[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:53

Balen Cp gelukkig wel schoon

Dank jullie
We zijn er heel blij mee

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:13

Wat balen CP

Seven wat een knapperd is het toch!

Ze houd me inderdaad goed bezig en van de straat. Ik durf haar zelfs overdag het alarm niet af te doen. Zou me niks verbazen als deze overdag ploft

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:16

Al_Zawraa Wat zijn ze heerlijk rond! Ik herken het model precies in mijn merrie! Zij is dan wel geen Arabische schoonheid maar een Trakehner.

Balko Vlgs mij kan de PH niet omhoog schieten. Zou dat zo zijn dan denk dat je het moet wijten aan niet correct aflezen of staalname niet 100%

CP Wel fijn dat je nu zekerheid hebt.

Pomski niet gaan melken aan dat uier! Bij PH test heel voorzicht een drupje op de teststrip en dat is voldoende. Fijn dat je de hekken hebt besteld. Is veiliger. Zou dan toch een van je dames Privacy willen hebben dan kun je nog afdekken met deken. Soms houden ze nog wel eens het veulentje veilig binnen als ze zich bekeken voelen. Deze zouden zich in de wei ook ver van de groep afzonderen.

Elly Klinkt heel logisch ook

Seven Wat een knap veulen!!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:05

Jammer CP, maar inderdaad nieuwe poging dit jaar en gelukkig schoon en geen complicaties.

Balko PH kan niet weer omlaag gaan.

Seven wat een chique poeperd *\o/* <3

corinadrenth

Berichten: 1863
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:12

Dit is vandaag ons uiertje

Dag nummer 321

Afbeelding

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:41

Ga straks nog weer is proberen op gevaar voor eigen leven

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:44

Seven wat een knap veulen zeg. Daar mag je wel wat meer foto's van plaatsen :j

CP112 fijn dat je haar hebt kunnen vangen. Super dat ze schoon is. Wil je vroeg beginnen? Tis wel een knappe merrie zeg!

Balko ben wel benieuwd naar een tietfoto :D Van de merrie uiteraard _O- Sneu dat ze zo'n last heeft. Bij mensen schijnt ananas te helpen om een bevalling "op te wekken". Geen idee of dat met paarden ook werkt :') Ik zal nog even een gokje doen in je topic, die volg ik al

Corinadrenth er kan nog ietsje bij, maar ze doet goed haar best. Spannend!

Tinniie jeetje wat een skippybal! Ik heb je PB ontvangen hoor! Ik zal zijn Facebook even opzoeken. Wellicht waag ik eens een gekke gok in de toekomst ;)

Tjakka balen dat je ziek was, gelukkig nu aan de betere hand. Ze ziet er nogsteeds prachtig uit. Wat een fijn gebouwd paard zeg. En probeerd ze het veulen eruit te laten glijden? _O- Nog energie genoeg dus!

Mer1980 dat is echt ideaal haha. Heel geboorte feestje organiseren _O-

Pomski super dat je zo snel al hekken hebt. Nieuw gekocht? Zijn er dan snel! Wat een heerlijke foto's zo. Iedereen zen :z
Wbt je naam, heb je een pomski?

Zilver is lekker zen. Gister even wat zwangerschapsgym gedaan. Het was zo lekker weer. Ze vind het altijd zo gezellig als ik iets met haar doe <3
Afbeelding
Vandaag chillen in de zon
Afbeelding
Afbeelding
En ze is gister verhuisd naar de nieuwe stal. Zoals al onze stallen 3.5 bij 4.5. Dit is de laatste, we hebben er 5. Voorfront is van Van Der Veer. De rest heeft mijn vader zelf gemetseld. Ben er ontzettend blij mee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote ponys & paarden 320 dagen
Pomski - Bess - 307
Chantall - Aiyana - 309 dagen
Corinadrenth - Annika - 322
Balko - Fair Zelma - 322
Nieky1993 - Nova - 328 dagen

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:53

Hier het uier van Aiyana TC
Maiden 309 dagen

Afbeelding

Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:09

Ik lees al een paar weken met jullie mee.

Mijn merrie is vorige week 2 weken te vroeg bevallen van een merrieveulen. 2 Jaar geleden heb ik bij een andere merrie de bevalling gemist omdat het birth alarm niet was af gegaan. Ik heb dit keer heel weinig geslapen en keek iedere keer op de camera. Om 6 uur in de ochtend begonnen de zichtbare weeen en om 10 voor 7 is het veulen geboren. De merrie had het halster nog om maar is niet helemaal plat gaan liggen dus wederom is het alarm niet af gegaan.

Moeder en kind maken het goed, opstarten tussen moeder en dochter ging niet helemaal als gewenst. Moeders is aan de ene kant beschermend en aan de andere kant laat ze het maar lopen omdat ze niet goed weet wat ze er eigenlijk mee moet. Wel is het een veulen met nogal een karakter waardoor moeders haar heel vaak op haar donder geeft en dan dimt ze weer in.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:50

Ik zal zeker nog weer wat meer foto's maken kabayo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een super mooie stal heeft ze

Kom maar door dames we willen meer veulens kijken <3

Muronia

Berichten: 19651
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:40

Elina wat een gave stallen zeg! Supermooi.

Chantal ik ben jaloers op jouw merrie's uier. Veroon heeft nog steeds theezakjes op evenveel dagen!

Seven wat een heerlijke foto's steeds. En wat draaft je kleintje fijn. Die van mij willen altijd alleen maar galopperen in het begin _O-

Barb gelukkig dat het toch allemaal goed gaat met ze nu.

Balko heeft een fopmerrie. Ik ga geen melktestjes kopen dit jaar, ik overleef het liever gewoon zelf ook allemaal :D

Corina nog even geduld denk ik qua uier, maar ja maiden he. Succes met wachten.

CP jammer dat het uitgerekend die merrie is maar je hebt nu wel zekerheid.

Veroon gisteren, begint een beetje zielig te worden onderhand

Afbeelding

Edit: goh ik lees ook nu pas dat je beide jongens hebt verkocht Cynthia. Dappere keuze en ik gun je nu ook echt je merrie.

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:06

barb: gefeliciteerd.

Seven: wat een knapperd!

muronia: lekker buikje al!

tinnie: wow die is dik!

pomski: wat een schattige camera beelden.

Balko: nog niets dus, kan toch niet zo lang meer duren.

Kabayo: dat zie er mooi uit!

Mattyy
Berichten: 0
Geregistreerd: 10-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:27

Elly: ben het niet helemaal met het artikel eens. Onze (vorige) merrie was veeel te dik met de bevalling. Een beginnersfoutje van ons. Maar haar veulen was echter een bottenrekje. :')

BarB gefeliciteerd! Fijn dat het nu goed gaat.

Seven Wauw! <3

Kabayo dat is mooi zeg!! Bewust voor gekozen om de zijwanden dicht te maken?

Mijn merrie vandaag op 310 dagen. Ze begint al wat slappe banden te krijgen, haar uier blijft mooi constant. Mooi om te zien hoe ze zich voorbereiden. Gisteren maakte ze me heel even zenuwachtig met afwijkend/onrustig gedrag, staart af laten hangen en veel zwiepen. Maar mevrouw was blijkbaar gepikeerd dat er nog geen nieuw hooi voor de stal lag. :roll: _O-



Afbeelding

Afbeelding

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:46

Seven Tis een hele knappe dame <3

Cp112 klote dat ze idd verworpen heeft. Maar nu heb je wel duidelijkheid gelukkig.

Corinadrenth spannend ook bij jou, hoe is ze nog kwa gedrag?

Kabayo wauw wat een super mooie stallen zeg. Echt knap gemaakt :j Zilver ziet er goed uit, ferme buik heeft ze gekregen.

Chantall Mooie vooruitgang al kwa uier bij je maiden.

Barb gefeliciteerd nog *\o/* Heb je een foto? Wat balen wel dat het alarm niet is afgegaan.

Muronia jeetje ze is echt breed he := Ik ben ook jaloers op hoe alle merries vooruit gaan kwa uier hier in het topic. Ik wordt haast simpel van Nova en Skye die zo traag gaan :')

Matty aaah eten is ook belangrijk natuurlijk he hahaha :')


Hier is Nova op dag 328 eindelijk een heeeelll klein beetje begonnen aan uier, stel nog weinig voor maar ben al blij met iets. Khoop dat ze nu vlot doorzet en vult maar dat zal wel niet :+
Afbeelding

En skye staat echt stil kwa uier al 1.5 week. Terwijl ze voor de rest lichamelijk er echt wel klaar voor is. Denk niet dat haar buik nog lager kan of haar banden nog slapper 8)7
Afbeelding

Yula die is ondertussen aardig vrolijk met het zonnetje. Ze trekt zelfs sprintjes door de weide :D Heel grappig maar je ziet dr buik onder haar deken uitkomen tegenwoordig :+. Ze zit een beetje in een vervelende dekenmaat ook moet ik zeggen. Het 1 is net te kort en de ander nog te ruim :+
Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:52

Kabayo, Blue is nog hengst, hij is nu pas 10 maanden. Volgens mij wil ze hem nog even hengst houden nu hij in de opfok staat.

AM, hahaha, kijk ze vliegen :D

Kiki, wat heeft ze toch een heerlijk bekkie <3

Tinniie, ik ben weer zo benieuwd naar jouw knappe baksels!

Al_Zawraa schreef:
Oh ik vergeet helemaal te reageren op Cynthia! Ik zag dat je Blue en Idris uiteindelijk allebei verkocht hebt, wat een stap zeg! Wel super fijn dat ze allebei een heel goed huis gevonden hebben en je nog regelmatig updates krijgt <3

Wat lief dat je nog even speciaal op mij reageert :) Het was inderdaad geen makkelijke keus. Sinds TiSento op 3,5 jarige leeftijd is overleden, weet ik maar al te goed dat niet alle paarden 25 worden. Dus door ze allebei te verkopen, loop ik wel het risico dat ik met niets (geen nakomeling van Daisy) achterblijf als Fi wat overkomt. Maar goed, die kans is gelukkig klein en ze hebben allebei een tophuis, dus het is goed zo en één paard hebben geeft ook wel rust :)

Balko: hahaha, ze zijn nog steeds heel knap hoor :+ In mijn vorige post heb ik recente foto's van ze geplaatst :)

DDDara schreef:
Cynthia82: Begrijp ik nou goed dat je alle2 je mannen heb verkocht? Het laatste wat ik maanden geleden heb mee gekregen was dat je er 1 van de 2 wou weg doen en dat je van de koper liet afhangen welke het wordt.
Ergens ook wel fijn dat heb je de kans om helemaal voor dit veulen te gaan..... hopelijk voor jou eindelijk een merrie.

Klopt inderdaad, dat was toen het plan, maar dat plan is dus gewijzigd :) En uiteindelijk een goede keus geweest. Ze hebben beiden een heel fijn huisje en je weet nooit of je zo'n fijn huisje op een later moment ook nog zou kunnen vinden. Tuurlijk zijn er zat hele goede huisjes, maar Idris (degene die ik in eerste instantie zou houden), staat nu bij mensen thuis, hij is van de dochter van 16 jaar en wordt iedere dag geknuffeld, geborsteld, staat hele dagen buiten met vriendinnetjes en ik krijg vaak foto's. Dus echt heel fijn!
Nu inderdaad hopen op een merrie :D

Pomski, Jolyn is echt dik ja :')

O Seven, ze is echt heel knap! <3

Mooie stallen kabayo! Wel een vraagje: Wat is het nut van die sleuven in de deur?

Muronia, dat is lief, dankjewel :)

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:03

Muronia

Ja dat doet ze gewoon vanaf dag 1 al heel makkelijk
Ons eerste veulen die zo makkelijk draaft, wel wat wijdbeens achter want die lange bene moeten ergens langs :=

Goh wat is veroon dik <3 maar ook :') arm dier

Jennyk
Dank je wel

Mattyy
Dank je wel :)
Slappe banden zijn altijd een goed teken :j

Nieky
Dank je :)
Ah kijk daar begint wat uier te komen, kom maar op kleine bontjes of verwacht je geen bont :7

Cynthia
Dank je
Goh had even niet door welke bokker je was maar nu begint het te dagen door tisento, ik duim hard voor een mooie dame voor je het is hier gelukt dus wie weet :j

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:18

Merries maken lukt bij heel veel mensen, behalve bij die gekke pony van mij helaas… :+
Of heeft jouw merrie ook eerst veel hengstjes gemaakt voor dit veel te knappe merrietje?

Fi heeft 4 veulens nu en alle 4 hengst -O-

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:50

Cynthia
Wij hadden eerst een hengst nu een merrie
Merrie hier voor 3 hengsten 1 merrie
Maar alsnog een merrie lijkt voor mensen die er heel graag 1 willen vaak juist niet mogelijk -O-

kiki1976

Berichten: 16910
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:51

Cioccolato ik vaar ook niet blind op het alarm hoor. Al bewees ze de vorige keer wel dat die goed werkte :z :z
Naast alarm, ook onder de camera en ph strips.
Em bij twijfel blijf ik wel op stal

Calice begrijpelijk :(:) nogmaals heel veel sterkte.
Maar super fijn dat ze naar huis mocht gisteren. Hopelijk blijft het goed met dr gaan.

Balko dat dus, hier waren er de vorige keer ook geen enkele voortekenen.
Dat ik met de avond eigenlijk naar huis zou was er niets te zien. Stalgenote/vriendin vroeg of ik nog even wilde blijven. Half uurtje later hars op 1 speen. Weer een half uurtje later een druppel melk aan de andere speen.
Als ze dat net had gevraagd of ik nog even wilde blijven had ik het niet geweten.
Ze heeft eigenlijk ook de tijd erna gewoon staan te eten zonder dat je wat aan haar zag.
Tot de waterval haha

nieky1993 helemaal met je eens. Iedereen doet het op een manier wat voor hun het beste past.
Nova langzaam aan begonnen aan dr uier, komt schot in de zaak.
Haha die buik bij Yula onder de deken uit. Het is dat Bo geen deken om heeft, maar had waarschijnlijk hetzelfde effect gehad.

Tinniie uier begint al mooi te vullen
Satinka is flink rond

Kabayo dank je wel. Ja hoor ze is nog wakker zat haha
Lekker he gewoon nog een beetje rustig aan wat doen. Bo geniet er ook nog zo van, niets doen word ze ook niet gelukkig van.
Super mooie stallen hoor <3

cp112 fijn dat je haar uiteindelijk te pakken hebt gekregen. Maar wel onwijs balen dat ze heeft verworpen.

Pomski fijn dat de hekken al zo snel komen

Mer1980 dat is helemaal ideaal, scheelt veel waken _O-

tjakka123 fijn dat je zelf weer wat beter bent.
Nou evengoed een mooi buikje hoor

Seven wat is ze knap, blijf vooral door spammen <3

corinadrenth uier vult mooi

Balko doe je voorzichtig. Maar heb medelijden met dr

Chantalll die is ook al mooi begonnen aan d'r uier

Barb gefeliciteerd met jullie merrieveulen. Benieuwd naar foto's

Muronia Veroon is echt mega :(:)

Mattyy ze is ook mooi gestaag aan het uier begonnen

Cynthia82 dank je wel <3
Ah dus toch allebei je mannen verkocht. Wist wel dat je zo in twijfel was wie, maar beide had ik niet verwacht. Maar snap je wel.
Maar ze zijn nog steeds even knap beide heren.
Hoop dat je nu merrietje krijgt met hun looks <3

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:10

Ik duim voor je merrietje Cynthia, duim je ook voor eentje voor mij bij Satinka? :D

Zij heeft tot hiertoe 7/10 hengstjes gehad..

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:13

Oke wat zouden jullie doen met dit resultaat? Afbeelding

Cynthia ja klopt, nog steeds super handsome!

Mattyy; de vraag is nirt aan mij maar ik heb nu open wanden, maar als ik het nog een keer zou doen, zou ik snuffelluikjes maken of dicht. Wat een gezeik en getrap met al die merries…

Nieky, kom maar door met knappe vlekken babbiesss
Als t goed gaat krijg ik volgens jaar een gevlekte dressuurbok *\o/*

corinadrenth

Berichten: 1863
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:26

Je zou toch zeggen dat dit niet heel lang meer moet duren balko!

Mattyy
Berichten: 0
Geregistreerd: 10-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:28

Balko wat een vaag resultaat. Daar heb je nog niets aan. Volgens het boekje zou het hele lage PH zijn als ik het me goed herinner. :')

Ooh echt? Wij hebben gewoon open boxen met tralies, maar nergens last van. Heb ook altijd rustige, makkelijke merrie's gehad. :=

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:32

Mattyy schreef:
Balko wat een vaag resultaat. Daar heb je nog niets aan. Volgens het boekje zou het hele lage PH zijn als ik het me goed herinner. :')

Ooh echt? Wij hebben gewoon open boxen met tralies, maar nergens last van. Heb ook altijd rustige, makkelijke merrie's gehad. :=


Heb er eentje die letterlijk de planken eruit trapt…

Heb mn man net laten rennen, was ze aant poepen whahahaha

Setteli

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:39

oei spannend Balko, die zou ik niet meer uit het oog verliezen.

Wij hebben ook open en vind het wel prettig voor het contact. Bovenkant van de voorwand is ook open, maar hoog genoeg dat de veulens er niet overheen gaan.
Merrie van mijn dochter wil wel eens boos doen naar mijn oude merrie. Hebben er nu dekens over gehangen, dat scheelt wel iets.

Ik lees nog steeds heel fanatiek mee, maar post eigenlijk niet zoveel.
Phoebe gaat haar gangetje. Als ik de paddock aan het mesten ben komt ze heel dicht in mijn aura staan, vind ze gezellig. Buiten is ze heel aardig naar de anderen, maar als ze op stal staat en 1 van de andere paarden kijkt naar haar dan wordt ze echt the bitch from hell :=
Ze zit nu op 228 dagen