. Ik hoop dat dat de reden is. Je gaat het vast nog langer testen.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:00

Hier hebben de poppies alle 3 een nieuw halstertje gekregen. Ik vind die veulenhalsters die met een gesp dichtgaan vervelend dus nu gewoon met een klepje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De hekken zijn er inmiddels tussenuit dus staan ze lekker met z'n zessen in de grote stal. Gaat heel goed!Afbeelding

En er wordt natuurlijk nog wat afgeknuffeld!
Afbeelding


@marjoleine, wat een lange zit voor jou... Heeft ze al wel uierontwikkeling?