[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:16

Quir
Dat is een interesant iets ga me daar ook eens over inlezen
Ok doe voornamelijk camera turen en heb vaak wel door wanneer ze gaan beginnen maar alsnog extra zekerheid is wel fijn

Kiki
Heerlijk dat het stappen nog kan. Het wandelen in de bak vinden ze hier ook stom ze zijn meer van de actie :=
Leuk de clicker ik denk dat onze dame dat ook leuk zou vinden die is heel erg voedsel georiënteerd :D

Goldenarrow
Geen nieuws goed nieuws dus :D

Veronique
Dat is zeker een mooi uitzicht <3

Am horses
Ze zien er goed uit.

Lucia
E3n grastuin kan drachtig lijken een dracht kan er uit zien als iets vol daar is zo weinig van te zeggen. Het is zo verschillend per paard dan zou ik eerder een dierenarts vragen om d'r te onderzoeken heb je gelijk meer duidelijkheid

Tinnie
Mooi plaatje zometeen de sneeuw <3

Ciara lady
Ik heb ze zelf nooit geschoren maar ken wel meerdere merrie die voor de keuring aan geschoren werden die drachtig waren dat was niets anders dan een gewone merrie. Je zit alleen met het deken en het bevallen en met het veulen. Dat is wel een heel gedoe zeker omdat ze dan ook echt geen vacht hebben kun je hem niet aflaten als het kouder is. Ik zou dan ook kiezen voor onder de buik en hals scheren en de rest laten.


Hier is onze dame begonnen met het opschonen van de uier zoals ik dat altijd noem de eerste kleine stopjes gaan eruit dus de melk fabriek word gestart :') . Haar uier is nu wel minder vol maar voelt zachter dus minder zucht wat fijner is voor haar **\O/**
Ze is extra knuffelig zeker veel meer dan dan de vorige keer zal het dan toch een merrie zijn <3

Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:12

AM_Horses ze groeien lekker je dames, zien er goed uit

Muronia gaat echt hard nu bij jullie, nog eventjes *\o/*

Lucia88laten opvoelen geeft je als enige echt duidelijkheid

Tinniie gaat ook echt opschieten *\o/*
Wat heeft ze trouwens een leuke vorm witte vlek op d´r buik.

Ciara_Lady ik had Bo afgelopen najaar geschoren, maar dan enkel streep over de borst en hals. Werkte voor haar prima.
Normaal scheer ik haar helemaal, maar dit jaar bewust niet gedaan. Met d´r vorige dracht wel gedaan, maar was zo´n gedoe aan het einde van de dracht, koude nachten en richting bevallen. En dan wil ik geen deken op hebben.
Vandaag dit jaar enkel een streep en verder dekenloos.

Daphara thnx ga ik even lezen

Seven oh kijk daar komt ook schot ik de zaak, o nee uier haha
Als Bo een hengstje krijgt zeg ik, dat klopt.
Met Bryana was ze een onwijs lieve kroeldoos tijdens haar dracht, nu is ze meer bitchy

Bo vandaag op de 240 dagen, nog zo´n 100 te gaan

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:10

Ze was vorige keer veel feller ook tegen de andere paarden nu is ze echt zo sloom en zweverig dus laten we het hopen :D

Ze kijkt ook lekker dromerig

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:41

Seven ik ben benieuwd. Ze is zich duidelijk klaar aan het maken

Kiki. Bo ziet er top uit

Ciara. Dan zou ik ook voor een stukje hals scheren gaan of eventueel jachtpatroon.

Tinniie. Dat gaat opschieten. Ze is goed dik

Lucia. Is ze gescand?

Quir. Ik ben ook erg benieuwd hoe de camera gaat bevallen

Cioccolato. Ik heb ook zulke merries. Al meerdere staande bevallingen gehad.

Muronia. Dat begint op te schieten.
Super leuk dat je de cursus gaat volgen. Heel veel plezier. Ik heb er veel van opgestoken. Ik kan wel echt aanraden om erna zoveel mogelijk merries te voelen om zo ervaring op te doen.

Ellyc. Daar was ik wel bang voor. Nu gaat dit prima, maar met bevallen gaan ze eruit. Met een veulen wil ik niks in de stal hebben staan

Lucia88

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:45

Hoi allemaal!

Nee helaas niet gescand, de dierenartsen hier (ik woon in Duitsland) wilden niet komen zonder opvoelbox (heb ik niet) en ik heb dan weer geen trailer. Even afwachten dus maar!

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:27

Scheren kan gewoon met een drachtige merrie, dat is niet zo spannend. Wanneer moet ze bevallen? Als dat is wanneer het weer warmer wordt is het niet zo'n probleem met dekens (hebben ze hier ook allemaal op, eerste is in april). Anders 's nachts sowieso de deken afdoen en overdag de bilkoorden weghalen en de buikkoorden wat strakker, zodat mochten ze overdag bevallen het veulen niet vast komt te zitten.

Onze arabiertjes zijn allemaal echt koukleumen en sommige maken echt 0 vacht aan, dus hier staat alles in de dekens. Alleen kou gaat nog wel, maar met die regen steeds hier in Nederland zijn ze echt niet happy. Heb 2 jaarlingen staan zonder deken en daar merk ik ook echt dat ze flink invallen als het even geregend heeft (en die hebben toch best wat vacht).

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:45

goldenarrow schreef:
Scheren kan gewoon met een drachtige merrie, dat is niet zo spannend. Wanneer moet ze bevallen? Als dat is wanneer het weer warmer wordt is het niet zo'n probleem met dekens (hebben ze hier ook allemaal op, eerste is in april). Anders 's nachts sowieso de deken afdoen en overdag de bilkoorden weghalen en de buikkoorden wat strakker, zodat mochten ze overdag bevallen het veulen niet vast komt te zitten.

Onze arabiertjes zijn allemaal echt koukleumen en sommige maken echt 0 vacht aan, dus hier staat alles in de dekens. Alleen kou gaat nog wel, maar met die regen steeds hier in Nederland zijn ze echt niet happy. Heb 2 jaarlingen staan zonder deken en daar merk ik ook echt dat ze flink invallen als het even geregend heeft (en die hebben toch best wat vacht).

Ze is in begin april 320 dagen, is voor mij de eerste keer dat ze hier bevalt. Maar ze schuurt echt haar liezen open en haar hoofd enz dus weet ook niet of het dan alleen nut heeft voor een racestreep. Verder maakt ze wel best vlug vacht aan dus misschien scheelt dat ook wel. Maar maandag komt de dierenarts en kan ik ook vragen wat ik het beste kan doen. Maar super bedankt in ieder geval.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:07

Dan zou ik haar gewoon scheren en een deken opdoen :)

Kabayo

Berichten: 14038
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:23

CiaraLady begin april is nog te doen. Jeuk is niet leuk. Hopelijk knapt het op met het scheren.

Goldenarrow herkenbaar die Arabieren die koukleumen zijn. Eens een NRPS gehad met heel hoog Arabisch bloed en die had het ook altijd koud :+

Lucia welkom. Jammer dat ze lastig doen met scannen. Een kennis die in Duitsland woont scannen ze wel gewoon thuis (omgeving zwarte woud). Wordt dus afwachten!

Claudia wat super leuk dat je die cursus gaat volgen! Lijkt mij ook nog wel eens wat...

Kiki1976 heerlijk aftellen! Ze groeit vooral in de breedte he!

Seven jij hebt vaak hengstjes toch? Hoop op een merrie voor je. Tietjes doen al wat. Hoeveel dagen is ze nu?

Amhorses ze zijn gezellig dik :D Staan ze nog in training of lekker verlof? Bakken zien er wel handig uit opzich.

Tinniie korte draagtijd 305 dagen. Zo zie je maar dat 320 niet altijd war zegt. Of was dat een mini?
Mooie sneeuwplaatjes! Ze is lekker bol

Nobel sterkte. Het zit je echt niet mee.. :(:)

Veronique klopt hoor! Ineens wordt ze bol. Schrik er van haha. Sport buikje is nu wel weg :p
Heerlijk lekker wandelen. Mooi uitzicht ook vanuit huis <3

Wij doen ook niet veel. Toevallig vandaag wel een fantasie shoot gehad wat al zo ontzettend lang op mijn bucket list stond. Een shoot met een dark-twist. Als 'the reaper'. Ik ben zo trots op haar. Ze deed het super. Kleine smalle paadjes, heel smal bruggetje, schreeuwende kinderen, een aggregaat en rookmachine. En ze doet het gewoon allemaal. Gek op haar <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker in het zonnetje
Afbeelding
En van de week een rondje over het industrieterrein met haar dochter. Genieten
Afbeelding
Edit. Krijg net een sneakpeek binnen <3
Afbeelding

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:52

Kabayo

We hebben 3 hengsten en 1 merrie gehad
Dus word wel weer tijd voor een merrie :D

Heel stoere foto's zo te zien *\o/*

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:06

Kabayo De 2 laatste foto's zijn prachtig <3

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:16

Quir Wat ontzettend interessant dat camera systeem. Ik ben heel benieuwd of het gaat meevallen.

Veronique56 Nee deze merries staan niet in de lijst. Ik heb alleen mijn eigen merrie erin staan maar heel soms deel ik eens wat van onze fokmerries of gast merries. Ik denk idd dat skye eerst gaat. Maar het is een maiden dus je weet het nooit. Wat heerlijk zo aan huis dat uitzicht

AM_horse wat een mooie buikjes. Die groeien goed door :D.

Muronia Wat super leuk die cursus. Is dat 1 dag of een meerdaagse cursus?

Lucia88 Welkom. Haar buik ziet er idd drachtig uit. Wat stom dat ze niet komen opvoelen. Kun je toevallig geen beweging voelen als je voor de uier voelt?

Tinniie jij kunt ook al bijna aftellen dus. Merk jij ook al verandering in de uier?

Ciara_lady Ik heb ooit een drachtige merrie moeten scheren. Die kwam uit ierland en die vacht was 1 klitten en luizen zooi. Toch maar geschoren en dan een dekentje op. Hier gaan ze vanaf 310 dagen onder de camera en overdag dan in een overdekte bak. Ik heb toen de deken afgelaten en dat ging eigenlijk perfect.

Daphara Interessant topic,ik ga even meelezen.


Seven Ze is echt al goed aan een uier bezig :j Ik duim mee voor een merrie.

Kiki1976 Proficiat met de mijlpaal *\o/*

kabayo Wat een gave shoot zeg <3 echt super stoer 8-)

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:39

Heel gaaf zeg Kabayo!

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:44

Uier was vanmorgen veel meer gevuld, banden op de kont zijn al flink zacht ze moet nog wel even volhouden want ze is vanaf 5 februari pas veilig maar ben er ergens bang voor als ik zie hoe snel ze ineens gaat met alles :D
Afbeelding

Even spa dag voor mama daar geniet ze zo van <3
Afbeelding

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:35

spannend Seven! dat uier vult zich idd al behoorlijk!

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:25

Seven ik gun het je van harte!
Uier gaat idd hard

Lucia88 dat is wel jammer dat ze het niet doen zonder opvoelbox.
Hier maken ze bij bepaalde merries gelukkig wel een uitzondering als ze weten dat ze braaf zijn.

Ciara_Lady weet je zeker dat ze alleen loopt?
Verder kan het geen kwaad om een drachtige merrie te scheren of het moet haar echt enorm veel stress opleveren.

Kabayo ja die buik is goed rond _O- Mijn dochter was net nog even met d'r aan het stappen in de bak. Maar benen laten hangen is een dingetje, ze word gewoon in stoelzit gedwongen. Oke nu is ze ook net heel groot dus dan lijkt het nog erger
Onwijs gave foto's!

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:49

Ik was eindelijk weer bij en actief en toen werd het weer even te druk… Dus weer bij nu haha.

Spannend Seven! Ik ben al wel weer toe aan paardenbabies!

AM ik las op fb dat jullie weer moeten verkassen. Gaat wel lekker bij jullie. Steeds weer pech met de stallen.

Quir, gaaf systeem. Heb er denk ik overheen gelezen maar is dit al te koop of test je dit ofzo?

Kabayo wat een heerlijk paard heb je toch!
Misschien wil ik ook wel n keer n merrietje van jouw wereldknol haha.

Hier kwam ik ook ineens tot het besef dat mijn merrie 5 maart alweer de tijd heeft dus die staat nu onder de camera. Deze heeft alleen houten planken en madame staat daaraan te knabbelen ondanks dat ze onbeperkt te vreten heeft… Niet fijn, heb t nu ingesprayt met antibijt. Ik eet ook niks meer nu :')

Afbeelding

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:00

Balko

Ik herken het wel het knabbelen dat doet onze dame ook ineens veel meer en natuurlijk schuren maar dat is standaard als ze drachtig zijn. :D

Ik ben ook wel klaar voor het veulen hoewel het ook rustig tot eind februari mag blijven zitten

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:16

Vandaag 300 dagen drachtig. Geen hele mooie foto maar ze is echt mega. Kont krijgt ook al mooi punt dakje


Afbeelding

EllyC

Berichten: 8136
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:47

Zeker een aardige buik, Corina. Nog een paar weken.......

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:00

Kabayo; super vette foto's, wat een lieve merrie heb je!
Seven; spannend, denk je dat het eerder gaat komen? Is de 5 feb uitgerekend of 5 feb veilig?
Balko; mooi de camera zo van bovenaf, ik ga kijken of ik dat wellicht ook ga doen, lijkt veel beter zicht te hebben zo
corina; flinke buik al! heb je de jouwe zonder deken laten staan deze winter?

Die van mij is begin oktober nog geschoren, daarna onder de deken gestaan. Begint nu mega te verharen en staat onder +-300gr bucas deken. Vandaag tijdens het poetsen even buiten een fototje gemaakt, je begint nu echt een buik te zien. Ze zit op 254 dagen.
Afbeelding

Ik merk wel dat ze echt heel kalm en beetje duffig (?) is, het is haar eerste veulentje en het lijkt allemaal wel energie te kosten bij haar. Ik longeer haar nu twee keer aan een halstertje en een keertje een beetje onder het zadel lekker stappen en rek- strek werk doen. Merken jullie ook aan jullie merries dat ze echt een beetje beginnen in te kakken na een bepaalde draagtijd?

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:03

Ja ze staat zonder deken. Ze is nog niet onder het zadel

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:07

5 februari veilig
14 februari uitgerekend

Vandaag was haar uier weer volledig geslonken we gaan lekker op en neer :D

jennyk
Berichten: 3615
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:22

seven: nog een paar weken en ze lijkt al aardig spannend te worden! Vast de 1ste van dit topic.

kabayo: mooie foto's!

AM: mooie buiken hebben je dames al.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:56

Ze was volgens mij inderdaad de eerste jennyk