Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 237 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 247  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Die hoef! Wat schrikken!

Voor degene die naat buitenland verkopen, hoe controleren jullie of het geen oplichter is?

Nog nooit verkocht naar buitenland maar wel verder weg. Sws altijd eerst volledige bedrag overgemaakt, transport zou ik denk door de kopende partij laten regelen, als er iets mis gaat of met betalen dan is dat niet aan jou.
En iemand helemaal na zoeken en uitpluizen.
Meer kun je niet doen denk ik..


Dit is toch heerlijk om te zien zo <3
Ze hebben samen een grote schuilstal die ik kan afsluiten.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 20:57 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Die hoef! Wat schrikken!

Voor degene die naat buitenland verkopen, hoe controleren jullie of het geen oplichter is?

Het paard moet sowieso volledig betaald zijn voor er hier ook maar iets weg gaat. Ook alle andere kosten (denk aan gezondheidscertificaten enzo) moeten betaald zijn door de koper. De koper regelt het vervoer, maar soms is dat wel met bekende partijen, waardoor wij dan direct contact met de vervoerder hebben. Dat werkt het fijnste. Op het moment dat ze een eigen vervoerder hebben is het altijd even goed overleggen, maar dat komt ook altijd wel goed.

Maar helemaal zeker weten doe je het niet natuurlijk. We zijn dan ook altijd heel blij als de koper betaald heeft, want dan weten we zeker dat het allemaal doorgaat :)) Voor de koper is het trouwens ook spannend, regelmatig worden ze hier puur op foto's en video's verkocht. Soms via een bekende tussenpersoon, soms ook niet. Dan moet je echt vertrouwen opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 21:34 



 
Profiel   

Ja volledige betalong en direct op de bank.
Helaas trek ik oplichters aan ofzo. Was er toch weer een. Moest zogenaamd belasting betalen dus moest ik eerst ...euro overmaken en dan kon het geld overgemaakt naar mij. Jaa daaggg, gelijk geblokkeerd. :=
Heb echt 40 oplichters en misschien 1 serieuze om gek van te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 21:42 



 
Profiel   

Oh, dat is wel vervelend ja. Er is geen 1 reden te noemen waarom jij geld moet overmaken naar de koper, dus dat sowieso nooit doen!! Wij vragen wel vaak een overboekingsbewijs, soms kan het namelijk een paar dagen duren voor de betaling binnen is. En soms houden ze geen rekening met bankkosten, dus volgt er nog een nabetaling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 21:53 



 
Profiel   

Zondag speen ik de twee dames hier.
Zij gaan saampjes weg zonder mama’s.
Zouden jullie ze gewoon met tussenschot vervoeren of trailer leeg?
En dan echt leeg of merrie veulen stangen erin?
Hiervoor altijd veulen met volwassen maatje weggebracht dus even twijfel hoe of wat nu :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 22:19 



 
Profiel   

Balko schreef
Zondag speen ik de twee dames hier.
Zij gaan saampjes weg zonder mama’s.
Zouden jullie ze gewoon met tussenschot vervoeren of trailer leeg?
En dan echt leeg of merrie veulen stangen erin?
Hiervoor altijd veulen met volwassen maatje weggebracht dus even twijfel hoe of wat nu :').

Kennen ze vast staan al Balko? En doen ze dat braaf? Als dat niet zo is, zou ik niet snel doen met tussenschot ertussen, maar misschien eerder alleen de achterstang erin en ik heb bijvoorbeeld zadelkamertje in de trailer, dus dan zou ik daarnaast helemaal dicht bouwen met hooi of stro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 06:45 



 
Profiel   

Als ze vast staan niet kennen zou ik ze niet vast zetten met schot. En als jr wel met schot wil, moeten ze vast staan echt wel goed kennen. Ik heb een merrie n veulen vervoerd die beide vast stonden, veulen kende vast staan echt goed.
Maar twee veulens.. zou denk k eerder voor los gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 07:34 



 
Profiel   

De ene kan wel vast staan en de ander niet zo goed. Dus dan doe ik ze wel los. Is het dan geen probleem als ze in de punt kunnen komen?
Ik heb een Ifor Williams zonder vaste zadelkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 08:49 



 
Profiel   

hoe vaak laten jullie je veulens bekappen/tenen knippen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 20:51 



 
Profiel   

Hier gaat hij gewoon elke keer met de dames mee.
Teentje knippen, beetje vijlen.
Meer ook voor het leer momentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 21:03 



 
Profiel   

Ik doe het dit jaar voor het eerst zelf en kijk dus gewoon aan wanneer ik het nodig vind.

De veulens gaan super.
Helaas heeft mamma van Sky zijn zusje geaborteerd afgelopen nacht. Dus volgend jaar maar 2 veulentjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 21:11 



 
Profiel   

Dat is verdrietig, sterkte.

Handig dat je het zelf kan! Mijn veulen is 3 weken geleden nog gedaan maar vind het haast alweer nodig. Vind het zo snel gaan, vandaar mijn vraag. Hoeven groeien plat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 21:24 



 
Profiel   

Ja scheelt toch €180,- per keer :o
Bij afwijkingen laat ik het wel doen. Maar nette hoefjes durf ik wel aan nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 21:29 



 
Profiel   

Ik ga nog een keer op cursus. :D

Bij mij ging het chippen niet geweldig en nu vindt ze vreemde mensen spannend terwijl dat eerder geen probleem was. Ik had het idee dat ik het handiger had kunnen aanpakken. Hoe doen jullie dat? Veulen was eerst wel braaf maar vond het toen erg spannend en wilde weg dus paniek. Het was ook wel een gigantische kerel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 21:34 



 
Profiel   

Ik kriebel ze, touw langen weg laten schieten als ze weg willen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 21:44 



 
Profiel   

Als je afwijkende hoeven hebt bij je veulen beter keer vaker dan te weinig hoor.

Hier gaan ze mee met de andere paarden. Gemiddeld dus tussen de 7 en 12 weken. Ligt er aan hoe vaak ze nodig zijn etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 21:52 



 
Profiel   

Ik was hem aan het borstelen lekker over zijn kontje aan het raggen.
Voor die er erg in had zat de chip er al in.
Tis een rot prik.
Maar hij kreeg ook meteen een snoep.
Dus was het snel weer vergeten.
Had hem los staan aan een touw in mijn hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 22:11 



 
Profiel   

Wat ontzettend jammer mirjamalvaro.
De merrie wel oké verder?

Nog 10 dagen dan gaat hij naar zijn opfok plekje.
Wat zal ik dat lieve koppie en zijn gehinnik gaan missen.
Altijd lief blij en gezellig als hij je ziet |(
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 22:18 



 
Profiel   

Hier gaat het ook goed. Ze zijn nu bijna 6 maanden en ruim 6 maanden. Zijn gek op moeders, elkaar en hun oom.

Hoefjes zijn nu 2x serieus gedaan en is ook wel steeds nodig. Shet veulen kon echt niks en is er vrij makkelijk in.
Quarter veulen was heel makkelijk, maar hebben we een paar keer moeten weken omdat we dachten dat hij een hoefzweertje had. Daarna vond hij hoefjes optillen even wat minder. Nu weer oke.

Chippen en vaccineren is vorige week gedaan. Ze vonden het allebei niet leuk en shet is er nog echt niet lekker van geweest. Werd hangerig, kreeg verhoging, begon te zweten en zijn moeder was ook erg bezorgd. Veearts is nog even terug geweest. Volgende dag was er niks meer aan de hand.

Vandaag kennis gemaakt met ijs in de poel. Was benieuwd hoe ze ermee zouden omgaan. Hoop ook wel op sneeuw en dan hun reactie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 22:50 



 
Profiel   

Hier vorige week weer een "spa" dagje.
Poetsen, knippen, scheren, knuffelen en vooral veel tlc.
Scheren uiteraard enkel voor de show wat sokhaartjes en het apparaat langs haar op.
Ze is echt een kopietje van haar mama in heel haar doen en laten.
Als ze op sportgebied net zo goed wordt ben ik helemaal gelukkig.
Enfin eerst maar eens gezond groot worden. Quality had al 1.5 maand last van een kuchje met name na een potje rennen. Nu in overleg met DA toch wat antibiotica gegeven omdat ik het te lang vond duren. Kuchje is nu na een dag of 5 al voor 90% verdwenen.
Hierbij een filmpje van onze brave kinderpony in wording.

Cherished Quality (Tout Beau de la Cure x Hidden Treasure) 6 months old. Behaving like a pro

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:10 



 
Profiel   

Wat goed!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 11:59 



 
Profiel   

Ik heb Diablo recent verkocht. Hopelijk zien we hem straks terug in de sport.
[ img ]

Ik meld mij als goed is binnenkort weer in het 2023 topic, zaira is alweer over de helft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:09 



 
Profiel   

wat een lieve koppies! Krijgen jullie je veulens makkelijk verkocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 22:05 



 
Profiel   

Zapje schreef
wat een lieve koppies! Krijgen jullie je veulens makkelijk verkocht?



Nope. Ben al best gezakt in prijs, maar hij gaat ook niet voor een habbekrats weg. Hij staat nu in de opfok en dat kost me natuurlijk ook geld. Maar anders blijft ie maar tot z'n 3e/4e

Hij staat nu samen met de 1,5 jarige van mijn dochter en een ander veulen. Gaat super samen!
Hij is nu 8 maanden en 1.28 groot

[ img ]

Hij lijkt heel groot, maar ik ben heel klein :+ 1.54 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 00:14 



 
Profiel   

Zapje schreef
wat een lieve koppies! Krijgen jullie je veulens makkelijk verkocht?


Nou..................Ik krijg biedingen, maar die van mij is absoluut niet te koop. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 00:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 237 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 247  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen