[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:12

Ik heb ze hier wel hangen, zeker als we vroege veulens krijgen zijn die wel fijn om aan te doen. Nu krijgen we de eerste pas in april, dus ik verwacht ze dit jaar niet nodig te hebben.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:30

even een bijleespost. Jullie gaan hard ineens haha

jet Als ik het mij goed herinner kwa ontworming binnen 24u na geboorte had het et maken met dat het veulen dan via de melk en eventueel via mest eten de eerste dagen nog ontworming binnenkrijgt en dit zou dan beter zijn? Maar het is al van in de zomer geleden dat ze mij dit gezegd hebben dus ik zou het nog eens moeten navragen.


Happy_hippie Toevallig dat Skye gisteren ook stront chagerijnig werd toen ik de uier wou schoonmaken. Terwijl ze dat normaal prima vind als ik daaraan kom :+ Dus het kan zeker wel dat ze ineens gevoeliger zijn ofzo eraan.

cynthia82 Gelukkig loopt Fi wat beter nu en heeft ze geen zichtbare last meer van haar rug.

Mattyy Welkom. Wat leuk ook dat je merrie al zover is. Ze heeft al een mooie uier. Ik heb hier ook al merries gehad met zo een uier op dat aantal dagen. Meestal bevallen die gewoon goed optijd zeg maar haha.

DDDara Leuke combi, hopelijk wel stippen deze keer. Ze ziet er zo nog vrij bescheiden uit maar dat kan vertekenen op de foto natuurlijk. Ik voer vanaf 9 maanden iets meer

Muronia Wat balen zeg dat ze zo last had van de enting -O- Jessie had in oktober ook wel een week een dikke bult in dr nek die pijnlijk voelde. Voorheen had ze nooit zo een reactie op de enting.Mss aan de veearts vragen of het een andere entstof was ( als in ander merk ofzo). Mss dat daarin een verklaring ligt.

Kabayo Nee geen barock pinto hihi. Onze eigen hengst Tiesto.
Afbeelding
We hebben hem in nov 2021 gekocht en dit zijn zijn eerste veulens bij ons. Hij heeft wel al veel nakomelingen in Nederland en Belgie. Maar toch anders als ze bij jezelf geboren worden :D
Wel interessant dat dus een zink tekort ervoor kan zorgen dat ze niet of moeilijk drachtig worden. Iets om in het achterhoofd te houden. Eigenlijk als een merrie niet dragend wordt kun je beter eens bloed trekken en testen op te korten dan als ik het zo hoor ( naast uiteraard een swab en scan ).

Balko Jaa nog even en ze is veilig *\o/* Ze schiet al goed op kwa uier zeg :D


Marjoleine89 Jezus die buik :') ligt het veulen ineens overdwars ofzo haha.

tjakka123 Ik heb er wel vaker van gehoord dat ze sneller vocht vast houden of stalbenen krijgen als ze drachtig zijn. Dus dat kan best denk ik idd. Hier geen ervaring ermee maar bij tinkers zie je dat ook niet zo snel met die sokken :+ Ze is een flink stuk breder geworden tegenover een tijdje terug volgens mij?

Calice Nogmaals echt enorm veel sterkte, heb er de hele dag aan gedacht ;( Vind het echt zo sneu voor jullie. Hoe is het inmiddels met Poow? En met jou en je jongens?

Tinniie Ooh tof een mooie nakomeling van Mo <3 heb je toevallig een foto ( als dat mag van de eigenaren) ben altijd wel een enorme Mo fan :D . Als mijn eigen Yula rijk bedeeld was in sokken en ze dit doorgaf, zou ik nog durven dekken met haha. Maar helaas heeft ze zelf al niet zoveel sok en wil wel dat een nakomeling een verbetering is op dat gebied.

Corinadrenth Ook bij na veilig dus bij jou *\o/*

kiki1976 Wat leuk dat Bo nog zo actief is haha.

Quir Helaas geen ervaring mee. Hoeveel graden is het daar nog? Welke merrie is veilig?

Hier is Skye het ook echt zat. Ze was gisteren en vandaag echt stront chagerijnig en vervelend. Normaal vind ze het oke als ik aan haar uier zit maar gisteren werd ze flink irritant :+ Ze heeft ook echt over haar hele buik een zuchtplaat ( ik weet niet of je het goed ziet op de foto). khoop voor haar dat ze volgende week kwa uier doorzet en bevalt.
Afbeelding

En saartje neemt het drachtig zijn heel erg serieus :') Ze is als voorlaatste uitgerekend in juni maar ze is veruit het breedste van allemaal :+
Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:31

Heel veel sterkte Calice, wat vreselijk Y;(

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:59

nieky1993,
Bij jou is het echt buik waar ga je met dat paard naartoe

DDDara
Berichten: 983
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:08

Happy hippie:
Dit waren mijn 2 Peru's Argument(jes) van 2021
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Dit is de Peru's Armani daar ben ik zelf echt helemaal verliefd op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar het is toch best een prestatie hoe weinig aftekeningen ik erop heb gekregen he ;( De Peru's Argumentjes alle 2 een kolletje en Peru's Armani helemaal niets.

Is er iemand die weet of Sarowski aftekeningen heeft en zo ja welke? Werkt dat net als bij een schimmel dat er wel aftekeningen zijn maar je ze niet kunt zien of is die gewoon echt wit op die enkele stip na? Ben toch wel heel benieuwd wat voor aftekeningen hij door geeft buiten de stippels.
En ik heb wel is gelezen dat zijn basiskleur zwart is maar vroeg me ook af of dat klopt want ik heb een bruin veulen van hem gezien uit een friezen moeders dat zou toch niet moeten kunnen als ze beide zwart zijn.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:50

Wat een nachtmerrie Calice, zo dichtbij, onbegrijpelijk.
Heel veel sterkte..

veronique56

Berichten: 82
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:51

Calice wat ontzettend jammer dat het mis is gegaan. Gelukkig staat ze bij Visdonk in goede handen.

Jullie gaan hard deze dagen!

Wow die Saartje is huge vooral als ze pas in juni hoeft te bevallen. Ben je zeker dat er geen 2 in zitten?

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:11

Ik heb net toch via marktplaats een birth alarm lite 2.0 gekocht.
Geeft mij voor nu toch iets meer rust!

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:15

Afbeelding

Vraagje; we hebben voor de merrietjes een hele lange stal. Ik wil de stal verdelen en dacht dat ik dat wel met 3 lagen draad of lint kon doen. Mijn man wil dat niet en denkt dat dat ons een veulen gaat kosten..
Hebben jullie nog tips voor een simpele oplossing? Het is natuurlijk maar voor even!

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:16

Afbeelding
Hier iets minder ingezoomd.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:33

Sterkte Calice! Wat ontzettend verdrietig :(

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:33

Pomski Ik denk dat je man gelijk heeft. Ik zou het nooit met lint doen. Is paneelhekken een optie?

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:54

Pomsky ik zou een hek doen en even dicht maken met grote planken.


DDDara, stom is dat he! Ik was ook zo teleurgesteld.
Mijn Special noemen ze zilver kleurig in de opfok dus het is toch een aparte. Hoop wel dat ze doorkleurt.


Afbeelding
Afbeelding


Ik ga zo ook even een topicje aanmaken voor de ladies

De dikzak vandaag;

Afbeelding
Afbeelding

Twijfel of ik de band al om moet doen want ze is zo megaaaaa.
Banden nog niet slap.

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met een redbag en het openen met een pollepel?

Hadden we nog het lijstje met benodigdheden bij de bevalling?
Ik heb ook ademspray in de kist. Gebruiken we ook wel bij de kalveren, werkt echt!

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:55

Een ijzeren hek in scharnieren die je open en dicht kan draaien?

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:37

Wat gaat het snel hier!

Heel jammer als je dan een appie wilt fokken en de stippen blijven uit. Wel apart gekleurd, misschien komen er dan toch nog ergens stippen?

Balko. Jeetje wat is ze zwaar

Pomski. Idd niet met lint doen. Misschien van die metalen hekken, Kabayo had zo'n stal waar silver voorheen in beviel.

Calice. Heel veel sterkte. Hopelijk knapt ze snel op!

Dddara. Appaloosa's kunnen volgens mij naast hun patroon ook gewoon aftekeningen hebben

Cynthia. Gelukkig gaat het nu goed met Fi

Matty. Welkom

Muronia. Jeetje wat vervelend dat ze zo'n last heeft van de enting. Gelukkig zelf nog nooit meegemaakt, maar heb hier al verschillende verhalen over gehoord

Quir.zelf geen ervaring mee, maar wel eens gezien bij een fokker :j

Nieky. Wow saartje is wel mega :oo

Happy_hippie. De vorige keer had mijn merrie duidelijk tekenen van placentitis. Harsen, vuil uit vulva maar geen ontstekingwaarde, geen koorts. Dit jaar had ze geen tekenen van placentitis. Placenta wass nu ook niet zo ontstoken. Bloedvaten waren wel verzet. Ik hoor het zoveel deze dagen. Zonder tekenen kun je niks anders dan vanuit gaan dat het hopelijk goed gaat.

Fotsy. Leuk dat je er weer bij bent!

Kiki. Dat is een goed teken. Bo voelt zich goed :=

Corinadrenth. Bijna veilig *\o/*

Ik ga alle spulletjes ook weer verzamelen voor de naderende bevallingen. Gaat ineens snel nu.
Gisteren de buiken op de foto gezet.
Odilia 293 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Nigrante 291 dagen
Afbeelding
Liezella 269 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:56

Ja er hangt echt een mega plakaat zucht ineens onder…
Eigenlijk sinds ik merriebrok ben gaan opvoeren. Kan dat met elkaar in verband staan?
Heb de merriebrok weer gehalveerd nu

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:24

Je hoort dat wel vaker Balko, dus het zou goed kunnen.
Is dit trouwens de merrie die 5 maart is uitgerekend volgens de openingspost? Dan is ze erg vlot, hopelijk niet te vlot.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:36

Sterkte calice zo zonde als je bijna de eindmeet hebt gehaald maar idd ik zie en hoor zr dit jaar zoveel voorbijkomen. Eigenaardig.
Er is hier in België ergens wel een rhino uitbraak alert gemeld. Maar dat lijkt me toch ieder jaar zo te zijn. Zeer raar.

Ja die zucht platen ooit ook eens gehad bij een merrie. Tis ook per dracht verschillend lijkt me.

Kiki oh jij kent ook paard die daar zo heftig op reageert. Wel zielig hoor en idd maakt niet uit hoe en wat. Ze zijn doodziek. Nu heb ik er gelukkig geen die er op reageren.

Am horses thanks

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:47

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:28

suffie schreef:
Je hoort dat wel vaker Balko, dus het zou goed kunnen.
Is dit trouwens de merrie die 5 maart is uitgerekend volgens de openingspost? Dan is ze erg vlot, hopelijk niet te vlot.


Ja idd ergens denk ik nog even afbakken, anderzijds zou ik haar gunnen dat t eruit is. Ze heeft t echt zwaar nu.
Is ook echt ineens heel zwaar en slecht te pas gewordrn

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 00:15

nieky1993 schreef:
even een bijleespost. Jullie gaan hard ineens haha

Tinniie Ooh tof een mooie nakomeling van Mo <3 heb je toevallig een foto ( als dat mag van de eigenaren) ben altijd wel een enorme Mo fan :D . Als mijn eigen Yula rijk bedeeld was in sokken en ze dit doorgaf, zou ik nog durven dekken met haha. Maar helaas heeft ze zelf al niet zoveel sok en wil wel dat een nakomeling een verbetering is op dat gebied.


Het Mo’tje ook verworpen helaas bedoelde ik.
Ik wil de foto hier ook wel delen, ergens is het ook wel bijzonder om te zien hoe die aftekenen al zo duidelijk waren. De merrie zat op 280 dagen.


Spoiler:
Afbeelding

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 00:36

Aahh nee! Zo’n knapperd |(

Mattyy
Berichten: 0
Geregistreerd: 10-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 01:17

Calice heel veel sterkte. Dat soort dingen hoop je nooit mee te maken. :(

Nieky1993 aah dat klinkt goed. Zoals ze nu is, is ze ook al een tijdje dus het is allemaal mooi constant. We maken ons nog geen zorgen.

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 06:19

Calice wat sneu… sterkte!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 07:28

Allemachtig, ik hou dit allemaal niet bij hoor -O- haha.

Calice heel veel sterkte, dit is echt ruk.