[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinadrenth

Berichten: 1862
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:34

Uier is hier weer iets groter. Hij is ook harder.


Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:38

Ze maken het spannend.

Ik moet nog 50 dagen wachten tot veilig.

Hier neem ik ook niet vrij. Heb het op dit moment redelijk makkelijk. Bijna klaar met school (alleen verdediging nog) en heb mijzelf even een beetje rust gegund. Werk nu maar een 11 uur in de week. En die tijd kan ik nog zelf indelen ook. Ideaal.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:19

corinadrenth schreef:
Ik ook birth alarm. Die vertrouw ik 100 procent. Dus ik slaap snachts rustig. Maar word standaard wakker om de 2 uur


Dat deed ik ook, maar de laatste merrie beviel waar ik bij was met alarm om, maar alarm is niet afgegaan. Gelukkig was ik dus al alert waardoor ik het wel bijgewoond heb.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:23

Balko Arme jij !!! Pfff wat een merrie joh ... :')

Hier gisteravond op camera een nijlpaard 8-)


Afbeelding

Steeds meer merries straks op veilig. Straks 1 grote baby boom *\o/*

Ik werk nooit met birthalarm. Altijd met Camera en melkstrips. Bevalt me al jaren zeer goed. :j

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:27

Lef hebben om 100 procent te vertrouwen op birt alarm zeg :=

corinadrenth

Berichten: 1862
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:05

Het is niet dat ik niet Allert ben hoor. Ik zit er continu bovenop. Maar alle paarden waar ik tot nu toe een birth alarm op heb gehad zijn ze netjes afgegaan tijdens de bevalling.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:15

Ieder heeft zijn eigen werkwijze en wat diegene het fijnst vindt. Zolang het humpie maar gezond ter wereld komt *\o/*

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:16

Cioccolato schreef:
Lef hebben om 100 procent te vertrouwen op birt alarm zeg :=

Zeg dat wel.
In 2019 en in 2021 ging het geboortealarm ook niet af. Gelukkig keken we mee op camera. De eerste bevalling was een redbag en bij de tweede bleek het veulen verkeerd te liggen. Omdat de merrie bleef staan ging het alarm niet af.
Ik zou nooit maar dan ook nooit blindelings vertrouwen op het geboortealarm. Ook niet op een ingenaaid systeem.

corinadrenth

Berichten: 1862
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:21

Wow mensen rustig. Ik zeg toch. Ik vertrouw erop. Anders had ik die dure dingen niet aangeschaft, maar ik hou ze in de gaten.
En bij elk paard hier is die netjes afgegaan!

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:39

Kabayo:hier deze wifi versterker, werkt prima
Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar had Goldy een geboortealarm om, alle nachten valse alarmen gehad 2 weken lang vaak meerdere keren per nacht. De avond van de bevalling ook had ze het alarm ook om. We zagen toen op de camera dat ze bezig was met de bevalling, maar het alarm ging niet af. Pas toen het veulen er was ging hij af, waar we dus bij stonden. Dit jaar krijgt ze hem ook om, al is het maar om op de camera te kunnen zien wat er aan de hand is als hij afgaat.
Laatst bijgewerkt door jennyk op 14-02-23 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Berichten: 16905
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:50

Hier ging Bo op het allerlaatste moment pas liggen. Vliezen waren gebroken, pootjes blaas was er al. Mu was ik al op stal dus maakte niet uit. Dat we er waren had ik het alarm al uitgezet.

Vanmorgen waren we bij de smid op de kliniek. Moesten wachten dus maar ff plaatjes geschoten.
Ook geënt ( moest nu, maar was geen probleem). Da was super te spreken over d'r. Ze vond haar voor nu echt niet te dik staan. Maar moest vreselijk lachen om de foto met de overdwars ligger

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:54

Ik vertrouw ook geen 1 ding 100 procent. Alles in combinatie met waken, camera.
Wij gaan een in naai systeem gebruiken dit jaar voor het eerst.

Hier 1 merrie waarbij t halster alarm nooit af gaat, op tijd. En bij 2 tot nu toe door t alarm alert op gemaakt op geboorte en bij de anderen niet

Muronia

Berichten: 19647
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:06

Ik heb nog nooit met een alarm gewaakt. Altijd met camera en heel goed observeren in de weken voorafgaand aan de bevalling. Paarden zijn best autistisch en hebben een heel vast dag/nachtritme (eetmomenten, rustmomenten, ligmomenten). Als je die kent, dan valt afwijkend gedrag eigenlijk meteen op. Plus vaak uier checken, dat zegt vaak ook wel wat.

Calice

Berichten: 9861
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:25

Ik wil jullie via deze weg nog even bedanken voor alle lieve berichten en steun.
Poow mag vanmiddag gelukkig weer uit de kliniek naar huis en maakt het naar omstandigheden ok.
Ze heeft wel nog wat koliekverschijnselen maar dat is volgend de dierenarts "normaal" gezien de zware bevalling en al het spoelen.
Ze zal de komende weken nodig hebben om lichamelijk en mentaal op te knappen.
Kleine (Rainbow) Skittels heeft een mooi laatste plekje gekregen... Hij was een prachtig getekend bont hengstje met 1 wit oortje.

Omdat het best confronterend is om al jullie prachtige en drachtige merries te zien ontstip ik het topic even.
Ik wil jullie wel heel veel geluk en gezonde veulentjes wensen de komende tijd :) .

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:38

Muronia schreef:
Ik heb nog nooit met een alarm gewaakt. Altijd met camera en heel goed observeren in de weken voorafgaand aan de bevalling. Paarden zijn best autistisch en hebben een heel vast dag/nachtritme (eetmomenten, rustmomenten, ligmomenten). Als je die kent, dan valt afwijkend gedrag eigenlijk meteen op. Plus vaak uier checken, dat zegt vaak ook wel wat.


Toch ben ik blij met mijn alarm. Mijn beste merrie bevalt altijd zonder enige aanwijzing. Sterker nog ik heb van elke keer (eng toevallig) een uur ervoor een printscreen vd camera dat er nogsteeds geen enkele aanleiding is en ze staat te vreten.
Vervolgens heb ik n uur later een veulen ernaast liggen haha.
Bij haar ben ik constant t alarm dankbaar want ze geeft 0 aanleiding voor bevallen.
Ene keer gaat ze ruim voor tijd dan draagt ze over, ook niks van te zeggen dus.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:44

Cynthia82 Wat leuk dat je nog regelmatig updates krijgt van de heren. Thans voor de tip van het kleefkruid

Balko jeetje ze houd je wel flink bezig zo he :+ is de melk nog steeds zo plakkerig?

Kiki1976 heerlijk om ze zo te zien liggen. Wat ziet ze er goed uit <3

Am_horse grappig dat nigrante nu zo kort in de vacht blijft. Je dames zien er goed uit <3

Corinadrenth ze maakt het ook spannend daar precies.

Wij waken met camera en pH strips. Maar ik denk dat geen 1 alarm of systeem 100% betrouwbaar is. Maar iedereen waakt op zijn of haar manier wat voor de persoon het beste past. We hebben allemaal het beste voor met onze merries :j

Calice nogmaals veel sterkte en begrijpelijk dat je ontstipt. Ik hoop dat poow snel opknapbeurt :(:)

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:04

Calice veel sterkte! Snap helemaal dat je hier geen behoefte aan hebt nu.

Nieky ik mag niet meer naar dr uier kijken of ze waarschuwt al :')

Tinniie

Berichten: 4690
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:41

Hier ken ik mijn dames inmiddels door en door en kan ik bijna gaan voorspellen wanneer ze gaan :) hun tekens zijn ook heel duidelijk.
Ikzelf zit momenten nog een tijdje thuis met een dubbele hernia, dus kan ze ook wel goed in het oog houden dit jaar.

Satinka vordert goed met haar uier
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14101
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:44

Calice erg begrijpelijk. Mocht je een foto van knappe Rainbow willen delen mag dit altijd... sterkte nogmaals. Fijn dat Poow het goed doet.

Tinniie aiii beterschap! Satinka vult mooi door! Denk niet dat ze erg lang gaat overdragen

Balko overdag maar even bijslapen, als dat kan :(:) Hopelijk is de kleine er snel! Leuke merrie zo zonder aanwijzingen :=

Claudia aan zilver nooit iets afwijkends te zien. Die vreet hooi 5 minuten vóór en na de geboorte :+ Eten is leven

Kiki prachtige foto's. Ziet er mooi wakker uit

Jennyk dankjewel. Ik zal m even opzoeken

Chantall aangespoelde walvis :+

StalHD die laatste paar dagen zijn het ergst. Maar wel de leukste tijd. Je ziet ze met de dag veranderen

Corina schiet al op!

Hier melkstrips, camera en geboorte alarm.

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote ponys & paarden 320 dagen
Pomski - Bess - 306
Chantall - Aiyana - 308 dagen
Corinadrenth - Annika - 321
Balko - Fair Zelma - 321
Nieky1993 - Nova - 327 dagen

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:34

Ik zie de WiFi versterker van Jenny voorbij komen. Tot 2 jaar geleden nooit problemen gehad met de camera en WiFi. Dit jaar merk ik dat er steeds meer storing is, dus ik ben ook bang dat ik niet aan een versterker ontkom.
Dit is de afstand die overbrugd moet worden.
Afbeelding
Het modem is van de KPN. De camera van de Action en werkt via de app op mijn mobiel. In de stal is in de nok een stopcontact. Daar zit de camera nu in.


Wie kan mij helpen?

Muronia

Berichten: 19647
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:42

Ik heb ook kpn en mijn bereik is ook slechter nu dan 2 jaar geleden. Ik heb erover gebeld met ze maar ze konden het niet verklaren. Ik heb wel van die wifi booster-dingen van kpn (van die witte, ronde dingen die je in het stopcontact moet verbinden, kan straks even kijken of ik er een foto van kan maken) en het hielp bij mij door ze te verplaatsen.

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:57

Laatst bijgewerkt door YvonneV op 14-02-23 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:57

Muronia schreef:
Ik heb ook kpn en mijn bereik is ook slechter nu dan 2 jaar geleden. Ik heb erover gebeld met ze maar ze konden het niet verklaren. Ik heb wel van die wifi booster-dingen van kpn (van die witte, ronde dingen die je in het stopcontact moet verbinden, kan straks even kijken of ik er een foto van kan maken) en het hielp bij mij door ze te verplaatsen.


Heel graag

Muronia

Berichten: 19647
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:02

Dit zijn ze. Ik heb er twee van (die kreeg ik toen bij mijn pakket van kpn)
Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:06

Calice, nogmaals sterkte, fijn dat Poow weer naar huis mag, maar ik snap heel goed dat je dit topic even niet trekt..

Balko, ze houdt je flink bezig! Hoop dat ze je niet al te lang gaat laten wachten.

Corinadrenth, ook al spannend aan het worden!

Tinnie, Satinka maakt al mooi vaart voor dat aantal dagen.

Kabayo, haha staart wassen :') Ja, dat kan hier dagelijks wel, niet wit te houden die staarten van schimmels. En ik heb geen stromend water op stal, dus wassen met emmertjes is niet mijn favoriete hobby, al moet ik het van de zomer toch eens wat vaker gaan doen.

Muronia, altijd leuk, merrie tv! En echt goed om van te voren de routine van de merrie te kennen.

Hier ook camera en evt melkstrips, en dan gewoon goed in de gaten houden. Ik heb merries die tot nu toe altijd netjes volgens het boekje gaan. Hooguit dat je een paar nachten aan het waken bent, omdat ze al wat vroeger met melk staan :+
Ik heb geluk qua werk, ben manager en heb niemand die mijn werk overneemt als ik er niet ben. Zolang mijn team goed draait kan ik vrij nemen wanneer ik wil (alleen nooit meer dan een paar dagen, dus vakanties doen we niet aan), en ik kan evt ook op stal werken als het nodig is. Dus ik werk door totdat het echt spannend wordt en neem dan meestal hooguit 2 dagen vrij.

Rakizah is echt mega hengstig :') Wel mooi, ze heeft de hele winter al een mooie regelmatige cyclus. Volgende hengstigheid gaan we beginnen. Bij Aleeyah komen ze volgende week een swap nemen, hopelijk komt daar iets uit wat we op kunnen lossen, zodat ze weer hengstig wordt en dit jaar eindelijk weer drachtig gaat worden.