[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:55

AM: dat klinkt toch positief voor wild thing. Succes vrijdag, dan weet je het zeker!

baudyh: wat fijn dat de gelderse weer drachtig is! Gaat ze pas weg bij positieve hartslagscan?

marryanneR: gefeliciteerd!

elly: Gelukkig ook niets aan het handje! Gefeliciteerd!

Quir: Wow wat een mooi plaatje! Als je toch niet meer insemineerd zou het idd beter op 40 dagen kunnen, scheelt je weer een rit(je) :D

Morgen wordt Picture gescand op 19 dagen bij Marjolein, helaas kan ik er niet bij zijn want ik heb (weer) corona..... Duimen dat ze nu drachtig is _/-\o_

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:10

Quir gefeliciteerd, onwijs mooi uitzicht <3
Nog eentje die het even spannend houd.
Nee ze lijkt er niet echt stress van te hebben gelukkig. De stalgenote die haar verzorgd is er normaal vaak met ons met de avond als ze weer in de paddock staan. En Bo is er zo'n eentje die als zij bv eerder is bij het hek gaat wachten/kijken of we er al aankomen. Overdag doet ze het niet en loopt ze lekker op de weide.
Nu heeft mijn stalgenote die weer vrij en zou veel overdag zijn dus dat scheelt.

Balko oh wat super! Haal hier ook vaak melk uit de tap bij de boer. Veel lekkerder!

jennyk duim voor je dat ze drachtig is.
Hopelijk niet te veel klachten, beterschap

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:24

Zelfde als Quir, met 40 dagen verzekering.
Dus hier met 18dgn en 40dgn. Daarna niet meer.

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:26

Beterschap Jenny en succes voor je merrie.

Quir gave plek, maar zit je nu gehuurd dan? Ik duim ook voor jou.

EllyC oef. Gelukkig.

Wij wachten voort, op 18 dagen ben ik op vakantie maar dan wordt het maar een paar dagen later.

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:45

knolselder De hengst is een perlino dragend van zilver had de eigenaar tegen mij gezegd. Wij hebben nu een valk veulen rondlopen van deze combinatie. En er zou nog palomino of smokey black uit kunnen komen. En dit alles met dun of zilver. Dus er komt altijd wel iets leuk uit.

AMNou dat is eigenlijk een leuk verhaal. We hadden haar eigenlijk gekocht met haar veulen en de kans dat ze drachtig was. Toen hebben we haar laten scannen en zei de dierenarts dat ze niet drachtig was en dat ik haar eigenlijk gewoon naar de hengst kon brengen. Maar ze werd uiteindelijk niet hengstig en ze zeiden dat Shetlanders het moeilijk lieten zien. Dus brachten we haar naar de hengsthouder om te kijken of ze eigenlijk al richting die hengstigheid ging. Maar 2 dagen later werd ik gebeld met de vraag of ze bij een hengst had gelopen. Dat was ook zo maar was bij mij leeg gescand, maar uiteindelijk was er op 25 dagen een mooi blobje te zien. Dus ik wacht af om te kijken of we net zo een knappe baby krijgen als dit jaar.

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:17

MarryAnneR Gefeliciteerd! Toch fijn als je die hartslag hoort *\o/*
Am_Horses Duimen, duimen en nog eens duimen!! Keeping my fingers crossed vrijdag!
Jazzejam Ook voor jou draaien de duimen, maar dan morgen :o
Mirjamalvaro Jemig bij jou is het helemaal spannend! Hopend op een mooi resultaat
Ciara_lady Welkom! Wat een lieve fotos van je meisje!
EllyC Gefeliciteerd!! Fijn zijn mooi kloppend hartje
Quir Holy moly... 160 merries drachtig? Allemaal van jou?! Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Zweden lijkt me super mooi..
Jenny duim voor je! Niet heel erg ziek van corona?

Hier eigenlijk niks nieuws te melden :')

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:57

Am Dat veulen is dan wel al goed mak dat je hem vast kan zetten en de merrie wegnemen. Hoe gaat het nu met hem?

Vulina Gefeliciteerd met zoveel drachtige merries

MarryAnn en Elly *\o/*

Ciara Leuke foto's. Ach, DA-en zijn ook maar mensen.

Quir Gefeliciteerd met je Nieuwe huis en prachtige foto van naar ik aanneem je achtertuin

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:32

Ilse, LaDonna en Kiki: Gelukkig gaat het al de goede kant op, maandag positief getest dus t/m vrijdag huisarrest :j

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:46

Vanavond wat foto's gemaakt van de paarden in de tuin. Happy is nu bijna 3 maanden drachtig van Noakley-BE.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:37

suffie schreef:
Vanavond wat foto's gemaakt van de paarden in de tuin. Happy is nu bijna 3 maanden drachtig van Noakley-BE.

[ [url=m/xdO4sZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gPZ3SD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SveVQP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:51

Jeetje wat een pagina's heb ik gemist! Ik heb alles bijgelezen en wat fijn dat er toch nog behoorlijk wat drachtigen bij zijn gekomen, zelfs nog op het nippertje.

Hebben jullie ervaring met een snelle groei van het foetus? En kan het al met 3 maanden?
Zirana krijgt gewoon haar normale training 3 a 4 x per week halfuur tot 40minuten.. Maar haar buik begint te hangen en ik vraag me af of dat nu al kan komen door de dracht... Voer is niets veranderd, alleen van kuil nu naar goed hooi... maar dit is pas sinds een week. De buik valt me nu een weekje of 2 a 3 op.. Het is haar eerste dracht en ze is 18..

En ja, ik ga toch voor een geslachtsbepaling bij de Graafschap in Vorden. Dit kon tussen de 60 en 70 dagen en tussen de 120 en 200 dagen. Dus ik zal in de ronde haar laten scannen dat ze rond de 125 dagen zit. Heb wel goede verhalen over die dierenarts gehoord. En mocht ze het mis hebben, dan is een extra scan ook niet overbodig. (vorige keer kon de DA het niet zien met een mobiel apparaat).. Hengstenhouder gaf aan toch in september nog een laatste scan te laten doen, dus dan maar 2 vliegen in 1 klap :+

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 01:46

Ellyc. Gelukkig *\o/*

Quir. Gefeliciteerd met je nieuwe plekje. Wat een ruimte <3 de andere merrie kon niet meer gedekt? Zijn ze in Nederland wel drachtig?
Net na de eisprong is er gescand. Ik heb eigenlijk niet meegekregen dat er nog een ander groot ei zat. Vrijdag gaan we het zien.

Jennyk. Duimen draaien dat ze nu drachtig is. Beterschap

Balko. Wat leuk! Zou mooi zijn als de tap goed gaat lopen

Ciara_lady. Een mooi cadeautje idd. Stiekem wel leuk zo'n verassing

Oyyo. Ja klopt, Winston kende al wel heel wat. Los op stal durf ik nu nog niet. Ik kreeg al commentaar van de dierenarts dat de stal aan grote kant was. Hij mag natuurlijk niet gek doen, in grotere stal is de verleiding er natuurlijk meer. Maar hij is echt de rust zelf, zo makkelijk. Ik heb een klein paddockje (stal formaat) buiten gemaakt zo blijven ze toch in de buurt van de andere paarden. Vanaf volgende week mocht hij op een kleine paddock. Ik denk dat ik het stukje waar ze nu staan steeds een stukje groter gaat maken.

Suffie. Wat is ze mooi!

Shirley. Sommige merries veranderen lichamelijk heel erg. Dit is echt nog niet door de grote van de foetus. Mijn schimmel merrie zie ik ook een buikje hebben, voorheen was ze altijd strak.

Stiekem gaat het toch al best snel. Odilia en Nigrante al over de honderd dagen

Odilia 102 dagen drachtig
Nigrante 100 dagen drachtig
Liezella 78 dagen drachtig
Wild Thing? 16 dagen? Even vrijdag afwachten

jazzejam

Berichten: 397
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:59

Hier helaas toch leeg. Voor dit jaar zijn we er klaar mee. Misschien volgend jaar weer een poging. Jammer is het wel.

Succes voor degene die nog in spanning zitten. Ik blijf meelezen. Hopelijk volgend jaar allemaal mooie veulentjes.

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:07

jazzejam: balen zeg!

AM: wat braaf van Winston! Knapt hij goed op? Bijna vrijdag!

suffie: knappe dame zeg!

shirley: lijkt me sterk door foetus nu al dik, alhoewel....Goldy heeft ook echt een beste buik met veulen aan de voet en 104 dagen drachtig. Ik zal binnenkort een foto plaatsen. Bij Picture zag je vorig jaar ook al snel een buik, die is normaal ook super slank!

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:11

*\o/* ik krijg net een berichtje van Marjolein! Picture is drachtig!! *\o/* Yes toch gelukt ondanks alle tegenslag! Hopelijk gaat de zwangerschap goed en krijgt ze een mooi veulentje eind juni 2023!

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:33

Wat jammer jazzejam.
En JennyK gefeliciteerd.

Fokken met 2 uiterste zo.

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:36

Jazzejam. Wat jammer, ze wilde ook niet echt op gang komen met hengstigheid toch? Hopelijk volgend jaar meer geluk en een goede cyclus

Jennyk. Yes gefeliciteerd *\o/*

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:01

Jazzejam wat enorm balen zeg.

En JennyK gefeliciteerd.

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:01

Bedankt!

Foto van Goldy met haar veulen, ze is behoorlijk dik en veulen lekker aan het verkleuren. Ik ben benieuwd watvoor kleur ze gaat krijgen, ik denk een stuk donkerder dan moeder Afbeelding

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:08

Quir gefeliciteerd met je huis! Wat een uitzicht :wow:

Elly fijn dat het nog gewoon goed zit!

Balen Jazzejam! :(

Jenny gefeliciteerd! Wat fijn nog.

Hier wacht ik nog ongeduldig op het wachtbankje. :+

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:20

AM_Horses brave Winston! Maar fijn te horen dat het goed met hem gaat.

jazzejam, wat balen zeg -O-

jennyk gefeliciteerd *\o/*
Kleur van Goldy haar veulen is echt mooi en al mooie billen

Yvk, wanneer moet je weer scannen?

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 02:11

Jennyk. De eerste verharing is altijd donkerder. Hoeveel mensen denken een donkere vos te hebben en dan na de winter niet meer zo donker :')
Wat staan ze er fijn bij zeg zo bij de hengstenhouder. 24/7 buiten?

Winston is idd echt een lieverd sta er ook elke keer van te kijken.
Ik moest nog een opfok adres. Alles natuurlijk vol of niet naar mijn zin. Uiteindelijk lijken we iets gevonden te hebben, wel 2 uur rijden. Maargoed als de plek goed is, hebben we dit er voor over.

Nog even wachten tot de dierenarts er is. Krijg nu wel zenuwen.
Gisteren wel twee merries drachtig gescand van White Dream. Altijd fijn :j

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:23

Quir gefeliciteerd met je nieuwe huis! Hoeveel heb je er nu zelf drachtig?

Jazzejam heel erg jammer, hopelijk volgend jaar meer geluk.

Jennyk jij gefeliciteerd, mooi dat het op de valreep toch nog is gelukt!

AM spannend voor jou, ik duim voor je. Begrijp ik nu dat Winston van jou blijft?

EllyC gelukkig dat ze je een beetje heeft gefopt en het toch goed zit.

Mensen die nog met hun merrie op het wachtbankje zitten, heel veel succes!

Hier verder niks nieuws, Veronia zit volgende week alweer op 4 maanden dracht.

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:26

AM: nee ze staan gewoon thuis, idd 24/7 buiten. Voor scannen en insemineren rijden we alleen even op en neer naar de hengstenhouder. Waar ik echt wel trots op ben is de rust die Goldy nu uitstraalt, zij was zo enorm angstig toen ze zo'n 15 maanden geleden bij ons kwam! Je kon haar niet benaderen. Hoefsmid kon niet in de buurtkomen, 2 weken geleden was die er weer en die kon haar heel makkelijk bekappen nu, wat een ander paard zei hij! Ok de eerste verkleuring is dus vaak donkerder, spannend dan! Volgende maand gaat ze naar haar nieuwe eigenaar.
Dus Winston mag blijven! Wat fijn dat je een plek gevonden hebt!
Succes met scannen! Ik duim!

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:31

AM_Horses, succes vandaag, blijf duimen!

Muronia, 4 maanden al weer. Gaat toch wel snel

Jennyk, lekker hoor gewoon 24/7 buiten.
Wat een verschil dan zeg, en nu zo braaf