Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 245 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

 
Profiel   

Mijn man heeft niks met dieren en ik moet zeggen dat ik het daar toch wel moeilijk mee heb. Hij heeft er geen gevoel bij/voor. Hij accepteert mijn dieren wel, maar dat is het dan ook. Ik daarentegen vind alles leuk en zou er wel meer willen (nu 1 hondje, 5 pony's).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 19:31 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Moeders heeft 1 dag geroepen, maar vreet nu weer gewoon haar hooi, kindlief blijft nog wel wat roepen zo nu en dan. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om ze uit het zicht te zetten. Dat is wel jammer, maar het gaat goed en ze worden steeds rustiger...


Hier zien ze elkaar ook, maar het was al vanaf geboorte zo. Hij mocht eerst geen stap zetten, dus bleef daarna ook erg aan moeders hangen.
Hij riep ook al toen ze nog samen liepen en ze 10 meter verderop was.

Met afbouwen ging moeders in het begin ook even tekeer. Toen naast elkaar op stal gezet en dan was het prima. Zij wil wel een stukje van hem vandaan, maar dan gilt hij de boel bij elkaar. Dan blijft ze wel op hem reageren.
Meneertje de hypocriet mag zelf wel een rondje rennen of spelen. Dan hoor je moeders niet.

Bij de shetjes precies andersom, maar dat moedertje heeft zo een zacht hinnikje, heel aandoenlijk. Haar zoon doet er alleen niks mee. Hebben al eens getest of hij doof is :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 02:53 



 
Profiel   

Zapje schreef
Mijn man heeft niks met dieren en ik moet zeggen dat ik het daar toch wel moeilijk mee heb. Hij heeft er geen gevoel bij/voor. Hij accepteert mijn dieren wel, maar dat is het dan ook. Ik daarentegen vind alles leuk en zou er wel meer willen (nu 1 hondje, 5 pony's).


Mijn man heeft echt helemaal niets met mijn dieren. Hij heeft ook geen idee meer hoeveel ik er heb. Ik lieg nooit over de aantallen, maar belast hem er ook niet mee. Het kost hem geen cent en hij heeft ook zijn dure hobbies. Toen ik vorig jaar een paard erbij had gekocht zag hij het niet eens. Heb allemaal bontjes dus eentje meer of minder maakt niets uit. Soms wel jammer hoor dat hij er niets mee heeft.

Vandaag was alles echt helemaal rustig. Kind gilt niet meer. Uier is ook rustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 20:44 



 
Profiel   

Mijn "geklaag" over mijn man in het verkeerde topic (had in paarden aan huis gemoeten) gepost. Ik vroeg me al af waar mijn bericht gebleven was. :')

Ik moet eerst meer stallen bouwen voordat ik kan spenen. Gelukkig zijn ze voorlopig (8 maanden) nog heel graag samen. Wat fijn dat kind niet meer gilt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 00:47 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Mijn man heeft echt helemaal niets met mijn dieren. Hij heeft ook geen idee meer hoeveel ik er heb. Ik lieg nooit over de aantallen, maar belast hem er ook niet mee. Het kost hem geen cent en hij heeft ook zijn dure hobbies. Toen ik vorig jaar een paard erbij had gekocht zag hij het niet eens. Heb allemaal bontjes dus eentje meer of minder maakt niets uit. Soms wel jammer hoor dat hij er niets mee heeft.

Vandaag was alles echt helemaal rustig. Kind gilt niet meer. Uier is ook rustig.


Mijn man en ik doen het wel samen, dus hij weet hoeveel dieren we hebben. Maar ik geef hem altijd de schuld. Ik kom iets tegen, maar hij heeft E rijbewijs, dus hij rijdt, dus is het zijn schuld......

Hier had de mini maar 1 ingedaald balletje. Bij Q veulen zat er eentje ietsjes verstopt, maar ze zijn eruit. Voel me zo banketstaaf, maar heb echt geen belang bij een hengst en het is voor hun en de rest veel fijner.
Met mini dus nog even afwachten of die andere zich nog laat zien. Hij is nog jong. Zelf ben ik wel bang dat hij dan een klophengstje is, omdat hij ook veel meer hengstje is. Maar goed, wie weet, we wachten het even af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 02:07 



 
Profiel   

Ik heb bij de welsh pony s nu al 2x gehad dat nr 2 net voor het 3e jaar plots indaalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 06:23 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Ik heb bij de welsh pony s nu al 2x gehad dat nr 2 net voor het 3e jaar plots indaalt.


Oke, dat is wel fijn en scheelt toch een operatie. Maar dan hebben we ondertussen wel een probleempje. Ze moeten weer terug en samen lopen, dus dan loopt hij met zijn moeder en de andere merrie. Je hebt geen garantie dat hij niet vruchtbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 13:04 



 
Profiel   

Hier komt de dierenarts volgende week castreren…. Hij had al even gecheckt vorige keer en alle ballen hingen er als het goed is, dus duimen maar dat alles goed gaat. Toch altijd spannend hoor. De mannen zelf hebben nog geen idee :D

Koper is nog niet geweest, we hadden afgesproken on korter op de datum nog even contact te hebben over precieze tijd en zodat ii haar het adres en zo kon geven, maar had niets meer van dr gehoord…. Dus op de betreffende dag ‘s ochtends een berichtje op dr voicemail achter gelaten of ze nog zou komen en toen belde ze teug dat ze niks van mij gehoord had, en dus andere plannen had gemaakt voor die dag :') ja alsof ik erachteraan moet gaan bellen als zij langs wil komen?? Of ben ik nou gek?
Nouja toen wilde ze later die week langskomen dus ik gezegd ja, is goed, laat maar even weten hoe en wat, en toen dus niks meer van gehoord.
Tot vandaag, toen ze ineens weer aan de telefoon hing en donderdag vrijdag wilde komen. Helaas wordt ‘ie donderdag dus gecastreerd dus dat leek mij niet de ideale dag om ‘m te komen bekijken :=)
Vond zij gelukkig ook dus nu kont ze eind van de maand. Wat een gedoe zeg, paarden verkopen :')

Gisteren dekens af gedaan bij de andere paarden, vonden de babies best gek haha
[ img ]

Oh en Zapje klagen mag hier ook gewoon hoor! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 18:02 



 
Profiel   

Hier ook een gedoe hoor met verkopen.
Wel een koper gehad, maar ze vond dat beestje niet te beoordelen was op beweging en slap was achter.
Nu klopt dat laatste ook wel, maar dit hoort natuurlijk wel een beetje bij een jaarling in de winterperiode..

Maar goed, we blijven maar optimistisch, er komt vast iemand..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 11:02 



 
Profiel   

Myrthee_ schreef
Hier ook een gedoe hoor met verkopen.
Wel een koper gehad, maar ze vond dat beestje niet te beoordelen was op beweging en slap was achter.
Nu klopt dat laatste ook wel, maar dit hoort natuurlijk wel een beetje bij een jaarling in de winterperiode..

Maar goed, we blijven maar optimistisch, er komt vast iemand..

Oh god ja… de verkopers die een veulen/jaarling willen kopen maar er totaal geen verstand van hebben :')
Hier ook zo eentje gehad, die vond dat z’n koten wel wat lang leken… Ja mevrouw, da’s het eerste bot wat groeit en de eerste groeischijven die sluiten…. Als ze nu kort waren heb je pas een probleem als de rest van het paard groter word… veulen koten lijken altijd wat langer :')
Of dat z’n achterhoefjes iets naar buiten wijzen… Ja want als ze dat niet doen dan wijzen ze straks als paard breder is gegroeid naar binnen…. Echt he. Neem dan iemand mee die er verstand van heeft!

Castreren is overigens goed gegaan, heel klein beetje zwelling gehad maar verder eigenlijk weinig last gehad! Zo blij dat dat achter de rug is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 16:36 



 
Profiel   

Fijn dat de castratie goed is gegaan! Bij mijn quarter is het ook heel mooi en netjes. Kan het ook weer goed aanraken.

De shet gekeken of hij zich als hengst ging gedragen of zich toch een beetje ruin voelt, maar zodra de draden open gaan, is hij heftig naar de merries. Gewoon naast elkaar en op stal is er niks aan de hand, maar zodra hij erbij kan loopt hij op 5 benen.

Ik acht de kans dat het andere balletje nog te voorschijn komt op korte termijn echt heel klein. Baal er echt enorm van, want mijn q merrie wordt echt ongelukkig van het apart staan. Haar broer staat bij de jongens.
Heb alle opties bekeken. De jongens naar opfok alsnog of een ander adres vind ik heel lastig. Ze zijn nu echt heel braaf en makkelijk verder. Je weet bij een ander nooit wat er gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 16:45 



 
Profiel   

Mijn bijna jaarling (van mei) drinkt nog steeds bij mijn merrie. Uiers zien er zo uit.

[ img ]

Maakt dat veel uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 20:02 



 
Profiel   

Libera, dat soort mensen zijn helemaal fijn om te hebben. Beter dat ze hem niet nemen dan als ze er geen verstand van hebben.
Ik heb ook veel interesse vanuit Spanje, die dan 200 euro over de vraagprijs heen gaan maar dit dan willen inclusief transport 8)7
Fijn dat de castratie goed is gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 20:13 



 
Profiel   

Mijn nep Appaloosa wordt gelukkig toch een soort van Appie!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 16:55 



 
Profiel   

Syrah is de enige over van vorig jaar, andere 2 zijn verkocht en naar nieuwe huis.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 16:56 



 
Profiel   

Is het nu stekelhaar of schimmelt ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:14 



 
Profiel   

Sanet schreef
Is het nu stekelhaar of schimmelt ze?


Marmer verwacht ik maar geen verstand van

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 18:36 



 
Profiel   

Ja, is inderdaad marmerbont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 22:30 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Ja, is inderdaad marmerbont.


Enige idee wat ik kan verwachten of is daar niks over te zeggen?
Verder ben ik niet nieuwsgierig hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 22:40 



 
Profiel   

Daar is niets over te zeggen, appaloosa's zijn wat dat betreft onvoorspelbaar.

Ik heb ook een mooi voorbeeld van zo'n toverbal.
[ img ]

Dit veulen zag er een paar jaar later zo uit:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 23:46 



 
Profiel   

Waardeloos zo n kopers die werkelijk geen idee hebben.

Hier is hij toch maar naar de opfok gegaan. Ik had dierenarts gebeld voor castratie maar die kwam maar nooit opdagen. En opfok was nog plek. Dus nog een zomertje tussen de jongens.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 06:59 



 
Profiel   

Leuk om te zien hoe de 2022jes opgroeien!

Dit is onze Juni 2022 dame, ook bijna een n/jaarling. We hebben haar thuis afgespeend dus ze staat lekker hier en speelt volop met het 2023 veulen :)

Sarah Zilverling
Spielberg x Elite sport v. Parcival x Ahoy

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 11:26 



 
Profiel   

Oh ja, dat is wel leuk. Hier mijn baby!
[ img ]
[ img ]
Precies een jaar oud hier

[ img ]
En 3 dagen oud hier.

Ik denk dat mijn omheining gekrompen is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 12:28 



 
Profiel   

Wat leuk om weer een update te zien van de jaarlingen :j

Santorini is ook flink gegroeid!
Heb hem vorige week verkocht aan hele fijne mensen dus hij gaat het goed krijgen daar en staat nu lekker met vriendjes in de wei :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 13:15 



 
Profiel   

Leuk om de jaarlingen te zien :)

Djurre is bijna 1 jaar. Wel verkocht en eind Juni gaat hij dan ook verhuizen.
nu nog even genieten van hem
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 245 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen