Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 177 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Wat komt het voor veel mensen al dichtbij zeg.
Wij hebben bij ons op stal ook al de camera aan gezet en op de grote box gezet.
Bij mij krijgt ze al merriebrok bij, dit omdat ik dank dat ze het wel mag hebben. Andere merrie was al zoveel dikker met de 200 dagen dracht.
Het gaat met haar wel goed en heb gister voor het eerst het veulen gevoeld en zien bewegen.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:55 



 
Profiel   

Quir brrr -19 is wel koud :brr:
Wel jaloers op de sneeuw

Libera oh jeetje zo lang wachten en dan zo´n afloop. Vreselijk |(

nieky1993 kan het er niet mee te maken hebben dat het korte gras in combi met het koudere weer (en hoog fructaan) hiervoor zorgt dat de mest slapper is?

Daphara je ziet het evengoed al wel hoor, mooi buikje. Hoe groot is ze?

Seven op de laatste foto zie je het echt wel hoor!
Mooie foto's met het licht <3

Pomski gaat al lekker opschieten, mooi overzicht van de buikjes

Desi_2409 met de wolf in de buurt zou ik ze ook lekker met de nacht binnen zetten.
Al staan ze hier nu sws weer met de nacht op stal. Gaan tussen 8.00-8.30 naar buiten en tussen 16.30-17.00 weer naar binnen.
Beweging zo lang ze het wilt, maar wel nog maar 3x per week ipv 5-6x. Zadel vind ze niet fijn meer, dus nu meestal met de bbp of zonder zadel.

Ciara_Lady blijft een bijzonder iets, het zien bewegen <3

Van de week was ik Bo aan het borstelen en op één of andere manier word de kleine dan beweeglijk. Ging lekker tekeer haha. Bo stond echt naar d'r buik te kijken van "ga je lekker"haha
Verder is ze enorm knuffelig

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:24 



 
Profiel   

Ciara_Lady: jouw merrie lijkt zelf nog wel een veulen, wat een ieniminie zeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 22:25 



 
Profiel   

Desi_2409 Ze lijkt kleiner op de foto hoor haha. Ze is op de stamboek keuring op 92cm gemeten. Ik hoop wel dat ze nog wat groter word.

kiki1976 Het veulen word bij ons ook actiever tijdens etenstijd van de merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 23:37 



 
Profiel   

Daphara Mooie dame heb je <3 Volg je topic ook al vanaf het begin. Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat he. Ik weet nog dat je haar net had en nu is ze ingereden en zelf drachtig :+ Waar blijft de tijd.

Quir Wat leerzaam zeg. Heb een klant in Zweden die 2 paarden bij ons heeft gekocht. Met jouw tips kan in haar net wat meer helpen ook in dr vragen over voeding en de kou _/-\o_


BaudyH Ik zal even heel Nina haar verhaal doen. Vorig jaar Juli hebben we haar drachtig gekocht. Ze was toen uitgerekend op 15 april 2022. Ze heeft vanaf moment 1 in die stal gestaan en ook in die weide/paddock. In het najaar kreeg ze last van diarree ( ook rond nov/dec). We hebben toen vanalles geprobeerd en aangepast in voeding ( droog hooi, andere snede, supplementen voor de darmen, zandkuur enz) maar niks hielp. Tot 320 dagen heeft ze snachts op stal gestaan en overdag op de weide/paddock. Erna stond ze 24/7 onder camera toezicht en onder toezicht van ons in de bak. Op 343 dagen is ze bevallen. De eerste maand stond ze snachts in die stal en overdag met veulen in de bak. Toen het veulen ong een maand oud was zijn ze 24/7 op een van de merrie veulen weides gegaan. Dit is een andere weide waar ze eerst stond. 4-5 dagen na de bevalling was ze van de diarree af. Sinds begin oktober staat ze terug in de stal waar ze bevallen is en dus ook weer op dezelfde weide. Deze keer is de weide wel nog open en kan ze dus nog gras knabbelen. Ze is deze keer op 7 april uitgerekend. Ze zal ook weer nu in deze stal bevallen normaal. Nu is ze dus sinds een week - 10 dagen weer aan de diarree. Ze is niet vuil vanachter eigenlijk, geen natte scheten, geen gevoelige buik, ze is fit en zit goed in haar vel voor de rest. Maar het is dus geen vaste mest. Ze is wel al even breed als dat ze lang is :+

Seven Wat een prachtige fotos <3 daar zie je het heel goed idd

Pomski Spannend he, kunt al haast beginnen aftellen. Hier zit de eerste merrie ook op 240 dagen vandaag. Gaat snel ineens vind ik.


Desi_2409 Ze is idd nog bescheiden kwa buik tegenover sommige. Alhoewel je langs achteren duidelijk een buik ziet hoor :D

Ciara_lady wat leuk dat je het veulen hebt zien bewegen :j

Kiki1976 bijzonder dat het veulen tijdens het borstelen zo actief is <3 Super leuk om te voelen.


Vandaag Yula uitgebreid gepoetst ( poging tot fatsoeneren :+). Na een uur zag ze er toch toonbaarder uit. Maar vooral haar start was hard nodig. Ik haat modder dreadlocks :')
Vandaag ook wat dubbele lijnen werk gedaan voor het aller eerst. Ze deed super goed haar best, slimme meid <3 En we hadden een duidelijke links ligger vandaag :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 23:11 



 
Profiel   

Wat heerlijk, al die groeiende buikjes. Nog even en dan zijn we 2023 en voelt het allemaal zo dichtbij *\o/*

Ik lees actief mee, maar heb niet altijd tijd om te reageren maar vind het superleuk om alles te lezen. Zo leuk dat ieder zijn eigen ideeën heeft betreft smijten en verloop dracht etc etc ...

Dames hier groeien goed

Aiyana TC moet nog 91 dagen en haar Moeder Schimp nog 124 dagen tot smijten. Alhoewel de laatste meestal 2 tot 3 weken te vroeg is. Aiyana smijt voor het eerst dus dat is nog even afwachten en superspannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 07:08 



 
Profiel   

Dat is ook wel een mega staart om uit te pluizen nieky <3

Chantalll
Ik kan er niets aan doen maar smijten klinkt zo negatief :=

Lyn mocht even model zijn voor de kerst
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 08:47 



 
Profiel   

Ik haak weer aan. Het is al een paar weken geleden dat ik iets had gepost.

Quir nog gefeliciteerd met je mooie dames. Ze doen het goed in de sneeuw zo te zien.
Pomski, leuk om de verschillen zo duidelijk te zien.
Seven, je merrie krijgt al een mooie buik. Wel een fotogenieke dame op die laatste foto te zien.
Elly, je merrie loopt inderdaad nog heerlijk met haar oortjes naar voren. Lekker doortrainen zolang ze zo lopen.
Desi, heerlijk he zo aan huis. Waarom stop je in januari met rijden als ik vragen mag? Zolang ze nog lekker loopt en fit is?
Ciara-Lady, ze lijkt nog erg bescheiden maar dit kan natuurlijk ook de stand van de foto zijn.
Nieky, als je die tinkers in de winter schoon wilt houden heb je er veel werk aan. Zo te zien is Yula haar staart weer voor even netjes. Hoe lang houdt ze dat vol?

Mijn merrie is al huge. Sinds deze week staat ze ook stil. Merrie had er zelf al even geen zin meer in en ikzelf heb ook niet zo een puf in deze donkere dagen voor 2 paarden naast mijn werk en huishouden. Wel speel ik soms nog even met haar in de bak of neem ik haar mee uit wandelen.

De laatste foto is van half november. Daarna is ze nog flink gegroeid, vooral de dagen dat ze een aantal uurtjes op de wei staan. Ze moet nu nog 153 dagen.
[ img ]

Ik probeer af en toe haar veulen te zien of te voelen maar madam heeft erg actieve darmen waardoor haar flanken ook als ze niet drachtig is flink bewegen. Lastig om dan het verschil te zien. Hebben meer mensen hier last van?
Ook is ze al aan het ruien. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt zo vroeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 15:14 



 
Profiel   

Veronique Dat ruien is wel erg vroeg. Ik heb het ooit een keer eerder meegemaakt. Die was in jan/feb dus echt zomer kaal. Dat paard had toen PPID. Waarschijnlijk niet wat je wil horen maar wel iets om in het achterhoofd te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 15:36 



 
Profiel   

Ja dat is ze zeker veronique
Ze toont zichzelf altijd heel mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 17:39 



 
Profiel   

seven: knappe dame!

zijn er hier nog mensen met mooie sneeuw foto's in Nederland? Hier nog geen vlok gevallen, het is wel koud nu :brr: -6 :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 21:27 



 
Profiel   

Geen sneeuw maar wel mega koud
Brrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 21:37 



 
Profiel   

Seven schreef
Dat is ook wel een mega staart om uit te pluizen nieky <3

Chantalll
Ik kan er niets aan doen maar smijten klinkt zo negatief :=

Lyn mocht even model zijn voor de kerst
[ [url=m/HI39RY.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hahaha Ik weet niet beter dan dat het smijten is ... Haha Tis maar net hoe je bent opgegroeid denk ik ...
Maar je zal begrijpen dat het niet negatief bedoeld is :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 22:11 



 
Profiel   

Ja ik snap dat je inderdaad gewoon bevallen bedoeld :D Ik als beelddenker zie met werpen alleen al snel andere dingen := :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 22:22 



 
Profiel   

Smijten kende ik nog niet, duurde ook even voor het kwartje viel. _O-

Hier wel sneeuw, heel koud (-21 op dit moment :brr: ), maar geen Nederland. :')

Kijk wel uit naar het voorjaar en vooral de veulentjes. Hoop op een vroeg voorjaar met in april eerste veulentje. :):)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 22:48 



 
Profiel   

PPID houd ik in mijn achterhoofd. Ik dacht juist dat ze daarbij minder goed verharen.

Quir brrr -21 is wel erg koud. Wel mooie blauwe lucht bij jou. Hopelijk niet teveel wind daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 23:32 



 
Profiel   

-21 pppffff ik vind de -4 van nu al niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 23:36 



 
Profiel   

Hier ook geen sneeuw meer helaas… volgende week weer! Maar ook geen NL. :P

Brrr zo koud daar!

Smijten ook nog nooit van gehoord behalve bij koeien en schapen… vind het ook erg raar klinken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 23:47 



 
Profiel   

Libera schreef
Hier ook geen sneeuw meer helaas… volgende week weer! Maar ook geen NL. :P

Brrr zo koud daar!

Smijten ook nog nooit van gehoord behalve bij koeien en schapen… vind het ook erg raar klinken…


Ik ga het niet aanpassen, ik ken het nu eenmaal zo ... :j zullen we nu verder ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 07:25 



 
Profiel   

nieky1993 Wat heeft ze een vriendelijk hoofdje, knap dier!
Ik hou van die mega staarten, alleen het werk ervan _O-
Buikje gaat ook goed tonen.

Chantalll haha hier moest ook even het kwartje vallen.
Maar gaat al opschieten bij je dames.

Seven wat een gave foto <3

veronique56 flinke buik idd al.
Zo vroeg ruien herken ik niet, wel die half januari beginnen (maar dat is na de kortste dag)

jennyk hier helaas geen sneeuw foto's door gebrek aan sneeuw -O-
Momenteel is het hier nu -5

Quir brrrr -21 dat is wel koud :brr:
Maar wel weer mooie sneeuwfoto's

Bo vandaag op de 200 dagen.
Rijden staat op een laag pitje. Ze vind het nog wel lekker om gewoon wat te stappen, stukjes draven en wat rekken en strekken maar meer niet. Maar allemaal dikke prima.
Ze loopt overdag lekker de hele dag buiten. Helaas de laatste dagen enkel in de paddock en niet meer op de weide (fructaan te hoog) al hebben ze in de paddock evengoed ruimte genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 08:36 



 
Profiel   

brr, vanochtend bleek de automatische drinkbak bevroren te zijn.
Via weerstation had ik alarm ingezet op 0 graden en die ging pas vanochtend af om 5 uur. Voelpunt staat in stal. Alarm dus maar par graden hoger instellen.
Gelukkig nog wel water in stal, in geisoleerde gedeelte en dus maar weer water geven in een ton.

Bak ook bevroren hier. Bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 08:52 



 
Profiel   

Smijten is ook wel een friese uitdrukking, smiete. We zeggen wel , "wanneer mat ze smiete?"
Zo is "uier" bij ons "jaar"
"Dat hynder het al aardig wat jaar"
Het is voor mij dus ook iets normaals :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 09:34 



 
Profiel   

Chantall kunt dus ook rustig aan aftellen al met de eerste.
Smijten is idd een apart woord maar ieder zijn dialect he *D Hier in mijn omgeving vinden de meeste mensen het al raar als ik fokken zeg :') die vinden fokken een "viezer" woord omdat ze dan aan broodfok denken. Ze gebruiken dan liever kweken. Maar dat vind ik dan weer een belachelijk woord. Planten kweek je, dieren fok je :+ Dus zo verschilt het echt per regio

Seven Mooi model <3 Super leuk ook met die krans.

Veronique56 Haar staart blijft wel geteld een half uur zo mooi :') ze heft haar staart ook niet goed op met mesten dus dat is altijd fun :') Ik zie zelden echt beweging tenzij op het einde. Maar ik voel wel altijd aan de buik, net voor de uier en dan kan ik regelmatig schopjes voelen. Ik heb ook al drachtige merries gehad die extreem vroeg begonnen te verharen. Vorig jaar was Amy op 8 maart uitgerekend en toen zat ze al half in de zomervacht :+ Ik wijt het aan de hormonen. Ze moeten natuurlijk niet kaal worden daar niet van.

JennyK Hier ook nog geen sneeuw, gelukkig maar heb al een hekel aan de kou :o

Quir ik zou echt sterven bij zo een temperatuur :brr: :')

Kiki1976 mijn ruin heeft dus nog eens 2x zo een dikke staart. Heel mooi maar echt niet funny om te onderhouden. Ik kam de staarten ook echt niet vaak uit :') :o
Leuke mijlpaal *\o/* Ze begint het dus al een beetje zwaarder te krijgen. Eerder als de vorige dracht of merk je geen verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 12:13 



 
Profiel   

Seven, mooi paard!

Quir, dat is wel wat anders dan hier. En het enige wat ik steeds hoor is 'wat is het koud he' :') Ik vind het heerlijk die kou. Jammer alleen dat de bak bevroren is, maar goed, veel hoeft mijn merrie nu niet te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 12:37 



 
Profiel   

I-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 13:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 177 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen