[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:43

Ergens deze week gaan wij voor de tweede scan om te zien het vruchtje er nog zit en of het hartje klopt. Zou je wel geloven dat ik er zenuwachtig voor ben? Volgens mij heb ik vorig jaar een trauma opgelopen omdat het niet gelukt is toen en de merrie er ook niet jonger op wordt. Wil echt dat het blijft zitten en we volgend jaar een gezond veulen hebben. Liefst dan nog een merrie.

Cynthia82

Berichten: 9326
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:27

Bedankt voor alle complimenten over mijn jaarling en veulen <3

Jenny, dat is nog even spannend dus. Op hoeveel dagen zat ze tijdens de scan?

Muronia, ik kan me voorstellen dat het ook een opluchting is. Klaar met nadenken, dokteren en hopen.

O nee, Cio, dat is vervelend :(

Tinniie, wat balen van Santinka :(

Kabayo, jeetje wat een toestand :( Gelukkig is het met een sisser afgelopen!

Petraaken, logisch toch dat je zenuwachtig bent! Ik duim voor je!

Fi vandaag op dag 21 en gisteren nog niet hengstig.
Helaas heeft Idris na zijn castratie met complicaties 3 weken geleden, toch een ontsteking gekregen, dus de veearts is afgelopen maandag en gisteren geweest en komt vandaag en vrijdag ook om de wond open te houden, te spoelen en medicatie te geven. We hebben nu afgesproken dat als ik Fi vandaag ook niet hengstig zie, dat ze vrijdagochtend tussen 8 en 9 eerst Fi scannen (dag 23, vorige maand op dag 19 hengstig) en dan I gaan behandelen. Ik/we durven namelijk met Fi niet het weekend over voor het geval ze dit keer ineens niets laat zien.
Maar ze vreet I in ieder geval nog steeds op als ik met hem langsloop. Zou ze Hemelvaartsdag dan echt overslaan? :+
Mag ook wel, want de rekening voor I wordt al hoog genoeg -O-

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:32

Hopelijk is ze voor een keer lief voor je Cynthia en is ze ofwel mooi hengstig zonder het te tonen of wacht ze netjes.

Hier vandaag 1 merrie scannen op dracht, 1 naar de hengst, 1 scannen hoe ze zit met cyclus. Morgen nog een andere merrie scannen op dracht. Tis hier zo druk!
Heb nog 1 merrie die moet bevallen dus ben benieuwd wanneer die zin heeft

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:04

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses

Berichten: 2628
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:21

Cynthia. Hopelijk snel hengstig. Arme I, hopelijk heeft hij niet te veel last gehad

Luna. Spannend duimen op dracht

Petraaken. Hopelijk mooi hartslag van de week

Corinadrenth. Fijn *\o/*

Muronia. Zal idd wel raar zijn. Je hebt gewoon alles geprobeerd, het mocht helaas niet zo zijn

Az. Op naar een merrie veulen nu. Hengstenkeuze heb je al wel?

Jazzejam. Misschien spoelen ze haar nog na?

Liezella is boos naar de buurvrouw. Zou het? Oké ik wil het te graag zien :')
Afbeelding

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:27

AM Dat zou toch mooi zijn als het gelukt is met Liezella. Wel een hele donkere merrie blik die de buurvrouw krijg }>

Nobel nog 5 dagen, duurt lang en je ziet er vaak van alles aan. Maar pas als het op de scan staat heb je zekerheid. Laat het maar gauw zover zijn.

Cynthia wat een gedoe met de castratie van Idris. Gaat het nu wel de goede kant op? En Fi gaat voor het weekend denk ik. :o

Petraaken dan zou het wel fijn zijn als het nu gewoon wel lukt. Nog even geduld. En de zenuwen kan ik goed begrijpen. Hier vind ik het ook spannend na vorig jaar.

Fleuribelle
Berichten: 778
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:28

Cynthia , hopen dat de ontsteking snel weg is bij Iris. Gelukkig is het niet zo warm en heb je nog niet zoveel last van vliegen bij de wond. Hopen dat Fi snel iets laat zien.

Tinniie, hopen dat Santinka deze ronde wel drachtig wordt.

Muronia, het kan ook wel een vorm van opluchting zijn dat je ermee stopt. Mij kennende blijft zoiets steeds door mijn hoofd spoken. Nu het klaar is kan het ook voor rust zorgen.

AZ, hopen op een merrie voor volgend jaar.

Petraaken, hopen op een kloppend hartje.

AM als het lelijk kijken helpt dan is dat haar vergeven.

Kabayo, wat een stress heb jij gehad. Hoe gaat het met het dikke beentje van het veulen.

Hier is Maike vanochtend weer gescand. Zij had een mooi groot ei en geen vocht meer. Het sperma is onderweg en het ei is afgespoten.

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:33

Nog even de praktijk gesproken en nu bleek haar hengstigheid niet goed op gang kwam wel eitjes volgens mij maar de baarmoeder deed niet mee. Maandag hebben ze haar dus als nog hengstig gespoten en nu vandaag leek er wel vooruitgang in te zitten. Toch jammer dat ze thuis lekker regelmatig is en bij de DA in kost ineens besluit anders te doen. :(

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:47

kiki1976 hopelijk gaat deze ronde lukken!

Cynthia82 wat balen van de ontsteking bij Idris zeg, maar wel een soort "handig" dat je (hopelijk) het scannen kunt combineren met de wondverzorging :) Hoop voor je dat ze hemelvaartsdag overslaat!

Fleuribelle spannend! Ik ga duimen dat het lukt :D

jazzejam dat is altijd balen he, dat ze het daar dan anders doen. Hopelijk zet het nu goed door!

Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:23

Hoi allemaal! Ik kom me hier ook melden!
Het veulen van dit jaar is deze week geboren, en alles is goed met zowel hem als de merrie. We kunnen dus langzaam aan beginnen voor volgend jaar.

De merrie is mijn 9 jarige Illustrade (Davino x Jazz).
Ze heeft nu een veulen van Filou aan de voet. Wil dit jaar graag gaan insemineren met Frankie Lee.
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:50

Merrie weet niet dragend :(

Mijn 4 jaarse heeft geen activiteit op de eierstokken, baarmoeder is cylindervormig en weinig ontwikkeld nog... Vrees ervoor dat die dit jaar dus ook niets wordt...

Nog een hele hoop op het wachtbankje!

Fleuribelle, wat goed dat het vocht weg is!

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:51

AM_Horses begrijpelijk dat je hem niet natuurlijk laat dekken hoor. Want er zitten ook echt wel risico's aan voor de hengst en niet enkel voor de merrie.
Zou mooi zijn als Liezella drachtig is

Al_Zawraa is er met de Filly plus echt een merkbaar verschil?

OYYO spannend, nog een paar daagjes

Shirley__ succes nog even op het wachtbankje

Muronia ja we moeten idd wel geduld hebben, en eigenlijk heb ik dat niet _O- Maar ja niets aan te doen haha

corinadrenth succes morgen met insemineren

petraaken hoop dathet dit jaar lukt haar dragend te krijgen

Cynthia82 hopelijk stiekem toch gewoon hengstig.
Maar wat een gedoe met I, hopelijk is hij snel weer de oude

Luna2006 ah zit niet mee. Hopelijk lukt het alsnog. Je hebt het er maar druk mee

Nobel01 duim voor je

Fleuribelle duimen dat het lukt!

Fleuribelle Oh h is wat met die merries. Misschien toch door iets van stress?

Myrthee_ Welkom, hopelijk lukt het om haar weer dragend te krijgen


Pff gelukkig is mijn man morgen thuis en kan ik zijn bus pakken om naar de kliniek te gaan. Buurvrouw is gisteren op mijn auto gebotst, volop de trekhaak (en wat schade aan de bumper). Leek wel mee te vallen.
Gisteravond al voor de zekerheid met de bus en trailer op pad gegaan.
Maar vandaag bij het schade herstelbedrijf zeiden ze al, uit voorzorg er even geen trailer achter.
Is een afneembare en dat deel moet uit voorzorg vervangen worden.
Maar jeetje wat loopt de schade hard op dan, zo even € 1500
Maar gelukkig kan mijn man wel weer gewoon met mijn auto rijden en ik met de bus.
Morgen weer scannen, ben benieuwd wat het ei nu doet

LaDonna75

Berichten: 2179
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:25

Spannend voor een heel aantal hier. Leuk, die boze merries ;) mijn merrie is vrij vaak boos naar anderen haha, echt een merrie.

kiki wat balen van de aanrijding, gelukkig niet jouw schuld maar je wordt er nooit wijzer van. Succes met scannen.

Myrthe welkom, leuke merrie.

Kabayo hoe is het nu met de kudde na dat watergedoe?

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:43

cynthia: picture zat op 17 dagen na de laatste inseminatie. Balen van Idrid zeg! Duimen dat het snel onder controle is! Fi nog niet hengstig... waar wacht ze op?

kiki: balen van je auto! Gelukkig opgelost met de bus. succes morgen met scannen!

luna: bij jou ook nog geen positief nieuws, al wel nieuw ei bij de niet drachtige merrie?

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:21

Onze Gelderse merrie die met 30 dgn al geen mooie vrucht meer liet zien. Was nu met 37 dgn inderdaad leeg. We spuiten haar hengstig vandaag en beginnen weer opnieuw. Het is niet altijd feest helaas.

Cassio heeft nog te veel vocht in de baarmoeder dus besloten om de veulenhengstigheid over te slaan en op dag 20 hengstig te spuiten.

splenius

Berichten: 1111
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:54

Mijn merrie met het bloedei vandaag weer laten scannen.
Het bloedei was weg en is hengstig.
Maar er is ook een "maar"
Ze heeft 1 eitje van 4.2 wordt al zachter en ook waarschijnlijk een bloedei van 5.6 ?
Ze wordt morgen wel geïnsemineerd en ook het ei wordt afgespoten.
Dus het is afwachten of ze drachtig gaat worden.
De dierenarts had dit ook nooit zo meegemaakt 2 x achter elkaar een bloedei, maar nu toch hengstig en een gewoon ei.
Het wordt afwachten!!

Al_Zawraa

Berichten: 2359
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:35

Ik heb even niet de energie om bij te lezen, ik zal proberen te volgen vanaf nu, maar ik zie dat het niet bij iedereen vanzelf gaat.
Voor degene waar het lastig gaat, succes! Ik hoop dat het toch gaat lukken.
Voor degene met al drachtige merrie gefeliciteerd!
En degene die zitten te wachten, ik duim mee!

AM_Horses schreef:
Az. Op naar een merrie veulen nu. Hengstenkeuze heb je al wel?


Ja, dat zou leuk zijn. We gaan de filly plus gewoon een keer proberen, mocht het niet werken dan jammer, maar baat het niet dan schaadt het niet.
Hengstenkeuze heb ik al wel. Ik had Rakizah ook eigenlijk deze hengstigheid willen dekken, maar ze toonde eerst niet echt hengstig, maar omdat ze anders op mijn ruin reageerde toch maandag even laten scannen. Toen zat er al een ei van 3,5 a 4 cm en ik kon pas sperma krijgen voor vandaag. Vorige keer met Mishrikah zaten we ook al na de eisprong en uiteindelijk niet drachtig (ei was er veel eerder af dan de verwachting was), dus ik durfde het nu bij Rakizah ook niet te gokken.

Misschien heb ik ze ook te weinig in de gaten gehouden. Heb echt een rotweek achter de rug. Mijn jaarling hengstje ging vorige week maandag voor een routine operatie naar de kliniek, lang verhaal kort, na veel complicaties heb ik hem zaterdagavond in laten slapen |( Hij had gewoon zoveel pech ;(
Ik baal er zo verschrikkelijk van, ik zag zoveel potentie in hem en was zo gek op hem.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:00

Ach AZ, wat een rotnieuws. Jij hebt ook niet veel geluk met de paarden. Heel veel sterkte :knuffel:

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 06:38

AZ: wat vreselijk zeg! Sterkte!

baudyh: hopelijk de nieuwe inseminatie wel een mooie vrucht die blijft zitten!

splenius: 2x een bloed ei! Heel apart hoor! Hopelijk wordt ze wel drachtig op het gewone ei.

Muronia

Berichten: 19620
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 06:50

Corina gefeliciteerd met je veulen en succes met insemineren.

Petraaken tuurlijk snap ik dat je daar zenuwachtig voor bent! Veel succes en op naar een mooi kloppend hartje.

Jeetje Cynthia, het zou ook eens meezitten he. Hopelijk knapt Idris gauw op en laat Fi de feestdagen en weekenden nu maar eens overslaan.

Nobel zou mooi zijn, nog maar een paar dagen, dan weet je het.

AM hoe lang nog wachten? Geef maar ff door aan Liezella dat die boze oortjes haar niet zo goed staan hoor.

Fleuribelle ja, even loslaten en lekker focussen op Veronia's dracht nu. Dat klinkt goed, op naar de volgende stap, duimen dat het ei straks weg is!

Jazzejam dat is zeker balen. Zou stress meespelen hierbij? Ik hoop dat de baarmoeder nu braaf mee gaat doen.

Welkom Myrthee

Ah Luna dat zit ook echt nog niet mee. Ik hoop dat het toch lukt!

Kiki oh jeetje, dat is toch flink schade! Een ongeluk zit in een klein hoekje dus. Gelukkig dat je toch heen kunt gaan.

Baudyh ergens voelde je hem misschien al aankomen maar toch erg jammer.

Splenius wat raar, maar er is ook een goed ei dus alle hoop daar maar op nu!

AZ gets, sterkte! Het komt bij jou ook echt niet vanzelf...

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:37

baudyh, balen hopelijk volgende ronde meer succes.

splenius, jeetje dat zal wel heel zuur zijn als het weer een bloedei is. Hopelijk springt deze gewoon en is ze snel drachtig

Al_Zawraa, wat vreselijk. Heel veel sterkte!

Ach het is vervelend van de auto. Maar goed ze heeft het niet expres gedaan. En kan de bus van mijn man gelukkig gebruiken.

Ei was mooi groot en zacht. Ei afgespoten en morgen weer insemineren.
Positieve was wel. Toen we terug kwamen geageerde de ruin uit de andere groep enorm op Bo. Hij schachten gelijk uit en werd flink druk. Niet leuk voor de eigenaren, maar ik werd er wel blij van haha. En Bo ging even lekker hengstig voor hem staan plassen.
Nu hopen dat 3x is scheepsrecht

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:59

kiki gelukkig kun je de bus mee, scheelt toch weer! Wel flink balen van jouw auto natuurlijk. Dat klinkt toch wel positief, van Bo, dus duimen draaien :D

baudyh dat is balen zeg, hopelijk deze ronde beter!

splenius wat gek, 2x een bloed ei achter elkaar. Maar wel mooi dat er ook een gewoon ei zit, hopen dat het pakt! :D

Al_Zawraa wat erg zeg, heel veel sterkte! :knuffel:

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:01

Kiki oh nee wat balen een ongeluk. Gelukkig verder niks gebeurd en wat dat betreft "is het maar een auto". Fijn dat je de bus van je man kan gebruiken
Super!! Klinkt allemaal heel gunstig :j

Al_Zawraa ach nee... Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte. Ook balen dat je het sperma steeds zo laat binnen krijgt...

Splenius alweer een bloedei, wat vervelend zeg. Maar ook een mooi ei... bijzonder. Hoop dat ze daar mooi drachtig van gaat worden :j

Baudyh balen zeg... Op naar nog een ronde.

LaDonna lief dat je het vraagt. Zilver was al vrij snel kalm en kon dezelfde dag nog lekker in de bak buiten lopen. Fayola was wel de hele dag over haar toeren, die kon niet naar buiten want die bleef rennen. Ook de volgende dag stond ze nog heel erg "aan" en overal van schrikken e.d.
Verder lijkt nu alles goed. Verwacht door de stress alleen niks te zien op de scan volgende week...

Luna2006 ah balen... Klinkt inderdaad niet heel hoopvol :(
Succes vandaag met de scan

Myrthe welkom en gefeliciteerd! Heb je een foto van de hengst?

Cynthia oh wat balen van de ontsteking. Hopelijk knapt hij snel op!
Fi nog niet hengstig, zal wel weer een feestdag of in het weekend worden :P

Jazzejam kan ook door de verhuizing komen. Mijn merrie had eens een ei van 4.5. Die dag dekken, super hengstig. Ik rijdt naar de hengst toe. Ei weg, niet meer hengstig. Alles ontregeld door stress. Na een week was ze weer hengstig, netjes gedekt en ook direct drachtig.

Fleuribelle de dag erna was het best dik, gister al heel erg afgezakt gelukkig!
Fijn dat het vocht weg is!! Nu op het wachtbankje

Amhorses heerlijk gezicht :+ Ik duim voor je!

Nobel01 spannend! Ik duim voor je maandag

Petraaken helemaal begrijpelijk hoor dat je zenuwachtig voor bent :D Ik ben dat vooral met de 18 dagen scan :Y)

Corina fijn :D Snel op het wachtbankje komen! Is zo gezellig hier :P

Claudia ja was heel spannend. Gelukkig verder niks ergs gebeurd.
Snap dat je er een dubbel gevoel bij hebt.

Hier geen nieuws. Met de merries gaat het gelukkig weer goed. Ben niet meer zo positief. Maar misschien valt het juist dan allemaal wel mee.. een fries erop nu en volgend jaar KI met Perry die dan ook goedgekeurd is bij een stamboek is ook alleen maar positiever. Dus vooralsnog, mijn droom champagne veulen komt echt wel eens...

AM_Horses

Berichten: 2628
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:27

Kiki. Wat balen van de schade. Gelukkig kon je de bus gebruiken vanochtend. Ze klinkt goed hengstig, dat is positief *\o/*

Kabayo. Duimen dat ze ondanks alles gewoon drachtig is

Az. Nogmaals sterkte

Splenius. Wat apart. Duimen dat het toch pakt deze ronde

Baudyh. Dat is minder nieuws. Hopelijk zo gelijk terug drachtig En blijft deze plakken

Luna. Weer niet -O- schiet nog niet echt op dit jaar

Myrthee. Welkom. Leuk dat je er dit jaar ook weer bij bent

Jazzejam. Altijd jammer. Hopelijk zet de hengstigheid nu mooi door en kan ze weer snel naar huis

Fleuribelle klinkt goed. Duimen draaien

7 juni komen ze Liezella scannen. Even kijken of ik aankomende week nog een dierenarts laat komen voor Odilia en Nigrante of ik laat ze 7 juni meescannen. Wellicht iets laat voor hartslag, maar maakt van mijn eigen hengst niet heel erg uit

Merrie die ik op gevoel heb geinsemineerd van White Dream is niet terug hengstig geworden nu al 23 dagen, dus ik verwacht wel drachtig :j merrie was niet te scannen. Ze kneep zo hard dat bloed eruit liep.

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:42

Hoi, even een ego post hier
Zowel rafa als breeze zijn deze morgen gescand en hadden beiden een kloppend hartje <3 Zo blij, hopelijk blijft alles goed gaan, volgende controle is eind augustus.
Rafa zit nu op 37 dagen en Breeze op 43 *\%/*

Aan iedereen, ik lees vooral jullie verhalen mee en eerlijk gezegd, komt er toch voor velen meer bij kijken als ik gedacht had, proficiat aan degenen die goed op weg zijn en succes voor degenen die op de wachtbank zitten :*